Του Π.Α. Ανδριόπουλου
Ο ιερεύς Βασ. Σπηλιόπουλος, εφημέριος Βεσινίου Καλαβρύτων, δηλ. κληρικός της Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, έστειλε απάντηση στο ιστολόγιο kalavrytapress, για το άρθρο μου με τίτλο «τους ξεσκίζει ο Αμβρόσιος», το οποίο αναδημοσιεύθηκε σε πολλά sites.
Το ιστολόγιο δημοσιεύει την απάντηση του π. Βασιλείου βάζοντας τον τίτλο:
«Ο ιερεύς Βασ. Σπηλιόπουλος για το άρθρο του Παν. Ανδριόπουλου: Ιδού ποιος θεωρεί τσιφλίκι του την Εκκλησία.»
Παραθέτουμε στη συνέχεια αυτούσια την σχετική δημοσίευση του kalavrytapress.
Απάντηση – σχολιασμό, στο άρθρο του κ. Παναγιώτη Ανδριόπουλου, που δημοσιεύσαμε στις 19 Αυγούστου, μας έστειλε ο ιερέας Βασίλειος Σπηλιόπουλος, εφημέριος στο Βεσίνι Καλαβρύτων.
Αφού τον ευχαριστήσουμε, δημοσιεύουμε ολόκληρο το σχολιασμό του:
“Χωρίς καμία απολύτως έκπληξη, διάβασα το άρθρο του γνωστού θεολόγου κυρίου Παναγιώτη Ανδριόπουλου που δημοσιεύσατε στη σελίδα σας στις 19 Αυγούστου, με τίτλο, ‘‘τους ξεσκίζει ο Αμβρόσιος‘‘.
Στόχος του κυρίου Ανδριόπουλου είναι να ειρωνευτεί, να στοχοποιήσει τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων Αμβρόσιο και να εκφράσει την βαθύτατη εμπάθεια του προς αυτόν.
Φυσικά δεν έχω σκοπό να υπερασπίσω την φήμη και το πρόσωπο του επισκόπου μας, ούτε των συνεφημερίων μου, διότι κάτι τέτοιο δεν μου ταιριάζει και επιπλέον θα με καθιστούσε γελοίο.
Άλλωστε, όλοι έχουμε δικαίωμα να διαφωνούμε με όλους και προφανώς και η ταπεινότητα μου δεν ταυτίζεται με τον επίσκοπό μας ούτε με τους συλλειτουργούς, σε πολλά θέματα και απόψεις.
Στόχος μου επίσης δεν είναι να απαντήσω ή να ανοίξω διάλογο με τον κο Ανδριόπουλο αφού κι ο ίδιος δεν θέλησε να αναζητήσει την αλήθεια και την ορθότητα των πραγμάτων με το Σεβασμιώτατο, αλλά απλά να επιτεθεί σε έναν εχθρό.
Αυτό είναι το κατάντημα του εκκλησιαστικού σώματος.!!
Εκείνο που θέλω είναι να γνωστοποιήσω στους αναγνώστες σας, είναι το μέγεθος της υποκρισίας του κου Ανδριόπουλου, που προσπαθεί με σαθρά και ανόητα επιχειρήματα, να αδράξει την ευκαιρία να εκθέσει ‘‘τον Αμβρόσιο‘‘.
Κατ’ αρχάς η προσθήκη μιας αιτήσεως στη Θεία Λειτουργία, ίσως να μην είναι ορθή αλλά πάντως δεν είναι άγνωστη και ασυνήθιστη στη λειτουργική πράξη.
Σε περιόδους ιδιαιτέρων κρίσεων, η Εκκλησία εύχεται με ιδιαίτερη αίτηση φανερώνοντας την αγάπη της και την έγνοια της για τους δοκιμαζομένους αδελφούς, για τα παιδιά της.
Δεν θα εξετάσω αν είναι αυτό σωστό ή όχι, αλλά δεν μπορώ να μην υπογραμμίσω, ότι ουδέποτε άλλοτε ενοχλήθηκε ο κος Ανδριόπουλος απ αυτό.
Το μέγεθος της υποκρισίας και προσωποληψίας του ανδρός μάλιστα είναι τέτοιο, που ενοχλήθηκε από την προσθήκη μιας απλής αιτήσεως, την στιγμή που υπεραμύνεται και συντάσσεται με τους κύκλους εκείνους, που επιδιώκουν και αυθαίρετα εφαρμόζουν κατά το δοκούν τη αναδόμηση όλων των στοιχείων της Θείας Λατρείας.
Όχι μόνο δεν επιτέθηκε, αλλά συντάσσεται με τον Μητροπολίτη Δημητριάδος και άλλους ‘‘φωτισμένους‘‘ πατέρες, οι οποίοι αλλοιώνουν τα κείμενα της Λειτουργίας, με αυθαίρετες και πολλάκις γελοίες μεταφράσεις, που επινοούν δικές τους Λειτουργίες, ή αναβιώνουν δήθεν αρχαίες Λειτουργίες, που καταργούν τα τέμπλα, που επινοούν νέες ακολουθίες για τα μυστήριά μας, που
επιθυμούν την κατάργηση του ράσου και άλλα ων ουκ έστιν αριθμός.
Γι’ αυτούς δεν ισχύει ότι θεωρούν τσιφλίκι τους την Εκκλησία;
Γιατί άραγε δύο μέτρα και δύο σταθμά;
Απλά γιατί κινείται από εγωισμό, μίσος και εμπάθεια.
Τέλος ο κύριος αυτός, με τον πιο φασιστικό τρόπο καταφέρεται και ζητά διώξεις και,ποινές για τον οποιονδήποτε διαφωνεί με τον ‘‘προοδευτισμό‘‘ του και πανηγυρίζει, αντί να πονάει, όταν μέλη της Εκκλησίας αποτειχίζονται, θεωρώντας ότι απαλλάσσεται από αυτούς.
Ιδού λοιπόν ποιος θεωρεί τσιφλίκι του την Εκκλησία.
Ας χαίρεται λοιπόν και τον προοδευτισμό του, και την επιλεκτική αγάπη του-τον αγαπισμό του, και την ορθοδοξότητα του και την αλάθητη εκκλησιολογία του, αλλά ας είναι και λίγο ειλικρινής.
Δεν κόπτεται για το ανόθευτο και αναλλοίωτο της Θείας Λειτουργίας, αλλά μισεί τον και τον Μητροπολίτη Αμβρόσιο και οποιονδήποτε δεν συμφωνεί με τα καλούπια του.
Ας λέμε τα σύκα σύκα και την σκάφη σκάφη!
ιερεύς Βασίλειος Σπηλιόπουλος
εφημέριος Βεσινίου Καλαβρύτων”
Ας μου επιτρέψει ο π. Βασίλειος να του απαντήσω «κομματάκι».
Εν πρώτοις, θα ήθελα να διακηρύξω γεγονυία τη φωνή, ότι φυσικά δεν μισώ τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων τον οποίο γνωρίζω από τα παιδικά μου χρόνια και είμαστε και οι δύο Παντοκρατορίτες, δηλ. αναθρεμμένοι στην ενορία του Παντοκράτορος στην παλιά Πάτρα (παρά την ηλικιακή μας διαφορά).
Εν συνεχεία, επιτρέψτε μου να πω ότι ο Σεβ. Καλαβρύτων δεν μπορεί να είναι αξιομίσητος, όπως δεν μπορεί να είναι και αξιομίμητος.
Για την τάχα «επιλεκτική» μου διάθεση, για την οποία με κατηγορεί ο π. Βασίλειος, δεν μπορώ να απαντήσω. Γιατί θα υπεισέλθω σε θέματα «αδελφών», αφού οι Σεβασμιώτατοι Καλαβρύτων και Δημητριάδος είναι μέλη της αδελφότητος «Χρυσοπηγή», έχουν τον ίδιο γέροντα και ως εκ τούτου νομίζω ότι μπορούν να διαλέγονται απευθείας, χωρίς μεσάζοντες.
Αυτό που με ενδιαφέρει στην περίπτωση του Καλαβρύτων είναι ότι πέρα από την αναταραχή που προκαλεί με τις χωρίς διάκριση και α-νόητες παρεμβάσεις του στην Ορθόδοξη Εκκλησία, εκθέτει και δυσφημίζει την Ορθοδοξία και την Ελλάδα στο εξωτερικό.
Παραθέτω ενδεικτικώς την αναφορά στον Καλαβρύτων που περιλαμβάνεται στην ετήσια έκθεση του State Department για τις Θρησκευτικές Ελευθερίες στην Ελλάδα. Νομίζω δεν χρειάζεται να προσθέσω τι:
There were instances of metropolitan bishops of the Greek Orthodox Church making anti-Semitic and anti-Islamic statements in public letters and on social media while others stated Catholicism was heresy. On March 3, media reported the Greek Orthodox bishop of Kalavryta objected publicly to the transfer of Muslim migrants and refugees to Kalavryta, stating “they do not match [Greek] ethics and customs.” He added that “… we do not like their culture! We do not accept their religion! …Let us not receive any migrants in the Peloponnese. Let’s keep ourselves and our population pureblooded!” On June 15, Bishop of Piraeus Seraphim wrote on his website “the attachment of the Orthodox Church leaders to the global system equals….surrender to the American-Zionist world power system.”
4 σχόλια:
Φίλτατε Παναγιώτη, Χαίρε εν Κυρίω πάντοτε.
Μπορώ να κατανοήσω την «αυθόρμητη» ενέργεια ενός υφισταμένου του κ. Λενή να (υπο)στηρίξει τον προϊστάμενό του (ο λαός το λέει «γλύψιμο» αλλά προσωπικά θα περιοριστώ στην χρήση της κοσμιότερης -αλλά σε καμία περίπτωση τιμητικότερης- λέξης «κολακεία») και γι΄αυτό δεν θα σχολιάσω καθόλου το περιεχόμενό της. Είναι όπως κάθε ενέργεια κολακείας κατάπτυστη και άξια περιφρόνησης. Αυθαιρέτως μιλάει για δύο μέτρα και σταθμά, για εγωϊσμό και εμπάθεια και για φασιστικούς τρόπους. Για να δούμε μήπως στην περίπτωσή μας ισχύει το «ό,τι είχα ατός μου, τό ‘λεγα τ’ αντρός μου». Γιατί, πώς μπορείς να μιλάς για δύο μέτρα και δύο σταθμά όταν ενώ διάγεις πλούσιο βίο με συνεχή ταξίδια στο Εξωτερικό (στην Ελβετία, την Κίνα, τις ΗΠΑ, τη Ρωσία, την Τσεχία για να αναφέρω μόνο ορισμένους από τους αγαπημένους προορισμούς σου), μέσα στο πολυτελές επισκοπικό μέγαρο, με πολιτικό προσωπικό για να σε εξυπηρετεί ενώ διαχειρίζεσαι μία απίστευτη περιουσία -συμπεριλαμβανομένης και της πρώην μοναστηριακής που με αντικανονικό τρόπο έκανες μητροπολιτική- και από την άλλη να κλαις για τη φτώχεια του ελληνορθόδοξου λαού; Γιατί, πώς μιλάς για εγωισμό, όταν έχεις ο ίδιος αγιογραφήσει την αφεντομουτσουνάρα σου στον πρόναο ιστορικού μοναστηριού με μορφή που παραπέμπει σε άγιο της ερήμου και προσπαθείς να ιδιοποιηθείς την ιδιότητα του κτίτορα; Γιατί, πώς τολμάς να μιλήσεις για μίσος και εμπάθεια, όταν έχεις (κατα)διώξει απηνώς υπέροχους παπάδες με μεταθέσεις σε άλλες μητροπόλεις (όπως ο π. Χαράλαμπος Καρακάσης) ή θεολόγους (όπως ο Παναγιώτης Σημάτης) του οποίου προσπαθούσες να πετύχεις την απόλυση από το δημόσιο σχολείο; Γιατί, πώς τολμάς να μιλάς για φασισμό εσύ, ο υμνητής της Χρυσής Αυγής, ο λάτρης των νεοναζί που τους χαρακτήρισες «μια γλυκιά ελπίδα» για το μέλλον;
Θα σταματήσω το σχόλιό μου εδώ γιατί όσο καταμετρώ τα δύο μέτρα και δύο σταθμά του κ. Λενή, μου έρχεται στομαχικός ίλιγγος. Καλή μετάνοια Άγιε Καλαβρύτων!
Πάντως ο παπούλης αυτός, αν και διορισμένος σε χωριό, έχει πολύ καλή πένα. Γράφει σαν να έγραφε ο ίδιος ο Μητροπολίτης του. Πολύ καλός, πραγματικά. Προτείνω να μετατεθεί σε μιά κεντρικότερη ενορία. Αδικείται στο χωριό.
Ωραία επιστολή...
Πέρα από την ευτελή "κολακεία" του δεσπότη και τις κακομοίρικες, αθεολόγητες και κοινότοπες θρησκοληψίες για τέμπλα , ράσα, μεταφράσεις κτλ κτλ που αναμασάει ο παπάς του εύχομαι στη Φιλοσοφική Σχολή που θα πάει να μάθει επιτέλους γράμματα και να μη μεταφέρει και εκεί το περιθωριακό μοντέλο του ρασοφόρου που αδυνατεί ή αρνείται να αντιληφθεί τον κόσμο και την επιστήμη με πρόφαση την τερατουργημένη πίστη.
Όλοι επικαλούνται τους Πατέρες που τόσο αγνοούν!
Επίσης να μάθει καλά την αρχαία γλώσσα για να μιλήσει με ντοκουμέντα για τις "γελοίες μεταφράσεις" και να λειτουργήσει κάποτε το θεολογικό του αισθητήριο για να κρίνει τη σοβαρότητα των θλιβερά απαράδεκτων λόγων της παρέμβασης τους στο λειτουργικό κείμενο.
Τέλος του εύχομαι κάποτε στη ζωή του να βρεθεί υπό την επισκοπική πατρότητα κάποιου σαν τον Δημητριάδος που τόσο άχαρα μέμφεται, όχι για τιμωρία, αλίμονο. Δε θα συνεχίσω όμως. Ας καταλάβει μόνος του.
Δημοσίευση σχολίου