Αγαπητέ εν Χριστώ αδελφέ Θεόκλητε μοναχέ,
Εύχομαι το γράμμα μου να εύρη Σας και τον αγαπητόν μας Γέροντα Γαβριήλ υγιαίνοντας σωματικώς και πνευματικώς και τα του Μοναστηρίου πλήρως εν τάξει. Ο νους μου ευρίσκεται πάντοτε εις το Άγιον Όρος και με κάθε ευκαιρίαν προσπαθώ να διαφωτίσω τους γνωστούς μου περί αυτού. Πιστεύω ακραδάντως ότι η ζωντάνευσις της Ορθοδοξίας θα επέλθη μόνον διά της αναστηλώσεως του μοναχικού μας βίου. Ακριβώς επειδή η εν κόσμω Εκκλησία απεκόπη της μοναχικής παραδόσεως, εσημειώθη επί των ημερών μας η γνωστή κατάπτωσις της πνευματικής ζωής. Ο σατανάς έχει τόσον πολύ διαστρέψει την θεολογίαν των αιρετικών και των εκ της Δύσεως επηρεασμένων δήθεν ορθοδόξων, ώστε να νομίζουν τινές ότι η σωτηρία δεν είναι από το κράτος και τας χείρας του εχθρού, αλλά απο τον Θεόν. Ο Θεός έγινε άνθρωπος δια να μας σώση από τον εαυτόν Του!
Διά τούτο εις την Δύσιν εξέλιπεν η ασκητική ζωή. Ούτε νηστεύουν,ούτε προσεύχονται πολύ. Μόνον ζητούν την ευδαιμονίαν. Η κατάπτωσις της μοναχικής μας ζωής δεν οφείλεται, ως νομίζουν τινες, εις έλλειψιν αφοσιωμένων νέων. Υπάρχουν πολλοί που αφοσιώνονται εις την Εκκλησίαν. Επειδή όμως έχουν διεστραμμένην αντίληψιν περί σωτηρίας, προορισμού και αμαρτίας, δια τούτο αντί να πάνε στα Μοναστήρια πηγαίνουν στην «Ζωή», ή γίνονται κοσμοκαλόγηροι, δηλαδή κοσμικοί Αρχιμανδρίται και δυστυχώς σήμερα απο αυτούς βγαίνουν οι Επίσκοποι. Όταν υπάρχει εσφαλμένη Θεολογία, τότε ο χριστιανισμός καταντά δράσις.
Διά την περί Εκκλησίας Θεολογίαν των σημερινών μας Θεολόγων η μόνη απόδειξις ότι δεν απέθανεν η Ορθοδοξία είναι ο «Ελληνοχριστιανικός πολιτισμός» και η δράσις της «Ζωής». Η «Ζωή» είναι αναγκαία δια την περί Εκκλησίας Θεολογίαν των Θεολόγων των κλινόντων προς την Δύσιν. Διʼ αυτούς η έλλειψις της «Ζωής» είναι απόδειξις οτι εξέπνευσεν παντελώς η Ορθοδοξία. Τώρα ήδη ήρχισεν η «Ζωή» να κατακτά έδαφος εδώ εις την Αμερικήν και θα καρποφορήση, διότι όλη η εδώ ζωή είναι εν τω κόσμω δράσις και τίποτε άλλο. Ο μοναχικός βίος των ετεροδόξων εδώ είναι μεστά δράσεως τάγματα και καταγίνονται με ό,τιδήποτε εκτός από άσκησιν πνευματικήν, ώς την εκλαμβάνει η Ορθόδοξος Παράδοσις. Λοιπόν μέσα εις το καλούπι τούτο χωρεί άριστα η κίνησις της «Ζωής».
Δυστυχώς δεν έχομεν ούτε ένα ασκητήν ή μοναστήρι και δεν υπάρχει κανένα παράδειγμα ζωντανόν Ορθοδόξου ζωής. Επομένως, ο τύπος ευσεβείας «Ζωής» ομοιάζει τόσον πολύ με την ευσέβειαν των ετεροδόξων, ώστε θα κάμει θραύσιν, εάν ριζωθή…… οι Έλληνες έχουν αφομοιωθή με τον ευδαιμονισμόν της Δύσεως και εις τα μάτια τους ο ευδαιμονισμός είναι θέλημα Θεού. Λοιπόν τί θα πάει να κάμει επάνω στους βράχους με ολονυκτίες και τα λοιπά;….Νομίζω ότι θα λυπηθή ο διάβολος που δεν μας αρέσει ο χριστιανισμός που προωθεί, αλλά τί να γίνει; Δεν ημπορεί κανείς να αρέσει εις αυτόν, όταν θέλει να αρέσει στον Θεόν. Ωραία περιγράφει ο άγιος Συμεών ο νέος Θεολόγος πώς ο σατανάς βοηθεί εις την προσευχήν και στα καλά έργα ωρισμένων.
Με την εν Χριστώ αγάπην
Ι. Ρωμανίδης
Ι. Ρωμανίδης
(Μον. Νικοδήμου Μπιλάλη, Ο ΟΣΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ο ΑΘΩΝΙΤΗΣ, έκδ. προηγουμένου Αθανασίου Λαυριώτου, ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ-ΑΘΗΝΑΙ 1975, σ.274-275.
Επιστολή του π. Ιωάννου Ρωμανίδου στον π. Θεόκλητο Διονυσιάτη)
14 σχόλια:
"....Ο σατανάς έχει τόσον πολύ διαστρέψει την θεολογίαν των αιρετικών και των εκ της Δύσεως επηρεασμένων δήθεν ορθοδόξων, ώστε να νομίζουν τινές ότι η σωτηρία δεν είναι από το κράτος και τας χείρας του εχθρού, αλλά απο τον Θεόν. Ο Θεός έγινε άνθρωπος δια να μας σώση από τον εαυτόν Του!..."""
Τι φοβερό. Ο Θεός έγινε ανθρωπος να μας σωσει από το ..Θεό....
Αγαπητέ μου κ. Ανδριόπουλε, ξαναδιάβασα και μέσα από την σελίδα σου την επιστολή του π. Ιωάννη προς τον μακαριστό φίλο μου μ. Θεόκλητο η οποία έχει δημοσιευθεί πολλές φορές σε διάφορες ευκαιρίες και την αναφέρει και ο π. Γεώργιος Μεταληνός (συνοικότροφός μου) στο σχετικό βιβλίο του για τον Ρωμανίδη.
Τα όσα γράφει την εποχή εκείνη είναι σωστά και προφητικά, «εξέλιπεν η ασκητική ζωή» τονίζει και ήταν σωστό. Δυστυχώς την δική μας εποχή -λίγο πριν και μετά το 60- μπήκαν λάθος θεμέλια, δεν νομίζω ότι το έκαναν οι της «ζωής» συνειδητά, όμως σίγουρα έπεσαν στην παγίδα, «Ούτε νηστεύουν, ούτε προσεύχονται πολύ. Μόνον ζητούν την ευδαιμονίαν» αυτή ήταν η μοντέρνα Ορθοδοξία την οποία μας δίδαξαν. Μια Ορθοδοξία που δυστυχώς μας γέμισε από «μοναχούς αμόναχους» μέσα στον κόσμο και όχι στα Μοναστήρια. «αντί να πάνε στα Μοναστήρια πηγαίνουν στην «Ζωή», ή γίνονται κοσμοκαλόγηροι, δηλαδή κοσμικοί Αρχιμανδρίται και δυστυχώς σήμερα απο αυτούς βγαίνουν οι Επίσκοποι.» Κάποτε ήσαν μετρημένοι στα δάκτυλα οι «ζωικοί» και κάποιοι άλλοι Αρχιμανδρίτες που έμεναν στα σπίτια τους. Τώρα….. είναι αρκετοί γέμισε η Πάτρα από Ιερομόναχους προϊστάμενους ι. Ναών που το παίζουν και όλοι Ιεροκήρυκες. Νέα παιδιά Αρχιμανδρίτες χωρίς συστολή ανεβαίνουν να διδάξουν χωρίς βίωμα και εμπειρία, και οι δυστυχισμένοι πολεμούν τις συνήθειες και την μέθοδο των οργανωσιακών ενώ αυτοί είναι χειρότεροι γιατί εκείνοι τουλάχιστον είχαν απλότητα και είχαν απόλυτη προσωπική ακτημοσύνη.
«Επειδή όμως έχουν διεστραμμένην αντίληψιν περί σωτηρίας, προορισμού και αμαρτίας, δια τούτο αντί να πάνε στα Μοναστήρια πηγαίνουν στην «Ζωή»,» και προσθέτω και εγώ ότι σήμερα οι κοσμικοί Αρχιμανδρίτες παραμένουν στα πολυτελή σπίτια τους, με τα αστραφτερά τους αυτοκίνητα, τις υπέροχες στολές τους που συναγωνίζονται στο λούσο τις γυναίκες -που είσαι ιερέ Χρυσόστομε-, και τον «καλό» μισθό από την εφημεριακή θέση. Έχουν ακόμα ταξίδια αναψυχής στην «εσπερία» με κάποιο τσούρμο «πιστών» που τους κάνουν τα έξοδα. Οι περισσότεροι ιερομόναχοι έχουν καταντήσει «ταξιδιωτικά γραφεία» Α! ξέχασα κάποιοι από αυτούς είναι και διπλοθεσίτες όχι σε «αναλόγια» αλλά και σε σχολεία … ορέ κατακαημένη εκπαίδευση. Μπήκαν με «μειωμένα προσόντα» και έλαβαν το πτυχίο λόγω ράσου και το παίζουν οι κακόμοιροι και «καθηγητές».
«Όταν υπάρχει εσφαλμένη Θεολογία, τότε ο χριστιανισμός καταντά δράσις.» Πως να δείξουν ότι κάτι κάνουν οι «ζωικοί» «σωτηρικοί» «σταυρικοί» και τα γνήσια παιδιά τους οι Ιερομόναχοι Αρχιμανδρίτες της πόλης δραστηριοποιούνται σε πληκτικά «εσπερινά κηρύγματα» με ιατρούς, σεισμολόγους κλπ με χορευτικά συγκροτήματα, πικγ-πογκ θεατρικά κ.α. τα πνευματικά κέντρα τα μετέτρεψαν σε «καφενεία» των μνημοσυνών για να κερδίζουν χρήματα. Τουλάχιστον σήμερα οι οργανωσιακοί ένα καφεδάκι όταν το προσφέρουν το δίνουν δωρεάν.
Βέβαια για μας που έχουμε ζήση και την περίοδο εκείνη είναι γνωστό ότι την επιστολή αυτή την έγραψε ο π. Ιωάννης με πάθος -παρόλο που λεει αλήθειες- όχι τόσο ενάντια της «ζωής» όσο εναντίον του καθηγητή Τρεμπέλα ο οποίος δυστυχώς δεν μπόρεσε να κατανοήσει την νηπτική διατριβή του Ρωμανίδη και την απέρριψε πολεμώντας τα όσα έγραφε. Βέβαια εκ των υστέρων ο Ρωμανίδης καταξιώθηκε αλλά η πίκρα κατά το ανθρώπινο εναντίον του Τρεμπέλα έμεινε στην καρδιά του π. Ιωάννη έως τέλους. Μου το είχε αναφέρει προ ετών σε κάποιο Συνέδριο στην Ναύπακτο.
«Δυστυχώς δεν έχομεν ούτε ένα ασκητήν ή μοναστήρι και δεν υπάρχει κανένα παράδειγμα ζωντανόν Ορθοδόξου ζωής.» στην Αμερική της εποχής εκείνης δεν υπήρχαν. Τώρα όμως ο π. Εφραίμ -που δεν υπήρξε «ζωικός» αλλά γνήσιο τέκνο του Ιωσήφ του ησυχαστή- έχει εγκαταστήσει πολλά ανδρικά και γυναικεία μοναστήρια εκεί στην Αμερική.
Βέβαια και η «ζωή» μέσα από τα λάθη της -χωρίς να τα θέλει- βοήθησε τον μοναχισμό. Διότι πολλοί απογοητευμένοι από την ρηχότητα και την έλλειψη ασκητικής ζωής στην «οργάνωση» πήγαν στο Άγιον Όρος και το γέμισαν και του έδωσαν την νέα πνοή που όλοι απολαμβάνουν. Από την εποχή μου 6 «συνοικότροφοι» έγιναν ηγούμενοι στο Άγιον Όρος είναι και αυτό μια προσφορά. Κάποτε με φίλους μετρήσαμε και διαπιστώσαμε ότι 15 ή 16 που είχαν περάσει από την «ζωή» με οποιονδήποτε τρόπο, και μετά έγιναν ηγούμενοι Αγιορείτες. Και τώρα όταν πάω στα Αγιορείτικα μοναστήρια βρίσκω πολλά παιδιά μοναχούς και ιερείς που πέρασαν από τα «οικοτροφεία» και τις «ομάδες» των οργανώσεων και πήγαν εκεί διότι ζητούσαν το κάτι άλλο.
Λοιπόν η «ζωή» της εποχής του Ρωμανίδη παρ’ όλα τα τραγικά της λάθη πρόσφερε στην Εκκλησία άξια στελέχη διακόνους του Ευαγγελίου και του Θυσιαστηρίου ως ο Αμερικής Δημήτριος και ο Αλβανίας Αναστάσιος με τους οποίους μαζί εργαζόμαστε στο Ιπποκράτους αυτοί ως τακτικά μέλη της «ζωής» και εμείς ως φοιτητές. Έπ’ ευκαιρία χθες ήταν εδώ ο Αχελώου Ευθύμιος τον οποίο είχα διευθυντή στο Οικοτροφείο. Καθώς και πλειάδα Ηγουμένων και Μοναχών στον Άγιο Όρος και αλλού. Φίλος κληρικός «οικότροφος» είναι τώρα ηγούμενος σε καλό Μοναστήρι στην Αυστραλία. Τέλος και ο νυν Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος Β΄ πέρασε ως οικότροφος και αυτός από τους «οργανοσιακούς» και μάλιστα κάθε χρόνο πάνω από 10 «οικότροφοι» πατρινοί πηγαίναμε στην Μητρόπολή του φιλοξενούμενοι για να θυμηθούμε τα ωραία χρόνια που περάσαμε.
Νάσαι καλά κ. Ανδριόπουλε γιατί με την επιστολή αυτή που αναδημοσίευσες μου έφερες πολλά στην μνήμη, όμως φτάνει ως εδώ μην το παρακάνω.
Είθε ο Θεός να αναπαύει τους π. Ιωάννη και μ. Θεόκλητο «εν χώρα ζώντων».
Αριμαθαίος.
Αγαπητέ μου Αριμαθαίε,
Γνωρίζετε τα πράγματα πολύ καλά! Και οι εκτιμήσεις σας είναι θεόσωστες!
Επιτρέψτε μου να προεκτείνω κάπως την σκέψη σας στα περί αρχιμανδριτών. Δυστυχώς η "απάντηση" στις οργανώσεις από κάποιους αρχιμανδρίτες, σαν κι αυτούς που περιγράφετε, ήταν ο γεροντισμός! Πολλών ειδών είναι αλήθεια. Από αυστηρός μέχρι ο χαλαρός των ταξιδίων ανά την υφήλιο. Νομίζω αξίζει κανείς να διαβάσει το άρθρο του ηγουμένου της Σιμωνόπετρας Ελισσαίου στη ΣΥΝΑΞΗ (τ. 102) για να δει, αν θέλει, την των πραγμάτων αλήθεια.
Οι ακραιφνείς οργανωσιακοί, όπως πολύ σωστά λέτε, έχουν ακτημοσύνη και λιτότητα βίου, προσηλωμένοι στο έργο, όπως τέλος πάντων αυτοί το εκλαμβάνουν. Γιατί και οι "Γεροντάδες" ομοίως κατά το δοκούν πορεύονται. Τουλάχιστον οι οργανωσιακοί έχουν και μια συνέπεια.
o π.Ιωάννης Ρωμανίδης(που κυριολεκτικά ξεστράβωσε την ελληνική θεολογίζουσα σκέψη) δεν είναι αυτός που απειλήθηκε με καθαίρεση προσωπικώς από τον τοτε μητρ.Φιλαδελφείας και νυν Οικ.Πατριάρχη κ.Βαρθολομαίο για την κριτική του στον οικουμενισμό;
ο π.Ιωάννης Ρωμανίδης δεν ηταν αυτός ο οποίος, ενώπιον φοιτητων του στο ΑΠΘ ,μιλούσε απολυτως απαξιωτικά για την ηθική και τις πρακτικές των φαναριωτων;
ολόσωστη και διορατική η κριτική του προς τις οργανώσεις.
αλλά γιατί κ.Ανδριόπουλε δεν παρουσιαζετε και την αντιθεση του προς το φαναριωτικο πνευμα των τελευταίων δεκαετιών;
Βρε για κοίτα να δεις ποιος μας μιλάει για ορθόδοξη «κατάπτωση της πνευματικής ζωής» ο Ρωμανίδης που κυκλοφορούσε όχι με το ράσο του Ορθοδόξου παπά αλλά με παλτό. Ο Ρωμανίδης που κατέβηκε ως υποψήφιος βουλευτής της ακροδεξιάς με την ΕΠΕΝ. Ο Ρωμανίδης που δεν Λειτουργούσε ποτέ. Μα αυτός ήταν χειρότερος και από τους παπαροκάδες.
ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ ΚΥΡΙΟΙ! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΤΟΥ ΡΩΜΑΝΙΔΗ! ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΥΠΟΚΕΙΤΑΙ ΣΕ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ!
Έχω την εντύπωση πως η επιστολή αυτή του π. Ιωάννη Ρωμανίδη προς τον ναυπάκτιο μοναχό Θεόκλητο θα πρέπει να δοθεί στον Μητροπολίτη του Λεπάντο μιας και τυγχάνει γνήσιο τέκνο από θεολογικής απόψεως του π. Ιωάννη. Αν την διαβάσει ο εν λόγω Μητροπολίτης θα δει πως έχει καταντήσει στο θεολογικό πνεύμα χειρότερος από του ζωικούς αφού καταδιώκει μετά μανίας τους Μοναχούς της Μεταμορφώσεως.
Ο Μητροπολίτης του Λεπάντο δεν είναι γνήσιο τέκνο του π.Ιωάννη. Είναι πιστός αντιγραφεύς. Κοινώς, ξεπατικοτούρα.
Άντε και Άγιος Κηφησίας, Σεβ.Λεπάντο
δεν σας τα λένε καλά τα πράγματα.
αν ο κ.Λογοθέτης είναι μοναχός εγώ είμαι συνασκητής του οσίου Συμεών του Στυλίτη.
εάν κατηγορούνται οι οργανωσεις για ακτιβισμό τι να πουμε για τον κ.Λογοθέτη και τις επιχειρηματικές του δραστηριοτητες;
ο μακαριστός γερων Αρσενιος Κομπουγιας,πνευματικοπαιδι του π.Φιλοθέου Ζερβακου και αριστος γνωστης των εκκλησιαστικών πραγματων της Ναυπάκτου οπου διακονησε επί δεκαετίες,έλεγε για τον κ.Λογοθέτη πως βρισκεται υπο την επήρρεια πονηρού πνευματος.
βλέπετε,δυο φορές απέτυχε να εκλεγεί δεσπότης κι έχασε τη μπάλα
τέτοια ¨μοναστήρια¨ στυλ Ντισνευλαντ,με δικομανείς ¨ηγουμένους¨ δεν τα χρειάζεται η Ελλάδα μας.
Ο μακαριστός πλέον Θεόκλητος Διονυσιάτης που τυγχάνει να τον έχω γνωρίσει από κοντά και έχω πάρει την ευχή του,θα του απαντούσε με ένα τρόπο που λίγοι θα τον καταλάβαιναν.Δυστηχώς λείπει η γραφή του και ο πύρινος λόγος του,Τώρα όσον αφορά στον π.Ρωμανίδη δεν ξέρω τι να πώ.Επιεικώς απαράδεκτος.Τίποτε άλλο.Αιωνία η μνήμη Θεόκλητου μοναχού.
ARWEN
Η Εκκλησία εύχεται και προσεύχεται για τη μνήμη όλων, ποτέ επιλεκτικά!
αγαπητε ARWEN,μπορεί μεν να γνωρισες τον π.Θεόκλητο ,οπως κι εγω και χιλιάδες άλλοι,αλλά μάλλον δεν εχεις διαβάσει τιποτε από τα κείμενα του.
ο π.Θεόκλητος συνδεοταν με βαθιά φιλία με τον π.Ιωάννη Ρωμανίδη και θεωρουσε τη σκέψη του 100% πατερικη και ορθοδοξη.
εξ αλλου αυτο φαινεται από τα κείμενα του π.Θεοκλητου.
ο π.Ιωάννης υπήρξε ο μέγιστος των ελληνων θεολόγων του παρελθοντος αιώνος και αυτό έχει καταγραφεί στις συνειδήσεις των ελλήνων ορθοδόξων.
μαζί με τους αγιο Νικόλαο Βελιμιροβιτς,οσιο Ιουστινο Πόποβιτς,π.Δημήτριο Στανιλοάε.π.Γεώργιο Φλωρόφσκυ και γερ.Σωφρόνιο τον Αθωνίτη είναι οι κορυφαίες μορφες της ορθόδοξης θεολογίας τον 20ο αιώνα.
σου προτεινω να διαβάσεις το Προπατορικό Ααμάρτημα που συνεγραψε ο π.Ιωάννης και έκανε πολλους ακαδημαικούς θεολογούντες να σχισουν ,κυριολεκτικώς, τα συγγράμματα τους.
Για να πώ την αλήθεια δεν τα έχω διαβάσει και όλα τα βιβλία του Θεόκλητου.Οπότε ίσως και να έχεις δίκιο αγαπητέ ανώνυμε 8:33.Όμως θα βρώ τα κείμενα με τον συνδέουν με τον π.Ρωμανίδη.Μπορείς να μου πεις εσύ κανένα τίτλο βιβλίου γιατί είμαι πολύ fαν του Θεόκλητου?Ευχαριστώ.
ARWEN
ARWEN ΑΣΕ ΤΙΣ ΣΑΧΛΑΜΑΡΕΣ ΜΕ ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΣΕ ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΣΟΥ....ΑΣΧΕΤΕ. Ε ΑΣΧΕΤΕ... ΜΟΥ ΕΜΑΘΕΣ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΘΕΛΟΛΟΓΙΑ, ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΒΓΗΚΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΥΓΟ....ΑΝΤΕ ΚΑΝΕ ΜΑΣ ΤΗΝ ΧΑΡΗ...ΓΙΑ ΠΕΣ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ....ΑΝΤΕ ΑΠΟ ΕΚΕΙ...ΜΑΣ ΚΟΡΟΪΔΕΥΕΙΣ ΟΛΟΥΣ,,,,ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΧΕ ΜΗΝ ΔΙΑΒΑ;ΖΕΙΣ ΠΟΛΥ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΑΘΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ...
LENGOLAS
Δημοσίευση σχολίου