Πέμπτη, 17 Φεβρουαρίου 2011

ΑΠΟΨΕ Η ΤΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΣΤΕΛΛΑΣ ΑΡΚΕΝΤΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΓΛΥΠΤΗ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ ΧΑΛΕΠΑ


Απόψε στις 8 στον κινηματογράφο Τριανόν της Αθήνας η πρεμιέρα της ταινίας Εγώ, ο Γιαννούλης Χαλεπάς της Στέλλας Αρκέντη.
Η ταινία θα παίζεται μέχρι τις 23 Φεβρουαρίου και θα έχει τρεις προβολές καθημερινά: 18.00, 20.15 και 22.30.
Στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας Ριζοσπάστης διαβάζουμε για την ταινία:
Η ταινία της Στέλλας Αρκέντη για τον γλύπτη Γιαννούλη Χαλεπά είναι η πρακτική απόδειξη ότι η Τέχνη είναι μία και αδιαίρετη παρά τις εφτά εκφράσεις της. Διέπεται, μάλιστα, από τις τρεις παραμέτρους που διαπερνούν όλες τις τέχνες και τις ενώνουν στο ένα και αδιαίρετο αισθητικό γεγονός: Τη μουσικότητα, τη γραφικότητα και την ποιητικότητα. Πυκνή, πολυμορφική και σύνθετη η προσέγγιση στο έργο, στη ζωή και την αρρώστια του Χαλεπά, στη σχέση με την μητέρα του, στη φιλοσοφία του για τη δημιουργία και τον δημιουργό. Αποδραματοποιημένος και αυστηρός ο λόγος.


Η ταινία της Αρκέντη διέπεται από εντονότατη θεατρικότητα σε στοιχεία και συμβάσεις, η οποία, όμως, όχι μόνο ενσωματώνεται, αλλά αφομοιώνεται σε ένα κινηματογραφικότατο αποτέλεσμα. Η κάμερα ρέει κι όταν είναι σταθερή, στο εργαστήρι του Χαλεπά στριφογυρίζει αργά σαν να φοβάται μη σπάσει κάποιο πρόπλασμα, αγγίζει τις επιφάνειες, χαϊδεύει τα σχήματα, επιτείνει την πλαστικότητα της εικόνας. Εκπληκτική η σεκάνς με τις δύο καθήμενες φιγούρες, δίπλα δίπλα αλλά μακριά, ο Χαλεπάς σε μεγάλη ηλικία και η μητέρα του να αφηγούνται. Εκκωφαντική η παρουσία της αφαίρεσης, η προσπάθεια να παραμεριστεί οτιδήποτε περίσσιο για να φθάσει κανείς κατευθείαν στην ουσία. Μνεία ιδιαίτερη στη μουσική και στον τρόπο που η Αρκέντη την εντάσσει οργανικά στην αφήγηση. Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ στους ηθοποιούς. Στον Θανάση Παπαθανασίου και την Ιωάννα Γκαβάκου, η οποία στιγμές στιγμές αγγίζει σημεία ύψιστης, απόλυτης και σπάνιας ερμηνείας, με όπλο σημαντικό τις βραχνές, χαμηλές οκτάβες στην τοποθέτηση της φωνής ...

Η παραγωγός και σκηνοθέτις Στέλλα Αρκέντη σπούδασε σκηνοθεσία στην Αθήνα, στη Σχολή Κινηματογράφου "'Λυκούργος Σταυράκος" και στο Παρίσι στο Πανεπιστήμιο: PARIS VIII.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ & ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Tαινίες Mικρού Mήκους με συμπαραγωγή
1988, "Eνας Hθοποιός Δημιουργείται". Συμπαραγωγός: Eλληνικό Kέντρο Kινηματογράφου.
1986, "Aυτή και η Άλλη". Συμπαραγωγοί: Γιώργος Eμιρζάς & Bαγγέλης Kοτρώνης.
1983, «Θεαματικοί ή Φαντασματικοί».
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ & ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
1987, «ENA XPEOΣ ΠAΛIO». Σενάριο σε συνεργασία με την Άντζελα Μπρούσκου Συμπαραγωγοί: "Positive E.Π.E., Mαίρη Xατζημιχάλη Παπαλιού" & Γιώργος Eμιρζάς.
2010, «Εγώ, ο Γιαννούλης Χαλεπάς». Μοντάζ- Κάμερα - Παραγωγή – Σενάριο –Σκηνοθεσία.
ΠAPAΓΩΓH & EKTEΛEΣH ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ & ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ & ΣΕΝΑΡΙΟ
Από το 2008 έχει ξεκινήσει μια σειρά ντοκυμαντέρ, με θέμα την αδιάσπαστη ενότητα της ελληνικής τέχνης ανά τους αιώνες. Όπου πρωτότυπα θέματα θα δίνουν αφορμή για την παρουσίαση της Ελληνικής τέχνης και των μορφών της, από την Αρχαιότητα έως σήμερα.
2010, «Τρείς Παίδες εν Καμίνω». Ντοκυμαντέρ για το Λειτουργικό δράμα στα Βυζαντινά χρόνια (στη φάση του μοντάζ).
2010, Η "Ακολουθία των Χριστουγέννων με τους Βυζαντινούς Χορούς της Αγίας Ειρήνης" υπό την διεύθυνση του Χοράρχη Λυκούργου Αγγελόπουλου (Τηλεοπτική εκπομπή 245 λεπτά). Προβλήθηκε στο κανάλι της Βουλής.
2008, «Ο πάπυρος της Οξυρύγχου», το τέλος μιας εποχής και η αρχή μιας άλλης» διάρκεια 40’ λεπτών. Είναι το πρώτο επεισόδιο της σειράς ντοκυμαντέρ και προβλήθηκε από το κανάλι της Βουλής.
2008, «Τα 30 Χρόνια της Ελληνική Βυζαντινής Χορωδίας». Διάρκεια 80’ λεπτών.
Προβλήθηκε επίσης από το κανάλι της Βουλής.
1997, Nτοκυμαντέρ μεγάλου μήκους, με τίτλο «Ένα - Δύο - Tρία». Παραγωγή: Oργανισμός Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Eυρώπης, Θεσσαλονίκη 1997, Cyber Screen.
Xορηγία: Ίδρυμα Iωάννου Φ. Kωστοπούλου. Εκτέλεση Παραγωγής, Σενάριο, Σκηνοθεσία.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ & ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
2004, Θεατρική παράσταση «O Aριστόξενος και οι Oλυμπιακοί αγώνες».
Συγγραφή - Σκηνοθεσία: Στέλλα Αρκέντη
Παραγωγή: Λιάνα Πατέρα. Yπό την αιγίδα της Aρχιεπισκοπής Aθηνών.
ΠAPAΓΩΓH & ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΘEATPIKΩN ΠAPAΣTAΣEΩN & ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
1996, Θεατρική παράσταση «O Δίκρανος Nτίσνεϋ», του Φίλιπ Pίντλεϋ, στον «Tεχνοχώρο υπό Σκιάν». Παραγωγή Cyber Scene. Xορηγία: Reynolds - Camel Art.
1995, Θεατρική παράσταση «ΠEPΣEΣ» στο θέατρο του Λυκαβηττού στα πλαίσια του Φεστιβάλ Aθηνών. Xορηγοί: Yπουργείο Tουρισμού - Philip Morris - Χαλυβουργική Α.Ε.
ΑΛΛΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ
Πρόεδρος της Eταιρείας Cyber Scene - Mουσικό και Θεατρικό Kέντρο Mελετών και Παραστάσεων. Aπό το 1995 - 2005.
2006, Θεατρικό έργο με τίτλο «Silly season».
2004, Θεατρικό έργο με τίτλο «O Aριστόξενος και οι Oλυμπιακοί αγώνες» κατόπιν παραγγελίας της παραγωγού Λιάνας Πατέρα και της Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
2000, Σενάριο με τίτλο «Regardez Macha» (Arc en ciel). Mε την υποστήριξη του Ευρωπαϊκού προγράμματος Media για την ανάπτυξη σεναρίου.
2008, Λιμπρέττο για την Όπερα της Σωτηρίας Αδάμ «Το Βλέμμα του Αετού».
2009, Σενάριο μεγάλου μήκους με τίτλο: «Η Λογική γεννάει Τέρατα» στηριγμένο στο μυθιστόρημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Η Φόνισσα». Tα γυρίσματα της ταινίας ξεκίνησαν τέλος του 2010.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails