του Μ. Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Τσέτση
Την Πέμπτη της Διακαινησίμου, στην εφημερίδα «Εστία» δημοσιεύθηκε ένα εξαίρετο χρονογράφημα της Μαρίας Μπαλοδήμου, υπό τον τίτλο «Πάσχα στην Πλάκα». Στο εν λόγω γραπτό της, η γνωστή αυτή δημοσιογράφος, αφού πρώτα περιέγραφε, με συγκίνηση και νοσταλγία, την κατανυκτική ατμόσφαιρα η οποία δέσποζε κάποτε την Μεγάλη Εβδομάδα και τη νύκτα του Πάσχα στην γραφική Πλάκα τής νιότης της, στη συνέχεια εκδήλωνε απογοήτευση και πόνο για την, κατά την τέλεση των Ιερών Ακολουθιών των σεπτών αυτών ημερών, βλάσφημη και ξετσίπωτη συμπεριφορά των νεο-Ελλήνων, «που μέσα σε λίγες δεκαετίες έχασαν την φυσιογνωμία τους, τον σεβασμό τους, και ό,τι τους χαρακτήριζε ως Έλληνες ορθοδόξους». Και περάτωνε το κείμενό της, θέτoντας ένα αδυσώπητο ερώτημα: Τελικά, «ποιοί έκαμαν Πάσχα στην Πλάκα, και ποιοί Πάσχα ″της πλάκας ″»; (Κρίμα που το περιορισμένο τιράζ της «Εστίας» δεν επέτρεψε στο ευρύτερο κοινό να απολαύσει το ευωδιάζον από Ορθόδοξο άρωμα στοχαστικό τούτο γραπτό).
Το χρονογράφημα της κυρίας Μπαλοδήμου, ξαναζωντάνεψε στη μνήμη μου την πικρή εμπειρία που είχα μια εβδομάδα νωρίτερα. Το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης. Όταν, μεταβαίνοντας στον Σταυροπηγιακό Ναό του Αγίου Παύλου Γενεύης για την Ακολουθία των Αγίων Παθών, είδα αναρτημένη στην είσοδο και τον αύλειο χώρο τού Ορθοδόξου Κέντρου του Οικουμενικού Πατριαρχείου μια διαφήμιση Ελληνικής ταβέρνας, η οποία έλεγε τα εξής: «Μεγάλο Σάββατο σε Ελληνικό Εστιατόριο - Μαγειρίτσα σπιτική - Αρνί σούβλας με πατάτες – παϊδάκια στα κάρβουνα - κοκορέτσι - μεζέδες. Μετά τις 23.00 (σημ. του γράφοντος: δηλ. διαρκούσης της Αναστάσιμης Θ. Λειτουργίας!) ειδικές τιμές»!! Ο εστί μεθερμηνευόμενον: «Ορθόδοξοι Έλληνες της Γενεύης, παρατήσατε τον Ναό και σπεύσατε να γιορτάσετε Πάσχα στο φαγάδικό μου, έστω κι΄αν ο Ιερός Χρυσόστομος σας καλεί να ″απολαύσετε του συμποσίου της πίστεως″ που σας προσφέρει η Εκκλησία χαράματα Κυριακής»! Και αυτό, πατέρες, αδελφοί, αδελφές και τέκνα, στα προπύλαια μιας Εκκλησιάς! Αδιαντροπιά και ασέβεια στο απόγειό τους!
Θα λεχθεί ενδεχομένως, προς τι ο σκανδαλισμός; Ουδέν το αξιόμεμπτον υπάρχει στην πρωτοβουλία του εστιάτορα! Ο άνθρωπος έπραξε ό,τι κάμει τέτοια μέρα ο κάθε εστιάτορας και ταβερνιάρης της Ορθόδοξης Ελλάδας! Απλώς, εξήγαγε στην Διεθνή Γενεύη μια «Ορθόδοξη Παράδοση», προκειμένου να δουν οι αιρετικοί ετερόδοξοι και ετερόθρησκοι κάτοικοι της, το τι σημαίνει «Ελλήνων Πάσχα»!
Όταν διαπιστώνει κανείς τον τρόπο με τον οποίο εορτάζεται σήμερα το Πάσχα στον Ελλαδικό χώρο, εύλογα διερωτάται: πώς ο πάλαι ποτέ Θεοσεβούμενος και ευλαβής Έλληνας, την κατ΄εξοχήν αυτή Εορτή της Ορθοδόξου Ανατολής, η οποία «πανήγυρις εστί πανηγύρεων, εν η ευλογούμεν Χριστόν εις τους αιώνας» (Ειρμός της Η΄ ωδής του Αναστάσιμου Όρθρου), την μετέτρεψε σε ασεβές φολκλορικό «πανηγύρι»; Τι συνέβη ώστε, με το χρόνο, να απωλέσει ο Έλληνας την Ορθόδοξη ταυτότητά του; Αυτήν που του εδόθη την ημέρα της Βαπτίσεώς του με την «Σφραγίδα Δωρεάς Πνεύματος Αγίου» και όχι εκείνην που έλαβε από τις Αστυνομικές Αρχές! Πώς αφήκε την κάποτε παροιμιώδη προς τα Θεία ευλάβειά του; Πώς, και γιατί, εγκατέλειψε την πηγαία προς την Εκκλησία αγάπη και αφοσίωσή του;
(Προς άρσιν κάθε παρεξηγήσεως, θα ήθελα να τονίσω πως τα ως άνω δεν στοχεύουν το μικρό εκείνο ποσοστό τών όντως πιστών και ευλαβών μελών της Εκκλησίας, που με συνέπεια και προσήλωση βρίσκονται πάντοτε στο πλευρό της και βιώνουν το Μυστήριο τής εν Χριστώ Κοινωνίας, αλλά την πελώρια μάζα των αδιάφορων, ή χλιαρών ως προς την πίστη, μελών της Ελληνικής κοινωνίας. Αναφέρονται σ΄αυτούς που παρά την απόσταση την οποία πήραν από την Εκκλησία, και την προς αυτήν ανίερη, ανοίκεια, συχνά δε και εχθρική συμπεριφορά τους, συμπεριλαμβάνονται σε στατιστικές, προκειμένου να φανεί στον κόσμο πως η Ελλάδα είναι μια «κατ΄εξοχήν Ορθόδοξη χώρα»).
Ποιοί είναι οι παράγοντες εκείνοι που συνετέλεσαν στην βαθμιαία λιποταξία της μάζας των Ελλήνων πολιτών από την Εκκλησία τους; Η Μασωνία; Ο Σιωνισμός; Ο Θεοσοφισμός; Ο Οικουμενισμός; Μήπως είναι τα «οθνεία αυτά πολιτικο-θρησκευτικά σχήματα» που ώθησαν τον σύγχρονο Έλληνα να στρώνεται σε ταβέρνες την Μεγάλη Παρασκευή, μετά την περιφορά του Επιταφίου, και να το ρίχνει στο φαγοπότι, για δήθεν «μακαριά» στον μόλις ενταφιασθέντα Χριστό; Μην τυχόν ο «αιρεσιάρχης» Πάπας προέτρεψε τον νεο-Έλληνα να συγχέει το «Ανάστα ο Θεός» του Μεγάλου Σαββάτου με το «Ανέστη Χριστός» της «μιάς των Σαββάτων», (ήτοι της Κυριακής του Πάσχα), και να εξαγγέλλει με στόμφο από ραδιόφωνα και τηλεοράσεις μεσημεριάτικα Σαββάτου, πως «έγινε η πρώτη Ανάσταση!»; Ωσάν ο Κύριος να αναστήθηκε δις εκ νεκρών εντός δωδεκαώρου! Οι οικουμενιστές, άραγε, κατήχησαν τον Ορθόδοξο Έλληνα να διασκορπίζεται «ως εκλείπει καπνός» και να εξαφανίζεται «ως τήκεται κηρός από προσώπου πυρός» μόλις ηχήσει το «Χριστός Ανέστη», αδιαφορώντας πλήρως για ό,τι θα ακολουθήσει ευθύς μετά το χαρμόσυνο αυτό άγγελμα, και αφήνοντας μόνους κι΄έρημους λειτουργούς, ψάλτες και ολίγιστους πιστούς να τελέσουν την Πασχάλια Θεία Λειτουργία; Θα λεχθεί, ίσως, ότι έτσι είναι το «Πάσχα Ελλήνων! Είναι όμως «Πάσχα Κυρίου»;. That is the question.
Τι αποκρίνεσθε σεβαστοί πατέρες, αγαπητοί αδελφοί και συλλειτουργοί στο ερώτημα αυτό; Κυρίως όσοι που εδώ και πολύν καιρό με εγκυκλίους, ομιλίες και γραπτά μάχεσθε σθεναρά για την αυστηρή τήρηση της Ορθοδόξου Παραδόσεως και την προστασία της αμωμήτου πίστεώς μας από την λύμη των αιρέσεων και την λαίλαπα της «Παναιρέσεως του Οικουμενισμού»; Δεν νομίζετε ότι επέστη καιρός να αρθρωθεί και κάποιος θεολογικός και ποιμαντικός λόγος, προκειμένου να ελεγχθούν και οι αιρετικές έναντι του Θεού και των Θείων συμπεριφορές του «Ορθόδοξου» Έλληνα, ο οποίος λοιδορεί τον σταυρωθέντα και παθέντα και ταφέντα και Αναστάντα Χριστό, και έχει μετατρέψει πλέον τα Μυστήρια της Εκκλησίας σε απλή κοινωνική εκδήλωση;
Πατέρες και αδελφοί, Χριστός Ανέστη! Καθώς δε διακηρύττει ο Ιερός Χρυσόστομος στον Κατηχητικό του Λόγο, «Ανέστη Χριστός και πεπτώκασι δαίμονες». Μη λησμονούμε όμως ότι δαίμονες δεν εμφωλεύουν μόνο στην «αιρετική Δύση». Υφίστανται και στην καθ΄ημάς Ανατολή. Και σ΄αυτήν ακόμη την Ορθοδόξη Ελλάδα!
11 σχόλια:
Δυστυχώς, ο Πολυσέβαστος Μέγας του Οικ.Θρόνου Πρωτοπρεσβύτερος, κ. Γ.Τσέτσης, έχει απόλυτο δίκαιο! Τα έγραψε και τα είπε και ο μακαριστός παπα-Μιχαήλ Καρδαμάκης "θα σου πετάξουν στο νάρθηκα της Εκκλησιάς ένα τσόφλι από κόκκινο αβγό και θα φύγουν τρέχοντας...", τα έγραψε και τα είπε και ο Χ.Γιανναράς "Ο σημερινός «προοδευτικός» και «διαφωτισμένος» άνθρωπος μοιάζει να έχει απλώς «μεταλλάξει» τη θωράκιση της ψυχολογικής του αυθυποβολής. Καταφεύγει στη μεταφυσική της «τυχαιότητας», στην κατασφάλιση του πανικόβλητου εγώ με ακόρεστες αξιώσεις δικαιωμάτων. Θέλει την ανάσταση να είναι γραφικό παραμύθι, κόκκινα αυγά, οβελίας, κοκορετσάκι, «εκσυγχρονισμένη» μαγκιά αυτοευνουχισμού της ιστορικής του συνείδησης, της υπαρξιακής του εγρήγορσης. Τρέμει την ερωτική διακινδύνευση, το άθλημα της ελευθερίας.
Ανταλλάσσει «πράγμα τζιβαϊρικόν πολυτίμητο» με χάντρες και καθρεφτάκια."!
Ο κ.Τσέτσης, και ορθώς, προσδιορίζει ως τόπο κατοικίας του διαόλου και των έργων του & της πομπής του & των αγγέλων του & της λατρείας του την "Ορθόδοξη Ελλάδα..."! Έτσι είναι, δυστυχώς και πάλιν και πολλάκις! Αλλά έτσι είναι! Εμένα με προβλημάτισε όμως το άλλο...το ότι αυτή η δυσωδία του ψευτοορθοδόξου επαρχιωτισμού -διαολικής, κατά πάντα, συνεργείας έργου- έχει φθάσει μέχρι την Διεθνή Γενεύη...αυτό δεν είναι καλός οιωνός... Ο Ελλαδιτισμός αρχίζει και βλασφημεί επικίνδυνα εν τοις έθνεσι το Όνομα του Αναστάντος!
Πάτερ μου, ότι είμαστε μόνο κατ' όνομα χριστιανοί πρέπει να μας κάνει να αγωνιστούμε να γίνουμε και στα έργα, όχι να χάσουμε και το όνομα, για να είμαστε εντάξει!! Η αμαρτία μας και η ασυνέπειά μας δεν αμνηστεύει την ισοπέδωση και το ψέμα. Το γιατί είμαστε σε αυτά τα χάλια δεν είναι μόνο πολιτικο-θρησκευτικού σχήματος(sic) αποτέλεσμα, αλλά κυρίως διότι προτιμούμε να βαδίζουμε την ευρύχωρη και πλατεία οδό. Το λέει ο ίδιος ο Χριστός. Και μπαίνουμε σε ένα φαύλο κύκλο μέσα στον οποίο βρίσκεται και ο οικουμενισμός, διότι πάς γαρ ο τα φαύλα πράσσων μισεί το φώς, γιατί στο φώς αποκαλύπτεται. Και το φώς είναι και η αλήθεια και η ζωή. Επομένως στο φαύλο αυτό κύκλο φωλιάζει το ψέμα και τα οψόνια της αμαρτίας, ο θάνατος. Καλόν αγώνα με προσευχή και ταπείνωση. Έτσι έρχονται οι αρετές και το καλό παράδειγμα. Και με τη χάρη της Παναγίας μας, της ελπίδος και μάνας μας. Χριστός Ανέστη!
Λυπάμαι που διάβασα αυτό το κείμενο. Στεναχωριέμαι διότι ο π. Τσέτσης δεν λέει ψέματα. Το διαπιστώνω κι εγώ στο λίγο καιρό που συμμετέχω όπως όπως στη ζωή της Εκκλησίας.
Κάτι άλλο δεν έχω να πω, με κάλυψε πλήρως ο πρώτος σχολιαστής. Αυτο που θα ήθελα να επισημάνω είναι μια ερώτηση: μήπως οι κύριοι και οι κυρίες, λαϊκοί και κληρικοί, που "αγωνίζονται" για την "Ορθόδοξη πίστη και παράδοση" αρέσκονται σε μια τέτοιου είδους "Ορθοδοξία"-καρικατούρα Ορθοδοξίας δηλαδή, όπως αυτή που κυριαρχεί στον Ελλαδικό χώρο, αφενός για να αισθάνονται αυτοί άνετα και να μπορούν να κρύβουν ανενόχλητοι τις παρανοϊκές και μικρονοϊκές φοβίες και τα κενά τους, αφετέρου για να βρίσκουν οπαδούς και υπήκοους για να εξουσιάζουν και να διαφεντεύουν (και γιατί όχι, και να τρέφονται απ' αυτούς); Food for thought...
ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ Ο Π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΕΤΣΗΣ. ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΟΡΘΟΔΟΧΟ ΦΡΟΝΗΜΟ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΠΟΙΜΕΝΕΣ ΚΑΘΕΥΔΟΥΝ Η ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΥΛΑΞΗ ΤΟΥ ΠΟΙΜΝΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΠΟΣΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΣΥΝΕΧΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ ΤΟ ΟΤΙ Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΕΝΤΡΟΝ ΑΚΡΑΙΩΝ ΦΩΝΩΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΩΝ ΤΟΥ ΟΙΚ, ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΕΝΩ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΠΡΟΟΔΟΥ ΥΓΙΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΗΘΟΥΣ....
Είναι πασίγνωστο, ότι γίνεται μεγάλος αγώνας εκ μέρους των Κληρικών για να υπενθυμίσουν στον κόσμο, πως εορτάζεται σωστά το Πάσχα, και οι άλλες γιορτές. Είναι άδικο να λέμε ότι οι κληρικοί αδιαφορούν και δεν συμβουλεύουν, ανεξαρτήτως αποτελέσματος.
Είναι επίσης άδικο να απαξιώνουμε τους Ελλαδίτες κληρικούς. Στο κάτω - κάτω, ο εστιάτορας της Γενεύης είναι υπό την Πνευματική εποπτεία του Πατριαρχείου !
Υπήρξε ποιμαντική μέριμνα γι αυτόν ?
Που καιρός για λειτουργική κατήχηση,για διαφώτιση γύρω από το νόημα της αναστάσιμης λειτουργίας και για άλλα τέτοια ντεμοντέ και επουσιώδη!Το μείζον είναι να βάλουν οι παντογνώστες ελλαδίτες επίσκοποι τη σφραγίδα τους για τα δέοντα οικονομικά μέτρα,την εξωτερική πολιτική,το μεταναστευτικό,τη διάσωση της Εθνικής Τράπεζας,το νέο πρόγραμμα των θρησκευτικών,το μουσουλμανικό τέμενος,το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο και τα λοιπά πεδία των κατεξοχήν αρμοδιοτήτων τους.
Ξ.Κ
“Στο κάτω - κάτω, ο εστιάτορας της Γενεύης είναι υπό την Πνευματική εποπτεία του Πατριαρχείου ! Υπήρξε ποιμαντική μέριμνα γι αυτόν;”
Αμάν!!! και δω ο Πατριάρχης φταίει;
Αφου αποθρησκοιοποιηθηκε το εκκλησιαστικο γεγονος - οπως λεν πομποδως την εκκλησια καποιοι - απο ολους οικουμενιστες και αντιοικουμενιστες ,οργανωσιακους και ανοργανωτους ας τα λουστουνε τωρα . Ξεχασαν ολοι οι θεολογοι οτι η θρησκεια που τοσο μεθοδικα πολεμησαν τις τελευταιες δεκαετιες ειναι απλουστατα το υποστρωμα πιστης που εχει η εκκλησια . Αν τον πεισεις οτι η θρησκεια δηλαδη το περιεχομενο πιστης ειναι τιποτα και η ολη ιστορια ειναι οι υμνοι και οι αγιογραφιες και τα αμφια - που χρειαζονται βεβαια και αυτα αλλα ειναι δευτερευοντα για το 95 τοις 100 των χριστιανων οπως δειχνουν οι στατιστικες - τοτε ο αλλος γιατι να κατσει στη λειτουργια ως το τελος . Για να ακουει τον ψαλτη και να βλεπει τα αμφια του παπα . Παει σπιτι τρωει την μαγειριτσα ανοιγει την tv βλεπει καμια τραγουδιστρια και περνα και καλυτερα . Και οσο θα συνεχισουν να υπερτονιζουν το εξωτερικο μερος - αμφια , ψαλτικη δεινοτητα κλπ και τ περιεχομενο πιστης η θρησκεια δηλαδη να υποβαθμιζεται - σε λιγα χρονια ουτε για το Χριστος Ανεστη δεν θα καθεται ο αλλος . Α.Μ
ΠανΚαπ.
Στην επόμενη παράγραφο ο π.Γεώργιος τα φορτώνει όλα "στον Ελλαδικό χώρο", και "στα μέλη της Ελληνικής κοινωνίας" , ακόμη και τον εστιάτορα της Γενεύης.
Μήπως αυτό λέγεται προκατάληψη ?
(Και επί τη ευκαιρία, θα ήθελα να ρωτήσω, με όλο το σεβασμό, οι Κληρικοί του Πατριαρχείου έχουν διαφορετική Ιερωσύνη, και διαφορετική Αγιαστική χάρη, πιο αποτελεσματική απο τους Ελλαδίτες ?
Μια απλή ερώτηση: Στα Δωδεκάνησα και στην Κρήτη, όπου ως γνωστόν δεν υπάρχουν αντι-οικουμενιστές και αντι-παπικοί επίσκοποι, πώς εορτάζεται άραγε το Άγιον Πάσχα; Ασκητικά και Αγιορείτικα; Ας μας απαντήσει αν έχει την καλοσύνη ο π. Γεώργιος.
«εμείς οι ιερείς και οι αρχιερείς στην Αμερική για 70 χρόνια περίπου προσπαθούσαμε να φέρουμε τον κόσμο στις εκκλησίες κάνοντας φεστιβάλ. Δηλαδή διοργανώναμε γιορτές και πανηγύρια και προσφέραμε ποτά, φαγητά, χαρά, διασκέδαση και άλλα παρόμοια. Είχαμε ξεχάσει την προσευχή το κομποσχοίνι την εξομολόγηση τη νηστεία, την άσκηση, την παράδοση της Εκκλησίας μας. Το σπουδαιότερο, δεν αφήναμε να δημιουργηθούν μοναστικά κέντρα. Τα θεωρούσαμε ότι δεν χρειάζονται και ότι δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα στην Εκκλησία μας. Και ήρθε ένα μικροσκοπικό ανθρωπάκι χωρίς κοσμικές σπουδές, χωρίς πτυχία θεολογίας, χωρίς να έχει ρηξικέλευθες και καινοτόμους ιδέες, όπως πιστεύαμε ότι έχουμε εμείς και μας θύμισε την παράδοσή μας. Δεν πούλησε σουβλάκια, γύρο, μουσακά, μπακλαβάδες και τα άλλα φαγητά της ελληνικής κουζίνας, αλλά πούλησε, ή μάλλον προσέφερε δωρεάν, τον ξεχασμένο Χριστό της Ορθοδοξίας. Δεν κάλεσε σε χορούς και διασκεδάσεις, αλλά σε αγρυπνίες και νηστείες. Και ο κόσμος, φωτισμένος από το Θεό, τον πλαισίωσε και τον περιτριγύρισε και τον ενίσχυσε. Η κοσμοσυρροή που παρατηρείται είναι άνευ προηγουμένου. Η Αμερική που προσπαθούσε να ξεφύγει από την καταναλωτική κοινωνία, την αφθονία και τον κόρο των υλικών αγαθών, με κινήματα όπως των hippies και τη στροφή προς τις ανατολικές θρησκείες, άρχισε να ανακαλύπτει τον γνήσιο και αρχέγονο χριστιανισμό της Ορθοδοξίας μας. Ο π. Εφραίμ ήρθε και έκανε μία μεγάλη σκάλα από τη γη στον ουρανό. Μας έδωσε την δυνατότητα εδώ στην Αμερική ν’ ανεβαίνουμε πάνω στον ουρανό με τα μέσα της ορθοδόξου παραδόσεως.»
απάντηση για τον ρόλο των οικουμενιστών στην διάλυση τής λατρείας , δια στοματος π. Αντωνίου Μοσχονά, ιερέως στο Tucson της Αριζόνα (ΗΠΑ)
Δημοσίευση σχολίου