Λίγες μέρες προτού συμπληρώσει τα 87 του χρόνια άφησε την τελευταία του πνοή σήμερα Παρασκευή 18 Μαϊου ο Ντίτριχ Φίσερ Ντίσκαου.
Ο γερμανός βαρύτονος, ένας από τους κορυφαίους ερμηνευτές lieder της μεταπολεμικής περιόδου και, αναμφίβολα, ένας από τους σημαντικότερους λυρικούς τραγουδιστές του 20ου αιώνα είχε επίσης διακριθεί, παράλληλα, ως δάσκαλος της μουσικής και συγγραφέας. Με τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου είχε παραμείνει για δύο χρόνια αιχμάλωτος των αμερικανικών δυνάμεων, ως στρατιώτης, όμως μετά τον πόλεμο τραγούδησε στις μεγαλύτερες σκηνές του κόσμου συμπεριλαμβανομένων και των ΗΠΑ.
Ο Ντίτριχ Φίσερ Ντίσκαου- ο οποίος γεννήθηκε στις 28 Μαϊου 1925 στο Βερολίνο από γονείς εκπαιδευτικούς- κυριάρχησε για περισσότερα από 30 χρόνια τόσο στις λυρικές σκηνές όσο και στις αίθουσες συναυλιών. Ο Γάλλοι τον αποκάλεσαν "Το θαύμα Φίσερ Ντίσκαου" ενώ η υψίφωνος Ελίζαμπετ Σβάρτσκοπφ ως "έναν γεννημένο θεό ο οποίος τα είχε όλα".
Στο απόγειο της καριέρας του, διακρίθηκε ιδιαίτερα για την σκηνική του παρουσία αλλά και τον εξαιρετικό έλεγχο της φωνής του.
Λυρικός τραγουδιστής που ηχογράφησε όσο κανένας άλλος, το ρεπερτόριό του υπήρξε εξαιρετικά ευρύ. Οπως χαρακτηριστικά γράφτηκε κάποτε: "Ποτέ κανένας άλλος λυρικός καλλιτέχνης δεν κατάφερε να φτάσει την γκάμα και την ποικιλία του ρεπερτορίου του Ντίτριχ Φίσερ Ντίσκαου. Μπορούσε ν΄ανταπεξέλθει το ίδιο καλά στην όπερα, στο λιντ και στο ορατόριό στα γερμανικά, τα ιταλικά ή τα αγγλικά με εξαιρετική ακρίβεια και προσωπικό χαρακτήρα". Ωστόσο, παρότι ερμήνευσε και ηχογράφησε πολλούς οπερατικούς ρόλους όπως ο Βόταν, ο Ιάγος, ο Μάκβεθ, ο Σκάρπια κ.α, τ΄ όνoμά του ταυτίστηκε ιδιαίτερα με τα λίντερ του Σούμπερτ. Παραμένει ευρύτερα στη μνήμη του κοινού για την απαράμιλλη ερμηνεία του στο «Χειμωνιάτικο Ταξίδι», του Φραντς Σούμπερτ.
Ερμήνευσε, όμως, εξαίσια και κύκλους τραγουδιών του Γκούσταβ Μάλερ.
Η σημαντικότερη στιγμή της σταδιοδρομίας του θεωρείται η συμμετοχή του στην πρεμιέρα του «Ρέκβιεμ του Πολέμου» (War Requiem) του αριστουργήματος του Βρετανού συνθέτη Μπέντζαμιν Μπρίτεν, το οποίο είχε παρουσιασθεί στα εγκαίνια του νέου Καθεδρικού Ναού του Κόβεντρι, το 1962.
Πολυβραβευμένος διεθνώς, η καριέρα του η οποία άρχισε το 1947 με την συμμετοχή του στο "Γερμανικό Ρέκβιεμ" του Μπραμς, ολοκληρώθηκε το 1992 στο Μόναχο.
1 σχόλιο:
Δεν είναι μόνον ο βαρύτονος αλλά και ο πιανίστας εξαίρετος.
Δημοσίευση σχολίου