π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ν. ΖΗΣΗΣ
Και ως προς το φρόνημα όμως η ηγεσία της Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως είναι υγιεστάτη και ανεπίληπτος. Οι ψίθυροι και αι υπόνοιαι των παρασκηνίων δεν τολμούν να διατυπωθούν επωνύμως και ευθαρσώς, διότι αυτομάτως θα έχαναν την αξιοπιστίαν των. Έναντι όμως αυτών υπάρχει η καθαρά, η διαυγής, η τολμηρά ομολογία πολλών Ιεραρχών του Οικουμενικού Θρόνου, η οποία ουδεμίαν ανησυχίαν προκαλεί, αλλά μάλλον αίσθησιν υπερηφανείας δια την εμπεδωμένην εμμονήν εις την Ορθοδοξίαν και το ιστορικόν της παρελθόν. Δεν θα αναφερθώμεν εις τας πολυπληθείς περί του πατριάρχου Αθηναγόρου κρίσεις, η προσωπικότης του οποίου εγράφη χρυσοίς γράμμασιν εις τας σελίδας της ορθοδόξου ιστορίας. Θα μνημονεύσωμεν μίαν μόνον σχετικήν περί αυτού παρατήρησιν, διά να σταχυολογήσωμεν εις την συνέχειαν μερικάς ομολογίας συγχρόνων ιεραρχών του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως προς πληροφόρησιν και του π. Ιουστίνου και των αναγνωστών του Υπομνήματός του. Ο καθηγητής του Ρωσσικού Ινστιτούτου Ορθοδόξου Θεολογίας «Άγιος Σέργιος» των Παρισίων π. Elie Melia εις άρθρον του δημοσιευθέν εις το περιοδικόν Le Messager Orthodoxe (No 58. 1972/2) και αναδημοσιευθέν αποσπασματικώς εις την Επίσκεψιν (69, σ. 9) γράφει μεταξύ άλλων τα εξής διά τον πατριάρχην Αθηναγόραν: «Οσον αφορά εις την θεολογικήν του σκέψιν πρέπει να σημειώσωμεν ότι ήτο πολύ περισσότερον στερεά από όσον νομίζουν οι επικριταί του, και όσον θα επέτρεπαν να πιστεύσωμεν ωρισμέναι εκ των δηλώσεών του. Ούτω, π.χ., η δυσπιστία του εστρέφετο προς τους θεολόγους, όχι προς την θεολογίαν, ίσως ακόμη και προς μίαν ωρισμένην θεολογίαν, αλλ' είναι τούτο κακόν; Ο Πατριάρχης τίποτε δεν εθυσίασεν από την Ορθόδοξον πίστιν, αλλ' εκ των ένδον της Ορθοδόξου πίστεως ανεκάλυψε δι' ημάς την οδόν της καθολικής αγάπης και του ζωτικού δημιουργικού δυναμισμού της».
Και ως προς το φρόνημα όμως η ηγεσία της Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως είναι υγιεστάτη και ανεπίληπτος. Οι ψίθυροι και αι υπόνοιαι των παρασκηνίων δεν τολμούν να διατυπωθούν επωνύμως και ευθαρσώς, διότι αυτομάτως θα έχαναν την αξιοπιστίαν των. Έναντι όμως αυτών υπάρχει η καθαρά, η διαυγής, η τολμηρά ομολογία πολλών Ιεραρχών του Οικουμενικού Θρόνου, η οποία ουδεμίαν ανησυχίαν προκαλεί, αλλά μάλλον αίσθησιν υπερηφανείας δια την εμπεδωμένην εμμονήν εις την Ορθοδοξίαν και το ιστορικόν της παρελθόν. Δεν θα αναφερθώμεν εις τας πολυπληθείς περί του πατριάρχου Αθηναγόρου κρίσεις, η προσωπικότης του οποίου εγράφη χρυσοίς γράμμασιν εις τας σελίδας της ορθοδόξου ιστορίας. Θα μνημονεύσωμεν μίαν μόνον σχετικήν περί αυτού παρατήρησιν, διά να σταχυολογήσωμεν εις την συνέχειαν μερικάς ομολογίας συγχρόνων ιεραρχών του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως προς πληροφόρησιν και του π. Ιουστίνου και των αναγνωστών του Υπομνήματός του. Ο καθηγητής του Ρωσσικού Ινστιτούτου Ορθοδόξου Θεολογίας «Άγιος Σέργιος» των Παρισίων π. Elie Melia εις άρθρον του δημοσιευθέν εις το περιοδικόν Le Messager Orthodoxe (No 58. 1972/2) και αναδημοσιευθέν αποσπασματικώς εις την Επίσκεψιν (69, σ. 9) γράφει μεταξύ άλλων τα εξής διά τον πατριάρχην Αθηναγόραν: «Οσον αφορά εις την θεολογικήν του σκέψιν πρέπει να σημειώσωμεν ότι ήτο πολύ περισσότερον στερεά από όσον νομίζουν οι επικριταί του, και όσον θα επέτρεπαν να πιστεύσωμεν ωρισμέναι εκ των δηλώσεών του. Ούτω, π.χ., η δυσπιστία του εστρέφετο προς τους θεολόγους, όχι προς την θεολογίαν, ίσως ακόμη και προς μίαν ωρισμένην θεολογίαν, αλλ' είναι τούτο κακόν; Ο Πατριάρχης τίποτε δεν εθυσίασεν από την Ορθόδοξον πίστιν, αλλ' εκ των ένδον της Ορθοδόξου πίστεως ανεκάλυψε δι' ημάς την οδόν της καθολικής αγάπης και του ζωτικού δημιουργικού δυναμισμού της».
Από το άρθρο Το Οικουμενικόν Πατριαρχείον και ο π. Ιουστίνος Πόποβιτς, Κληρονομία, τόμος 9, τεύχος Β', σελ. 457.
14 σχόλια:
Είπαμε....οι λόγοι της αλλαγής πλεύσεως στη σκέψη του π.Ζήση είναι γνωστοί και κοινοί σε πλειάδα ανθρώπων και σε πάρα πολλά επίπεδα της ζωής! Δεν τους δημοσιεύει φυσικά ο ιστολόγος εδώ από πολύ σεβασμό, και καλώς πράττει, στο πρόσωπο του π.Θεοδώρου. Συβιλλικώς πως.... παραπέμπω στο Καταφύγιο Ιδεών του Γιανναρά όπου ο καθηγητής αναφέρεται σε πρόσωπο, κρυπτοοπαδό της "Ζωής", το οποίο πρώτα μερίμνησε γιά την Ακαδημαϊκή του καριέρα και στη συνέχεια υπεσχέθη πως θα ταχθεί δημόσια με την οργάνωση! "Άσε πρώτα να γίνω τακτικός(καθηγητής) και μετά θα δείς τι σχέσεις θα έχω με την αδελφότητα..." είναι, αν θυμάμαι καλώς, η ακριβής φράση στο προμνηστευθέν βιβλίο του Χρ.Γιανναρά.
Με την ευκαιρία αυτής της ανάρτησης διαβάστε σχετικά με το τελευταίο Πάσχα του Μεγάλου Αθηναγόρα, του Μεγαλοπρεπούς και Λεοντόκαρδου Ηπειρώτη Πατριάρχη. Το Πάσχα στην Πόλη του 1972. Το έγραψε ο Άρχων Αρ.Πανώτης. Θα το βρείτε στην "Εκκλησιαστική Αλήθεια" της Εκκλησίας της Ελλάδος στα φύλλα Οκτωβρίου-Νοεμβρίου 1991. Γράφτηκε με αφορμή την κοίμηση του μακαριστού Δημητρίου και την ανάρρηση στον Πατριαρχικό Θρόνο του Βαρθολομαίου. Υπάρχει και παλιότερο σχετικό κείμενο στην ίδια εφημερίδα δημοσιευμένο μετά το 1976 και προ του 1990 αλλά δυστυχώς δεν ενθυμούμαι ακριβέστερα χρονικώς...
σ.σ. εάν ο Άρχων κ.Α.Πανώτης παρακολουθεί αυτό εδώ το ιστολόγιο, θερμότατα θα τον παρακαλούσαμε να δημοσίευε και πάλι τα σχετικά-και συγκινητικά- με εκείνο το Πάσχα.
ντροπή στον π. Ζήση!!! Νομίσα ότι ήταν έντιμος κληρικός αλλά και αυτός φαίνεται πάει όπου τα συμφέροντα! Πώς μπόρεσε να ξεστομίσει τέτοια λόγια υπέρ του οικουμενιστή Αθηναγόρα; πώς;
O π.Θ.Ζήσης προσπαθεί μέσα απο ένα παραλήρημα στο ιστολόγιο "ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ", να μας πείσει ότι τότε ήταν νεαρός υφηγητής, και είναι φυσικό να έκανε λάθος. Αλλά πόσο νεαρός είναι ένας άνθρωπος 35 ετών μέ αρκετή γνώση για να είναι υφηγητής, και για πόσα θα μετανοήσει ακόμη, αφού είνα πολλά τα κείμενα που κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση απο την σημερινή; και τί είναι αυτό που μας πείθει ότι δεν κάνει και τώρα λάθος με δεδομένο ότι εκείνα τα παλαιότερα λάθη του αναδημοσιεύονται πολύ αργότερα σε βιβλίο του;-έπρεπε να δημοσιεύσει ο Ανδριόπουλος εκείνα τα κείμενά του ,για να συρθεί σε μια απολογητική που δεν πείθει κανέναν;
Ο Σάλος
Εξηγήσεις δόθηκαν, πλην όμως το ιστολόγιο επιμένει στα ίδια, χρησιμοποιώντας μάλιστα το ίδιο κείμενο. Νομίζω θα μπορούσε και καλύτερα. Κρίμα...
ΥΓ. Τι είναι εκείνο που μας πείθει ότι η τακτική του Πατριάρχου Αθηναγόρου ήταν ορθή; Ακόμη και ο προσωπικός φίλος και θαυμαστής του, καθηγητής Αθ. Δεληκωστόπουλος στη βραβευμένη βιογραφία του Πατριάρχου που συνέγραψε, αφήνει κάποιες αμφιβολίες. Και εννοείται ότι έχει αλλάξει εντελώς στάση με μερικές ενέργειες του νυν Πατριάρχου...
Ο Τελεβάντος πάλι ολόκληρη ανάρτηση σου αφιερώνει Παναγιώτη!!!
Μα ποιος είσαι τέλος πάντων;;;;
Χάσανε τον ύπνο τους!!!!
Και ο Ζήσης απολογούμενος!!! Τι έπαθε!!!!!
http://panayiotistelevantos.blogspot.com/2011/04/blog-post_4926.html
Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια ακούμε πολλά και παράξενα που δεν έχουν καμιά σχέση με την πίστη των πατέρων μας.
ΤΣΟΥΝΑΜΙ ΚΑΚΟΔΟΞΙΩΝ
Ακούμε για τη “βαπτισματική θεολογία”, για την “παγκόσμια ενορία”, για τη “Διαχρονική Εκκλησία”, για τη “διηρημένη Εκκλησία”, για τον Παπισμό και την Ορθοδοξία ότι είναι “αδελφές Εκκλησίες”, για το “Ιερόν Κοράνιο”, για το ότι οι μονοφυσίτες είναι “αρχαίες Ανατολικές Εκκλησίες”, για τη “μεταπατερική” και “συναφειακή” θεολογία, για την ανάγκη να διορθωθούν οι Αγιοι, για τη σκοπιμότητα να επιβληθεί νοησιαρχία στη λατρεία της Εκκλησίας (δηλαδή Νεοβαρλααμισμός) και άλλα φαιδρά, κακόδοξα και απαράδεκτα.
ΝΕΑ ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ: ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ ΠΡΑΓΜΑ Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ
Αυτό που πρόσφατα μάθαμε - το τελευταίο φρούτο της θεολογικής ανοησίας - είναι ότι η μετάνοια, η επανόρθωση ενός λάθους - και μάλιστα με τη λεβεντιά και την ευθύτητα που την έκανε λόγο και πράξη ζωής ο π. Θεόδωρος Ζήσης - είναι κάτι το επιλήψιμο.
Περίεργο! Ποιο Ευαγγέλιο διαβάζουν αυτοί οι χριστιανοί που νομίζουν ότι εκθέτουν τον π. Θεόδωρο Ζήση επειδή μετανόησε. Πού εκ του αιώνος ηκούσθη ποτέ ότι είναι κακό πράγμα η μετάνοια και όχι η ΜΟΝΗ οδός σωτηρίας του ανθρώπου.
Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΤΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΛΟΓΕΙΤΑΙ
Είπε και έκανε πολλά απαράδεκτα πράγματα αναφορικά με τον Οικουμενισμό ο π. Θεόδωρος Ζήσης; Οχι μόνον δεν το αρνείται, αλλά και προσθέτει πολύ περισσότερα από όσα του καταμαρτυρούν, και αποκαλύπτει καρδίες και νόες οικουμενιστικούς, όπως του αλήστου μνήμης Παναγιώτη Χρήστου, οι οποίοι εγκαλούνται για πολλά.
ΑΞΙΟΣ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΩΝ Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ
Επομένως; Επομένως ΜΟΝΟΝ για τα πιο θερμά μας συγχαρητήρια είναι άξιος ο π. Θεόδωρος Ζήσης επειδή μετανόησε και ζήτησε μάλιστα δημόσια συγγνώμη από τον Αγιο Ιουστίνο Πόποβιτς. Είναι πολύ πρωτάκουστη η θεωρία ότι η μετάνοια είναι επιλήψιμο πράγμα από χριστιανικής σκοπιάς. Ορισμένοι, όταν δεν έχουν επιχειρήματα, αντί να ταπεινωθούν επιμένουν να λέγουν πράγματα εξώφθαλμα αντιχριστιανικά για να δικαιολογήσουν την εμπάθειά τους.
ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΕΛΑΤΗΡΙΑ ΑΛΛΑ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ
Οσο για τα σχόλια της ανάρτησης προκαλούν ακόμη μεγαλύτερη απορία. Τι θα πει είναι σε “πλειάδα ανθρώπων” γνωστό το γιατί ο π. Θεόδωρος Ζήσης έγινε αντιοικουμενιστής; Σε μένα πάντως δεν είναι γνωστό. Αν ξέρουν κάτι ας μας το πουν για να το μάθουμε.
Σε κάθε περίπτωση εμείς βλέπουμε το αποτέλεσμα και δοξάζουμε το Θεό. Βλέπουμε τη μετάνοια και χειροκροτούμε. Ακούμε την απολογία του π. Θεόδωρου Ζήση προς τον Αγιο Ιουστίνο Πόποβιτς και παρακαλούμε το Χριστό να μας δίνει και μας το ίδιο θάρρος να ζητούμε συγγνώμη με την ιδία ταπείνωση για τα δικά μας αμαρτήματα.
Αν ο ιδιοκτήτης του ιστολογίου και οι σχολιογράφοι νομίζουν ότι η μετάνοια, η εξομολόγηση και μάλιστα η δημόσια εξομολόγηση για τα ημαρτημένα είναι επιλήψιμη ενέργεια, ας μας εξηγήσουν ποιο Ευαγγέλιο διαβάζουν που τους επιτρέπει να διατυπώνουν τόσο αντιχριστιανικές σκέψεις. Πολύ πρωτάκουστη ιδέα, αδελφοί, ότι η μετάνοια είναι κακό πράγμα. Πάρα πολύ πρωτάκουστη και εντελώς - μα εντελώς άσχετη - με το Χριστό και το Ευαγγέλιο.
ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙ ΚΙ ΑΛΛΑ ΑΠΙΘΑΝΑ Ο ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΣ Ο ΔΥΣΤΥΧΉΣ!!!
Όσον αφορά τον πρώτον σχολιαστή,αν είχε πρόσωπο ή ήθος χριστιανού ας έβαζε το βαφτιστικό του τουλάχιστον...ας μας πεί και εμάς που δεν γνωρίζουμε ,τους γνωστούς λόγους της "αλαγής πλέυσεως"του σεβαστού μας καθηγητού και πατρός Θεοδώρου Ζήση και ας μην αφήνει αιχμές κατα του προσώπου του και αν έχεις τα κότσια "μεγάλε άντρα"βάλε και το ονοματάκι σου να σε χειροκρωτήσουμε!!!
Τώρα για τον 9.43,ανώνυμο σχολιαστή,εδώ πάει το" Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι...."Και μάθε φαντασμένε άνθρωπε ότι και έντιμος κληρικός είναι και πάει ενάντια στα "μεγάλα"συμφέροντα!!!Εάν έβλεπες το βίντεο δεν θα ρωτούσες πώς....δες το και ξαναμιλάμε!
Προχωράω στον Σάλο που ο καϋμένος τα σάλεψε εντελώς!!!Μάλλον τα δικά μας του γειτώνου μας(κυπριακή παροιμία) φίλε έ;Μην φοβάσε πιές τα χάπια σου γιατί το παραλήρημα το έπαθες εσύ...λές "και τί είναι αυτό που μας πείθει ότι δεν κάνει και τώρα λάθος..."!Αυτήν την απάντηση την ξέρει και η κουτσή Μαρία!Εφόσον τώρα μετά απο πολύχρονες πατερικές έρευνες, ακολουθεί πιστά και συνειδητά ,τους αγίους πατέρες και όχι τους Φαναριώτες(οικουμενιστές "πατέρες") και εκφράζει την Αγιοπατερική παράδοση ε τότε μάλιστα θεολογεί απλανός και δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτε διότι δεν λέει την άποψη του στα θέματα ΠΙΣΤΕΩΣ!Το κατάλαβες;Αν όχι, πέρασε απο το Δαφνί και εσύ όπως τον απο πάνω σχολιαστή...
Και πού είσαι Σαλέ(γυναικείο όνομα είναι αυτό;),εμένα με πείθει η απολογία του,ο Θεός είσαι και ξέρεις για εμάς τους υπόλοιπους;Και δεν προσπαθεί να πείσει κανέναν μας αυτό όφειλε να κάνει αφού το βρωμόστομα σας δεν ξέρει την σιωπή και τον σεβασμό...
Ίσως, να νομίζουν μερικοί (βλ. Σάλος)ότι για να γίνεις υφηγητής εκείνη την εποχή θα είχες διαβάσει και την επιστολή ας πούμε του αγ. Μάρκου του Ευγενικού. Έχω την αίσθηση πάντως, ότι τότε, όσο δύσκολο ήταν για ένα παπικό ή ένα προτεστάντη να διαβάσει ομολογητές πατέρες, άλλο τόσο δύσκολο ήταν και για τους Έλληνες θεολόγους του '60 και του '70. Τέλος, δεν ξέρω και σήμερα, αν δεν υπήρχαν άνθρωποι όπως ο π. Θεόδωρος Ζήσης, πόσο θα ακούγαμε ομολογιακό λόγο. Φώτης Τσακίρης
Είδα την απολογία Ζήση στο βίντεο, αλλά είδα επίσης πολλά βίντεο με τον π. Ζήση.
Απο κει καταλαβαίνεις πολλά.....
Ακόμα κι αν τον βιντεοσκοπούν οι οπαδοί του δεν θα έπρεπε να το επιτρέπει σ' αυτή την συχνότητα.
Ο λόγος του πάντως άκαμπτος, η μορφή του σκληρή, αγέλαστος πέτρα...
Τέτοιοι "ομολογητές" να μας λείπουν
Δυο λόγια μόνο:ΜΗ διαβάζετα επιλεκτικά. Ο π.Θ.Ζήσης σύρθηκε σε μια παραληρηματική απολογητική μονο και μόνο απο την δημοσίευση-άν ήταν όντως μετανοημένος για τον πρότερο βίο του θα ε´ιχε ομολογήσει τα λάθη του χωρίς την πρόκληση του ιστολόγου!..και δεν θα είχα αναδημοσιεύσει αυτές τις διθυραμβικές υπέρ του Αθηναγόρου βκαι του Πατριαρχείου εργσίες του, μετά απο πολλά χρόνια μάλιστα!Βλέπετε του στοίχισε πολύ η αποπομπή του απο τους διαλόγους, όπως στοιχίζει και σε πολλούς άλλους που δεν κλήθηκαν και θεωρούν τους εαυτούς τους αποκλειστικά συνεχιστές των Πατέρων, και καταφέρονται κατά των διαλόγων.
Για όσους παροικούν την Ιερουσαλήμ:Ο π.Ζήσης οφείλει συγγνώμη δημοσίως για τους τραμπουκισμούς του-η λεξη χωρίς εισαγωγικά- και τις παρασκηνιακές απειλές του εναντίον πολλών διαφωνούντων μαζί του. Η θεολογική Θεσ/κης βοά!!!!
Λυπούμαι αν την προσπάθεια να διαφυλάξει τον εαυτό του απο διασυρμό κάποιοι την κατανοούν ως μετάνοια-μάλλον δεν γνωρίζουν ούτε θεωρητικά τί εστί μετάνοια...αυτά και καλό Πάσχα!!!
σάλος
Πόσο διαφορετική θα ήταν η εικόνα και η κατάσταση της Εκκλησίας εάν τα μέλη της, κληρικοί και λαϊκοί, νοιάζονταν πρωτίστως πώς θα σωθούν τα ίδια, κατά το "δεύτε ουν και ημείς κεκαθαρμέναις διανοίαις συμπορευθώμεν Αυτώ και συσταυρωθώμεν και νεκρωθώμεν δι' Αυτόν ταις του βίου ηδοναίς, ίνα και συζήσωμεν Αυτώ..." του αποψινού εισαγωγικού στη Μ. Εβδομάδα ωραίου τροπαρίου...
Δημοσίευση σχολίου