Την Πολίτισσα ζωγράφο Γεύσω Παπαδάκη – που ζει πλέον στην Αθήνα – μας την σύστησε με σχετικό άρθρο του ο κατ' εξοχήν ειδικός στους Πολίτες ζωγράφους Μητροπολίτης Γέρων Χαλκηδόνος Αθανάσιος. Έγραψε μεταξύ άλλων:
Το έργο της Γεύσως είναι πλούσιο αριθμητικά και ιδιόρρυθμο. Αποτελείται από ποικίλες ενότητες που διαφέρουν μεταξύ τους εικονογραφικά, συνθετικά, μορφολογικά, χρωματικά και εικονολογικά. Προέρχονται από ποικίλους χρόνους και έχουν ασφαλώς ένα ιδιαίτερο σκεπτικό και φιλοσοφικό υπόβαθρο, καταγράφοντας τα ερεθίσματα και τις ψυχικές δονήσεις της καλλιτέχνιδος. Και αυτές τεκμαίρουν την ανανεωσιμότητά της, πράγμα λίαν σημαντικό.
Είναι ένα έργο σοβαρό, με αξιώσεις, θάλεγε κανείς ταραχώδες, ανησυχητικό, νευρώδες εν πολλοίς, "σεισμογραφικό" και φανταστικό. Ως εκ τούτου δέ, αποβαίνει "προκλητικό" και προβληματίζει. Είναι "αφαιρετικό-παραστατικό", στο οποίο τα παριστάμενα αγωνίζονται, ώστε τα ρεαλιστικά στοιχεία να εμπλέκονται κάπως μέσα στη δίνη της αφαιρετικότητας υλομορφικά, σχεδιαστικά και χρωματικά και να "μεταμορφώνονται ιεροτύπως".
Αυτά έγραφε ο Γέρων Χαλκηδόνος πριν ενάμισι χρόνο.
Τώρα διαβάζω πως περίπου 40 έργα της καλλιτέχνιδας Γεύσως Παπαδάκη με διαφορετικές απόψεις της πόλης της Αίγινας και των περιχώρων της ξεδιπλώνονται κατά την εικαστική αφήγηση της ζωγράφου που με τίτλο «Εκδρομή στην Αίγινα» φιλοξενείται από τις 4 έως και τις 14 Ιουλίου 2012 στο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο του Δήμου Αίγινας.
Συντμήσεις της παραλίας, όψεις και σκεπές νεοκλασικών και καφενείων, η Μητρόπολη και η οδός Αχιλλέως στο εσωτερικό της πόλης, ταρσανάδες και βάρκες στην Αύρα και στο γραφικό ψαροχώρι της Πέρδικας, ταπεινά ξωκλήσια στην Παληαχώρα και στα Πλακάκια κι άλλοτε ο εμβληματικός ναός της Αφαίας την ώρα του δειλινού, όλα αποτυπώνονται από τον χρωστήρα της Γεύσως Παπαδάκη, αποτελώντας και έναν ζωγραφικό ύμνο στην Αίγινα, λατρεμένο τόπο ζωγράφων και καλλιτεχνών.
Μια υπέροχη αφορμή για εκδρομή στην Αίγινα της Γεύσως Παπαδάκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου