Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Ο κρητικός κληρικός Χαράλαμπος Παπαδόπουλος (π. Λίβυος) είναι πολύ γνωστός, είναι αποδεκτός, είναι «της μόδας», όπως προσφυώς είπε και μία θαυμάστριά του ηθοποιός.
Τον προβάλλουν τα κανάλια, τον καλεί για να απολαύσει τον λόγο του η Ελλάς σύμπασα, τον "πάνε" άπαντες.
Τον προβάλλουν τα κανάλια, τον καλεί για να απολαύσει τον λόγο του η Ελλάς σύμπασα, τον "πάνε" άπαντες.
Με γειά του με χαρά του. Να ζει και να απολαμβάνει την «αγάπη» του κόσμου και ό,τι άλλο προκύπτει από την καταξίωσή του.
Ας μου επιτρέψει, όμως και μένα, να ανήκω στην «ασήμαντη εκείνη μειοψηφία» (ο χαρακτηρισμός δικός του), που δεν αποδεχόμαστε ακρίτως την περίπτωσή του.
Η προ διετίας δημόσια αντίθεσή μου στην ανάρτησή του για την αποτυχία του γιού του στις Πανελλαδικές εξετάσεις αποκάλυψε πως ο π. Λίβυος κλονίστηκε από την αμφισβήτηση. Δεν την αντέχει. Δεν αντέχει το …τσαλάκωμα. Γι’ αυτό και πέρασε στην …αντεπίθεση γράφοντας: «…οι επικριτές μου …πεθαίνουν για μισό λεπτό δημοσιότητας; Δείτε πόσες φωτογραφίες έχω στο προφίλ μου και πόσες οι επικριτές μου.»
Φαίνεται πως δεν του φτάνει που τον υμνεί και τον δοξάζει όλη η Ελλάδα! Ένας βρέθηκε να αντιλέξει και ο π. Λίβυος έπαθε κρίση πανικού. Και ασχολείται – τι ειρωνεία – με την ψυχολογία!
Έγραψε στην «απάντηση στους επικριτές» του ότι «στο παρόν ζήτημα δεν θα επανέλθω». Έτσι έκλεισε το θέμα και συνέχισε την πορεία του προς τη δόξα!
Όμως, το επ’ εμοί θα επανέρχομαι στην περίπτωσή του. Η θεολογία της ατάκας, του φτηνού συναισθηματισμού, των γλυκερών συνθημάτων, του λιγωτικού ψυχολογισμού που εκφράζει ο π. Λίβυος - και στην πραγματικότητα είναι "οργανωσιακό" copy, για όποιους καταλαβαίνουν - μπορεί να ηδονίζουν ή και να «παρηγορούν» τον κοσμάκη αλλά όχι κι εμάς την «ασήμαντη μειοψηφία».
Ο «πατερούλης», όπως τον αποκαλούν κάποιοι ξελιγωμένοι θαυμαστές του, συντηρεί με τον τρόπο του έναν αξιοθαύμαστο οπαδισμό. Και στη λογική της αγέλης είμαστε σαφώς εναντίον!
Πέρα απ' αυτό, ο λαλίστατος π. Λίβυος, ουδέποτε πήρε θέση στα μείζονα εκκλησιαστικά θέματα του καιρού μας. Προτιμά - προφανώς - την ασφάλεια και την αποδοχή του ψυχολογισμού.
Άσε που μας κραδαίνει μια "ζωή δίχως συνταγές" και μόνο συνταγούλες μας προτείνει.
Πέρα απ' αυτό, ο λαλίστατος π. Λίβυος, ουδέποτε πήρε θέση στα μείζονα εκκλησιαστικά θέματα του καιρού μας. Προτιμά - προφανώς - την ασφάλεια και την αποδοχή του ψυχολογισμού.
Άσε που μας κραδαίνει μια "ζωή δίχως συνταγές" και μόνο συνταγούλες μας προτείνει.
Οι σχετικές αναρτήσεις της Ιδιωτικής Οδού:
- Η ΡΗΧΗ VIRAL ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ π. ΛΙΒΥΟΥ ΣΤΟ FB ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΓΙΟΥ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
- "Εγω παθει σοκ": ΤΟ ΜΕΪΛ ΤΟΥ π. ΛΙΒΥΟΥ ΣΤΗΝ "ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΟΔΟ"
- π. ΛΙΒΥΟΣ: Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΣΜΟΥ
- Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΛΟΓΑΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ π. ΛΙΒΥΟΥ ΣΤΟ FB ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ
- Η ΡΗΧΗ VIRAL ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ π. ΛΙΒΥΟΥ ΣΤΟ FB ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΓΙΟΥ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
- "Εγω παθει σοκ": ΤΟ ΜΕΪΛ ΤΟΥ π. ΛΙΒΥΟΥ ΣΤΗΝ "ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΟΔΟ"
- π. ΛΙΒΥΟΣ: Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΣΜΟΥ
- Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΛΟΓΑΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ π. ΛΙΒΥΟΥ ΣΤΟ FB ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ
3 σχόλια:
Ό ιερέας χρειάζεται να αποσύρεται κάποιο διάστημα για να επαναπροσδιορίζεται.Όχι να σχολιάζει την επικαιρότητα καθημερινά.Όχι να μετέχει αδιάλλειπτα στο διαδίκτυο.Ο π. Λίβυος σχολίασε μέχρι και το θάνατο του Ζακ Κωστόπουλου με ανάρτησή του! Έτσι φθείρεται ατέρμονα ο ιερέας και αυτοαποδομήται.Μιλάει για την δύναμη της σιωπής, ο π. Λίβυος και όποια πέτρα κι αν σηκώσεις βρίσκεται από κάτω!Χρειάζεται αποταγή από τον κόσμο του ίντερνετ για να τον νοηματοδοτήσεις μετά.Αλλιώς, λησμονείς την ιθάκη σου χάνοντας τον προσανατολισμό σου, συμπαρασύροντας και άλλους...
Σωστή τοποθέτηση του Ανώνυμου της 15 Μαρτίου, μπράβο...
Καλημέρα σας.Διάβασα με ενδιαφέρον το αιρετικό σχόλιό σας για τον παπα-Χαράλαμπο.Οφείλω να ομολογήσω ότι με συνέχουν ανάμεικτα συναισθήματα.Αρχικά θάθελα να εκφράσω τη διαφωνία μου μαζί σας για το περιεχόμενο του άρθρου γύρω από τη "Ρηχή Δημοσίευση του παπα-Χαράλαμπου σχετικά με την αποτυχία στις Πανελλαδικές κλπ".Νομίζω ότι στο σημείο αυτό τον αδικήσατε κατάφωρα τον παππούλη.Δε νομίζω, στ' αλήθεια, ότι ήθελε να εκμεταλλευτεί την ατυχία του παιδιού του για να προβληθεί ακόμα περισσότερο κλπ, κλπ.Είναι νομίζω ήδη αρκετά προβλημένος από παντού.Σε καμία των περιπτώσεων δεν είχε κακή πρόθεση όταν έγραφε τα σχετικά.Μάλιστα θα μπορούσα να πω ότι το σχετικό κείμενο έχει μεγάλη δόση αλήθειας καθώς καταφέρεται εναντίον της παραδεγμένης άποψης για την "επιτυχία" και την "αποτυχία" στην εξόχως ανταγωνιστική κοινωνία μας.Οπότε άθελά σας, κ. Ανδριόπουλε, γίνατε υπερβολικά αυστηρός με τον παππούλη.Θα συμφωνήσω όμως πέρα για πέρα μαζί σας με το σχόλιο περι κενής "θεολογίας της ατάκας", "γλυκανάλατης συνθηματολογίας" κλπ.Φυσικά ο παπα-Χαράλαμπος, όπως και ο άλλος αστέρας της σύγχρονης θεολογίας μας παπα-Ανδρέας Κονάνος, έχουν, πιστεύω, μόνο καλές προθέσεις.Θα πρότεινα να απομακρύνουμε κάθε κακό λογισμό απ' τις καρδιές μας σχετικά με την προαίρεσή τους.Στ' αλήθεια θέλουνε να βοηθήσουνε κόσμο,ν' ανακουφίσουνε χριστιανούς κλπ. Ομως ισχύει για κείνους, όπως ασφαλώς και για μας, η γνωστή παροιμία "Ο Δρόμος για την Κόλαση είναι στρωμένος με τις καλύτερες προθέσεις".Εξηγούμαι: Σένα κόσμο που τον βρωμίζει καθημερινά η φτώχια, ο κοινωνικός αποκλεισμός, η βία, η καταπίεση, και πάνω απ' όλα ο πόλεμος κι ο θάνατος, το να αμπελοφιλοσοφείς για την...ενδοσκόπηση και την ανεύρεση του ...πραγματικού μας εαυτού είναι τουλάχιστον ανεκδιήγητο.Ο Κύριός μας ήρθε για να αλλάξει τα πάντα και δεν άφησε ευκαιρία που να μην καταγγείλει την Αδικία. Αν δεν κάνω λάθος ήταν εκείνος που είπε "Μακάριοι οι πεινώντες και διψώντες την δικαιοσύνην" (Ματθ. 5,6) αλλά και "Μακάριοι οι δεδιωγμένοι ένεκεν δικαιοσύνης" (Ματθ. 5,10) όπως και το "Μακάριοι οι πτωχοί, ότι υμετέρα εστίν η βασιλεία του Θεού" (Λουκ. 6,20). Αλλά τι ήξερε Εκείνος; Ένας αγράμματος μαραγκός απ' τη Ναζαρέτ ήταν, δεν είχε πτυχία θεολογίας, και βεβαίως δεν είχε διαβάσει Ρόλλο Μέι, Κάρεν Χόρνεϋ και Ίρβιν Γιάλομ!Τη στιγμή που κοσμικοί οργανισμοί όπως ο Π. Ο. Υ. λένε, μετ' επιτάσεως, ότι κάθε μία μονάδα μείωση του ΑΕΠ μιας χωρας σημαίνει μείωση των επιπέδων υγείας των πιο φτωχών και μείωση του προσδόκιμου ζωής, όταν η UNICEF κάνει έκκληση για την επιδείνωση της ποιότητας ζωής των παιδιών παγκοσμίως, τότε ο λόγος των χριστιανών που περιορίζεται σε ψυχολογίστικες παραινέσεις επιπέδου Πάολο Κοέλιο "Ρίξε τη μάσκα που κρύβει τον πόνο σου κττ", μάλλον βάζει τη βαρβαρότητα της κοινωνίας αυτής στο απυρόβλητο.Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκατομμύρια άνθρωποι αυτή τη στιγμή στην ΕΕ και παγκόσμια είναι αποτέλεσμα των φρικτών συνθηκών ζωής και της άνευ προηγουμένου κρίσης του καπιταλιστικού συστήματος, του συστήματος που λατρεύει το Μαμμωνά του κέρδους.Το να καλείς τα θύματα της βαρβαρότητας να "βάλουν τα δυνατά τους και να ανακαλύψουν τις κρυμμένες δυνάμεις τους" ισοδυναμεί μ' αυτό που στα αγγλικά λέγεται "προσθέτω την προσβολή πάνω στο τραύμα" (add insult to injury).Ο λόγος των χριστιανών πρέπει πρωτίστως να είναι καταγγελία του "αιώνος τούτου" και κάλεσμα για αλλαγή.
Δημοσίευση σχολίου