Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Η απάντηση του Μητροπολίτου Σισανίου και Σιατίστης Παύλου στην προ καιρού ολωσδιόλου απρόκλητη επίθεση του Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβροσίου, ήταν συντριπτική!
Και βέβαια αποκαλύπτει με τον πιο εύγλωττο τρόπο το χάσμα που επικρατεί στους κόλπους της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, σε σχέση με το άνοιγμά της στη σημερινή κοινωνία. Ο διάλογος με την αριστερά καθιστά έναν Μητροπολίτη "ύποπτο", στα μάτια του κατά πάντα δεξιού Μητροπολίτη Καλαβρύτων, κι ας κόπτεται για το ...υπερκομματικόν της στάσης του. Η καταγγελία της Χρυσής Αυγής είναι κι αυτή ...ύποπτη για "αριστερόστροφες" αποκλίσεις κ.ο.κ.
Στην απάντησή του, όμως, ο Μητροπολίτης Σισανίου μας λέει με σαφήνεια κάτι εξόχως διαφωτιστικό για τα εσωτερικά της Εκκλησίας. Την ώρα που αρκετοί Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος, όπως ο Αιτωλοακαρνανίας Κοσμάς, ο Πειραιώς Σεραφείμ, τώρα δε και ο Καλαβρύτων Αμβρόσιος, αλλά και άλλοι σιωπηρώς, δεν αποδέχονται τον προ εικοσαετίας αφορισμό του θεολόγου Νικόλαου Σωτηρόπουλου από Μείζονα και Υπερτελή Σύνοδο, ο Μητροπολίτης Σισανίου στο κείμενό του μας υπενθυμίζει τον αφορισμό του εν λόγω λαϊκού θεολόγου από την Εκκλησία.
Συγκεκριμένα, και με αφορμή την ...επίκληση Σωτηρόπουλου από τον Καλαβρύτων Αμβρόσιο, γράφει ο Μητροπολίτης Παύλος:
"Αὐτή τήν φορά ὅμως ὁ Σεβασμιώτατος ἔχει καί ἀριστεροδέξιο ψάλτη τόν κ. Σωτηρόπουλο καί θέλω καί σέ αὐτό τό σημεῖο νά ἐπισημάνω κάτι.
Φαίνεται ὅτι ὁ τελευταῖος τακτοποίησε ὅλα τά τοῦ οἴκου του, τήν ἐκκρεμότητά του ἀπέναντι στήν Ἐκκλησία, ἡ ὁποία τόν ἔχει ἀφορίσει, τό κατάντημα τῆς ὀργανώσεως στήν ὁποία ἀνῆκε, ὅπου πλέον οἱ πρώην «ἐν Χριστῷ ἀδελφοί» λύνουν τίς διαφορές τους στά δικαστήρια καί ὄχι διά τοῦ Εὐαγγελίου. Δέν κατάλαβε, καίτοι Θεολόγος, ὅτι ὅλα αὐτά τά καμώματα εἶναι ἔργα χειρῶν ἀνθρώπων καί γι’αὐτό διελύθησαν καί βρῆκε στάδιο δόξης λαμπρόν νά κατατροπώσει τόν ἐχθρό τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς Πατρίδος, ὄχι βέβαια τόν παγανισμό τῆς Χ.Α., αὐτόν τόν ὑπερασπίζεται μέ πάθος καί πολλή ὑποκρισία, ἀλλά τόν Μητροπολίτη Σιατίστης. Τί νά κάνουμε, ὁ καθένας δίνει ὅ,τι ἔχει".
Άρα ο Μητροπολίτης Σισανίου θεωρεί τον Σωτηρόπουλο αφορισμένο, όπως είναι, κι ας σιωπούν ή ας αντιδρούν ποικιλοτρόπως κάποιοι Μητροπολίτες μπροστά σ' αυτήν την πραγματικότητα.
Βλέποντας την στάση Σωτηρόπουλου και των συν αυτώ χρόνια τώρα μέσα στην Εκκλησία, φρονώ πως αυτός ο τότε αφορισμός, ήταν το πνευματικό επιτίμιο ενάντια στην φαρισαϊκή λογική της αυτοδικαίωσης και της θέασης των πάντων από την σκοπιά του "σεσωσμένου". Αυτή η παραφροσύνη δεν αφήνει περιθώρια για μετάνοια, δυστυχώς...
Με την ευκαιρία ας πούμε κι αυτό. Ο Ν. Σωτηρόπουλος σε καμία περίπτωση δεν είναι σπουδαίος θεολόγος, όπως προσπαθούν να μας τον πλασάρουν οι οπαδοί του. Είναι ένας άνθρωπος που δοξάζεται από την κάστα του και που η θεολογική του "προσφορά" εξαντλείται στην πολεμική και τις άναρθρες κραυγές, στο όνομα τάχα της "ανόθευτης" πίστης.
Καλό εκκλησιαστικό έτος, αγαπητοί συνοδίτες.
9 σχόλια:
Επίσης για την ευχή!Όσο για τον κ.
Σωτηρόπουλο λόγω γήρατος θα έπρεπε
να ζητήσει κάποια συγχώρηση,ώστε
να απαλλαγεί από το βάρος του επι-
τιμίου,έστω κι αν δεν το αναγνωρί-
ζει αυτός και οι"οπαδοί"του!Η ορ-
γάνωση,που ανήκει,φθίνει οσημέραι,
αφού χάθηκε ο ιδρυτής της!!Αυτό δει
χνει και το κτίριο,που στεγάζεται!
Μπορεί μεν να λειτουργεί,αλλά η ει
κόνα της εγκατάλειψης είναι εμφα-
νέστατη!!
ειναι αξιο αποριας που η Συνοδος επιτρεπει εδω και πολυ καιρο στον Αιγιαλειας να 'ξεφευγει' τόσο προκλητικά και ανερυθριαστα. δεν προκειται, οπως λεει ο φιλος Παναγιωτης για χασμα ή τασεις μεσα στην Ιεραρχια, αλλα για ενα συγκεκριμενο, προσωποποιημενο προβλημα του οποιου πρεπει να επιληφθει, ωστε να μη χαθει η σοβαροτητα της και η απηχηση της στην κοινωνια, η οποια εναπομεινασα δηλαδη.
για τον σεβασμιωτατο Παυλο ειναι πανθομολογουμενο πως προκειται για σεμνοτατο και πολυσεβαστο Ιεραρχη των ημερων μας και η βαρυτητα του λογου του εν προκειμενω 'καιει' πολυτροπως και τον Σωτηροπουλο και τους υποστηρικτες του.
μακαρι να τον ακουγε ο πολιος θεολογος, αλλα ενας παγιωμενος εγωισμος τοδων πολλων ετων δεν φευγει και δεν αποτινασσεται καθολου ευκολα...
Κ.Ν.
δυστυχως ο. σωτηροπουλος εχει εγκλωβισθε σε μερικους υμνητας του και τον οδδηγουν εις αμετανοησια και ζημια της αθανατου ψυχης το τελος εγγιζει και ειναι κριμα να εμφανιζεται με επερση και κανει τον κριτην παντος πλην του εαυτου του ποιος σε ορισε κριτη τι λεγει ο χριστος ου γαρ ηλθον ινα κρινω τον κοσμον αλλα ινα σωσω τον κοσμο ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΑΔΕΛΦΟΙ
2-11
Αν αλλάξεις το όνομα που αναφέρεις, και τοποθετήσεις το όνομα του προηγούμενου σου σχολιογράφου, πάλι μέσα θα είσαι !
''ΒΑΘΥΤΑΤΗ ΘΛΙΨΗ''
Βαθύτατη θλίψη σε κατακυριεύει όταν διαπιστώνεις πως άνθρωποι που αφιέρωσαν τη ζωή τους στον Χριστό και στην Εκκλησία Του,παραμένουν ακόμη σε ορισμένες θέσεις τους αμετακίνητοι και αμετανόητοι!
Τόσα χρόνια η εκκλησία να έχει πάρει συγκεκριμένη και αρνητική στάση για την άσκηση του ποιμαντικού του έργου, καθώς επίσης και για τις εκκλησιολογικές του τοποθετήσεις και πρακτικές κι εκείνος να μην κάνει ούτε ένα βήμα πίσω!
Με κάθε ειλικρίνεια που διαθέτω, και μόνο στην σκέψη ότι η Σύνοδος της Εκκλησίας μας θα αποφάσιζε αρνητικά για το πρόσωπό μου -καλά δεν μιλάω για αφορισμό-, θα προσπαθούσα να βρώ τρόπο, ώστε να επανέλθω στους ευλογημένους κόλπους της, ακόμη κι αν διαπίστωνα πως είχα αδικηθεί!
ΜΑ Ο ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΓΚΩΝΙΣΜΈΝΟΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΣ?
Η άκρα ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ!
Να ευχόμαστε, ο συμπαθέστατος κατά τα άλλα κ. Σωτηρόπουλος, να επανεξετάσει την αρνητική του στάση και να διαισθανθεί τις σωτηριολογικές επιπτώσεις που προκύπτουν από την πολύχρονη άρνησή του να αποδεχτεί τα προσωπικά του λάθη!
ΝΑ ΤΟ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΥΤΟ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΚΙ ΑΣ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ''ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΣ''
Ο πνευματικός του μισθός θα είναι ανυπολόγιστης αξίας!
Διογένης(Ε.Μ.)
Παύλου του Σεβασμιωτάτου και θεοπροβλήτου Μητροπολίτου Σισανίου και Σιατίστης ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΕΤΗ!
Πολλά τα έτη και του θεολόγου ιστολόγου Παναγιώτη Ανδριόπουλου που δεν ...μασάει από Σωτηρόπουλους και σία.
ΕΞ ΙΣΟΥ ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ (ΠΟΥ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ ΓΑΡΓΑΡΑ ΣΤΗΝ ΔΕΣΠΟΤΟΚΡΑΤΟΥΜΕΝΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΘ.ΕΚΚΛΗΣΙΑ) ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Ο Σ.ΠΕΙΡΑΙΩΣ( Ο ΚΑΙ ΝΟΜΟΜΑΘΗΣ) ΑΠΕΝΕΙΜΕ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΗΜΟ ΣΤΟΝ Ν.ΣΩΤ/ΛΟ ,ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΙΜΩΡΗΜΕΝΟΣ !!!ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΓΡΑΦΕΙ ....ΕΔΑΦΙΑΙΕΣ ΜΕΤΑΝΟΙΕΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΥΧΡΟΝΕΜΕΝΟ ΜΑΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ!!! Ω,ΤΗΣ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑΣ .
ΙΑΝ.ΑΛΑΤΖ.
ΕΞ ΙΣΟΥ ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ (ΠΟΥ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ ΓΑΡΓΑΡΑ ΣΤΗΝ ΔΕΣΠΟΤΟΚΡΑΤΟΥΜΕΝΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΘ.ΕΚΚΛΗΣΙΑ) ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Ο Σ.ΠΕΙΡΑΙΩΣ( Ο ΚΑΙ ΝΟΜΟΜΑΘΗΣ) ΑΠΕΝΕΙΜΕ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΗΜΟ ΣΤΟΝ Ν.ΣΩΤ/ΛΟ ,ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΙΜΩΡΗΜΕΝΟΣ !!!ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΓΡΑΦΕΙ ....ΕΔΑΦΙΑΙΕΣ ΜΕΤΑΝΟΙΕΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΥΧΡΟΝΕΜΕΝΟ ΜΑΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ!!! Ω,ΤΗΣ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑΣ .
ΙΑΝ.ΑΛΑΤΖ.
Ο κος Παναγιώτης Ανδριόπουλος που έγραψε αυτή τη δημοσίευση, δεν θεωρεί όπως λεει, τον συχωρεμένο Σωτηρόπουλο σπουδαίο σε καμία περίπτωση, δεν είναι σπουδαίος θεολόγος, όπως προσπαθούν να μας τον πλασάρουν οι οπαδοί του. Είναι ένας άνθρωπος που δοξάζεται από την κάστα του και που η θεολογική του "προσφορά" εξαντλείται στην πολεμική και τις άναρθρες κραυγές, στο όνομα τάχα της "ανόθευτης" πίστης.
Μάλιστα, αλλά πότε ανάφερε τον εαυτό του ο Σωτηρόπουλος ως ΣΠΟΥΔΑΊΟ ;
Ή ποια τα επιχειρήματα του για να αποδείξει ότι αυτά που έλεγε ο Σωτηρόπουλος ήταν λάθος ή εταιρικά
Ή μήπως αναγνωρίζει ο κος Ανδριόπουλος στον εαυτό του μία ανωτερότητα σπουδαιότητας απο τον Σωτηρόπουλο ουτως ώστε να αντιλαμβάνεται την κατωτερότητα του Σωτηρόπουλου;;;
Δημοσίευση σχολίου