ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ κ. ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
ΠΕΡΙ ΤΟΥ «ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΘΕΟΠΑΣΧΗΤΙΣΜΟΥ»
Ενθυμούμενοι τον λόγο του Κυρίου μας «μακάριοι εστέ όταν
ονειδήσωσιν υμάς…Χαίρετε και αγαλλιάσθε ότι ο μισθός υμών πολύς
εν τοις ουρανοίς» (Ματθ.5,11-12), χαιρόμεθα για τις απαξιωτικές
εκφράσεις, του διαχειριστή του ιστολογίου «Ιδιωτική Οδός» κ. Παν.
Ανδριόπουλου: «καταπιάνεται με τον ‘θεοπασχίτη’ εδώ γελάνε»,
«γραφικοί συντάκτες», «ευσεβέστατα ανθρωπάκια», «γελοιότητες», τις
οποίες χρησιμοποίησε με αφορμή δημοσίευσή μας της 24ῃς Απριλίου
2014 με τίτλο «Αναφορά σε σύγχρονη θεοπασχητική κακοδοξία».
Λυπούμεθα όμως για το πρόσωπό του,όχι μόνον διότι αμαρτάνει,
ειρωνευόμενος, αλλά και διότι εάν ο κ. Ανδριόπουλος νομίζει ότι τα όσα
γράψαμε στο άρθρο μας είναι «γελοιότητες», θα έπρεπε να κάνει τον
κόπο να το αποδείξει με μαρτυρίες από την αγία Γραφή και τους αγίους
Πατέρες. Το γεγονός όμως ότι δεν τόλμησε να ανατρέψει το περιεχόμενό
του, αλλά κατέφυγε σε ειρωνείες, αποδεικνύει ότι η πρόθεσή του δεν
ήταν να συμβάλλει με τη δημοσίευσή του στην οικοδομή του σώματος
της Εκκλησίας. Εκτός και αν πιστεύει, ότι με το απόσπασμα του
μακαριστού Μητροπολίτου Νικοπόλεως Μελετίου, το οποίο παρέθεσε,
προφανώς ως απάντηση, ανατρέπει το περιεχόμενο του άρθρου μας.
Η συνέχεια της απάντησης αφορά στον θεολόγο Α. Παπαθανασίου και μπορείτε να την διαβάσετε εδώ.
Παραθέτω τώρα την δική μου απάντηση στην "απάντηση" του Γραφείου επί των Αιρέσεων, κυρίως σε ό,τι με αφορά.
Δεν μπορώ παρά να χαρώ που έχω γίνει αιτία - όπως ισχυρίζονται - για να λάβουν μισθό εν ουρανοίς οι υπεύθυνοι του Γραφείου επί των Αιρέσεων της Μητροπόλεως Πειραιώς.
Είμαι ο ονειδισμός τους! Κι αυτοί το όνειδός μας! Θεωρούν εαυτούς σεσωσμένους και έχουν βαλθεί εργολαβικά να μας σώσουν όλους εμάς, τα απολωλότα πρόβατα.
Εγώ αμαρτάνω "ειρωνευόμενος", αλλ' αυτοί παραμένουν αναμάρτητοι και θεματοφύλακες της Ορθοδοξίας, γενόμενοι τιμηταί των πάντων!
Φυσικά δεν διαβάζουν σωστά τα κείμενα των άλλων, τυφλωμένοι καθώς είναι από την "προάσπιση της πίστεως".
Γράφουν: "... εάν ο κ. Ανδριόπουλος νομίζει ότι τα όσα γράψαμε στο άρθρο μας είναι «γελοιότητες», θα έπρεπε να κάνει τον κόπο να το αποδείξει με μαρτυρίες από την αγία Γραφή και τους αγίους Πατέρες".
Οι "γελοιότητες" δεν αναφέρονται στο συγκεκριμένο κείμενο για τον θεολόγο Θανάση Παπαθανασίου, αλλά σε όλα τα αντίστοιχα κείμενα που εξαπολύουν καθημερινώς σχεδόν κατά Ορθοδόξων Πατριαρχών, Επισκόπων, Θεολογικών Σχολών, Θεολόγων και γενικώς κατά παντός "παρεκκλίνοντος" - κατ' αυτούς - από την ορθόδοξη πίστη.
Φυσικά δεν πρόκειται να μπω στον κόπο να τους "αποδείξω" το ο,τιδήποτε με Γραφικά ή Πατερικά ρητά. Δεν με ενδιαφέρει αυτή η προτεσταντική ή ιεχωβίτικη πρακτική τους: παράθεση χωρίων κατά το δοκούν.
Οι υπεύθυνοι του Γραφείου Αιρέσεων νομίζουν ότι δεν είχα την τόλμη να ανατρέψω το περιεχόμενο του κειμένου τους, και γι' αυτό κατέφυγα σε ειρωνείες, γεγονός που αποδεικνύει - κατ' αυτούς - ότι η πρόθεσή μου δεν ήταν να συμβάλλω με τη δημοσίευσή του στην οικοδομή του σώματος της Εκκλησίας. Το ερώτημα είναι απλό: Μ' αυτή την τακτική που ακολουθεί το Γραφείο επί των Αιρέσεων της Μητροπόλεως Πειραιώς οικοδομεί το σώμα της Εκκλησίας; Το Γραφείο αυτό λειτουργεί ως διαλυτικό στοιχείο για την ενότητα της Εκκλησίας. Ας το καταλάβουν αυτό οι "υπεύθυνοι" αλλά και ο κυρίαρχος Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ.
Επίσης, ναι, πιστεύω ότι το απόσπασμα του μακαριστού Μητροπολίτου Νικοπόλεως Μελετίου, που παρέθεσα, ως απάντηση, ανατρέπει το περιεχόμενο του άρθρου τους. Γι' αυτό και δεν κάνουν την παραμικρή μνεία στο ουσιαστικό περιεχόμενο του κειμένου του μακαριστού Μελετίου.
Τέλος, απαντώ και σε κάτι που αφορά στην απάντηση των "υπευθύνων" στον Θανάση Παπαθανασίου. Γράφουν ότι ο Θ.Π. "εισάγει τον καινοφανή και αδόκιμο όρο «ορθόδοξος θεοπασχητισμός», μη μαρτυρούμενο στην Κανονική και Πατερική μας Παράδοση. Ρωτάμε:
ποιά Σύνοδος στα δύο χιλιάδες χρόνια της εκκλησιαστικής μας ιστορίας καθιέρωσε τέτοιον όρο; Ποιός Πατέρας της Εκκλησίας χρησιμοποίησε αυτόν τον όρο; Ας κάνει τον κόπο να μας αναφέρει έστω και μία μαρτυρία ο αγαπητός μας κ. Α. Παπαθανασίου".
Αυτό ακριβώς ρωτάω κι εγώ με τη σειρά μου: Ποια Σύνοδος στα χίλια τόσα χρόνια της Εκκλησίας απεφάνθη για τον καθιέρωση εορτασμού της "8ης και 9ης Οικουμενικής Συνόδου"; Ποιος Πατέρας της Εκκλησίας τις χαρακτήρισε ως "Οικουμενικές"; Ας κάνουν τον κόπο να μας αναφέρουν έστω και μια πατερική μαρτυρία γι' αυτή την πέρα από κάθε εκκλησιολογία και λειτουργική πρακτική αυθαιρεσία της Μητροπόλεως Πειραιώς.
Χριστός Ανέστη!
5 σχόλια:
αντιγράφω από τον π. Βασίλειο Καλλιακμάνη
"...Ακόμη και στον εκκλησιαστικό χώρο που περιμένει κάποιος να ακούσει νηφάλιο, διακριτικό,
πειστικό και αληθινό ευαγγελικό λόγο, ακούει συχνά τις «ατομικές θεολογικές απόψεις»,
τους «παντογνώστες Φαρισαίους», ή ακόμη και ζηλωτικές φωνασκίες,
οι οποίες στο όνομα του Θεού θυσιάζουν το εκκλησιαστικό ήθος της αγάπης προς όλους και μάλιστα τους εχθρούς, σφαγιάζοντας ηθικά τους διαφωνούντες..."
Νόμιζω ότι το παραπάνω χαρακτηρίζει όλους αυτούς τους νομοφύλακες-χωροφύλακες της ορθοδοξίας...
Ευτυχώς που υπάρχουν και αυτοί και γελάει λίγο το χειλάκι μας!
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
12 -17
Η αγάπη δεν προκαλεί λογοκρισία.
Επειδή αγαπώ, ως Χριστιανός, δεν θα εκφράσω τη διαφωνία μου ?
Τότε ας μην μιλήσουν αυτοί που "πρωτοτυπούν", για να δείξουν ότι αγαπούν περισσότερο.
Γραφεία επί των αιρέσεων... Κάπως έτσι ξεκίνησε και η ιερά εξέταση. Αν ενδιαφέρονταν για την ωφέλεια του κ. Θ.Π. θα του έστελναν πρώτα προσωπικά τη γραπτή διαφωνία τους και στη συνέχεια θα έβλεπαν τι θα έκαναν... Αντ' αυτού -για να δικαιώσουν και τη θεσούλα τους- βιάστηκαν να τον κατακεραυνώσουν δημοσία... Αλλά μάλλον για να...σώσουν το χριστεπώνυμο πλήρωμα από τις κακοδοξίες... Ανάθεμα κι αν το 95% του τελευταίου καταλαβαίνουν την αιτία της διαμάχης. Το μόνο που θα τους μείνει είναι ότι ο Θ.Π. είναι -ένας ακόμη- αιρετικός.
''Γραφεία επί των αιρέσεων... Κάπως έτσι ξεκίνησε και η ιερά εξέταση΄΄.
Θα μπορούσε άραγε το ''γραφείο επί των αιρέσεων'' της Μητρόπολης Πειραιώς να εκφράσει άποψη αντίθετη ή και διαφορετική από την άποψη του δεσπότη και να εξακολουθεί να υφίσταται με την αυτή σύνθεση προσώπων; Συμφωνώ, μυρίζουν ιερά εξέταση. Ποιος τελικά είναι ο ρόλος του υπόλοιπου κλήρου. Φαίνετα πως είναι είτε η διαφωνία διά της σιωπής είτε η διαφωνία διά του λόγου. Οπότε στη δεύτερη περίπτωση τι γίνεται;
Δεν υπάρχει περίπτωση διαφωνίας με τον (οποιοδήποτε σχεδόν) δεσπότη. Δεν υπάρχει πιο αντοδημοκρατικός χώρος από τον "εκκλησιαστικό". Για να εκφραστεί διαφορετικά πρέπει ο ιερέας να είναι απολύτως εξασφαλισμένος οικονομικά-επαγγελματικά, αλλιώς μαύρο φίδι που τον έφαγε.
Κατά τα άλλα "ο Χριστός πέθανε για να ελευθερώσει τους ανθρώπους"... Φλυαρίες κηρυγμάτων...
Δημοσίευση σχολίου