ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ
Ἐξ ἀφορμῆς τοῦ ἐπισήμου Ἀνακοινωθέντος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ὑπό ἡμερομηνίαν 12ης Φεβρουαρίου 2010, τοῦ ἀναφερομένου καί εἰς τήν πρός τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον ἔκκλητον προσφυγήν τοῦ καταδικασθέντος εἰς ἔκπτωσιν ἀπό τοῦ θρόνου αὐτοῦ καί καθαίρεσιν Μητροπολίτου Ἀττικῆς Παντελεήμονος, ἀνακοινοῦνται τά ἀκόλουθα:
1. Τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον δέχεται ἐκκλήτους προσφυγάς καταδικασθέντων ἀρχιερέων βάσει τῶν ἱερῶν κανόνων, ὡς οἱ 9ος καί 17ος τῆς Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, καί ὄχι ἁπλῶς καί μόνον ἐπί τῇ βάσει νόμων οἱουδήποτε κράτους. Τοῦτο ἀποτελεῖ ἀναφαίρετον κανονικόν δικαίωμα αὐτοῦ, τό ὁποῖον οὐδείς ἐπιτρέπεται νά ἀμφισβητήσῃ, ἤσκησε δέ τοῦτο καί εἰς τήν περίπτωσιν τῆς ὡς ἄνω προσφυγῆς, ἡ ὁποία, ἐκτός τῶν μνημονευθέντων ἱερῶν κανόνων, ἐστηρίζετο καί εἰς σχετικόν νόμον τοῦ Ἑλληνικοῦ κράτους.
2. Τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον ἐξήτασεν εἰς πρῶτον στάδιον τήν ἐν λόγῳ προσφυγήν καί ἔκρινεν ὅτι διά τήν τελικήν κρίσιν τοῦ προσφυγόντος θά ἔδει νά ἀκολουθηθῇ ἡ κανονική ὁδός, διό καί ἐζήτησεν ἀπό τήν Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος τήν παραπομπήν αὐτοῦ εἰς δευτεροβάθμιον συνοδικόν δικαστήριον καί τήν μετά τοῦτο ἀποστολήν τοῦ σχετικοῦ φακέλλου εἰς τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον πρός τελικήν κρίσιν.
3. Τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον ἐκτιμᾷ τήν δήλωσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ὅτι ἀποδέχεται εἰς τό σύνολόν των τόν Πατριαρχικόν Τόμον τοῦ 1850 καί τήν Πατριαρχικήν καί Συνοδικήν Πρᾶξιν τοῦ 1928, ἐκφράζει ὅμως τήν ἀπογοήτευσιν καί λύπην του, διότι, ἐν ἀντιθέσει πρός τήν δήλωσιν ταύτην, ἐπικαλουμένη σχετικόν νόμον τῆς Ἑλληνικῆς Πολιτείας, ἡ Ἱερά Σύνοδος παρακάμπτει καί ἐν τῇ οὐσίᾳ ἀκυρώνει τήν ὡς ἄνω ἀπόφασιν τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου. Ὑπενθυμίζεται ὅτι κατά τόν ἱδρυτικόν τῆς Αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος Τόμον τοῦ 1850 ἡ διοίκησις αὐτῆς ὀφείλει νά ἀσκῆται κατά τούς ἱερούς κανόνας ἀκωλύτως ἀπό πάσης κοσμικῆς ἐπεμβάσεως.
4. Τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον οὐδόλως καί εἰς οὐδεμίαν περίπτωσιν ἐπιθυμεῖ νά ὑποστηρίξῃ συγκεκριμένα πρόσωπα, ἐμμένει ὅμως, ὡς ἔχει ἱερόν χρέος, εἰς τήν τήρησιν κανονικῆς τάξεως καί τόν ὑπό πάντων ἀνεξαιρέτως ἔμπρακτον σεβασμόν τῶν ἐκ τῶν ἱερῶν κανόνων δικαίων καί ὑποχρεώσεών του.
5. Κατόπιν τῶν ἀνωτέρω, τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον καλεῖ τήν Ἁγιωτάτην Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος ὅπως μή χωρήσῃ εἰς τήν πλήρωσιν τῶν δημιουργηθεισῶν δύο νέων Μητροπόλεων πρίν ἤ ὁλοκληρωθῇ ἡ ἐκκρεμοῦσα διαδικασία τῆς ἐκδικάσεως τῆς περί ἧς πρόκειται ἐκκλήτου προσφυγῆς εἰς αὐτό.
Ἐν τοῖς Πατριαρχείοις, τῇ 17ῃ Φεβρουαρίου 2010
Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου
32 σχόλια:
σε ποια εποχή ζουνε οι του πατριαρχείου; στο 1850 ή στο 1928 ή μήπως παλιότερα;
Πράγματι! Νομοκανονικώς το παρόν Σεπτόν ανακοινωθέν επανατοποθετεί τα πράγματα στην καθαρώς εκκλησιαστική και κανονική διάστασή τους και δη "ἀκωλύτως ἀπό πάσης κοσμικῆς ἐπεμβάσεως"! Διά τους φιλοπεριέργους έωλος εξακολουθεί, και ανεξήγητος βεβαίως, η στάσις του Μακαρ/του Αρχιεπ/που Αθηνών επί του ζητήματος......! Διά δε τους δικάσαντας συνοπτικώς, κοσμικώς αλλά και ΜΜΕκώς, κληρικούς και λαϊκούς..., τον πρότριτα κατηγορηθέντα και ήδη πρόσφυγα γεγονότα τη Μητρί Εκκλησία Μητροπολίτην, αρκεί το λαϊκόν μελώδημα της εκ Πατρών ορμουμένης αοιδού: Μα είναι και Θεός που βλέπει από ψηλά......(Πόλυ Πάνου).
Πολύ ορθά όλα αυτά που αναφέρει η ανακοίνωση της Πατριαρχικής Συνόδου, σε γενικές γραμμές. Λησμονεί όμως ότι, δυστυχώς, ακόμη και σήμερα η Εκλησία της Ελλάδος λειτουργεί στα πλαίσια της "νόμω κρατούσης πολιτείας". Από τη στιγμή που ο νόμος του κράτους εξακολουθεί να ισχύει και είναι σαφής, πολύ αμφιβάλλω αν μπορεί να κάνει κάτι η Ελλαδική Σύνοδος.
Προσωπικά, δε μπορώ να καταλάβω γιατί το Πατριαρχείο αδυνατεί να το κατανοήσει αυτό, τη στιγμή μάλιστα που το ίδιο δεσμεύεται από νόμους του τουρκικού κράτους, όπως οι σχετικοί με τους περιορισμούς κατά την εκλογή Πατριάρχη, που ευθέως πλήττουν την κανονική τάξη. Θα μπορούσε να τους παρακάμψει η Πατριαρχική Σύνοδος χωρίς συνέπειες, πχ το 1972 ή το 1991; (Άλλο αν οι διατάξεις αυτές ενδέχεται να τροποποιηθούν από τη σημερινή τουρκική κυβέρνηση. Αυτό όμως ενισχύει το επιχείρημά ότι όσο δεν τροποποιούνται ισχύουν απαρέγκλιτα.)
Στα πλαίσια αυτά, νομίζω ότι μόνο μια αλλαγή του ισχύοντος νόμου περί εκκλησιαστικών δικαστηρίων μπορεί να λύσει τα προβλήματα. Μέχρι τότε όμως, είναι μάλλον δύσκολο να παρακαμφθεί ο νόμος και η αμετάκλητη πλέον απόφαση του Αρείου Πάγου για τον καθηρημένο Μητροπολίτη Αττικής. Εκτός και αν οι της Πατριαρχικής Συνόδου σπεύσουν να καταθέσουν ως μάρτυρες υπεράσπισης των ελλαδικών συνοδικών, όταν ασκηθεί ποινική δίωξη εναντίον τους για παράβαση καθήκοντος (όπως είχε σαφώς υπαινιχθεί παλαιότερα και ο πρώην Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Γ. Σανιδάς, Άρχων Νομοφύλαξ της Μεγάλης Εκκλησίας)...
ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΕΙ Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ! ΑΝΕΒΗΚΕ ΣΤΟ ΘΡΟΝΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΞΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΠΟ ΕΝΤΙΜΟΤΑΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΚΡΑΤΙΚΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΔΟΞΟΤΑΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ......... ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΣΕΠ ΔΕΧΤΗΚΕ ΝΑ ΤΟΥ ΦΟΡΤΩΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ! ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΑΣΕΠ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΝΑ ΦΡΙΞΕΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ!!!!!! ΝΑ ΠΝΕΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΟΧΙ ΩΣ ΠΝΟΗ ΑΥΡΑΣ ΛΕΠΤΗΣ ΑΛΛΑ ΩΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ....!!!! ΑΛΛΑ ΛΕΓΑΤΕ ΣΤΟΝ ΕΝΘΡΟΝΙΣΤΗΡΙΟ ΣΑΣ, ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΕ! SCRIPTA MANENT....
Δεν κατανοώ την αντίφαση αυτών που έλεγε προχθές ο άγιος Αρχιγραμματεύς με αυτά που λέει σήμερα το ανακοινωθέν του Πατριαρχείου! Πως άλλαξαν σε δυο μέρες;
Νομίζω ότι το "εκκλητον" αφορά αποφάσεις που έχουν σχέση μόνον με την Εκκλησιαστική δικαιοσύνη και όχι όταν εμπλέκεται η πολιτική δικαιοσύνη. Η εκκλησία της Ελλάδος έχει αναλάβει δεσμεύσεις απέναντι στο κράτος ,μέσα στις οποίες είναι και ο σεβασμός του δικαίου του Ελληνικού κράτους.΄Αλλωστε οι Επίσκοποι ως Μητροπολίτες όταν δίνουν την διαβεβαίωση γιά να ενθρονιστούν διαβεβαιούν ότι θα τηρούν τους Θ.και Ι.Κανόνας και τους νόμους του κράτους.
Αυτό σημαίνει το λιγώτερο ότι δεν μπορεί να δεχτεί το Ελληνικό κράτος καταδικασθέντα γιά ποινικά αδικήματα τελεσιδίκως, ως εν ενεργεία Μητροπολίτη,τουλάχιστον.Αλλά και οι νόμοι λένε ότι Δημόσιος λειτουργός εκπίπτει του αξιώματός του και χάνει κάθε προνομία.
Το λάθος στην προκειμένη περίπτωση δεν υπάρχει όπως υπονοεί το Φανάρι, διότι και εάν το Πατριαρχείο είχε την απόφαση του Δευτεροβάθμιου γιά Αρχιερείς Εκκλησιαστικού δικαστηρίου, και εάν ακόμη το Πατριαρχείο ησχολείτο με την υπόθεση του Παντελεήμονος και τον αθώωνε, η απόφασή του αυτή δεν θα ήταν ακυρωτική της αποφάσεως των Πολιτικών δικαστηρίων.Που σημαίνει ότι και πάλιν η Σύνοδος θα έπρεπε να προβεί στην Καθαίρεση.
Γιά τον λόγο αυτό είναι μάταιη η όλη διαδικασία και εφ'όσον στο μεταξύ κατόπιν σχετικής νομοθεσίας έγινε χωρισμός της Μητροπόλεως Αττικής, η Ιερά σύνοδος ακώλυτα μπορεί να προχωρήσει στην πλήρωση των 2 νέων Μητροπόλεων.
Παρά το ότι η παρούσα ιστοσελίδα είναι
ΘΕΡΜΗ υποστηρίκτρια του Βαρθολομαίου εγώ θα γράψω αυτά,που σκέπτομαι κι ας μη δημοσιευθούν!1.Ο Β. έχει από πολλών
ετών δείξει τα δόντια του και προσπα-
θεί να καταπιεί την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ εκκλησί
α της Ελλάδος!Μη λησμονείτε την περίφη
μη διένεξη με τον μακαριστό Χριστόδου
λο,που τον τιμώρησε για δήθεν ανυπακο-
ή με τη διακοπή του μνημοσύνου του!Έτσι ο Χ. μη έχοντας την υποστήριξη πολλών ΜΙΚΡΟΨΥΧΩΝ αρχιερέων έκανε πί-
σω και στο τέλος ο Β. του έκανε τη χά-
ρη να τον ΘΑΨΕΙ!!
2.Από τότε που πάτησε το πόδι του στον Ελλαδικό χώρο ευκαίρως-ακαίρως φροντίζει ΠΑΝΤΟΤΕ να μας θυμίζει ότι είναι το μεγάλο ΑΦΕΝΤΙΚΟ!
3.Ο Ι. έχει κατηγορηθεί ότι έδωσε "γην
και ύδωρ"στον Β. ας τον λουσθεί ΤΩΡΑ!
4.Αν η Ιεραρχία αποτελείται από γεν-
ναίους κι όχι ψοφοδεείς ΟΦΕΙΛΕΙ να "χω
ρήσει εις την πλήρωσιν"των μητροπόλε-
ων καθ'όσον αυτές είναι στην πλήρη δι-
καιοδοσία της κι όχι από κείνες,που α-
κόμη τις σκιάζει ο βραχνάς του φαναρί-
ου!!
5.Το ελληνικό κράτος επίσης ΟΦΕΙΛΕΙ να
αποσπάσει από το φανάρι και τις υπό-
λοιπες μητροπόλεις καθώς και την Κρή-
τη και να τις υπαγάγει υπό τη διοίκη-
σι της Ελλαδικής εκκλησίας αγνοώντας τους βρυχηθμούς του!
6.Επί τέλους ένα έθνος, μία εκκλησία ένα κράτος!!
Ανώνυμε των 10:06, ν' αγιάσει το στόμα σου! Είναι δυνατό, για οποιονδήποτε λόγο, να δεχθεί ποτέ το ελληνικό κράτος να επανέλθει ως όργανο διοίκησης ενός νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ναι! αυτό είναι από τη σκοπιά των νόμων ο Μητροπολίτης), ένας άνθρωπος που έχει καταδικαστεί αμετάκλητα από τα ποινικά δικαστήρια για κακούργημα του κοινού ποινικού δικαίου; Να επανέλθει και επιπλέον να μισθοδοτείται από το κράτος; Έστω και αν παραβιάστηκαν όλοι οι ιεροί κανόνες στην περίπτωση του π. Αττικής, είναι παντελώς αδύνατο να επανέλθει στο θρόνο του. Διαφορετικά, η περίπτωση του θα είναι μοναδική (και παντελώς παράλογη και προκλητικότατη) σε όλο το ελληνικό νομικό σύστημα. Το Πατριαρχείο, δυστυχώς, δεν το καταλαβαίνει αυτό...
Επίσης, ένα έθνος, ένας Φύρερ!
Και κάτω τα χέρια σας από την Κρήτη! Αν έχετε τα κότσια, ελάτε να την πάρετε μόνοι σας! Θα σας ύποδεχθούμε δεόντως, όπως όλους τους κατακτητές!
Μάλλον βρήκα τον λόγο της διγλωσίας του Σεπτού Θρόνου. Ο εδώ Μακαριώτατος δύο χρόνια τώρα δεν έχει ενδιαφερθεί για κανένα πνευματικοπαίδι του ή άνθρωπό του (βλέπε την περίπτωση του νυν Διδυμοτείχου, ούτε στην Παροναξία τον βοήθησε και στο Διδυμότειχο έλεγε ότι κάντε ότι θέλετε, με νοίαζει ο Σιγάλας στο Κιλκίς). Στην προκειμένη περίπτωση όμως ενδιαφέρεται για τον Δικαιάκο. Βλέποντας λοιπόν πως χάνει το παιχνίδι και στο Ίλιον βγαίνει ο Καλογερόπουλος (άξιον και δίκαιον), προκάλεσε από μόνος του την σημερινή ανακοίνωση του Φαναρίου για να αναβάλλει τις εκλογές και να κερδίσει χρόνο... Αυτή είναι η αλήθεια και άμα θέλεις την δημοσιεύεις!
ειναι δυνατον να συζητατε σοβαρά τα φληναφήματα του πατριαρχείου, να επανέλθει στη θεση του καταδικασμένος ανθρωπος; τι δουλεια εχει ο πατριαρχης στην
ελλαδικη
Εκκλησία; Εδω και τώρα πρέπει να γίνει ενιαια η Εκκλησία για ολη την Επικράτεια και ο τουρκος νομάρχης να κατσει στο σπίτι του.
Μια και πάνε όλα καλά στην Εκκλησία τσ' Ελλάδας, να πάρουνε και την Κρήτη για να τηνε κανονίσουνε κι αυτή. Κοπιάστε.
Μετά οι φωνές που γρικούνται για ένα έθνος, ένα κράτος, μια εκκλησία ίντα σκοπό έχουνε. Δεν μου καλαρέσουνε. Που το πάνε;
Μωρέ σεις ήτε το θέλετε ήτε όχι ο Βαρθολομαίος αποτελεί κεφάλαιο για την Ορθοδοξία και καλλιά μας θα'τανε να του συντρέμουμε, παρά να του βάνουμε καλαποδιές.
Μα πάλι ίντα να πει κιανείς. Κατέτε εσείς κιανένα δέντρο να βγάνει καρπούς και να μην το πετροβολούνε;
ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Το τρισμέγιστο λάθος του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου είναι ότι ευθύς με την ανάρρησή του στο Αρχιεπισκοπικό Θρόνο δεν είχε το θάρρος να κάνει την μοναδική ενέργεια που έπρεπε να κάνει. Δηλ. μαζί με την πολιτεία να ζητήσει την άρση του αυτοκεφάλου της Ελλαδικής Εκκλησίας και την υπαγωγή της και πάλι στον φυσικό της χώρο την ΜΧΕ.
ΟΡΚ
Σωστά επισημαίνει ο ΟΡΚ ότι οποιαδήποτε αλλαγή στο καθεστώς της Εκκλησίας της Ελλάδος πρέπει υποχρεωτικά να γίνει από κοινού με την Πολιτεία, αφού απαιτεί αναθεώρηση του Συντάγματος, κάτι το οποίο όμως δεν είναι δυνατό να γίνει (πριν το 2013 τουλάχιστον). Νομίζω όμως ότι κάτι τέτοιο δε συζητείται καν, ούτε θα βοηθούσε στην προκείμενη περίπτωση.
Το πρόβλημα εδώ είναι ότι η Μητρόπολη είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και ο Μητροπολίτης όργανο διοίκησης. Και ενώ μια πρόσφατη τοποθέτηση του αρχιγραμματέως της Πατριαρχικής Συνόδου έδειχνε ότι το Φανάρι κατανοεί το νομικό πρόβλημα που υφίσταται στην Ελλάδα, ήρθε χθες το ανακοινωθέν και τα ανέτρεψε όλα. Ακόμη και δεν υπήρχε η αυτοκεφαλία, εφόσον η Μητρόπολη είναι νπδδ, θα προέκυπτε ακριβώς το ίδιο πρόβλημα: δε θα μπορούσε σε καμμιά περίπτωση να τη διοικεί ως εν ενεργεία Μητροπολίτης, δηλαδή να ασκεί δημόσια εξουσία, ένα πρόσωπο καταδικασμένο από τα ποινικά δικαστήρια για κακούργημα. Εδώ ο πρόεδρος ενός απλού σωματείου θα απομακρυνόταν σε μια τέτοια περίπτωση, όχι ο Μητροπολίτης που μισθοδοτείται από το Κράτος. Συγγνώμη για το βαρύ της έκφρασης, αλλά ακόμη και Οικουμενική Σύνοδος να δικαιώσει τον πρώην Αττικής, στη θέση του δε μπορεί να επανέλθει, με το ισχύον νομκό καθεστώς(εκτός πια και αν αποφασίσουμε να επιστρέψει η Εκκλησία της Ελλάδος στις κατακόμβες..)
Κατά τα άλλα, δεν κατανοώ γιατί υπήρξε αυτή η βιασύνη στην πλήρωση των δύο νέων μητροπολιτικών θρόνων, προτού αναγνωρίσουν όλοι, δηλαδή και το Πατριαρχείο, ότι δε μπορεί να γίνει τίποτα περισσότερο και ότι αυτό δεν οφείλεται σε διάθεση περιστολής των κανονικών του δικαιωμάτων από την πλευρά της Ελλαδικής Εκκλησίας.
ΥΓ. Αφήστε την Κρήτη ήσυχη. Έχει τα προβλήματά της αλλά ευτυχώς γλίτωσε, εν πολλοίς, από τη φρίκη της ελλαδικής πολιτειοκρατίας. Δόξα τω Θεώ...
ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΩ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ,ΔΙΟΡΘΏΣΤΕ ΜΕ ΑΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΛΑΘΟΣ, ΠΩΣ Ο ΠΡΩΗΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΗΚΕ ΚΑΙ ΚΑΘΑΙΡΕΘΗΚΕ ΓΙΑ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΩΣ ΑΝΩΤΕΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.ΣΩΣΤΑ?
ΩΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ, ΩΣ ΠΟΙΜΕΝΑΣ ΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΒΑΤΩΝ, ΩΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΕ? ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΣ? ΔΙΟΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΜΟΥ ΨΥΧΗΣ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΟΥ ΟΤΙ Ο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΙ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΕΙ ΜΕ ΜΙΑ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗ. ΤΟ ΟΤΙ ΜΟΥ ΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΩΣ ΠΟΛΙΤΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ. ΑΛΛΑ ΩΣ ΠΙΣΤΟ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΥ ΝΑ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΟΧΟΣ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ. ΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΧΑ ΜΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΜΕ ΠΡΟΦΥΛΑΣΕ ΟΤΑΝ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΕΙΧΕ ΥΠΟΠΕΣΕΙ ΣΕ ΣΟΒΑΡΑ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ? Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ? Ή Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ? ΑΝ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΘΑ ΣΑΣ ΠΩ ΠΩΣ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΔΙΚΑΣΑΝ ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ. ΑΝ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ, ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ, Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΥΠΕΠΕΣΕ Ο ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΤΑΓΟΣ?
ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ. ΝΑ ΕΚΧΩΡΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΕΥΘΥΝΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ. ΟΠΩΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΝ ΚΑΤΗΧΗΣΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ, ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΤΗΣ, ΤΗΝ ΑΝΕΘΕΣΕ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΣΕ ΑΥΤΟ. ΜΗΠΩΣ ΑΝ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ?
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΗ ΜΟΥ ΓΝΩΜΗ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΗΡΗ ΧΩΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ.
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΕΧΕΙ ΦΑΝΕΙ ΤΟΣΟ ΑΤΟΛΜΟΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΚΑΤΟΧΟΙ ΤΟΥ. ΑΝΤΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΑ ΣΤΗΝ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΑΠΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ, ΜΕ ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΙΔΕΙ ΔΕΣΜΙΑ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.
Κ.Ν.
Έ! συμπατριώτες.. ψυχραιμία.! Αφου ξέρουμε ότι τό πράγμα χάλασε άπό τήν άνακύρηξη του αύτοκεφάλου καί έντεύθεν προκειμένου νά άποκοπει ο έλληνισμός άπό τήν ίστορική του μήτρα γιά νά είναι εύάλωτος. Όσο άποδυναμώνουμε τό Πατριαρχειο τόσο παίζουμε τό παιχνίδι των εχθρων μας. Άν διαφωνούμε με τον Βαρθολομαίο στόν τρόπο που χειρίζεται τις σχέσεις του Πατριαρχείου μέ τίς διάφορες αιρέσεις δηλαδή μέ τόν οίκουμενισμό του -και φυσικά διαφωνουμε- αύτό είναι άλλο πράγμα καί άλλο είναι τό Οίκουμενικό μας Πατριαρχειο ώς κέντρο καί άναφορά του Έλληνισμου στή διαχρονική του πορεία καί όχι στά στενά όρια του έλλαδισμου.
Άρση του αύτοκεφάλου ναί άλλά όχι μέ ύπαγωγή μας στό Βατικανό...καλά;
ειστε σοβαροί άνθρωποι μου; θελετε (σωστά) την απεμπλοκή της Εκκλησίας απο το κράτος και θέλετε να την εμπλέξετε με την ..Τουρκία!!
Οσα παραμύθια και αν πειτε για την ΜτΧΕ δεν παύει να ειναι σε τουρκικό έδαφος και ο επικεφαλής της ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ τούρκος υπήκοος! ελεος πια. κάπου πρέπει να μπαίνει η λογική και οχι οι πολυλογίες και τα .....βυζαντινά αξιώματα
Μα καλά ,μπορεί να ποιμαίνει την επαρχία του ένας επίσκοπος που έχει καταδικαστεί αμετάκλητα από τα ποινικά δικαστήρια για κακούργημα;΄Τί θέλει δηλαδή ο οικουμενικός πατριάρχης;΄Να μην εφαρμόζεται ο νόμος που ισχύει για όλους τους Έλληνες πολίτες για τους επισκόπους;΄Τι κήρυγμα ανυπακοής στους νόμους είναι αυτό;
ανωνυμε 1.24 αν καταλαβα καλά υπονοείς οτι η Κρήτη αποτελεί άλλο κράτος....; μη χειρότερα. γιαυτό εχει τα Ζωνιανά για πρωτεύουσα; δεν ειστε στα καλά σας......
Ανώνυμε των 3:55 μμ, δεν κατάλαβες καλά. Η Κρήτη δεν αποτελεί άλλο κράτος. Χύθηκε κρητικό αίμα για να ΜΗΝ αποτελεί άλλο κράτος, (μολονότι μπορούσε να είναι, μολονότι το τότε επίσημο ελληνικό κράτος θα το προτιμούσε). Στην Εκκλησία της Ελλάδος δεν ανήκει και για το λόγο αυτό γλίτωσε, σε μεγάλο βαθμό, από την πολιτειοκρατία που ίσχυε στην τελευταία.
Διαβάστε καλά αυτά του γράφει ο Κ.Ν. (1:39 μ.μ)
και θα καταλάβετε πολύ καλά την ουσία του προβλήματος της Αγιώτατης Εκκλησίας της Ελλάδος (δεν το γράφω ειρωνικά), αδελφής και θυγατέρας της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας της Κωσταντινουπόλεως!!!
Το Πατριαρχείο έχει όντως δίκαιο αλλά και η έρημη η ελλαδική (κρατική!) Εκκλησία τι να κάνει;;;
Ο Θεός να βάλει το χέρι του... και το Πνεύμα το άγιο να φωτίσει τους Ελλαδίτες ποιμένες να ζητήσουν πλέον τον ξε-χωρισμό της Εκκλησίας μας από το κράτος.
Επιτέλους να αναπνεύσει ελεύθερη από τα δεσμά του Καίσαρα.
Και σας θυμίζω ότι ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ σημαίνει ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΟΧΙ ΜΕ ΝΟΜΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ, ΒΑΣΙΛΕΩΝ, ΠΡΟΕΔΡΩΝ, ΔΙΚΤΑΤΟΡΩΝ!!!!
Ανώνυμε των 1:39μμ, ακριβώς αυτό που κατάλαβες, συμβαίνει.
Και το συμπέρασμά σου για την εκχώρηση τόσων εκκλησιαστικών αρμοδιοτήτων στο κράτος είναι επίσης σωστό. Κάτι τέτοια μας οδήγησαν στο σημερινό αδιέξοδο και όχι οι όποιες (υπαρκτές ενδεχομένως)εξουσιαστικές νοοτροπίες των εκατέρωθεν ποιμένων, όπως κάποιοι επιμένουν να υποστηρίζουν...
@ 3.55΄ Αγαπητέ συνεπισκέπτη ΔΥΣΤΥΧΩΣ
οι Κρητικοί νομίζουν ότι,αφού αγωνί-
σθηκαν να ενωθούν με την Ελλάδα αποτε-
λούν ξεχωριστό κράτος! Δεν είδες πιο πάνω την ευθεία ΑΠΕΙΛΗ του άλλου για
μολών λαβέ και άλλες τρίχες;!!Ξέρεις ό
τι υπάρχουν πολλοί απ'αυτούς,που λένε
ότι 2013,που συμπληρώνεται ένας αιώ-
νας από τη συνθήκη του Βουκουρεστίου,
άρα μπορούν να ζητήσουν την ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ τους;Ας τη ζητήσουν και αν είναι κι άλ
λοι σαν αυτούς ας το κάνουν!Με τόσα,
που έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια δε μας ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ!!
- Γιά γέλια είναι η κατάσταση.΄Ολοι οι εξουσίαν έχοντες είναι μουδιασμένοι. Και ξέρετε γιατί? Γιατί βλεπουν ότι οι εξουσίες τους έχουν γελοιοποιηθεί με το να προσπαθεί η μία να στηρίξει την άλλη όταν πάσχει. Δεν χρειάστηκε παρά μία Πατριαρχική ανακοίνωση γιά να τα χρειαστεί η κατά τα άλλα "Αυτοκέφαλος" Εκκλησία της Ελλάδος, αλλά να μείνει άναυδο και το κράτος, αλλά να σφυρίζει κλέφτικα και η Δικαιοσύνη.
Αυτή λοιπόν είναι η αγάπη του Πατριαρχείου προς την "θυγατέρα" Εκκλησία της Ελλάδος και η ανταπόδοση στις τιμές που έκαναν στον Πατριάρχη τόσοι Μητροπολίτες και τόσος ευσεβής λαός?
ανωνυμε 11.24 αντε πααινε! τι παει καλύτερα στο πατριαρχείο και τους συν αυτώ;
Ανώνυμε των 3:55μμ και6:39μμ, οφειλόμενη διευκρίνιση προς άρση παραξηγήσεων:
"Επίσης, ένα έθνος, ένας Φύρερ!
Και κάτω τα χέρια σας από την Κρήτη! Αν έχετε τα κότσια, ελάτε να την πάρετε μόνοι σας! Θα σας ύποδεχθούμε δεόντως, όπως όλους τους κατακτητές!"
Η όντως υπερβολική αυτή φράση μου είναι η οφειλόμενη (κατά τη γνώμη μου) απάντηση στα εξής που λέχθηκαν από κάποιον, λίγο πιο πάνω:
"Το ελληνικό κράτος επίσης ΟΦΕΙΛΕΙ να
αποσπάσει από το φανάρι και τις υπό-
λοιπες μητροπόλεις καθώς και την Κρή-
τη και να τις υπαγάγει υπό τη διοίκη-
σι της Ελλαδικής εκκλησίας αγνοώντας τους βρυχηθμούς του!
6.Επί τέλους ένα έθνος, μία εκκλησία ένα κράτος!!"
Σε αυτό τον παράλογο εθνικισμό και κρατικισμό, απαντάω, έστω υπερβολικά. Με το ζόρι θα υπαχθεί και η Εκκλησία της Κρήτης στην πολιτειοκρατία που δέρνει την Εκκλησία της Ελλάδος; Αντί δηλαδή να διορθώσουμε τα στραβά, θα στραβώσουμε και τα ίσια, επειδή μερικοί σκέφτονται ακριβώς όπως ο... Φύρερ!!!
Κατά τα λοιπά, γνωρίζω καλά τους (αρκετούς) κουζουλούς και εντελώς ανιστόρητους της ιδιαίτερης πατρίδας μου και τις βλακείες που λένε για το 2013 και τη Συνθήκη του Βουκουρεστίου. Δεν ανήκω σε αυτούς.
Κάντε ένα πέρασμα από την ιστοσελίδα romfea.gr για τις τελευταίες ειδήσεις σχετικά με το θέμα. Επικεντρώστε σε ένα συγκεκριμένο άρθρο. Αν οι εκεί πληροφορίες είναι ακριβείς, τότε ο "αυθέντης υμών (με "υ") και δεσπότης", κατάφερε να εκθέσει και να χάσει ένα θερμό υποστηρικτή του στην Ελλάδα. Γράφτηκε παραπάνω ότι για το παρόν αδιέξοδο δεν ευθύνονται πρωτίστως οι εξουσιαστικές νοοτροπίες των ποιμένων. Σωστό, μόνο που οι νοοτροπίες αυτές και η εμμονή να περιφρουρηθούν τα "δίκαια" ακόμη και όταν δεν αμφισβητούνται, κάνουν τα αδιέξοδα ακόμη χειρότερα...
@ 18-2. 10.51΄.1.Αποδεκτή η επεξήγηση,
που έγραψες και συγνώμη,αν παραφέρθηκα
Έχω πλειστάκις επισκεφθεί την Κρήτη,έ-
χω πολλούς φίλους Κρητικούς και την α-
γαπώ και την τιμώ,όπως κάθε περιοχή της Ελλάδας,αλλά και των αλησμόνητων πατρίδων,αφού είμαι γιος Ποντίου πρό-
σφυγα.
2.Παρεξηγήθηκε το "ενα έθνος.."!Όχι μόνο δεν έχω τέτοιες ιδεολογίες,αλλά τις ΑΠΟΡΡΙΠΤΩ μετά βδελυγμίας!!
3.Σε ό,τι αφορά την πολιτειοκρατούμε-
νη εκκλησία της Ελλάδας οφείλω να σας
θυμίσω ότι και στο Βυζάντιο αρχηγός της εκκλησίας ήταν ο αυτοκράτορας,εν-
δύματα του οποίου σφετερίσθηκαν οι ε-
πίσκοποι,αλλά και οι επι μέρους εκκλη-
σίες συνεργάζονται με τα κράτη τους,
π.χ Ρωσία,
4.Μήπως τόσον εσύ,όσον και άλλοι ενστε
ρνίζεσθε το χωρισμό της εκκλησίας από
το κράτος,που όμως η ίδια δεν τον
ΕΠΙΘΥΜΕΙ για διάφορους λόγους;
5.Η εκκλησία της Κρήτης δεν υπάγεται στους νόμους του ελληνικού κράτους;Οι
επίσκοποί της δε δίνουν ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας διαβεβαίωση και οι κληρικοί της δε μισθοδοτούνται
απ'αυτό;Πού είναι η διαφορά;
6.2013 Είναι λοιπόν στη διακριτική σας
ευχέρεια κρητικοί,αν θα μείνετε ενωμέ-
νοι με την Ελλάδα ή όχι,αφού κάνετε δη
μοψήφισμα!Το ποιος θα βγει χαμένος ΑΝΑΛΟΓΙΣΘΕΙΤΕ το!
Ανώνυμε των 4.50μμ, θέτεις πάρα πολλά θέματα μαζεμένα.
α)Δεν υποστήριξα πουθενά ότι στο Βυζάντιο, τα πράγματα ήταν τέλεια ως προς τις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας, απεναντίας. Μολονότι δεν έφθασε να θεωρείται ο αυτοκράτορας κυριολεκτικά αρχηγός της Εκκλησίας, οι επεμβάσεις του στα εσωτερικά της ήταν ίσως πιο συχνές από όσο τώρα. Αυτό όμως δεν είναι προς μίμηση. Αν κάτι έσωζε την κατάσταση, ήταν το σθένος των ποιμένων της Εκκλησίας, όσες φορές το διέθεταν.
β)Δεν υποστήριξα ότι η Εκκλησία της Κρήτης είναι εντελώς απαλλαγμένη της πολιτειοκρατίας. Αυτά που επισημαίνεις είναι ορθά και μπορώ να πω και άλλα. Όμως, το καθεστώς της Εκκλησίας Κρήτης καθορίστηκε με Σύμβαση του 1900 μεταξύ Οικουμενικού Πατριαρχείου και (τότε) Κρητικής Πολιτείας, την οποία διαδέχθηκε το 1913 το Ελληνικό Κράτος. Έκτοτε, το καθεστώς αυτό τηρήθηκε απαρεγκλίτως και από τα δύο μέρη, η οποιαδήποτε τροποποίηση γινόταν με συμφωνία και των δύο από πριν, χωρίς μονομερείς ενέργειες. Τα συχνά σκηνικά με τις αριστίνδην Συνόδους της Ελλαδικής Εκκλησίας και τις αλλαγές Αρχιεπισκόπων της σε κάθε πολιτική μεταβολή, με καταπάτηση από το Κράτος των ρυθμίσεων του Τόμου της αυτοκεφαλίας και κάθε ιερού κανόνα από την πρώτη μέρα, δε συνέβησαν στην Κρήτη ποτε και ας ήταν μέρος του ίδιου Κράτους. Οι σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας Κρήτης ήταν δεσμευτικά καθορισμένες εξαρχής, χωρίς δυνατότητα της κάθε κυβέρνησης, να επεμβαίνει κατά το δοκούν. Και αυτό από μόνο του έχει σημασία μεγάλη.
γ) Δεν ενστερνίζομαι το χωρισμό Εκκλησίας και Κράτους, τουλάχιστον όπως τον εννοούν κάποιοι πολιτικοί μας, δηλαδή να αποχριστιανοποιηθούν τα πάντα. Αυτό που απαιτείται σαφώς όμως, είναι να ξεκαθαρίσει πλήρως το νομικό πλαίσιο σχέσεων γιατί τώρα είναι εντελώς μπλεγμένο με αποτέλεσμα περιπτώσεις οξύτατων συγκρούσεων νόμων και ιερών κανόνων, όπως αυτή του πρώην Αττικής. Και επιπλέον, κάποιες "κρατικοδίαιτες" νοοτροπίες (αδόκιμη έκφραση, το ξέρω) των ποιμένων μας πρέπει να αλλάξουν πχ δεν είναι δυνατό να περιμένεις από το κράτος να κατηχήσει τους νεαρούς Ορθοδόξους, αυτή είναι δουλειά πρωτίστως της Εκκλησίας. Αν το Κράτος θέλει να αυτοκτονήσει πνευματικά και πολιτισμικά, καταργώντας τα θρησκευτικά ας το κάνει. Η Εκκλησία πρέπει να μπορεί να καλύψει αυτή την ανάγκη χωρίς να περιμένει τα δεκανίκια του Κράτους.
δ)Γιατί επιμένεις για το δημοψήφισμα και το αν θα μείνουμε ενωμένοι με την Ελλάδα, δεν καταλαβαίνω. Είπα ευθέως ότι δεν ανήκω στους "κουζουλούς" που το υποστηρίζουν. Και δεν το υποστηρίζει κανείς σοβαρός Κρητικός που ξέρει λίγο ιστορία και σέβεται το αίμα των παππούδων του για ένωση με τη μητέρα Ελλάδα.
Αυτά.
Μπραβο ανωνυμε 10.49 και ελπίζω σύντομα να ξεμπερδεψουν τα πράγματα γιατι ο Β. αρχισε να γίνεται εθνικά πλέον επικίνδυνος.
@19-2,11.46΄.Αγαπητέ μου αδελφέ Κρητι-
κέ σ' ευχαριστώ για την τιμή,που μου έ
κανες και τον κόπο να μου απαντήσεις!
Είναι τόσο εμπεριστατωμένη και ΣΩΣΤΗ
η απάντησή σου,ώστε να μη έχω αντι-
πείν!Να είσαι πάντα καλά!
Ανώνυμε των 5;04μμ, ευχαριστώ και εγώ για την αφορμή που έδωσες.
Ν.Στ.
Δημοσίευση σχολίου