Μια βραδιά σ' ένα ξενοδοχείο για ένα ζευγάρι παντρεμένων – και συνεταίρων - 25 χρόνια.
Μια θεατρική παράσταση για δύο και μ' ένα σκηνικό. Το δωμάτιο ενός ξενοδοχείου, όπου κατέλυσαν για επαγγελματικούς λόγους.
Ένα έργο σκληρό, για όποιον δεν θέλει να βλέπει κατάματα την πραγματικότητα.
“Μου φαίνεται κάπως υπερβολικό”, είπε η διπλανή μου στο διάλειμμα της παράστασης. “Καθόλου”, πετάχτηκε η φίλη της. Είναι πέρα ως πέρα αληθινό! Αυτά συμβαίνουν στις σχέσεις και χειρότερα!
Βλέποντας αυτή την παράσταση δεν μπορεί παρά να θυμηθείς τον Προυστ:“…είχε στηρίξει τις ελπίδες του στην αηδία. Είχε όμως λογαριάσει χωρίς μια δύναμη, που νικάει την αηδία, την περιφρόνηση, ακόμα και την πλήξη: κι αυτή είναι η συνήθεια...”.
Η δύναμη της συνήθειας που λέμε κοινώς. Είναι πολλές φορές ακατανίκητη! Όμως η συνήθεια ειδικά στη σχέση είναι θάνατος. Είτε το συνειδητοποιείς είτε όχι. Είναι φθορά που πολύ δύσκολα αντιμετωπίζεται. Κι ο γάμος καταντάει συμβατικός, φορτίο δυσβάστακτο, μια κοινωνική συνθήκη. Η σκηνοθέτις της παράστασης Βαρβάρα Δούκα σωστά διερωτάται:
Μια θεατρική παράσταση για δύο και μ' ένα σκηνικό. Το δωμάτιο ενός ξενοδοχείου, όπου κατέλυσαν για επαγγελματικούς λόγους.
Ένα έργο σκληρό, για όποιον δεν θέλει να βλέπει κατάματα την πραγματικότητα.
“Μου φαίνεται κάπως υπερβολικό”, είπε η διπλανή μου στο διάλειμμα της παράστασης. “Καθόλου”, πετάχτηκε η φίλη της. Είναι πέρα ως πέρα αληθινό! Αυτά συμβαίνουν στις σχέσεις και χειρότερα!
Βλέποντας αυτή την παράσταση δεν μπορεί παρά να θυμηθείς τον Προυστ:“…είχε στηρίξει τις ελπίδες του στην αηδία. Είχε όμως λογαριάσει χωρίς μια δύναμη, που νικάει την αηδία, την περιφρόνηση, ακόμα και την πλήξη: κι αυτή είναι η συνήθεια...”.
Η δύναμη της συνήθειας που λέμε κοινώς. Είναι πολλές φορές ακατανίκητη! Όμως η συνήθεια ειδικά στη σχέση είναι θάνατος. Είτε το συνειδητοποιείς είτε όχι. Είναι φθορά που πολύ δύσκολα αντιμετωπίζεται. Κι ο γάμος καταντάει συμβατικός, φορτίο δυσβάστακτο, μια κοινωνική συνθήκη. Η σκηνοθέτις της παράστασης Βαρβάρα Δούκα σωστά διερωτάται:
Πώς συμβαίνει το αλλοτινό αντικείμενο του πόθου να μεταμορφώνεται σε θανάσιμο εχθρό; Φταίει ο ασυμβίβαστος με τη φύση του ανθρώπου θεσμός; Αλλά τι είναι σύμφωνο με την φύση του ανθρώπου σήμερα; Φταίει η ανωριμότητα, οι προσωπικές αναπηρίες, η έλλειψη γενναιότητας, ο εγωκεντρισμός της εποχής μας, οι χαμένοι και παρεξηγημένοι ρόλοι των φύλων, ο φόβος της μοναξιάς; Προφανώς όλα αυτά μαζί και άλλα πολλά…
Η παράσταση έχει βραβευτεί και έχει παιχτεί πάλιν και πολλάκις. Οι πρωταγωνιστές της Νίκος Αρβανίτης και Ντίνα Αβαγιανού, πρώτοι διδάξαντες του έργου, και βραβευμένοι με έπαινο το 2005, για την ερμηνεία τους στο έργο του Γιώργου Ηλιόπουλου ‘ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ – 4 EVER’, είναι εκτός “σταρ σύστεμ” και γι' αυτό ουσιαστικοί. Η λιτή σκηνοθεσία της Βαρβάρας Δούκα δίνει έμφαση στο λόγο και την υποκριτική. Τα σκηνικά - κοστούμια Kωνσταντίνου Zαμάνη, στην ίδια λιτή γραμμή, υπογραμμίζουν σε κάποια σημεία την ένταση.
4 Ever, λοιπόν, στη σκηνή του Θεάτρου ΣΤΟΑ, κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στις 9.15΄ μέχρι τις 19 Απριλίου. Για όσους δεν υπεκφεύγουν και δεν συμβιβάζονται. Για όσους πολεμούν τη συνήθεια στη σχέση μέχρι θανάτου...
Η παράσταση έχει βραβευτεί και έχει παιχτεί πάλιν και πολλάκις. Οι πρωταγωνιστές της Νίκος Αρβανίτης και Ντίνα Αβαγιανού, πρώτοι διδάξαντες του έργου, και βραβευμένοι με έπαινο το 2005, για την ερμηνεία τους στο έργο του Γιώργου Ηλιόπουλου ‘ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ – 4 EVER’, είναι εκτός “σταρ σύστεμ” και γι' αυτό ουσιαστικοί. Η λιτή σκηνοθεσία της Βαρβάρας Δούκα δίνει έμφαση στο λόγο και την υποκριτική. Τα σκηνικά - κοστούμια Kωνσταντίνου Zαμάνη, στην ίδια λιτή γραμμή, υπογραμμίζουν σε κάποια σημεία την ένταση.
4 Ever, λοιπόν, στη σκηνή του Θεάτρου ΣΤΟΑ, κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στις 9.15΄ μέχρι τις 19 Απριλίου. Για όσους δεν υπεκφεύγουν και δεν συμβιβάζονται. Για όσους πολεμούν τη συνήθεια στη σχέση μέχρι θανάτου...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου