Πέμπτη, 16 Αυγούστου 2012

M. Πρωτοπρεσβυτέρου ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΣΕΤΣΗ: ΤΟ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΜΕΝΟΣ



Το κατά του Φαναρίου μένος
 Του Μ. Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Τσέτση

Βλέποντας κανείς τα πηγαία αισθήματα τιμής, αγάπης και σεβασμού με τα οποία υποδέχονται κατά καιρούς τον Πατριάρχη του Γένους Ιεράρχες, κλήρος  και λαός της Ελλάδος,  όχι μόνο στις λεγόμενες Νέες Χώρες, (που τελούν υπό την πνευματική του δικαιοδοσία), αλλά και σε ολόκληρη την Ελληνική Επικράτεια, δεν μπορεί παρά να μελαγχολεί και να προβληματίζεται οσάκις γίνεται μάρτυς της δόλιας και συστηματικής υπνόμευσης του κύρους τού Πατριάρχου και αυτής της υπόστασης του Οικουμενικού Θρόνου, εκ μέρους ολίγιστων μεν, αλλά λαλίστατων Αρχιερέων, παροπλισμένων πανεπιστημιακών, μεντόρων συλλόγων και οργανώσεων, πάσης φύσεως ανισόρροπων και λιποβαρών τον νουν «μπλογκο-μανιακών», όπως και μερικών καιροσκόπων δημοσιογράφων, για τους οποίους η κατά του Φαναρίου κριτική και το «εκκλησιαστικό κουτσομπολιό» γενικά, κατέστησαν πλέον βιοποριστικό επάγγελμα!  
Οι κατά του Πατριάρχου Βαρθολομαίου μύδροι συναποτελούν ένα ευρύτατο φάσμα κατηγοριών.  Έχει, λέγουν, την τάση να γίνει «Πάπας της Ανατολής», ενώ είναι απλώς πρώτος μεταξύ ίσων και τίποτε άλλο˙ θεωρεί εαυτόν «αλάθητον»˙ επεμβαίνει στα εσωτερικά άλλων εθνικών Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών˙ με τα οικουμενιστικά του «ανοίγματα» και τους διαθρησκειακούς διαλόγους που ενθαρρύνει, προδίδει την Ορθοδοξία˙ και τέλος, κακώς συνεχίζει να θεωρεί ότι οι Νέες Χώρες τού ανήκουν, ενώ αυτές δέον να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος, μιας και ως Τούρκος πολίτης κατοικοεδρεύων σε ξένη Επικράτεια, δεν μπορεί να διεκδικεί διαποίμανση ποιμνίου το οποίο ζει στην Ελλάδα. Στις ως άνω αιτιάσεις, προσετέθη πρόσφατα και η μομφή ενός Αρχιερέως (που έγινε «καραμέλα» στο στόμα πολλών Φαναριομάχων), ότι ο Πατριάρχης, ευρισκόμενος προ τινος στις ΗΠΑ, κακώς δώρισε ένα Κοράνιο σ΄ενα διαπρεπή μουσουλμάνο τουρκικής καταγωγής. [Σχετικά με το τελευταίο τούτο σημείο, ας μου επιτραπεί να σημειώσω παρενθετικά ότι αν ο Σεβασμιώτατος αδυνατεί να κατανοήσει τη σημασία της Πατριαρχικής αυτής χειρονομίας, δεν χάθηκε ο κόσμος! Θα παρατηρούσα όμως ότι  κάλλιον εστί το δωρίζειν, δι΄ευνοήτους λόγους, σε κάποιο μουσουλμάνο παράγοντα ένα Κοράνιο, έστω αποκλώντας το «ιερό», (διότι για τον παραλήπτη του ήταν όντως ιερό), παρά το επιβραβεύειν με χρυσό Σταυρό τον «πατριωτισμό» τού  σήμερα επί γενοκτονία και εθνοκαθάρσει δικαζόμενου στην Χάγη, «Ορθόδοξου» (;) το δόγμα, Βοσνο-Σέρβου ηγέτη Ράντοβαν Κάρατζιτς].  
Με αφορμή τις ανωτέρω αιτιάσεις, κυρίως δε εκείνες που αναφέρονται στη θέση και τον ρόλου του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Ορθόδοξο στερέωμα, να μου επιτραπεί να κάμω  τα επόμενα σχόλια.
Αποτελεί εκκλησιολογική αίρεση, ο χαρακτηρισμός μιας τοπικής Εκκλησίας ως «εθνικής», και η ταύτισή της με ένα οποιοδήποτε «εθνικό κράτος». Η Εκκλησία του Χριστού έχει υπερεθνικό και υπερφυλετικό χαρακτήρα. Οι «Εθνικές Εκκλησίες» του Βαλκανικού χώρου που, δυστυχώς, συνετέλεσαν στον κατακερματισμό του αδιαιρέτου σώματος της Ορθοδοξίας στο γεωγραφικό αυτό διαμέρισμα της Ευρώπης, είναι κατασκευάσματα του 19ου αιώνος,  με υποβολέα και πρωτομάστορα την Βαυαροκρατούμενη, τότε, Ελλάδα!
Το Αυτοκέφαλο μιας Εκκλησίας δεν κατακτάται «επαναστατικώ δικαίω», καθώς πιστεύουν και αποφαίνονται σήμερα ουκ ολίγοι Ελλαδικοί εκκλησιαστικοί τε και πολιτικοί παράγοντες, αλλά και ανιστόρητοι  σχολιαστές. Αν ίσχυε ο ισχυρισμός αυτός, δεν θα βρισκόταν σήμερα εκτός «Πανορθοδόξου νυμφώνος» η Τιτοϊκής εμπνεύσεως, δήθεν «Αυτοκέφαλη Εκκλησία» των Σκοπίων! Το Αυτοκέφαλο παρέχεται. Από Οικουμενική Σύνοδο, και σε περίπτωση δυσκολίας συγκλήσεώς της, από την Πρωτόθρονη Μητέρα Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως. Και τούτο «άχρι καιρού», μέχρι την επικύρωσή του από μια Οικουμενική Σύνοδο. 
Η αρχή «μια Επικράτεια, μια Εκκλησία», αν και ίσχυσε σε πολλές περιπτώσεις, κυρίως κατά τους τελευταίους δύο αιώνες, δεν αποτελεί απαραβίαστο «δόγμα». Να μη λησμονείται ότι οι Απόστολοι δεν ίδρυσαν Εκκλησίες Επικρατειών, αλλά πόλεων, (όπως λ.χ. Κωνσταντινουπόλεως, Ρώμης, Εφέσου, Αντιοχείας, Αλεξανδρείας, Κορίνθου, Φιλίππων, Αθηνών, Πατρών), αλλά και ότι στην Επικράτεια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας συνυπήρχαν πέντε Αυτοκέφαλες Ἐκκλησίες. Τα γνωστά Πρεσβυγενή Πατριαρχεία και η Εκκλησία Κύπρου. Πράγμα το οποίο διατηρήθηκε και καθ΄όλη την διάρκεια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στην Μέση Ανατολή και την Βόρειο Αφρική, παρά τις αντιξοότητες της εποχής. Και να μη μας διαφεύγει το γεγονός ότι και σήμερα ακόμη, ένα μέρος της Νοτιοανατολικής Τουρκίας δικαιοδοσιακά ανήκει στο Πατριαρχείο Αντιοχείας και όχι στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Αν ίσχυε η προαναφερθείσα αρχή, τότε θα είχαν καταργηθεί, εδώ και αιώνες, οι Εκκλησίες  Ἀλεξανδρείας, Αντιοχείας, Ιεροσολύμων και Κύπρου, και θα παρέμενε στο Ορθόδοξο προσκήνιο μόνο το Οικουμενικό Πατριαρχείο, η Εκκλησία δηλαδή που έδρευε στην Κωνσταντινούπολη, την Πρωτεύουσα των δύο πανίσχυρων Αυτοκρατοριών. Αν όντως η Εκκλησία ταυτίζεται με μια συγκεκριμένη Ἐπικράτεια, τότε με την λογική αυτή, το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων πρέπει σήμερα να μείνει εγκλωβισμένο στην Ανατολική  Ιερουσαλήμ και στα Παλαιστινιακά Εδάφη, εγκαταλείποντας το ποίμνιο και την δικαιοδοσία του στην Ιορδανία και το Ισραήλ! Και ένα ερώτημα (δεν ειναι δικό μου, αλλά του Μητροπολίτου Αρκαλοχωρίου Ανδρέα): Αν την δεκαετία του ’50 εύρισκε αίσιο τέλος η προσπάθεια ενώσεως της Κύπρου με την Ελλάδα, θα είχε μήπως καταργηθεί το ιστορικό, και από Οικουμενική Σύνοδο κατοχυρωμένο, Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας Κύπρου;
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, μπορεί κατά τον ρουν της ιστορίας να έχασε ή να παρεχώρησε εδάφη, δεν στερήθηκε όμως την Οικουμενικότητά του. Ούτε δε είναι εγκλωβισμένο στην «εναπομείνασα νησίδα του» κάπου στον Κεράτειο, όπως πολλοί νομίζουν. Η αντίληψη αυτή θυμίζει την γνωστή επιχειρηματολογία του ομόδοξου Βορρά,  που εδώ και πολύ καιρό προσπαθεί να επιβάλει μια «Νέα Τάξη Ορθοδόξων Πραγμάτων». Δεν απέχει όμως πολύ και από την θέση της Άγκυρας, που επίμονα αρνείται την Οικουμενικότητα του Πατριαρχείου, και θέλει τον Πατριάρχη να είναι απλώς ο «Πρωτόπαπας» (ο Μπάσπαπάζ) της «Εκκλησίας του Φαναρίου»!
Το Φανάρι, έχει παγκόσμια ακτινοβολία. Μας αρέσει ή όχι!  Ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως ούτε «αλάθητος Πάπας της Ανατολής» είναι, καθώς τον αποκαλούν ένιοι Ρώσσοι και Έλληνες Ιεράρχες, ούτε δε και ενεργεί ως «χωροφύλακας της Ορθοδοξίας» όπως  τον χαρακτηρίζει συχνά πολιός Ιεράρχης Πελοποννησιακής Επαρχίας, λησμονώντας προφανώς ότι από τον πέμπτο ήδη αιώνα ο Οικουμενικός Πατριάρχης είναι όχι μόνο ο «επιτηρητής» των εξελίξεων σε άλλους Θρόνους, βάσει  Ιερών Κανόνων Οικουμενικών Συνόδων, αλλά και ο εγγυητής της Ορθοδόξου ενότητος. Μας το υπενθυμίζει ο κατ΄εξοχήν σχολιαστής των Ιερών Κανόνων Ματθαίος Βλάσταρης: «Τω Κωνσταντινουπόλεως Προέδρω, έξεστι και τας εν άλλοις θρόνοις γινομένας αμφισβητήσεις επιτηρείν και διορθούσθαι και πέρας επιτιθέναι ταις κρίσεσι» (βλ. Ράλλη-Ποτλή, τόμος στ΄, σελ. 429).
Είναι γνωστό ότι εξ αιτίας επιπολαιοτήτων και λανθασμένων χειρισμών κρετίνων πολιτικών και στρατιωτικών παραγόντων των Αθηνών, το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχασε το ’22 την Ανατολική Θράκη, την Ιωνία, τον Πόντο και την ανθούσα Ανατολική του ενδοχώρα. Όλες αυτές τις  «χαμένες πατρίδες», τις οποίες δεν παύει να θρηνεί μέχρι σήμερα σύμπας ο Ελληνικός λαός. Ας το αφήσουμε τουλάχιστον να έχει κάποια πρόσβαση στην Δυτική του ενδοχώρα βάσει της Πράξεως του 1928. Από το ισχύον καθεστώς της δεν κινδυνεύει ούτε το Αυτοκέφαλο της Ελλαδικής Εκκλησίας, ούτε η εδαφική ακεραιότητα της Ελλάδας, όπως λέγεται και γράφεται ευκαίρως, ακαίρως. Τουναντίον, εξυπηρετούνται γενικώτερα συμφέροντα του Γένους. Και ο νοών νοείτω.

19 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Σεβαστέ πατέρα μη μας χαλάς τον ειδωλολατρικό, οπαδικό, συμφεροντολογικό και ψυχοπαθολογικό χριστιανισμό μας.
Εμείς είμαστε καθαροί, θεόπνευστοι, αγωνιστές, ελληνορθόδοξοι και πατριώτες. Βαθύτατα δημοκρατικοί, εφόσον ό,τι κόψει το κεφάλι μας το αμολάμε για εκκλησιαστική αρχή, όντας μονίμως ανεύθυνοι, εφόσον έχουμε και τους Πατέρες δικούς μας οπωσδήποτε.

Ανώνυμος είπε...

αψογος ο π. τσετσης

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο π. Γεώργιε και πάλι εύγε. Επιτέλους ας κοιτάξει ο καθένας μας τα του οίκου του.Είναι άδικο και αντιχριστιανικό όταν καίγεται το σπίτι μας να προσπαθούμε να κάψουμε το σπίτι του γείτονα.
π. Α.Α.

Ανώνυμος είπε...

Το οικουμενικο πατριαρχειο εχει ελαχιστους εχθρους στην ελλδα μετρημενους στα δαχτυλα της μιας χειρος . Το Φαναρι παλι εχει δημιουργησει αντιπαθειες τις τελευταιες δεκαετιες που εχουν 2 κατηγοριες . Τις φανερες που λενε τι θελουν και οι ανθρωποι του Φαναριου οχι τοσο ο ιδιος ο Πατριαρχης αρνουντα να συνομιλησουν αλλα κρυβονται πισω απο εναν σνομπισμο που πληγωνει και τις κρυφες που βρισκονται αναμεσα στις γραφιδες του ελλαδικου τυπου που για δικους τους λογους αντιστρατευονται τον εκαστοτε αρχιεπισκοπο και κανουν λυκοφιλιες με το Φαναρι . Αυτους τους δευτερους πολλες φορες δεδηλωμενους αθεους η αθρησκους ας μην τους υπολογιζει το Φαναρι για σταθερους συμμαχους . Θυμομαστε το 1987 με το θεμα Τριτση οι ιδιοι ανθρωποι που τωρα επαινουν το Φαναρι σαν προοδευτικο τοτε σκοταδιστικο το ανεβαζαν τουρκικο το κατεβαζαν . Οι φυσικοι συμμαχοι τυ Πατριαρχειου στην Ελλαδα ειναι μονο οι εκκλησιαστικοι ανθρωποι πυ ωστοσο αφαπουν το Πατριαρχειο δεν αντεχουν τον Φαναριωτισμο . Λεπτη η διαφορα ας το καταλαβουν καποιοι . Τωρα για την παραθεση ατελειωτων κανονων κακο κανει καλο δεν κανει για τον εξης λογο . Οι ανθρωποι εχουν συμηθισει να βλεπουν την εκκλησια σαν κιβωτο σωτηριας οχι σαν δικηγορικο γραφειο με ατελειωτους τομους . Αυτα του κανονικου δικαιου σε μια τετοια διαμαχη βλαπτουν δεν ωφελουν . Σε μια εκκλησιαστικη διαμαχη ψυχες πας να κερδισεις οχι δικηγορους . Και η επικοινωνιακη τακτικη του Φαναριου τις 2 τελευταιες δεκαετιες ειναι ατυχεστατηη . Τι να πρωτοθυμηθουμε . Τον αφορισμο Σωτηροπουλου ; Ειναι δυνατον στη δεκαετια του 90 να αφοριζεται καποιος εγνωσμενος Χριστιανος επειδη αντιμιλησε σε εναν αρχιεπισκοπο . Το θεμα θα εληγεαν ο Στυλιανος ελεγε οτι του αρεσει ο Καζαντζακης αλλα διαφωνει με το νοημα του τελευταιου πειρασμου . Αν το συνεχιζε ο Σωτηροπουλος τοτε ολοι θα λεγαν οτι ελεγχει τις λογοτεχνικες προτιμησεις του Στυλιανου . Τωρα το Φαναρι τον εκανε ηρωα οπως ηρωες γινονται ολοι οι αφορισμενοι πχ Καζαντζακης Λασκαρατος Ροιδης .Η να θυμηθουμε την σκοτεινη τελετη που μετεδωσε η τηλεοραση απευθειας μαλιστα της ακοινωνησιας στον Χριστοδουλο με τις μαυρες φιγουρες να υπογραφουν στο μισοσκοταδο κατω απο μια αρχαιζουσα διαλεκτο . Οι ανθρωποι του Χριστοδουλου ανοιξαν σαμπανιες . Ακομη και οι εχθροι του Χριστοδουλου ανατριχιασαν . Αποτελεσμα γρηγορα αρθηκε η ποινη και ο Ανθιμος παρεμεινε στον θρονο του . Αυτα ας τα ακουσουν οι ανθρωποι του Πτριαρχειου . Αν ακουσουν τις φωνες των Χριστιανων εν Ελλαδι και φερθουν σαν Οικουμενικο Πατριαρχειο μονο κερδος θα εχουν . Αν ακουσουν τις κολακειες και φερθουν σαν Φαναριωτες ζημια θα εχουν οι καιροι δεν γυριζουν πισω στην εποχη της Πενταρχιας

Ανώνυμος είπε...

Τα επιχειρήματα του π. Τσέτση δεν πείθουν. Σύμφωνα με τις Οικ. Συνόδους, στον ΚΠόλεως ανήκουν μόνο ο Πόντος, η Μικρά Ασία, και η Θράκη. Το Ιλλυρικόν, όπου βρίσκεται και ο πλείστος Ελλαδικός χώρος (Μακεδονία, Ήπειρος, Θεσσαλία, Στερέα Ελλάς, Πελοπόννησος κτλ.) εδόθη κατά το 740 στον ΚΠόλεως απ' τον εικονομάχο αυτοκράτορα Λέοντα Γ' για πολιτικούς λόγους μόνο. Γι' αυτό και η κυριαρχία του ΚΠόλεως επ' αυτών των εδαφών ανεδείχθη προσωρινή πιά. Επίσης, η γνώμη του Ματθαίου Βλάσταρη δεν αποτελεί απόφασι οικ. συνόδου. Τέλος, η προσπάθειά του πατρός Τσέτση να δικαιολογήση την κορανιοδωρία είναι επίσης ανεπιτυχής.

Φωνή Βοών Εν Τη Ερήμω είπε...

Συμφωνώ μαζί σας, ανώνυμε 17 Αυγούστου 2012 9:08 π.μ. Πραγματικά η προσπάθεια του π. Γεωργίου να δικαιολογήσει την κορανιοδωρία είναι ανεπιτυχής! Κοράνια δωρίζουν οι «ορθοτομούντες τον λόγον της αληθείας»; Αντί για το κοράνι, ο πατριάρχης θα μπορούσε να δωρίσει ένα έργο τέχνης από την Πόλη.

Ανώνυμος είπε...

Ο Χριστός και το κήρυγμα Του δεν εγκλωβίζονται στα στενά εθνικά όρια! Είναι περίεργο το γεγονός πράγματα που έχουν λυθεί από το Χριστό και είναι πλέον αυτονόητα, να υπάρχουν άνθρωποι που να συμπεριφέρονται εθνικά και εθνικιστικά σε θέματα πίστης και όχι μόνο,σαν τους Εβραίους της εποχής του Χριστού! Είναι καιρός να ξεφύγουμε από τέτοιες αγκυλώσεις...

Ανώνυμος είπε...

ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΝΗΚΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΓΑΛΑΞΙΕΣ -ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΘΕΟΥΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ CERN- ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΔΩΣΑΜΕ ΤΑ ΦΩΤΑ ΣΤΑ ΣΥΜΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΤΕΡΟΙ. ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙ ΤΕΛΕΤΕΣ ΜΕ ΜΑΥΡΑ ΡΑΣΑ, ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΝΗΚΕΙ Ο ΜΙΣΟΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΣΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΠΟΥ ΣΤΕΓΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ. ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΑΜΕΡΙΣΤΟΙ ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΜΑΣ ΚΟΝΙΟΡΤΟΠΟΙΟΥΝ ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ.
ΩΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΕΡΟΙ ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΣΕ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ, ΖΗΖΙΟΥΛΑ, ΠΑΝΩΤΗ ΚΤΛ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΣΑΝ ΤΑ ΦΑΝΑΡΙΩΤΙΚΑ ΜΟΥΤΡΑ ΤΟΥΣ.
ΟΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΤΟΥΣ ΘΕΑΡΕΣΤΟΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΑΔΙΣΤΑΝΩΝ ΠΟΥ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΥΣ ΑΝΕΘΕΣΕ ΕΡΓΟΛΑΒΙΚΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΕΤΑΞΟΥΝ ΤΑ ΑΛΛΟΘΡΗΣΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΠΑΤΗΣΟΥΝ ΣΕ ΣΥΝΑΓΩΓΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΦΗ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΘΑ ΚΟΨΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΤΟΥΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΣΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ.

ΤΕΤΟΙΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΕΣ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΕΣ.
--------
ΥΓ:ΚΑΠΟΥ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΛΕΕΙ ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΜΗΠΩΣ ΒΡΕΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΘΕΟΜΑΧΟΙ ΑΛΛΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΤΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΤΥΦΛΟΙ ΦΑΝΑΡΙΩΤΕΣ.

Φωνή Βοών Εν Τη Ερήμω είπε...

Σήμερα οι φαναριώτες αρχιερείς είναι πιο πολύ φιλόσοφοι παρά θεολόγοι.

Ανώνυμος είπε...

Σχολιαστη των 10 και 18 . Στο πατριαρχειο δεν ανηκει τιποτα . Εμεις οι ορθοδοξοι ελλδιστανοι ανηκουμε στο οικουμενικο πατριαρχειο με την θεληση μας . Αλλα αν το πατριαρχειο θελει οχι να βασιλευει αλλα να κυβερνα τοτε θα του ανηκει μονο το Φαναρι . Γιατι μονο οι ελληνες ορθοδοξοι με την θεληση μας πογω μακραιωνης παραδοσης το δεχομαστε σαν οικουμενικο . Οι σλαβοι το εχουν σαν μητρια και εχουν τους δικους τους πατριαρχες και για τους αθεους και αλλοθρησκους δεν ειναι τιποτα . Αν το πατριαρχειο τα βρει σκουρα χτυπα ξυλο βεβαια μονο τους ελλαδιστανους οπως γραφεις θα εχει συμμαχους .Οι ΗΠΑ το εχουν σαν ενα πιονι στον ανταγωνισμο με τους Ρωσους .Αλλα αν ακουει το πατριαρχειο διαφορους αυλικους τοτε το μονο του στηριγμα οι πιστοι θα απομακρυνθουν ψυχικα απο αυτο . Ναι ειμαστε ελλαδιστανοι και θελουμε τον πατριαρχη ψηλα να βασιλευει και να μην κυβερναει . Αλλα ποτε τα καταλαβαν αυτα οι συγκυριακα ισχυροι ;

Ανώνυμος είπε...

Και για να συνεχισω αυτα που μας συνδεουν με το οικουμενικο πατριαρχειο δεν ειναι ουτε το Φαναρι ουτε οι πομπωδεις τιτλοι . Ειναι το σκοινι που κρεμασε τον Γρηγοριο τον Ε ειναι η Βασιλευουσα ειναι ο μαρμαρωμενος βασιλιας .Αυτον τον δεσμο αν τον κοψουν οι αυλικοι του Φαναριου που βλαχους μας ανεβαζουν ελλαδιστανους μας κατεβαζουν τοτε ολα αυτα περι δικαιοδοσιων και κανονικου δικαιου ειναι παλιοχαρτα . Ο Πατριαρχης αν κερδισει την καρδια μας θα ειμαστε εθελοντες αλλιως σαν υπηκοοι δεν χρησιμευουμε . Ελληνας ειναι ναι το πιστευω ξερει οτι Ελληνων αρχει .

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΝΟΝΙΚΑ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΟΡΘΟΔΟΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΟΑΞΙΟΣΥΝΗΣ ΓΡΑΠΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ ΙΣΩΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΝ ΤΟΥ ΑΞΙΖΟΥΜΕ. ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΘΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΜΕΤΑ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΔΙΚΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΙΟΧΑΡΤΑ ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗ ΧΑΡΗ ΝΑ ΤΟΝ ΕΞΕΤΑΣΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Ο ΜΑΡΜΑΡΩΜΕΝΟΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ.
ΜΕΤΑ ΣΑΣ ΠΕΙΡΑΞΕ ΤΟ ΕΛΛΑΔΙΣΤΑΝΟΣ... ΑΛΛΑ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΠΩΣ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΕΧΕΙ ΑΠΕΙΡΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ, ΤΟ ΑΓΑΠΑΜΕ, ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΞΙΩΘΟΥΜΕ ΝΑ ΣΗΚΩΣΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΩΜΑΣΤΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΣΗΚΩΝΕΙ ΕΠΑΞΙΑ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΘΡΟΝΟΥ.

Ανώνυμος είπε...

Απο αλλη βαση μιλαμε . Ο Πατυριαρης ειναι Πατριαρχης του Γενους των Ρωμαιων . Αυτο ειναι αρκετο . Δεν χρειαζεται κατι αλλο . Αποδειξη αυτου που λεω . Οταν πηγαινει στην κατω ελλαδα που δεν εχει τυπικη δικαιοδοσια οι χριστιανοι και εκει τον νιωθοτν πατριαρχη . Αυτο δεν πρεπει να σπασει . Οι αλλοεθνεις η αλλογενεις αν προτιματε ορθοδοξοι εχουν φυγει εδω και πολυ καιρο και δεν προκειται να γυρισουν . Και ουτε ποτε ενιωσαν πραγματικα πατριαρχικοι αποδειξη η βουλγαρικη εξαρχια . Το κυρος του οικουμενικου θρονου στηριζεται στον μαρμαρωμενο βασιλια πιο πολυ απο οτι στην πραξη του 1928 . Πως το λενε δεν μπορει ο πατριρχης των ρωμαιων να κουναει νομικα χαρτια . Για αυτο επιμενουμε πολλοι οτι οι χαρακτηρισμοι που πληγωνουν πολυ κακες υπηρεσιες προσφερουν στο πατριαρχειο . Οι δεσμοι ειναι αιματος και θυσιας οχι νομοκανονικοι .Τι απο ολα αυτα που ειπα ειναι στραβο ;

Ανώνυμος είπε...

ΕΓΩ ΞΕΡΩ ΠΩΣ ΟΙ ΜΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΟΠΩΣ ΒΡΕΤΑΝΟΙ, ΓΑΛΛΟΙ, ΛΑΤΙΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΙΔΙΑΝΟΙ, ΚΟΡΕΑΤΕΣ ΚΤΛ ΚΤΛ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΜΑΡΜΑΡΩΜΕΝΟΥΣ ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΖΟΥΝ ΑΜΕΣΟΥΣ ΔΕΣΜΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΘΝΙΚΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΚΑΙ ΓΕΥΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΙΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΥΡΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΑΛΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΑ ΣΤΙΣ ΕΘΝΙΚΟΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ ΠΟΥ ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΕ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΙΔΗ, ΤΟΥ ΚΟΡΑΗ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΦΩΣΤΗΡΩΝ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΙΖΕΡΙΑΣ.

Ανώνυμος είπε...

Δεν καταλαβαινετε μαλλον οτι μιλατε με πατριαρχικο . Ο πατριαρχικος δεν ειναι αναγκη να ειναι οπαδος του Βαρθολομαιου . Οι δυτικοευρωπαιοι που γινονται ορθοδοξοι παντα λιγοι θα ειναι οι ελληνες ειτε της ελλαδας ειτε της διασπορας ειναι η βαση του ποιμνιου . Μιλατε για την κανονικη ταξη . Μα αν ισχυε τοτε οι Κυπριοι που ειναι αυτοκεφαλοι απο τον πεμπτο αιωνα δεν θα τον ειχαν σαν πατριαρχη . Και ομως για τους κυπριους ο πατριαρχης ειναι και δικος τους δεν ψαχνουν την πραξη αυτοκεφαλιας . Εσεις αθελα σας περιοριζεται τον πατριαρχη μεχρι την ελλασονα εγω λεω οτι αυτα ειναι χαρτια ολη η ελλαδα ειναι πατριαρχικη ανεξαρτητως δικαιοδοσιων . Φαιρνω ενα παραδειγμα . Το πρεσβυγενες πατριαρχειο Ρωμης εχει βασει συνοδων δικαιοδοσια σε ολη την Δυση . Με την τακτικη του εχασε την βορεια ευρωπη και την βορεια αμερικη για παντα . Με δικηγορους θα την παρει πισω ; Ο Αθηναγορας οταν τρεις μητροπολιτες των νεων χωρων του κοψαν το μνημοσυνο δεν τους κυνηγησε με την πραξη του 1928 .Ηξερε οτι ο οικουμενικος πατριαρχης δεν μπορει να συμπεριφερετε σαν σπιτονοικοκυρης που του χρωσταν νοικια . Ο Πατριαρχης η κερδιζει καρδιες ασχετως κανονικων εδαφων η βαζει νομικους συμβουλους για εδαφη δηλαδη για χωματα . Απλο ειναι

Ανώνυμος είπε...

ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΟΥ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΥΒΕΝΤΑ:
1. Η ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΚΟΣΜΙΚΗ ΤΗΣ ΤΡΑΧΥΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΟΣΜΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΣΑΦΩΣ ΕΧΕΙ ΧΡΕΟΣ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΝΑ ΤΗΝ ΦΥΛΑΣΣΕΙ, ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ.
2. ΟΙ ΜΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ, ΚΟΡΕΑΤΕΣ, ΚΕΝΥΑΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΚΤΛ ΛΙΓΟΙ Η΄ ΠΟΛΛΟΙ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΕΞΙΣΟΥ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΟΙΜΝΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΑΣΤΑΝΤΑ.
3. ΤΟ "ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ" ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ ΑΛΛΙΩΣ Ο ΤΙΤΛΟΣ ΩΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΚΑΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΣΑΦΩΣ ΔΕΝ ΕΜΠΙΠΤΕΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΟΠΑΔΟΛΟΓΙΑ.

Ανώνυμος είπε...

Σας ευχαριστω και εγω . Καλο ειναι η ανταλαγη αποψεων

Ανώνυμος είπε...

"Και ένα ερώτημα (δεν ειναι δικό μου, αλλά του Μητροπολίτου Αρκαλοχωρίου Ανδρέα): Αν την δεκαετία του ’50 εύρισκε αίσιο τέλος η προσπάθεια ενώσεως της Κύπρου με την Ελλάδα, θα είχε μήπως καταργηθεί το ιστορικό, και από Οικουμενική Σύνοδο κατοχυρωμένο, Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας Κύπρου;"
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ!!! ΔΕΝ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΝΑ ΝΟΜΙΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΧΕΦΡΩΝ ΟΤΙ ΕΑΝ ΗΝΩΝΕΤΟ ΜΕΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Η ΚΥΠΡΟΣ ΘΑ ΥΠΕΤΑΣΣΕΤΟ ΥΠΟ ΤΗΝ "ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ" ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Η ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΑ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ! ΑΚΟΜΗ ΟΡΘΩΣ Ο Κ.ΤΣΕΤΣΗΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΩΣ Η ΜΕΛΛΟΥΣΑ ΑΓΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΘΑ ΚΡΙΝΕΙ ΑΠΑΝΤΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟΥ ΜΟΣΧΑΣ!!!! ΚΑΙ ΙΔΩΜΕΝ ΕΑΝ ΕΓΚΡΙΘΟΥΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ Ή ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΑ ΠΡΟ ΤΟΥ 1400μ.Χ ΔΕΔΟΜΕΝΑ.....

Ανώνυμος είπε...

Βεβαιως και θα επανερθουν τα πραγματα στα προ του 1400 δεδομενα . Θα καταργηθουνε μαλιστα η τηλεοραση το ραδιοφωνο το αυτοκινητο το ιντερνετ θα επανερθουν οι προτεσταντες στον Παπα θα επανιδρυθει το δουκατο της μοσχας η δημοκρατια της βενετιας οι τουρκοι θα κανουν πρωτευουσα τους την προυσα η αμερικη θα επανερθει στους ινδιανους και η λακωνια θα ανεξαρτητοποιηθει απο την περιφερεια πελοπονησου και θα ξαναγινει δεσποτατο του μυστρα . Ελπιζω να μην φυσαει τετοιος αερας στον βοσπορο οπως σε μερικους εν ελλαδι γιατι τοτε οι εκπληξεις για την ελληνοφωνη ορθοδοξια θα ειναι οδηνηρες και μη αναστρεψιμες στον αιωνα τον απαντα . Παντως αν ειναι χιουμρ ειναι κακο χιουμορ

Related Posts with Thumbnails