Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Μία σημερινή – η εκατομμυριοστή; Γιατί όχι; - Ανακοίνωση του …περιώνυμου, πλέον, Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών της Μητροπόλεως Πειραιώς, επιχειρεί να «ανασκευάσει» ένα πρόσφατο άρθρο στο amen του Αρχιμανδρίτου Παντελεήμονος Μανουσάκη, καθηγητού της Φιλοσοφίας στη Βοστώνη, με τίτλο: «Πρεσβεία Τιμής και το Πρωτείο του Κωνσταντινουπόλεως: Μια Ερμηνευτική Ανάγνωση».
Δεν έχω την απαίτηση οι εν Πειραιεί να καταλάβουν την προχωρημένη θεολογική σκέψη του π. Παντελεήμονος Μανουσάκη. Το αντίθετο θα ήταν η έκπληξη. Ο π. Παντελεήμων γράφοντας ανάλογα άρθρα δεν απευθύνεται, νομίζω, στον Ελλαδίτικο «πιστό λαό», που μας τον ανεβοκατεβάζουν νυχθημερόν οι «αντι-οικουμενιστές», αλλά στην σοβαρή θεολογική κοινότητα. Άλλωστε ούτε ο «πιστός λαός» θα ήθελε να διαβάζει άρθρα του π. Παντελεήμονος Μανουσάκη, τα οποία δεν τον βοηθούν να είναι αφιονισμένος, όπως επιθυμεί.
Το φινάλε του κειμένου του Πειραιά είναι όλα τα λεφτά:
Μαζί με την Εκκλησία της Ρωσίας, διατρανώνουμε την θέση μας, ότι δεν θα δεχτούμε σε καμία περίπτωση το μαρτυρικό Φανάρι να μεταβληθεί σε «Βατικανό της Ανατολής» και ο Οικουμενικός Πατριάρχης σε «Πάπα της Ανατολής»!
Όταν λέει μαζί η Μητρόπολις Πειραιώς εννοεί ότι είναι όργανο της Ρωσικής Εκκλησίας στον Ελλαδικό χώρο; Δεν το πιστεύω. Ο Βολοκολάμσκ Ιλαρίων δε νομίζω ότι θα καταδεχόταν ποτέ να ασχοληθεί με τον υπεύθυνο του Γραφείου Αιρέσεων Αρχιμ. Παύλο Δημητρακόπουλο. Δεν ανήκει ούτε στην σφαίρα της φαντασίας του.
Άρα τι απομένει;
Ότι η Μητρόπολις Πειραιώς θεωρεί ότι είναι Αυτοκέφαλη Εκκλησία και μαζί με την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ρωσίας δεν θα επιτρέψουν την Βατικανοποίηση του Φαναρίου; Κι αυτό τερατώδες μοιάζει…
Για σκεφθείτε το αντίθετο. Μια αντίστοιχη ανακοίνωση του Πατριαρχείου Μόσχας που να λέει:
Μαζί με την Μητρόπολη Πειραιώς, διατρανώνουμε την θέση μας, ότι δεν θα δεχτούμε σε καμία περίπτωση το μαρτυρικό Φανάρι να μεταβληθεί σε «Βατικανό της Ανατολής» και ο Οικουμενικός Πατριάρχης σε «Πάπα της Ανατολής»!
Αν μη τι άλλο εκεί στον Πειραιά έχουν χιούμορ! Όχι στην πραγματικότητα. Αλλά άμα ψηλώσει ο νους σου, βγάζεις γέλιο.
4 σχόλια:
Τρικυμία εν κρανίοις αυτών... ο Θαυματουργός Πολιούχος των, Άγιος Σπυρίδων -ο κατατροπώσας θαυματουργικώς και επ΄ωφελεία της Καθολικής Εκκλησίας τούς αιρεσιάρχας της εποχής του- είθε να τούς παύσει την ζάλη και την ζόφωση του νοός των...
... ..Ως προς την ειδικήν θέσιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου εντός του συστήματος των Ορθοδόξων Εκκλησιών σας συνιστώμεν το βιβλίον του Μητροπολίτου Σάρδεων κ.Μαξίμου "Το Οικουμενικόν Πατριαρχείον εν τη Ορθοδόξω Εκκλησία", μεταφρασθέν ήδη εις γαλλικήν-αγγλικήν-γερμανικήν.. ... Τα πρεσβεία τιμής του Οικουμενικού Θρόνου είναι καθηγιασμένα από την συνείδησιν των ορθοδόξων λαών και από τους αιώνας-και όταν λέγομεν "από τους αιώνας" εννοούμεν και εκείνους κατά τους οποίους η έδρα του δεν ήτο και δεν είναι πρωτεύουσα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.. ... Το Οικουμενικόν Πατριαρχείον είναι οικουμενικόν όχι μόνον ονόματι αλλά και πράγματι, όπως αποδεικνύει περιτράνως το παρελθόν του και το παρόν του. Από την ιστορίαν αρκεί να αναφέρωμεν την κλασσικήν περίπτωσιν της χορηγήσεως υπ'αυτού εις τους Σλαβικούς λαούς όχι μόνον της χριστιανικής πίστεως, αλλά και ιδιαιτέρου αλφαβήτου και δι'αυτού ενός ολοκλήρου πολιτισμού... .. ..
{Απόσπασμα συνέντευξης αοιδίμου Οικουμενικού Πατριάρχου +Δημητρίου στον κ.Τ.Μιχαλά, Πόλη, Πάσχα 1984}.
ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΓΙΑ ΕΥΝΟΗΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ .... Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΣΗΜΑΙΑ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ .
Δεν υπάρχει, Κανονικώς, περίπτωση "αυτο-αναγόρευσης" μιάς Εκκλησίας σε αυτοκέφαλη.. ή της χορηγείται από τον Πρώτο, ήτοι τον Οικουμενικό, ή απλά αποσχίζεται από τον κορμό της Ορθόδοξης Καθολικής Εκκλησίας!
Δημοσίευση σχολίου