






Παρών βέβαια και ο θαλερός γιατρός, ρέκτης της σύγχρονης ελληνικής μουσικής Θάνος Κωνσταντινίδης, στον οποίο ο Φ. Τσαλαχούρης έχει αφιερώσει το πρώτο έργο της συναυλίας, τις Τρεις χορευτικές Μικρασιατικές εικόνες.
Στην Ορχήστρα των Χρωμάτων παίζει απόψε στα τσέλα και ο Αλέξανδρος Μποτίνης, γιος του μαέστρου της Ορχήστρας Πατρών Δημήτρη Μποτίνη.


Οι τρεις χοροί Οδοιπορικός, Τραγούδι του Πόντου και Του αποχωρισμού, αποδεικνύουν περίτρανα την ικανότητα του Τσαλαχούρη να μετουσιώνει ένα παραδοσιακό υλικό σε συγκινητική, σύγχρονη δημιουργία. Δεν πρόκειται για μια επεξεργασία δημοτικών μελωδιών, αλλά για μια προσέγγιση ευλαβική που είναι σημερινή και ιδιοφυής, θα έλεγα. Άλλωστε αυτή την ικανότητά του την απέδειξε πανηγυρικά ο Φ. Τσαλαχούρης πέρυσι τέτοιες μέρες, όταν παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ οι "24 Ελληνικοί χοροί" του.




Ο κόσμος χειροκρότησε ένθερμα στο τέλος, όχι τόσο, νομίζω, γιατί κατάλαβε το συνθετικό ταλέντο του Τσαλαχούρη, αλλά κυρίως γιατί ένιωσε, πιστεύω, ότι η μουσική μπορεί να είναι βαθιά πνευματική υπόθεση.



Ο ΥΜΝΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
Νεοελληνική απόδοση
Εάν τις γλώσσες των ανθρώπων λαλώ και των αγγέλων, αλλά δεν έχω αγάπη, έχω γίνει χαλκός που ηχεί άψυχα ή κύμβαλο που αλαλάζει άηχα. Και εάν έχω το χάρισμα της προφητείας και εάν γνωρίσω όλα τα μυστήρια του Θεού και κατέχω όλη τη γνώση την ανθρώπινη, και εάν έχω όλη την πίστη, ώστε να μετακινώ όρη, αλλά δεν έχω αγάπη, τίποτα δεν είμαι. Και αν μοιράσω όλα τα υπάρχοντά μου για να θρέψω τους πεινασμένους, και αν παραδώσω το σώμα μου για να καώ, αλλά δεν έχω αγάπη, τίποτα δεν ωφελούμαι. Η αγάπη μακροθυμεί, επιδιώκει πάντοτε το καλό, η αγάπη δεν φθονεί, η αγάπη δεν ξιπάζεται, δεν κομπάζει από υπερηφάνεια, δεν συμπεριφέρεται άσχημα, δεν ζητάει τα δικά της, δεν ερεθίζεται από θυμό και οργή, δεν λογίζεται το κακό, δεν χαίρει για την αδικία, συγχαίρει όμως για την επικράτηση της αλήθειας. Ανέχεται και στεγάζει τα πάντα, όλα τα πιστεύει, όλα τα ελπίζει, τα πάντα υπομένει. Η αγάπη ποτέ δεν εκπίπτει.
Είτε προφητείες υπάρχουν τώρα, ως χαρίσματα του Πνεύματος, θα καταργηθούν. Είτε χαρίσματα γλωσσών, και αυτά θα παύσουν. Είτε γνώσις, κι αυτή θα καταργηθεί. Τώρα ατελώς γνωρίζουμε και μερικώς προφητεύουμε. Όταν όμως έλθει το τέλειον, στη μέλλουσα ζωή, τότε το μερικό και αποσπασματικό θα καταργηθεί.
Όταν ήμουν νήπιο, ως νήπιο μιλούσα, ως νήπιο φρονούσα, σα νήπιο έκρινα. Όταν όμως έγινα άνδρας, κατήργησα πλέον τα νηπιώδη.
Κατ’ αναλογίαν, λοιπόν, τώρα βλέπουμε θαμπά, σαν σε μεταλλικό καθρέφτη, τότε όμως θα βλέπουμε πρόσωπο με πρόσωπο. Τώρα γνωρίζω ένα μονάχα μέρος της αλήθειας. Τότε, στην αιώνια ζωή, θα λάβω τόσο τέλεια γνώση, όσο τέλεια με γνώριζε ο Κύριος καλώντας με απόστολο.Τώρα, σ’ αυτή τη ζωή, μένουν η πίστις, η ελπίς και η αγάπη, αυτά τα τρία. Μεγαλύτερη δε από αυτά είναι η αγάπη.
Π.Α.
3 σχόλια:
Εξαιρετικό (φωτο)ρεπορτάζ από μια μοναδική, όπως την περιγράφετε, βραδιά πολιτισμού. Δυστυχώς δεν καταφέραμε να βρεθούμε κι εμείς εκεί - ευτυχώς χάρη στην Ιδιωτική Οδό γευόμαστε τώρα κάτι από το σπουδαίο αυτό μουσικό και πνευματικό γεγονός!
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΟΥ ΚΑΜΕΤΕ ΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΛΟΓΟΥ ΣΤ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ(ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΥ ΜΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ) ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ ΜΟΥ ΗΡΘΕ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΤΑ ΙΛΙΣΙΑ....ΗΤΑΝ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ 1987 ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΕΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ (6 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ)ΕΙΧΕ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙ ΕΠΙΣΗΜΩΣ ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ Ο ΑΟΙΔΙΜΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Ο Α΄(1972-1991), ΑΜΕΣΟΣ ΠΡΟΚΑΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΝΥΝ ΕΥΚΛΕΩΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥΝΤΟΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΤΟΥ Α΄. ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΕΙΧΕ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΕΝΟΤΗΤΟΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΤΟΣ. ΕΓΡΑΦΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟΤΕ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ, ΟΥ ΜΗΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΟΞΟΙ ΕΝΤΥΠΟΙ ΤΥΠΟΙ..., ΠΕΡΙ ΤΗΣ "ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ" ΠΑΠΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΓΝΩΣΤΑ ΑΣΕΒΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΕΑ(Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΙΟΥΔΑΣ Κ.Λ.Π.)... ... ... ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΡΩΤΟΥΣΑΜΕ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΤ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ ΝΑ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΑΝ ΟΝΤΩΣ "ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΝ" ΠΑΠΑΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΓΛΥΚΥΤΑΤΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΕ ΝΑ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΔΕΝ ΣΥΝΕΒΗ ΟΥΤΕ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΕΑΝ ΔΕΝ..ΕΑΝ ΔΕΝ...ΕΑΝ ΔΕΝ...ΚΟΝΤΟΛΟΓΙΣ ΜΑΣ ΑΝΕΠΤΥΞΕ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΑΓΑΠΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ, ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΦΗ. ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΕΠΕΙΣΘΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ. ΑΛΛΟΙ ΠΑΛΙ ΔΙΕΤΥΠΩΣΑΝ ΤΙΣ ΓΝΩΣΤΕΣ ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΡΑΜΕΛΙΖΟΥΝ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ.
Παναγιώτη
ήμουν και γω στην συναυλία, η οποία ήταν όντως όπως την περιέγραψες αλλά όπως πάντα είναι καλύτερη η παρουσίασή του άπο το αντικείμενο που παρουσιάζεις...
Πάντως ο Τσαλαχούρης είναι άξιος συνθέτης...
Δημοσίευση σχολίου