Το επ' εμοί δεν
είχα καθόλου ζήλο να παραθέσω συστηματικά
επιχειρήματα για όσα είπε ο Μητροπολίτης
Καλαβρύτων Αμβρόσιος σε επιστολή του
προς την Ιδιωτική Οδό περί “Κανονικού
εκτρώματος” αναφορικά με τις εν Ελλάδι
δικαιοδοσίες του Οικουμενικού Θρόνου.
Τα όσα σπερματικά κατέθεσα δεν είχα την
απαίτηση να τα κατανοήσει.
Έρχεται, όμως,
σήμερα ο συνάδελφος θεολόγος Χάρης
Ανδρεόπουλος και με ένα εμπεριστατωμένο
σχόλιό του που δημοσιεύεται στην Πύλη
Εκκλησιαστικών Ειδήσεων amen
Προς Αμβρόσιον, “Περί Αυτοκεφαλίας” δίνει τις δέουσες απαντήσεις.
Θα ήθελα εδώ να
επισημάνω, για την ιστορία, πως ο όλος
διάλογος για το Οικουμενικό Πατριαρχείο
με τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων ξεκίνησε
απ' αλλού! Από ένα σχόλιό μου για την
ευθεία αμφισβήτηση του κανονικού
Πατριάρχου Ιεροσολύμων Θεοφίλου εκ μέρους
του Μητροπολίτου Καλαβρύτων. Το άκρατο
μένος του, όμως, εναντίον του Οικουμενικού
Θρόνου έστρεψε τη συζήτηση αλλού.
Παραθέτουμε,
λοιπόν, ένα απόσπασμα από το άρθρο του
Χάρη Ανδρεόπουλου στο amen,
όπου και μπορείτε να διαβάσετε
ολόκληρο το κείμενο.
Π.Α.Α.
Ο σεβασμιώτατος
Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας
κ. Αμβρόσιος με πρόσφατες παρεμβάσεις
του στη πύλη εκκλησιαστικών ειδήσεων
“Amen.gr”
(http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=10139)
και στο ιστολόγιο “Ιδιωτική Οδός”
εμφανίζεται εκ νέου να αμφισβητεί την
πνευματική δικαιοδοσία του Οικουμενικού
Πατριαρχείου επί των εν Ελλάδι βορείων
επαρχιών του οικουμενικού θρόνου (των
λεγομένων «Νέων Χωρών»). Φθάνει μάλιστα
σε σημείο να χαρακτηρίζει το υφιστάμενο
εκκλησιαστικό καθεστώς της Ελλάδος ως
«έκτρωμα του Κανονικού Δικαίου». (βλ.
το άρθρο του στη «Ιδιωτική Οδό»:
http://panagiotisandriopoulos.blogspot.gr/2012/08/blog-post_6197.html).
Επίσης, ο ίδιος Μητροπολίτης
σε σχετικό άρθρο του που δημοσιεύθηκε
στις αρχές του μηνός στη εφημερίδα
«Ορθόδοξος Τύπος» (3 Αυγούστου 2012, σελ.
1 και 7) πνέοντας μένεα κατά του Οικουμενικού
Πατριαρχείου, απευθυνόμενος μέσω
Υπομνήματός του στον Αρχιεπίσκοπο και
στα μέλη της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας
της Εκκλησίας της Ελλάδος και υποστηρίζοντας
ότι «κινδυνεύει η συνοχή της Αυτοκεφάλου
Εκκλησίας της Ελλάδος» δηλώνει: «ταπεινώς
φρονούμεν ότι ενώπιον ημών προβάλλει
οσημέραι και περισσότερον απειλητικόν
το ζήτημα της καταλύσεως της αυτοκεφαλίας
και της ανεξαρτησίας της Εκκλησίας μας!
(sic!) Την κατάργησίν της επιβουλεύεται
– δυστυχώς - ο Παναγιώτατος Οικουμενικός
μας Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος με τας
συνεχείς ποιμαντικάς επισκέψεις του
εις τον Ελλαδικόν χώρον». Στο ίδιο άρθρο
– υπόμνημά του ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων
εμφανίζεται να συγχέει τα όρια των
εκκλησιαστικών δικαιοδοσιών ανάμεσα
στο αυτοκέφαλο τμήμα της Εκκλησίας της
Ελλάδος και στο τμήμα που ανήκει στο
κλίμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου
(«Νέες Χώρες»), εντάσσοντας - κατά παράβαση
των κειμένων εκκλησιαστικών και
πολιτειακών διατάξεων - τις Μητροπόλεις
των Ν.Χ. στην αυτοκέφαλη Εκκλησία της
Ελλάδος (!!!). Συγκεκριμένα ο κ. Αμβρόσιος,
αναφερόμενος στο συλλείτουργο που
πραγματοποιήθηκε στη Καστοριά, κατά τη
πρόσφατη επίσκεψη του Πατριάρχου κ.κ.
Βαρθολομαίου, κάνει λόγο για «παρασταθέντες
και συλλειτουργήσαντες Μητροπολίτες,
Μέλη της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της
Ελλάδος (της τε Παλαιάς Ελλάδος και των
Νέων Χωρών)…» (!!!).
Ομολογώ ότι, κατ’ αρχήν, ως Ελληνας
Ορθόδοξος Χριστιανός δεν περίμενα να
εκφράζεται ένας Έλληνας ορθόδοξος
επίσκοπος με τέτοιο απαξιωτικό τρόπο
για το ιερό θεσμό του Γένους μας, το
αιματοβαμμένο Πατριαρχείο μας, και τον
νυν Προκαθήμενό του, Οικουμενικό
Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο που αγωνίζεται
νυχθημερόν για να κρατήσει το φως της
καντήλας ακοίμητο. Αναμφιβόλως ο κ.
Αμβρόσιος έχει αναφαίρετο δικαίωμα
(ευτυχώς πέρασαν οι μέρες που η ελευθερία
του λόγου ήταν στο «γύψο» - οι νοούντες
νοείτωσαν) να εκφράζει τις όποιες
προσωπικές του απόψεις για τα θέμα των
νομοκανονικών σχέσεων μεταξύ του
Πατριαρχείου και της Εκκλησία της
Ελλάδος, απόψεις, κρίσεις και εκτιμήσεις
που μπορεί να γίνουν σεβαστές σε καμμιά,
όμως, περίπτωση αποδεκτές και ούτε να
μείνουν αναπάντητες, έστω από έναν
ανάξιο θεολόγο - σαν τη ταπεινότητά μας
– που τις θεωρεί το μεν άδικες για το
Πατριαρχείο και τον Πατριάρχη, το δε
ανιστόρητες και εξωπραγματικές σε σχέση
με το υφιστάμενο πλαίσιο των νομοκανονικών
σχέσεων μεταξύ της Μητρός - Μεγάλης του
Χριστού Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως
– και της θυγατρός Εκκλησίας της Ελλάδος.
Δηλώνω εξ υπαρχής ότι με τη συμμετοχή
μου στο διάλογο δεν διεκδικώ το αλάθητο
(γιατί δεν πιστεύω στο αλάθητο), αλλά τη
φανέρωση της ιστορικής αληθείας για το
λίαν ευαίσθητο εξ επόψεως εκκλησιολογικής
(και ου μόνον) ζήτημα που εκ νέου μεν,
άνευ αποχρώντος λόγου δε, θέτει ο άγιος
Καλαβρύτων.
9 σχόλια:
ορθως τα γραφει ο φιλος Χαρης. εδω βλεπουμε μια αλλη φοβερη αγνοια, διαστροφη ή ελλειμματικοτητα του εκκλησιολογικου πνευματος. μην κατηγορουμε μονον τους Λαϊκους σαν τον Τσολογιαννη και αλλους. βλεπουμε πως και οι Ιεραρχες εχουν παρομοια, μην πω και χειρονα σχετικα προβληματα. η ταυτιση εθνους, κρατους και εκκλησιας ειναι η ξεκαθαρη εθνοφυλετικη αιρεση (1872), δεν τα γνωριζει ο σεβασμιοτατος; θεωρω πως οι επισκοποι πρεπει να κατεχουν τη βασικη αλφαβητο του εκκλησιαστικου δικαιου. αλλα ειπαμε, η εκκλησιολογια θεωρειται πολυτελεια. ομως δεν ειναι. για αυτο φωναζουμε και παρεξηγουμαστε καθημερινα. εχει σχεση με το δογμα και την πνευματικη ζωη. και αν αυτα ειναι ψιλα γραμματα για τους αρχιερεις, τοτε τι να πουμε για τους απλους πιστους;;
Κ.Ν.
POLY KALA TA GRAFEI O THELOGOS XARHS ANDREOPOYLOS...
AS ELPISOYME NA TEINEI EYHKOON OYS O MHTROPOLITHS AMBROSIOS
IEREAS THS ATHINAS
1.Κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι
ΑΙΣΧΟΣ και ΝΤΡΟΠΗ περιοχές,που γιορτάζουν ΕΝΑ αιώνα ελευθερίας κατ'αυτάς να αποκαλούνται "Νέαι Χώραι"!!Να μην πω ότι είναι και ΠΡΟΔΟΣΙΑ!!!!!!!!!!!!
2.Δεν ξέρω από εκκλησιολογικά,αλλά
εκείνο"το άχρι καιρού",που έβαλε το
πατριαρχείο ΤΙ ΕΝΝΟΕΙ;;Ότι αυτές οι
περιοχές θα ξαναπεράσουν στην Τουρ-
κία και θα τις ξαναπάρει ολοκληρωτι
κά;
3.Λυπάμαι,αλλά στην περίπτωση αυτή
ήμουν στο πλευρό του μακαριστού Χρι
στόδουλου!Όλη η Ελλάδα να ΑΝΗΚΕΙ στην ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ κι όχι αυτοκέφαλη
εκκλησία!!Αυτό,που είναι καθεστώς
εκκλησαστικό και διαιρείται η χώρα
σε 5 περιφέρειες είναι ΕΚΤΡΩΜΑ!!
4.Να σταματήσουν ΟΛΟΙ οι υπερασπι-
στές του να σκάβουν το λάκκο της χώρας!Εκτός και τους ενδιαφέρει μόνο η εξουσία του πατριαρχείου και
εθελοτυφλούν για το ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ τό-
σο στη Θράκη,όσο και στη Μακεδονία και την Ήπειρο και τα νησιά και τις
διεκδικήσεις,που προβάλλονται από ΟΛΟΥΣ τους γείτονες!
5.Εκίνο δηλαδή που αγαπάς κ.Ανδρεό
πουλε είναι η ακεραιότητα του πατριαρχείου κι όχι της Ελλάδας;
Πες το μας κι αυτό ότι είσαι σαν κάτι παλιούς κοτζαμπάσηδες"Υπέρ μιας μικράς και εντίμου Ελλάδος,
που θα φθάνει μέχρι το Δομοκό ή μέχρι τη Μελούνα να μας έρθει το πλάγιο!!!!!
6.Δωδεκάνησα πρωί της 6-8-2012!Ο
παπάς μνημονεύει μόνο το μητροπολίτη του και παραλείπει σε όλες τις συναπτές τη μνημόνευση του έθνους,του κράτους,της εξουσίας και του στρατού!!Τι έγινε
έχει επιβληθεί από το πατριαρχείο
να ξεχάσουν ότι ανήκουν στην ελληνική επικράτεια;Θα περίμενα μια απάντηση,γιατί η περιοχή-κάκιστα-ανήκει κατ'ευθείαν στο πατριαρχείο!!
Σταματώ εδώ με την ελπίδα ότι θα δω το σχόλιό μου και ότι ΔΕΝ θα
προκληθώ!!!!!!!!
Ανώνυμε 1.40,δηλαδή αν "προκληθείς" τι ακριβώς θα μας κάνεις;Και τι συνιστά κατά τη γνώμη σου πρόκληση;Η εκφορά αντίθετων απόψεων;Εφόσον δεν ξέρεις από εκκλησιολογικά όπως ομολογείς,καλύτερα θα είναι να ενημερωθείς για κάποια πράγματα και έπειτα να σχολιάσεις.Και μια υπενθύμιση:δε βρίσκεσαι στο site του "Στόχου",ούτε στο hellenicrevenge,αλλά σε θεολογικό ιστολόγιο..
Για ονομα της παναγιας σχολιαστη των 1 και 40 . Οχι και προδοτικο το πατριαρχειο . Αλλο η εκκλησιαστικη διαιοδοσια αλλο η κρατικη επικρατεια . Εγω που εχω διασταυρωσει καποιες φορες το ξιφος με καποιους φουλ πατριαρχικους δεν τολμω να σκεφτω οτι το πατριαρχειο δεν ειναι ελληνικο αλλα και ταυτοχρονα οικουμενικο . Οπως η ακροπολη και η αρχαια ελληνικη γραμματεια . Επειτα μην ξεχναμε την προσφορα του πατριαρχειου επι Ιωακειμ του Μεγαλοπρεπους στον μακεδονικο αγωνα και μην ξεχναμε οτι ολοι οι ιερωμενοι που γιναν φιλικοι και πηραν ενεργο μερος στον αγωνα του 21 στα μερη που ηταν δυνατον τοτε να γινει ηταν πατριαρχικοι μια που δεν υηρχε τοτε αυτοκεφαλη ελλαδικη εκκλησια . Ειναι βλασφημια στη μνημη του χρυσοστομου σμυρνης του σαλωνων ησαια του ρωγων ιωσηφ του παπαφλεσσα του γργοριου του πεμπτου του παλαιων πατρων γερμανου του αιμιλιανου γρεβενων και τοσων αλλων ιερωμενων του Οικουμενικου θρονου να χαρακτηρζουμε το πατριαρχειο τουρκικο .
Με αφορμή το σχόλιο 27 Αυγούστου 2012 5:01 μ.μ. ερωτώ το εξής τον σχολιαστή 27 Αυγούστου 2012 1:40 μ.μ.: στην εφημερίδα "Στόχος" πάνω-πάνω λεζαντάρει η φωτογραφία του Αρχ.+Χριστοδούλου... μόνιμα! Τι σημαίνει αυτό? κάποιοι ασελγούν στη μνήμη του άραγε? αν είναι μόνο αυτό έχει καλώς! ειδάλλως.......
που είναι να μας απαντησει ο λαλιστατος υπεραμυντωρ του ελληνικου κακοκεφαλου ελλαδιτης μητροπολιτης; διατι σιωπα; μεχρι πριν λιγο καιρο επεκαλειτο τη θερινη ραστωνη και τις διακοπες προς αποφυγη των απαντησεων. τωρα; μας δοθηκε αυτη εξαιρετικη αναλυση απο τον Χ.Α. και οφειλει να λαβει θεση. ειδαλλως, η σιωπη, ειδικα για εκεινον, θα πρεπει να καταστει κανων, να μην πω επιτιμιο.
Πάλι καλά που εισέπραξα ήπια σχετι-
κά σχόλια,αλλά ΚΑΝΕΙΣ δε μου διευ-
κρίνισε το μέρος περί Δωδεκανήσου κ.λπ.!Όσο για τα λοιπά δεν χρήζουν απαντήσεως οκαθένας έχει τις από-
ψεις του!Όσο για το μακαριστό Χριστόδουλο σ' αυτό το θέμα είχε δίκιο!Άλλο,αν τον υποχρέωσαν να ανακρούσει πρύμναν,του έφεραν τα σκάνδαλα του 2005 και ΤΕΛΟΣ τον ξεπάτωσαν με τον καρκίνο!Και μη μου πει κανείς ότι, όσα συνέβησαν με το θάνατό του ήσαν φυσιολογικά!
Βρες τον παπά στα Δωδεκάνησα και ζήτα του εξηγήσεις για το τι μνημονεύει στις Συναπτές.Εδώ τι ακριβώς περιμένεις να σου πούμε;Να ετοιμάσουμε υπόμνημα αφορισμού του;
Δημοσίευση σχολίου