του Κώστα Λογαρά
«…Η ευθύβολη ματιά του αφηγητή - είτε περίοπτη, είτε εστιασμένη στις μικρολεπτομέρειες -, τού επιτρέπει να διεισδύει από απόσταση στους χαρακτήρες του. Αλλά, και να ιχνηλατεί το κοινωνικό τους στίγμα. Οι μυρωδιές, οι ήχοι, τα βλέμματα τον παρασέρνουν. Γίνονται αφορμές πολλές φορές για το πλάσιμο του μύθου, για το χτίσιμο των χαρακτήρων του· ή, μπορεί να οδηγήσουν την πλοκή σε μονοπάτια και σε δρόμους άλλους. Το έλασσον της ζωής, η ουσιαστική της λεπτομέρεια ανασύρεται και ανάγεται σε κύριο θέμα.
Μια φλέβα λ. χ του χεριού τους, ο τρόπος που ανιχνευτικά ακουμπούν τα πόδια τους δυο άγνωστα - προς το παρόν - κορμιά και σε λίγο παθιασμένοι εραστές, μπορούν να συνιστούν μέρος της προσωπικότητάς τους, αλλά και στοιχεία δηλωτικά της ταξικής τους προέλευσης. Αρκεί, κάποιες φορές, ένας υπαινιγμός και μόνο, μια μονολεκτική περιγραφή τού τρόπου που ο ήρωας τινάζει τα μαλλιά του «περήφανα» ή «με νεύρο», για να δηλωθούν, έτσι, οι εσωτερικές διεργασίες, σκέψεις του ήρωα ή συναισθήματα που αν και παραμένουν ανείπωτα, όμως εξαιτίας τού ελάχιστου αυτού υπαινιγμού, γίνονται ήδη αντιληπτά. Ο αναγνώστης έχει σχηματίσει την πλήρη εικόνα του προσώπου : Ευκρινώς...»
(απόσπασμα από την παρουσίαση του Μένη Κουμανταρέα στο 2ο Συνέδριο Πεζογραφίας, Πάτρα 8/11/2009)
Ο Παρασκήνιος στην Καθημερινή του περασμένου Σαββάτου (14.11.09) αναφέρεται στην εκδήλωση και στην ουσιαστική προσέγγιση του έργου του Μ. Κουμανταρέα από τον Κ. Λογαρά:
... Είναι θεσμός η εκδήλωση που διοργανώνει κάθε χρόνο στην Πάτρα ο Σύνδεσμος Φιλολόγων της πόλης σε συνεργασία με το περιοδικό «Διαβάζω». Την περασμένη εβδομάδα συγκεντρώθηκαν στην αχαϊκή πρωτεύουσα πολλοί συγγραφείς, νεότεροι και παλαιότεροι. Τιμώμενος, ο Μένης Κουμανταρέας, τον οποίο παρουσίασε ο εκ Πατρών ομότεχνός του Κώστας Λογαράς. Ηταν μια, κατά γενική ομολογία, διεισδυτική και ουσιαστική προσέγγιση του έργου Κουμανταρέα, εστιάζοντας στο δίπολο «αστικό» και «λαϊκό» των βιβλίων του. Ο Μένης Κουμανταρέας, γενναιόδωρα, μόλις τελείωσε η ομιλία του Κώστα Λογαρα τον φίλησε και είπε: «Το φιλί είναι και αστικό και λαϊκό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου