Έπεσα, προ ημερών, σε ένα λόγο του Πατριάρχη των φτωχών, του Ιωάννη του Ελεήμονα που γράφτηκε, θαρρείς, για την δύσκολη αυτή περίοδο που διανύουμε. Λέγει ο Άγιος: «εί τις δύναταί τι δια μεθόδου των πλουσίων και μάλιστα των ασπλάχνων αφελέσθαι και αυτούς τους χιτώνας χάριν της των ενδεών ευποιίας, ουδαμώς αμαρτήσει του πρέποντος». Είναι αδύνατον διαβάζοντας κανείς αυτόν το λόγο να μη σκεφτεί τους λεγόμενους «κουκουλοφόρους».
Αναφερόμενος σ’ αυτά τα λόγια δεν επιδιώκω να δικαιολογήσω τους «Ρόμπιν Χουντ των σουπερμάρκετ» καθώς δεν τους καταδικάζω, γιατί κινούμαι με άλλη λογική πέραν από την δικαστική, που ψάχνει πάντα για αθώους ή ενόχους. Ο Άγιος Ιωάννης, πρώτα απ’ όλα, δεν ήταν καλοπερασάκιας. Αυτό του επέτρεψε να εκφωνήσει κάτι πιο προχωρημένο απ’ ό,τι έκανε ήδη, και εννοώ να μοιράσει τα υπάρχοντά του στους φτωχούς. Η προοπτική του αγώνα μας ως χριστιανοί, μάλλον η προϋπόθεσή του, είναι να μετέχουν οι φτωχοί στα αγαθά που φτάνουν στα χέρια μας, και μετά όλα τα άλλα περισσεύουν. Έτσι λοιπόν, στη σημερινή κατάσταση, θα πρέπει κανείς να πάρει το θέμα στα χέρια του καθώς έφτασε η ακρίβεια, λόγω αισχροκέρδειας των ασπλάχνων και βέβαια πλουσίων, να ρίξει πολύ κόσμο στην άβυσσο της πείνας και του θανάτου. Ίσως χρειάζεται να σκεφτεί κανείς και να βρει μια μέθοδο με την οποία να αφαιρέσει από τους πλούσιους τους «χιτώνες τους». Σίγουρα όμως υπάρχουν πολλοί τρόποι να πραγματοποιηθεί αυτό πριν φτάσει στο σημείο κάποιος να τους κλέψει.
Καλείται λοιπόν ο κάθε χριστιανός να ανταποκριθεί στο κάλεσμα του Αγίου Ιωάννη του Ελεήμονα, με κουκούλα και χωρίς, μέχρι να φωτίσει ο Θεός τον κόσμο στην έσχατη ημέρα.
Αναφερόμενος σ’ αυτά τα λόγια δεν επιδιώκω να δικαιολογήσω τους «Ρόμπιν Χουντ των σουπερμάρκετ» καθώς δεν τους καταδικάζω, γιατί κινούμαι με άλλη λογική πέραν από την δικαστική, που ψάχνει πάντα για αθώους ή ενόχους. Ο Άγιος Ιωάννης, πρώτα απ’ όλα, δεν ήταν καλοπερασάκιας. Αυτό του επέτρεψε να εκφωνήσει κάτι πιο προχωρημένο απ’ ό,τι έκανε ήδη, και εννοώ να μοιράσει τα υπάρχοντά του στους φτωχούς. Η προοπτική του αγώνα μας ως χριστιανοί, μάλλον η προϋπόθεσή του, είναι να μετέχουν οι φτωχοί στα αγαθά που φτάνουν στα χέρια μας, και μετά όλα τα άλλα περισσεύουν. Έτσι λοιπόν, στη σημερινή κατάσταση, θα πρέπει κανείς να πάρει το θέμα στα χέρια του καθώς έφτασε η ακρίβεια, λόγω αισχροκέρδειας των ασπλάχνων και βέβαια πλουσίων, να ρίξει πολύ κόσμο στην άβυσσο της πείνας και του θανάτου. Ίσως χρειάζεται να σκεφτεί κανείς και να βρει μια μέθοδο με την οποία να αφαιρέσει από τους πλούσιους τους «χιτώνες τους». Σίγουρα όμως υπάρχουν πολλοί τρόποι να πραγματοποιηθεί αυτό πριν φτάσει στο σημείο κάποιος να τους κλέψει.
Καλείται λοιπόν ο κάθε χριστιανός να ανταποκριθεί στο κάλεσμα του Αγίου Ιωάννη του Ελεήμονα, με κουκούλα και χωρίς, μέχρι να φωτίσει ο Θεός τον κόσμο στην έσχατη ημέρα.
Προμηθεύς
2 σχόλια:
Που έφτασες Παναγιώτη!
Να σε παραπέμπουν αριστερά blogs!
http://friendfeed.com/plagal?format=atom
o μακαριστός π.Ιωάννης Ρωμανίδης έλεγε σε ομιλίες του ότι ο περίφημος Ρομπέν των Δασών ήταν ένα είδος ρωμαίικης αντίστασης στην φράγκικη φεουδαρχία.
κι ο π.Παίσιος αναφέρει για εναν «άγιο κλέφτη» που γνώρισε.
Δημοσίευση σχολίου