Τρίτη 26 Ιουνίου 2012

ΤΟ ΕΙΚΟΣΑΕΤΕΣ ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ

Με τον πιο θριαμβικό τρόπο γιορτάστηκε την Κυριακή στα Τίρανα η επέτειος των 20 χρόνων από την απόφαση της Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου στις 24 Ιουνίου 1992, για την εκλογή του τότε Μητροπολίτη Ανδρούσης Καθηγητή του Πανεπιστημίου των Αθηνών Αναστασίου Γιαννουλάτου ως Αρχιεπισκόπου Αλβανίας, ύστερα από αίτημα των Ορθοδόξων που είχαν επιβιώσει από τον ανελέητο διωγμό του απολυταρχικού καθεστώτος. 
Μέσα σ' αυτά τα 20 χρόνια όλοι οι Ορθόδοξοι, νομίζω, έμειναν έκπληκτοι μπροστά στο θαύμα της ανασυγκρότησης της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας, με μπροστάρη τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο, ο οποίος ανέστησε, κυριολεκτικά, εκ των λίθων τέκνα τω Ιησού. 
Η εικοσαετία επισφραγίστηκε με τα θυρανοίξια του επιβλητικού Καθεδρικού Ιερού Ναού της Αναστάσεως, που τελέστηκαν από τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο, τους εκπροσώπους του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Δημήτριο και Μητροπολίτη Φιλαδελφείας Μελίτωνα, τον Αλβανό Μητροπολίτη στην Αμερική Νίκωνα, τα μέλη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Αλβανίας, παρουσία πολιτικών και θρησκευτικών ηγετών και πλήθους πιστών. 
Νομίζω ότι ο Αμερικής Δημήτριος θα ήταν ιδιαίτερα συγκινημένος από το τεράστιο έργο του αδελφού και συνοδοιπόρου του στην εκκλησιαστική διακονία - από πολύ παλιά - Αρχιεπισκόπου Αναστασίου. 
Ανάλογα θα αισθανόταν και ο Μητροπολίτης Φιλαδελφείας Μελίτων, ο οποίος ενθρόνισε τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο ως εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου πριν 20 χρόνια! 
Η παρουσία του προέδρου της χώρας, άλλων αξιωματούχων και εκπροσώπων άλλων δογμάτων και θρησκειών, αποδεικνύει την εμβέλεια του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου, ο οποίος με το έργο του κατέστησε σεβαστή και άξια αναγνωρίσεως την Εκκλησία της Αλβανίας. 
Το οικοδομικό ορθόδοξο θαύμα στο κέντρο των Τιράνων είναι από κάθε άποψη συγκλονιστικό! 
Το συγκρότημα του Καθεδρικού Ναού αποτελείται από το Ναό (επιφάνεια 1660 τμ, ύψος τρούλου 29.2 μ., σταυρού 32.2 μ.), το παρεκκλήσιο (55 τ.μ), το συνοδικό μέγαρο (830 τ.μ), το πολιτιστικό και πνευματικό κέντρο (1660 τ.μ) και το κωδωνοστάσιo (επιφάνεια 42μ., ύψος 43 μ., σταυρού 46μ.). Σίγουρα πρόκειται για μια ευφάνταστη, πρωτότυπη και αριστοτεχνική αρχιτεκτονική, που θα ζήλευαν, σκέπτομαι, ο Le Corbusier ή ο Πικιώνης. 
Στο εσωτερικού του ναού δεσπόζει ο ανάγλυφος τρούλος διακοσμημένος από ψηφιδωτό με τον Παντοκράτορα, ενώ τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για τον εσωτερικό του διάκοσμο, το κατάλευκο μάρμαρο, ο μπρούντζος σε χρώμα χρυσού, ο ορείχαλκος, οι ψηφίδες και τα χρώματα των αγιογραφιών μαζί με τον άπλετο φωτισμό, όλα αποπνέουν τέχνη μαϊστόρων και φρεσκάδα. Όχι στείρα απομίμηση, αλλά δημιουργική, φωτεινή διακόσμηση. 
Άρα, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος επέλεξε τον κ. Αναστάσιο για Αρχηγό της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Αλβανίας, δικαιώνεται πανηγυρικά και υπογράμμισε εμφαντικά σε σχετική συγχαρητήριο επιστολή του: «Θα μείνη ασφαλώς εις την ιστορίαν της Ορθοδόξου Εκκλησίας χρυσοίς γράμμασι κεχαραγμένον, ως φωτεινόν παράδειγμα και οδοδείκτης η εκ της τέφρας αυτής αναγέννησις δια των αόκνων προσωπικών προσπαθειών της Υμετέρας Τιμιότητος, της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Αλβανίας». 
Π.Α.Α.

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τί να σας πω; Πολύ άσχημος ο ναός. Κακόγουστος και άχαρος. Απορώ πώς οι αλβανικές αρχές επέτρεψαν αυτή την ελληνοαμερικανικής εμπνεύσεως αρχιτεκτονική καταστροφή;

Ανώνυμος είπε...

Φίλε ανώνυμε 9:24, προτιμάτε μήπως τα,δήθεν Νεοβυζαντινά, "ταβεστί" εκτρώματα που φυτρώνουν στην Ελλάδα, και τα οποία θυμίζουν μάλλον γαμήλιες τούρτες,και όχι βυζαντινές Εκκλησιές;

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ 4:49, στείλτε κάναν κόμβο για να καταλάβω για τί τύπο εκκλησίας μιλάτε. Πάντως, ό,τι κι εάν είναι, δεν πιστεύω ότι θα μου αρέση λιγότερο απ' το εδώ έγκλημα-UFO των Τιράνων. Αίσχος, και πάλιν αίσχος! Δεν μπορώ να σου εκφράσω την απέχθεια και απογοήτευσι που αισθάνομαι που επέτρεψαν την παιδαριώδη και κιτσάτη αισθητική των ελληνοαμερικανών να εισβάλη τόσο δραματικά σε μια πλούσια σε αρχιτεκτονική παράδοσι χώρα όπως είναι η Αλβανία. Ντροπή, ντροπή, ντροπή. :-(
O 9:24 π.μ.

Ανώνυμος είπε...

Κοιτάξτε δω: http://www.youtube.com/watch?v=SRb8C4YsGJg
για να δείτε τί γίνεται.

Κίτς-σέντραλ σε κάποιο άχαρο Γκρήκταουν της Αμερικής κομπλέ με αρμόνιο και εξ Αμερικής διάκους και επισκόπους. Και ο ιστολόγος όλως περιέργως τα βαπτίζει αυτά τα χάλια πανηγυρική δικαίωσι του Παναγιωτάτου. Πάει, χαθήκαμε...

Μετά λύπης,
Ο 9:24 π.μ.

π.Ν.Σ. είπε...

Ο Αναστάσιος είναι επίσκοπος άξιος του ονόματος του και της κλήσης του. Αυτός ως άλλος Απόστολος ανέστησε την Εκκλησία της Αλβανίας. Και την ανέστησε μαχόμενος θεούς και δαίμονες αυτού του κόσμου όχι καθημενος στον καναπέ του μαχόμενος φανταστικούς δονκιχωτικούς εχθρούς όπως είναι το προσφιλέστατο άθλημα διαφόρων ημετερων παπαδίσκων και επισκοπίσκων!
Ευτυχώς η ορθοδοξία είναι ζωντανή και όχι μουσειακή, δηλαδή νεκρή, όπως την θέλετε εσείς. Και ο ναός τι σας πείραξε, αυτοί που τον επισκέφθηκαν μόνο θαυμασμό ένιωσαν, εσείς όμως ως άλλοι υποκριτές μόνο μιζέρια είστε ικανοί να αισθανθήτε.... Δική σας είναι η ντροπή! Ξεφτίλες της Ορθοδοξίας! Οδηγοί τυφλοί!

Ανώνυμος είπε...

Εντάξει, ας μπάσουμε μέσα και κιθάρες, και τίμπανα, και χορεύτριες-μπαλέτου, σε κάτι εκκλησίες διαστημόπλοια μόνο και μόνο για να είναι η λατρεία "ζώσα" και ουχί "μουσειακή." Τα ίδια χαζά ακούμε χρόνια τώρα από κάτι Αμερικανάκια. Ο Αναστάσιος έχει κάνει έργο, αλλά στην προκειμένη περίπτωσι τά κανε μαλλιά κουβάρια, μόνο και μόνο επειδή χρόνια τώρα έχει αφήσει τους Αμερικάνους να χωθούν στα δρώμενα της Αλβανικής Εκκλησίας. Αυτός ο ναός δεν αντιπροσωπεύει ΤΙΠΟΤΑ το αλβανορθόδοξο. Είναι ΚΑΘΑΡΑ ελληνοαμερικάνικη κιτσαρία.

Ο 9:24 π.μ.

Ανώνυμος είπε...

Ο Ναός είναι πολύ όμορφος, άξιος για Καθεδρικός. Πολύ ανώτερος αρχιτεκτονικά από τις ημέτερες αηδιαστικές βυζαντινίζουσες κιτσαρίες. Εύγε στον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο για τη σοφή επιλογή του!

Ανώνυμος είπε...

Χαίρομαι όταν βλέπω τέτοιες προσπάθειες, γιατί πιστεύω ότι πρέπει επί τέλους κάποτε να προχωρήσει η υπόθεση εκκλησιαστική αρχιτεκτονική και γενικά εκκλησιαστική τέχνη, που έχει κολλήσει στο 1453.
Η εκκλησιαστική αρχιτεκτονική εξελισσόταν συνεχώς επί 1000 χρόνια με αναζητήσεις νέων μορφών και λύσεων, που βασίζονταν στο κυρίαρχο υλικό που ήταν διαθέσιμο τότε. Την πέτρα.
Σήμερα το μόνο που κάνουμε είναι να μιμούμαστε τις πέτρινες μορφές χρησιμοποιώντας τα σύγχρονα υλικά (μπετόν) με αποτέλεσμα αυτό που βλέπουμε γύρω μας.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ είπε...

μενω έκπληκτος από τα σχόλια του πρώτου σχολιαστή. Τι εννοεί διαστημόπλοιο?Δεν έχει δει ποτέ του ροτόντα?

Ανώνυμος είπε...

Ο π.ΝΣ είναι επιεικώς αμετροεπής.Ούτε το σχήμα του δε σέβεται!

Ανώνυμος είπε...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>"Χαίρομαι όταν βλέπω τέτοιες προσπάθειες, γιατί πιστεύω ότι πρέπει επί τέλους κάποτε να προχωρήσει η υπόθεση εκκλησιαστική αρχιτεκτονική και γενικά εκκλησιαστική τέχνη, που έχει κολλήσει στο 1453.
Η εκκλησιαστική αρχιτεκτονική εξελισσόταν συνεχώς επί 1000 χρόνια με αναζητήσεις νέων μορφών και λύσεων, που βασίζονταν στο κυρίαρχο υλικό που ήταν διαθέσιμο τότε."

Τί 1453 και εξέλιξι, αγαπητέ; Προφανώς δεν είδατε την συνέντευξι με τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο όπου έλεγε ότι του άρεσε το σχέδιο του ναού επειδή του θύμιζε την...Αγιά Σοφιά. Μα βέβαια, έτσι κάνουν οι Ελληνοαμερικανοί. Και το κάθε εστιατόριο να μοιάζη με τον Παρθενώνα.

Πάντως, το θεωρώ κρίμα που δεν έφτιαξαν έναν ναό που αντανακλά τον τοπικό πολιτισμό και παράδοσι. Είναι κάτι ξένο, που δεν ανήκει.

Ο 9:24 π.μ.

Ανώνυμος είπε...

Ολόκληρη ανάρτηση σου αφιερώνει ο Τελεβάντος!!! ΕΛΕΟΣ!!

http://panayiotistelevantos.blogspot.gr/2012/06/blog-post_5031.html

Ο ΠΙΚΙΩΝΗΣ, Ο ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΣ, Ο Le Corbusier, Ο ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ “ΓΑΛΑΚΤΙΚΑ”

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

Διαβάζουμε στο ιστολόγιο “Ιδιωτική οδός” του κ. Παναγιώτη Ανδριόπουλου:
“Το οικοδομικό ορθόδοξο θαύμα στο κέντρο των Τιράνων είναι από κάθε άποψη συγκλονιστικό!
Το συγκρότημα του Καθεδρικού Ναού αποτελείται από το Ναό (επιφάνεια 1660 τμ, ύψος τρούλου 29.2 μ., σταυρού 32.2 μ.), το παρεκκλήσιο (55 τ.μ), το συνοδικό μέγαρο (830 τ.μ), το πολιτιστικό και πνευματικό κέντρο (1660 τ.μ) και το κωδωνοστάσιo (επιφάνεια 42μ., ύψος 43 μ., σταυρού 46μ.). Σίγουρα πρόκειται για μια ευφάνταστη, πρωτότυπη και αριστοτεχνική αρχιτεκτονική, που θα ζήλευαν, σκέπτομαι, ο Le Corbusier ή ο Πικιώνης.
Στο εσωτερικού του ναού δεσπόζει ο ανάγλυφος τρούλος διακοσμημένος από ψηφιδωτό με τον Παντοκράτορα, ενώ τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για τον εσωτερικό του διάκοσμο, το κατάλευκο μάρμαρο, ο μπρούντζος σε χρώμα χρυσού, ο ορείχαλκος, οι ψηφίδες και τα χρώματα των αγιογραφιών μαζί με τον άπλετο φωτισμό, όλα αποπνέουν τέχνη μαϊστόρων και φρεσκάδα. Όχι στείρα απομίμηση, αλλά δημιουργική, φωτεινή διακόσμηση.”
Οσοι δεν έχετε υπόψη για ποιο οικοδόμημα μιλά ο κ. Ανδριόπουλος με τόσο θαυμασμό κυτάξτε τη φωτογραφία του διαστημόπλοιου “Γαλάκτικα βλαχαδερό Αλβανίας” (συγνώμη του νέου καθεδρικού ναού της Αλβανίας ήθελα να πω) που εγκαινιάστηκε για να γιορταστούν τα εικοσάχρονα της Αρχιεπισκοπείας του Μακαριότατου Αλβανίας κ. Αναστάσιου.
Μου επιτρέπετε μια φιλική συμβουλή κ. Ανδριόπουλε;
Μέχρι τώρα λέγαμε καλός άνθρωπος ο κ. Ανδριόπουλος, καλός μουσικός και καλός ψάλτης και καταλαβαίνει από τέχνη και μουσική.
Μόνο στα θεολογικά τα κάνει μαντάρα.
Αν επιμένετε να συγκρίνετε το τερατούργημα του καθεδρικού ναού των Τιράννων που μοιάζει με το διαστημόπλοιο “Γαλάκτικα” κι είναι κτισμένο σε ρυθμό “δεξαμενής μετά τρούλλου” και μοιάζει με μουσουλμανικό τέμενος με την αρχιτεκτονική του Πικιώνη (of all the people!) νομίζω ότι θα χάσουμε κάθε ιδέα για σας ως ανθρώπου της τέχνης και των Γραμμάτων.
Στην πρώτη φωτογραφία βλέπουμε το τερατούργημα των Τιράννων με τον μιναρέ πύραυλο έξοσετ, στη δεύτερη παρεκκλήσι του Γαλλοελβετού αρχιτέκτονα Le Corbusier και στην τρίτη σκίτσο του Πικιώνη με παρεκκλήσι και οικία του εφημέριου.

Δέστε τις φωτογραφίες και πέστε μου - μα την αλήθεια - αν είναι για αν δεν είναι κουζαλά αυτά που μας λέγει ο κ. Ανδριόπουλος.

Ανώνυμος είπε...

Ο ΝΑΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΣ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΩΝ Η΄ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΚΑΚΕΚΤΥΠΩΝ.
ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΝ ΤΟ ΤΕΜΠΛΟ ΕΙΧΕ ΧΑΜΗΛΩΣΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΓΙΑ ΓΙΝΕΙ ΞΑΝΑ ΕΜΦΑΝΕΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗΣ ΣΥΝΑΞΗΣ Η ΑΓΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ.
ΦΑΝΤΑΣΤΗΤΕ ΟΤΑΝ ΓΕΝΝΙΟΥΝΤΑΝ ΟΙ ΡΥΘΜΟΙ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΛΟΓΟΥΝΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΝΑ ΗΤΑΝ ΟΠΑΔΟΙ ΤΩΝ ΡΩΜΑΪΚΩΝ ΒΑΣΙΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΑΝ ΕΞΩΓΗΙΝΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ!
ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΤΕΛΟΣ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΑΝ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΠΟΥ ΣΗΚΩΝΟΥΝ ΕΝ ΣΙΩΠΗ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΜΕΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΝΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΧΤΥΠΙΩΜΑΣΤΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΑ ...

Unknown είπε...

Σήμερα έγινε και πάλι θέμα συζήτησης η επένδυση με πέτρα του υπό αποπεράτωση ναού του Αγίου Δημητρίου στον ομώνυμο δήμο της Αττικής (γνωστού και ως Μπραχάμι), όπου κι εκκλησιάζομαι, ως κάτοικος της περιοχής. Τι σχέση έχει αυτό με το θέμα της ανάρτησης του κυρίου Ανδριόπουλου; Ότι εν έτει 2012, κι ενώ κτίζουμε ναούς με τεχνολογία οπλισμένου σκυροδέματος για πάνω από 70 χρόνια, επιμένουμε σε ένα στυλ το οποίο και μορφολογικά και τεχνικά παραπέμπει σε πετρόκτιστη κατασκευή. Μικρά ανοίγματα, θηριώδη υποστηλώματα, διακοσμητική διάθεση, φεγγίτες, τρουλίσκοι και δε συμμαζεύεται. Σε μια εποχή όπου είναι τεχνικά εφικτά ανοίγματα τρούλων της τάξης μεγέθους της Αγίας Σοφίας και καμπαναριά ύψους ουρανοξύστη, και παράθυρα ύψους κτηρίων, εμείς επιμένουμε ψευδοβυζαντινά, με αναλογίες που δεν έχουν καμία σχέση με τη φύση του υλικού, το πνεύμα της εποχής, ή το αρχιτεκτονικό στυλ του σήμερα. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, επιλέγουμε να επενδύσουμε και το μπετό ή όποιο άλλο σύγχρονο υλικό, με πέτρα εξωτερικά, και με αγιογραφίες που μιμούνται απλά παλιότερα στυλ. Εν ολίγοις, φοράμε ρούχα του 15ου αιώνα σε κτήρια του 21ου.

Στο κυρίως θέμα λοιπόν. Ο καθεδρικός των Τιράνων είναι ένας αξιοπρεπέστατος ναός σε μοντέρνο στυλ. Δεν αποτέλεί καν κάτι σκανδαλωδώς καινοτόμο, όπως τα έργα του Λε Κορμπυζιέ στην εκκλησιαστική αρχιτεκτονική της Γαλλίας, ή η πιο πρόσφατη Φατιμά του Έλληνα Αλέξανδρου Τομπάζη, στην Πορτογαλία. Χρησιμοποιεί γνώριμα βυζαντινά στοιχεία τα οποία επαναπροσδιορίζει με πιο σύγχρονο αρχιτεκτονικό λεξιλόγιο. Είναι εμφανές το σταυροειδές σχήμα σε κάτοψη, ότι το καμπαναριό είναι σαν δέσμη λαμπάδων, το τέμπλο είναι πιο έντονο μέσα στο λιτό και απέριττο λευκό του μαρμάρου, ενώ το εξωτερικό δείχνει ότι πρόκειται καθαρά περί ορθοδόξου ναού μιας και η βασική βυζαντινή τυπολογία με τους θόλους και τις αψίδες φαίνεται στην όψη. Έχουμε να κάνουμε λοιπόν με έναν σύγχρονο επαναπροσδιορισμό του βυζαντινού ναού. Κάτι σαν αυτό που κάνανε στο Νέο Κόσμο πριν καμιά 20αριά χρόνια, στην Ανάληψη του Κυρίου, και τους έκραξε ο κόσμος όλος, αλλά σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα, και με πολύ μεγαλύτερη σημασία και συμβολισμό. Ευτυχώς εδώ υπάρχει και το μάθημα για την Ελλαδική Εκκλησία. Αυτό το στυλ είναι συμβατό και θεμιτό από την κοινωνία. Γιατί ακόμα κι ο πιο απλοϊκός πιστός κατανοεί την ανάγκη της προόδου και της εξέλιξης. Η Εκκλησία ανέκαθεν (έπρεπε να) είναι προοδευτική και εξελισσόμενη. Τουλάχιστον η πορεία της από την ίδρυσή της μέχρι την Άλωση, δείχνει ότι υπήρξε ίσως ο μέγιστος φορέας ενθάρρυνσης καλλιτεχνικών και τεχνικών καινοτομιών. Για πρώτη φορά μετά από 550 χρόνια, ας κάνουμε μια δεύτερη "Άλωση" και ας πάρουμε παράδειγμα από την αναγέννηση στην Αρχιεπισκοπή της Αλβανίας, τόσο σε ουσιαστικό όσο και σε αρχιτεκτονικό επίπεδο. Το έχει τόσο ανάγκη η εκκλησία μας, όσο και η ναοδομία μας, που μόνο σύγχρονες δεν είναι.

Αντώνιος Τσιλιγιάννης - Τελειόφοιτος Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ

Related Posts with Thumbnails