Πέμπτη, 24 Ιανουαρίου 2008

Ο ΠΑΠΑΣ, Ο ΕΚΟ ΚΑΙ Ο π. ΚΥΡΙΛΛΟΣ


Όταν διαμαρτυρήθηκα δημόσια για την αποκάλυψη ότι ο αρχιμανδρίτης Κύριλλος Κωστόπουλος χαρακτήρισε σε κήρυγμά του τον Πάπα «ομοφυλόφιλο» - γεγονός το οποίο, εφ’ όσον δεν διαψεύστηκε πάραυτα, ισχύει πανηγυρικώς – είχα υπ’ όψιν μου το κλασικό παράδειγμα του Ουμπέρτο Έκο: «Μια επαρχιακή εφημερίδα με 500 αναγνώστες γράφει ότι ο Πάπας είναι ομοφυλόφιλος… Το Βατικανό εκδίδει μια διάψευση για όλες τις εφημερίδες, απευθύνει διάγγελμα δια της ιταλικής τηλεόρασης, αποκαθιστώντας τη φήμη του Πάπα και καταδικάζοντας το κατάπτυστο μύθευμα… Αποτέλεσμα; Εκεί που το ήξεραν 500 άνθρωποι, τώρα 20.000.000 άνθρωποι μαθαίνουν, έστω και αρνητικά, ότι κυκλοφόρησε η φήμη πως ο Πάπας είναι γκέυ… Ελπίζω να μην πέσουμε κι εμείς στην ίδια παγίδα, την παγίδα της προπαγάνδας…».
Προς στιγμήν σκέφτηκα μήπως ο π. Κύριλλος γνώριζε το παράδειγμα του Έκο, αλλά, αμέσως, θεώρησα αδύνατον η «πνευματικότητά» του να περιλαμβάνει έναν Φράγκο σύγχρονο διανοούμενο. Στη συνέχεια σκέφτηκα μήπως, διαμαρτυρόμενος – και άρα αναδεικνύοντας το θέμα – γίνομαι, ακουσίως, όργανο της πρακτικής που περιγράφει ο Έκο.
Τον δισταγμό μου αυτόν κατανίκησε η ιδιότητά μου ως Ορθοδόξου Χριστιανού, που δεν ενδιαφέρεται για την σημειολογία της επικοινωνίας. Γιατί εδώ το θέμα δεν είναι μια εφημερίδα, αλλά ένας Ορθόδοξος ιερέας, ο οποίος, μέσα στο αντιπαπικό παραλήρημά του, μετέρχεται και ανήθικα μέσα, προκειμένου «να διοχετεύσει αλλού τα δικά του προβλήματα» (βλ. δήλωση Καθολικού Αρχιεπισκόπου Κερκύρας Ιωάννη).
Ο π. Κύριλλος, ως Ορθόδοξος ιερέας, δεν δικαιούται να χαρακτηρίζει, όχι τον Πάπα της Ρώμης, αλλά κανέναν άνθρωπο ως ομοφυλόφιλο, πόρνο, μοιχό κ.λ.π. Και σύμφωνα με την Ορθόδοξη πνευματικότητα δεν πρέπει να προβαίνει σε τέτοιους χαρακτηρισμούς ούτε «μέσα του», δηλ. στο νου και την ψυχή του. Πόσο μάλλον δημόσια! Το γεγονός ότι ο π. Κύριλλος αποφεύγει να πει έστω και μια λέξη για το θέμα, φανερώνει την απίστευτη δειλία του και την υποταγή του στους όρους μιας φτηνής «επικοινωνιακής» λογικής: «Άστο, θα ξεχαστεί». Γιατί, φυσικά, όταν μιλούσε δεν σκέφτηκε τι ξεστομίζει και ποιες συνέπειες μπορεί να έχει ο λόγος του. Στην ίδια λογική στοιχείται και η τοπική Εκκλησία, αφού ο λαλίστατος – σε άλλες περιπτώσεις – εκπρόσωπος τύπου της Μητρόπολης, έχει καταπιεί, στην κυριολεξία, τη γλώσσα του. Στην προκειμένη περίπτωση η σιωπή είναι συνενοχή. Η λογική είναι, επίσης, γνωστή: «Ο Πάπας είναι πολύ μακριά, είναι αρχηγός ετεροδόξων, άρα δεν αξίζει να τα χαλάσουμε με τους δικούς μας». Λησμονούμε, δηλ., ότι ο Πάπας είναι πρωτίστως άνθρωπος, πλασμένος κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν Θεού, και όχι ανθρωπόμορφο τέρας, επειδή είναι Πάπας.
Ο π. Κύριλλος προσέβαλε βάναυσα τον θρησκευτικό ηγέτη ενός και πλέον δισεκατομμυρίου ανθρώπων και ένα αρχηγό κράτους, με το οποίο η Ελλάδα έχει διπλωματικές σχέσεις. Οφείλει να ζητήσει δημόσια συγγνώμη, τόσο από τον Πάπα και τους Καθολικούς, όσο και από εμάς τους Ορθοδόξους, οι οποίοι δεν χρησιμοποιούμε μεθόδους σπίλωσης και εξουθένωσης του οποιουδήποτε άλλου.
Μέχρι να το πράξει, οι Καθολικοί, ας δεχθούν τη δική μου συγγνώμη, ως το ελάχιστο που θα έπρεπε να κάνει κάθε Ορθόδοξος Χριστιανός απέναντι σε παρόμοια «γκεμπελική», δηλ. φασιστική λογική εκκαθάρισης.
Όσο για το αν οι Καθολικοί και όποιοι άλλοι είναι «αιρετικοί», και άρα πρέπει σύμφωνα με τους «Ορθόδοξους» Ταλιμπάν να καούν – η Ιερά Εξέταση ως νοοτροπία είναι προνόμιο πάντων! – ας κοιτάξει ο καθείς το πνευματικό του χάλι, όπως περιγράφεται από τους αγίους Βαρσανούφιο και Ιωάννη στα διακριτικά και ησυχαστικά κείμενά τους: «Οι Πατέρες δεν απαίτησαν τίποτε άλλο, παρά μόνο έμπρακτη ομολογία Πίστεως. Αν πραγματικά βρεθεί κάποιος που δέχεται ή διδάσκει βλάσφημα δόγματα για το Χριστό και ζει μακριά Του, απ’ αυτόν πρέπει να φεύγουμε και να μην τον πλησιάζουμε. Αν όμως θελήσουμε να ελέγξουμε τα πραγματικά βιώματα της καρδιάς, καθένας που δεν τηρεί τις εντολές του Χριστού, είναι αιρετικός. Και αν ο άνθρωπος δεν πιστέψει με όλη του την καρδιά, τα λόγια δεν τον ωφελούν καθόλου».

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν είναι κακό να είναι ο Πάπας ομοφιλόφιλος, Ο κόσμος ειναι γεμάτος απο ομοφιλοφίλουσ και άλλα χίλια πράγματα. Το επιούσιον είανι να σκεφτει κανεις κατά μέτρον Χρηστού, πόσο μάλλον ένας αρχιμανδρίτης; Το "συγγνώμη" δεν είναο αρκετό. τοι ζήτημα είναι εκκλησιολογικό, ιεραρχικό και όχι μόνο. Πρέπει να αντιληφθεί το μεγαλείο του σφάλματος και να αντιμετωμισθεί Συνοδικώς.

panagiotisandriopoulos είπε...

Peter Saliba,

Το πρόβλημα με όσους λένε ό,τι θέλουν περί Πάπα ή περί του μακαριστού Αρχιεπισκόπου, ότι δηλ. αρρώστησε επειδή πήγε στον Πάπα, είναι ότι δεν θέλουν αντίλογο! Έτσι είχαν μάθει μέχρι τώρα. Ας καταλάβουν όμως ότι ζούμε στον 21ο αιώνα και όχι στο μεσαίωνα. Ιεροεξεταστικές πρακτικές, που συνιστούν αλλοίωση του ορθόδοξου ήθους, δεν θα υιοθετήσουν οι στοιχειωδώς σκεπτόμενοι χριστιανοί.

Ανώνυμος είπε...

οι στοιχειωδώς σκεπτόμενοι χριστιανοί ,αγαπητέ,αποφευγουν σαν το φιδι τα παρε δώσε με τους αιρετικούς λατίνους.
όχι φυσικά σε ανθρωπινο και καθημερινό επίπεδο αλλα σε εκκλησιαστικό και θεολογικό .
γιατί έτσι τους είπε ο αγιος Μάρκος ο Ευγενικός.
διαφορές νοοτροπιων θα υπαρχουν πάντα
Ιωάννης Βέκκος απο τη μιά-Αγιος Γρηγόριος Παλαμάς από την άλλη.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε (8:10) από όσα γράφεις, φαίνεται ότι δεν έχεις την ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΙΔΕΑ για το ποιος ήταν ο Μάρκος ο Ευγενικός. Το γυμνάσιο που έβγαλες δεν φτάνει ... Επίσης, πήγαινε να διαβάσεις από πού άντλησε τη διδασκαλία του ο Γρηγόριος Παλαμάς και μετά γράφεις εξυπνάδες "στοιχειωδώς σκεπτόμενε (;) χριστιανέ". Μάλλον ΓΟΧ είσαι από τη φρασεολογία σου ("φίδι", "αιρετικοί λατίνοι")

Ανώνυμος είπε...

προς ανώνυμο 8.30

το γυμνάσιο και το τριτοβάθμιο ίδρυμα που φοίτησα δυστυχώς για σένα ,δεν θα το δείς παρά μόνο σε φωτογραφίες.

αυτό δε με κάνει όμως θεολόγο...
γι αυτό στα θεολογικά ακολουθώ τους αγίους....

Ὁ Ἅγιος Νικόδημος, λέει γιὰ τοὺς Λατίνους (Πηδάλιον σ. 55):



«... ὡς αἱρετικοὺς τοὺς βδελυττόμεθα , ὅ,τι λογῆς δηλαδὴ καὶ τοὺς Ἀρειανοὺς, ἢ Σαβελλιανοὺς, ἢ πνευματομάχους Μακεδονιανοὺς. Μὰ ἀνίσως τινὰς ἀγαπᾷ νὰ καταλάβῃ καὶ ἀπὸ βιβλία τὰς αἱρέσεις των, αὐτὰς θέλει τὰς εὕρει ὅλας μὲν, εἰς τὰ βιβλία τοῦ ἁγιωτάτου Πατριάρχου Ἱεροσολύμων κυρίου Δοσιθέου τοῦ παπομάστιγος, μὲ τὰς σοφωτάτας ἀναιρέσεις των. Πλὴν ἱκανὴν εἴδησιν ἠμπορεῖ νὰ λάβῃ καὶ ἀπὸ τὸ βιβλιάριον τοῦ σοφοῦ Μηνιάτου, τὸ ἐπιγραφόμενον Πέτρα σκανδάλου· ἀρκοῦσι δὲ ὅσα περὶ αὐτῶν ὁ ἅγιος Μάρκος ὁ Ἐφέσου ἐν τῇ Φλωρεντίᾳ (συνελεύσει κε᾿.) παῤῥησίᾳ εἶπεν οὕτως· «ἡμεῖς δι’ οὐδὲν ἄλλο ἀπεσχίσθημεν τῶν Λατίνων, ἀλλ’ ἢ ὅτι εἰσὶν, οὐ μόνον σχισματικοὶ, ἀλλὰ καὶ αἱρετικοί» .

ΓΟΧ κι ο αγιος Νικόδημος,ΓΟΧ κι ο αγιος Μάρκος ,λοιπόν ε;



υγιαίνετε!

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 12:22
Δυστυχώς για σένα, έχω "δει" 2 Παν/μια και 1 ΑΤΕΙ (τα 2 ΜΔΕ και το διδακτορικό που έχω δεν θα το έχεις δει ούτε στον ύπνο σου αφού πρέπει να γνωρίζεις 4 γλώσσες εκ των οποίων μία ουραλοαλταϊκή, μία σημιτική, μια σινοθιβετιανή και μία ινδοευρωπαϊκή) ...
Αφού δεν είσαι θεολόγος (και αμφιβάλλω αν είσαι κάτι) σταμάτα να αποφαίνεσαι ex cathedra για πράγματα που σε ξεπερνούν κατά πολύ. Να πας λοιπόν να μάθεις ότι αρμόδια για να κηρύξει το Καθολικισμό αίρεση είναι μόνο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ. Κανένας άγιος.
Για την Ορθόδοξη Εκκλησία ο Καθολικισμός είναι ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ.
Επίσης, ο Νικόδημος δεν ΕΙΝΑΙ Η ΑΥΘΕΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. κε ΓΟΧ.

Περαστικά σου και να είσαι πιο σεμνός. Αν θέλεις κάτι άλλο, πες το μας επώνυμα να σου απαντήσουμε και επώνυμα.

Ανώνυμος είπε...

«Εις την ιστορίαν του ανθρωπίνου γένους υπάρχουν τρεις κυρίως πτώσεις : Του Αδάμ, του Ιούδα και του Πάπα.

[…] Το δόγμα περί αλαθήτου του Πάπα είναι όχι μόνον αίρεσις αλλά παναίρεσις. Διότι καμία αίρεσις δεν εξηγέρθη τόσο ριζοσπαστικώς και τόσον ολοκληρωτικώς κατά του Θεανθρώπου Χριστού και της Εκκλησίας Του, ως έπραξε τούτο ο παπισμός δια του αλαθήτου του Πάπα-ανθρώπου. Δεν υπάρχει αμφιβολία. Το δόγμα αυτό είναι αίρεσις των αιρέσεων, μία άνευ προηγουμένου ανταρσία κατά του Θεανθρώπου Χριστού».


[Ιουστίνου Πόποβιτς, «Άνθρωπος και Θεάνθρωπος», εκδόσεις “Αστήρ”, Αθήνα 1970, σελ. 141-162].

αυτά απο τον ¨ΓΟΧ¨ όσιο Ιουστίνο,καθηγητη Δογματικής Θεολογιας στο Παν.Βελιγραδίου.


το τι χρειάζεται για να χαρακτηρισθεί ο Παπισμός ως αίρεση ,μάς το έχουν πεί οι άγιοι.
τα παραμυθάκια περί οικουμενικής συνόδου,πείτε τα σε τίποτα αδαείς.
καταδίκη για τις αιρέσεις του παπισμού εχουν υπάρξει κατά καιρούς από τοπικές και οικουμενικές συνόδους.
όσον αφορά τα περί εγκυκλίων γνώσεων,άφησε το καλύτερα γιατί όπως έγραψα πρίν με κομπασμούς περί πτυχίων θεολογία δεν γίνεται.

(αλλά ακόμα και στα καλλιστεία γνώσεων πάλι χαμένος βγαίνεις.)

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ, ΣΧΙΣΜΑ!!! ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΟΠΛΟ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΗΤΟΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ!!! ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΩ ΕΓΩ, ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΔΟΓΜΑΤΟΛΟΓΟΙ ΤΟ ΛΕΝΕ!!! ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΜΙΑ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΙΔΑΧΗ ΑΠΟ ΜΙΑ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ......ΑΛΛΑ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΕΞΕΛΙΠΕ ΙΣΩΣ ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΕΣ ΑΠΟΦΑΙΝΟΜΕΘΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΩΣ ΕΚΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ ΝΑ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΥΠ' ΟΨΙΝ ΜΑΣ, ΓΙΑΤΙ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΠΛΑΝΗ ΤΟΥ ΟΤΙ ΟΙ Γ.Ο.Χ. ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΑΠΟ ΗΜΑΣ....ΓΙΑ ΦΑΝΤΑΣΟΥ!!!! ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΑΥΤΟ ΦΕΥ! ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ, ΟΧΙ Γ.Ο.Χ. ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΜΦΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΙΑΚΑ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΥΤΟ.... O TEMPORA O MORES!!!!!!

Related Posts with Thumbnails