Του θεολόγου -φιλολόγου
Κώστα Χρ. Νούση
Με αφορμή τα τελευταία άρθρα μου κατά των εκτρόπων της Ένωσης θεολόγων Λάρισας και ειδικότερα κατά της απαράδεκτης στάσης ειδικά προς το πρόσωπό μου από ένα πολιό και επίτιμο μέλος της, και συγκεκριμένα μετά τη δημοσίευση από τον φίλο Παναγιώτη του πλέον πρόσφατου κειμένου μου, κάποιος ανώνυμος «ανήρ» - την ίδια στιγμή που υπέπιπτε στο ως άνω οξύμωρον με ενεκάλεσε για έλλειψη ανδρισμού, αν δεν βάλω μετάνοια στον πολιό - ανέλαβε την υπεράσπιση του τελευταίου. Αυτό που με θλίβει περισσότερο είναι το γεγονός ότι επιβεβαιώνει για μιαν ακόμα φορά την παλαιοντολογική φονταμενταλίζουσα πνευματικότητα της Λάρισας, που κτίστηκε σε παπίζοντα είδωλα θεοποιηθέντων προσωπικοτήτων, μεταξύ των οποίων περικλείει και τον πολιό. Η απολυτότητα ενίων εκ των μορφών αυτών, το αλάθητο με το οποίο περιεβλήθησαν τα λόγια τους από πνευματικά τους παιδιά και ακροατές τους, καθώς και ο εθισμός τους στο μονόλογο - εθισμός που πέρασε και στους «υπερορθόδοξους» θαυμαστές τους που τους εκφράζουν και εκπροσωπούν τις τάσεις αυτές, τους κάνει να αισθάνονται δυσθυμία από τον κάθε αντίλογο που τους ξενίζει. Και μετά; Ακολουθεί το γνωστό επόμενο βήμα: βαπτίζουν πλανεμένο, νεορθόδοξο και ό,τι άλλο τον τολμώντα απλώς να μιλήσει, πόσω μάλλον να τους αμφισβητήσει.
Είναι απλώς αξιοθρήνητοι. Το μόνο βέβαιο είναι πως πολλοί από τους προαναφερθέντες ταγούς και γέροντές τους δεν θα επιθυμούσαν ποσώς αυτή την «αυθεντίστικη αγιοποίηση» στην οποία τους υπέβαλαν οι οπαδοί τους. Η ορθόδοξη θεολογία και οι άγιοί μας δεν έχουν καμιά σχέση με τέτοια άτομα. Την ίδια ώρα που πέρασαν τόσες χαρισματικές μορφές στη χώρα μας αλλά και τα θεολογικά μας γράμματα αναστήθηκαν σε μεγάλο βαθμό από τα βαλτόνερα του εκ δυσμών σχολαστικοπουριτανισμού, αυτοί ζουν στην ιδιωτική τους αυτάρκη θεϊκή πολιτεία, στην κοσμάρα τους δηλαδή. Τους το λέω ευθέως: εσείς διώχνετε καθημερινά τον κόσμο από την Εκκλησία και καταντάτε δυστυχισμένους τους όντες ήδη εν αυτή.
Την ίδια ώρα που οι ίδιοι οι κληρικοί καταπατούν εξόφθαλμα ιερούς κανόνες, τους φορτώνουν (συνήθως βγάζουν και δικούς τους νέους κανόνες!) στα πνευματικά τους (τέκνα) υποζύγια κρατώντας τα με τη βία της πνευματικής τρομοκρατίας – με πιο αποτελεσματικό όπλο το διαστραφέν υπό των ιδίων μυστήριο της εξομολόγησης – και διατηρώντας ταυτόχρονα το μύθο της αγιότητας εν είδει στεφάνης γύρω από το πρόσωπό τους. Τα θύματά τους, οπαδοί μιας νέας ορθοδοξίας – μακάρι να ήταν σαν τη νεορθοδοξία, όπως αυτοί την εννοούν υβρίζοντας άλλους, θα ήταν τουλάχιστον πιο ανθρώπινοι και όχι μια νέα οντική κατηγορία μεταλλαγμένων απόκοσμων – αντιδρούν περίεργα και άκομψα στην ετερότητα – που εγγίζει πολλάκις πιο πολύ τη γνήσια ορθόδοξη πνευματικότητα – θεωρώντας την εχθρότητα.
Λίγο πολύ ο ανώνυμος αυτός με αποκάλεσε πλανεμένο και δήλωσε ότι θα προσευχηθεί για μένα. Να πάψω να «γιανναρίζω», να επιστρέψω στον παλιό καλό μου εαυτό, όπως με ήξεραν και με αγαπούσαν τότε πολλοί. Αυτό το τελευταίο με έκανε περισσότερο από όλα να ανατριχιάσω για την εικόνα του παρελθόντος…
Κώστας Νούσης - 25/8/2011
Προσυπογράφω το σχόλιο του φίλου Κ. Νούση με όλη μου την ψυχή! Μακάρι το παράδειγμά του να ακολουθούσαν και άλλοι θεολόγοι, οι οποίοι δεν τολμούν... Κι απ' αυτή τους τη στάση διαιωνίζεται η νοσηρή πνευματικότητα.
Π.Α.Α.
Κώστα Χρ. Νούση
Με αφορμή τα τελευταία άρθρα μου κατά των εκτρόπων της Ένωσης θεολόγων Λάρισας και ειδικότερα κατά της απαράδεκτης στάσης ειδικά προς το πρόσωπό μου από ένα πολιό και επίτιμο μέλος της, και συγκεκριμένα μετά τη δημοσίευση από τον φίλο Παναγιώτη του πλέον πρόσφατου κειμένου μου, κάποιος ανώνυμος «ανήρ» - την ίδια στιγμή που υπέπιπτε στο ως άνω οξύμωρον με ενεκάλεσε για έλλειψη ανδρισμού, αν δεν βάλω μετάνοια στον πολιό - ανέλαβε την υπεράσπιση του τελευταίου. Αυτό που με θλίβει περισσότερο είναι το γεγονός ότι επιβεβαιώνει για μιαν ακόμα φορά την παλαιοντολογική φονταμενταλίζουσα πνευματικότητα της Λάρισας, που κτίστηκε σε παπίζοντα είδωλα θεοποιηθέντων προσωπικοτήτων, μεταξύ των οποίων περικλείει και τον πολιό. Η απολυτότητα ενίων εκ των μορφών αυτών, το αλάθητο με το οποίο περιεβλήθησαν τα λόγια τους από πνευματικά τους παιδιά και ακροατές τους, καθώς και ο εθισμός τους στο μονόλογο - εθισμός που πέρασε και στους «υπερορθόδοξους» θαυμαστές τους που τους εκφράζουν και εκπροσωπούν τις τάσεις αυτές, τους κάνει να αισθάνονται δυσθυμία από τον κάθε αντίλογο που τους ξενίζει. Και μετά; Ακολουθεί το γνωστό επόμενο βήμα: βαπτίζουν πλανεμένο, νεορθόδοξο και ό,τι άλλο τον τολμώντα απλώς να μιλήσει, πόσω μάλλον να τους αμφισβητήσει.
Είναι απλώς αξιοθρήνητοι. Το μόνο βέβαιο είναι πως πολλοί από τους προαναφερθέντες ταγούς και γέροντές τους δεν θα επιθυμούσαν ποσώς αυτή την «αυθεντίστικη αγιοποίηση» στην οποία τους υπέβαλαν οι οπαδοί τους. Η ορθόδοξη θεολογία και οι άγιοί μας δεν έχουν καμιά σχέση με τέτοια άτομα. Την ίδια ώρα που πέρασαν τόσες χαρισματικές μορφές στη χώρα μας αλλά και τα θεολογικά μας γράμματα αναστήθηκαν σε μεγάλο βαθμό από τα βαλτόνερα του εκ δυσμών σχολαστικοπουριτανισμού, αυτοί ζουν στην ιδιωτική τους αυτάρκη θεϊκή πολιτεία, στην κοσμάρα τους δηλαδή. Τους το λέω ευθέως: εσείς διώχνετε καθημερινά τον κόσμο από την Εκκλησία και καταντάτε δυστυχισμένους τους όντες ήδη εν αυτή.
Την ίδια ώρα που οι ίδιοι οι κληρικοί καταπατούν εξόφθαλμα ιερούς κανόνες, τους φορτώνουν (συνήθως βγάζουν και δικούς τους νέους κανόνες!) στα πνευματικά τους (τέκνα) υποζύγια κρατώντας τα με τη βία της πνευματικής τρομοκρατίας – με πιο αποτελεσματικό όπλο το διαστραφέν υπό των ιδίων μυστήριο της εξομολόγησης – και διατηρώντας ταυτόχρονα το μύθο της αγιότητας εν είδει στεφάνης γύρω από το πρόσωπό τους. Τα θύματά τους, οπαδοί μιας νέας ορθοδοξίας – μακάρι να ήταν σαν τη νεορθοδοξία, όπως αυτοί την εννοούν υβρίζοντας άλλους, θα ήταν τουλάχιστον πιο ανθρώπινοι και όχι μια νέα οντική κατηγορία μεταλλαγμένων απόκοσμων – αντιδρούν περίεργα και άκομψα στην ετερότητα – που εγγίζει πολλάκις πιο πολύ τη γνήσια ορθόδοξη πνευματικότητα – θεωρώντας την εχθρότητα.
Λίγο πολύ ο ανώνυμος αυτός με αποκάλεσε πλανεμένο και δήλωσε ότι θα προσευχηθεί για μένα. Να πάψω να «γιανναρίζω», να επιστρέψω στον παλιό καλό μου εαυτό, όπως με ήξεραν και με αγαπούσαν τότε πολλοί. Αυτό το τελευταίο με έκανε περισσότερο από όλα να ανατριχιάσω για την εικόνα του παρελθόντος…
Κώστας Νούσης - 25/8/2011
Προσυπογράφω το σχόλιο του φίλου Κ. Νούση με όλη μου την ψυχή! Μακάρι το παράδειγμά του να ακολουθούσαν και άλλοι θεολόγοι, οι οποίοι δεν τολμούν... Κι απ' αυτή τους τη στάση διαιωνίζεται η νοσηρή πνευματικότητα.
Π.Α.Α.
πίνακας: Σύνθεση της Μαριγώς Κάσση
5 σχόλια:
Λόγω φόρτου εργασίας δε δύναμαι να αντιπαρατεθώ εν εκτάσει προς τον φιλοδωρήσαντά με με τα φιλοδωρήματα της...αγάπης κο Κώστα Νούση.Τον ευχαριστώ πάντως.
Θα σταθώ μόνο σε δύο σημεία.Πρώτα στο γεγονός ότι αφορμή της εναντίον μου Νουσείου επιθέσεως υπήρξε η από μέρους μου ασκηθείσα αρνητική κριτική για την παντελώς αυθαίρετη,παράλογη,αντιευαγγελική,αντιπατερική κι αναιρετική της χριστιανικής αγάπης κατάταξη απ τη μεριά του Κ.Ν. της πλειονότητας των συμμετασχόντων στην αγρυπνία του αγίου Αχιλλείου στην τάξη των φαρισαικώς αυτοδικαιουμένων. Και κατά δεύτερο λόγο η από μέρους μου προς αυτόν σύσταση να είναι πιο προσεκτικός κι όχι αμετροεπής στην αντιπαράθεσή του με καταξιωμένο μέλος της Εκκλησίας της Λάρισας.Σημειωτέον ότι ο κος Νούσης αφού έγραψε ό,τι έγραψε για τους κατ αυτόν φαρισαίους της Λάρισας-μάλιστα στατιστικοποίησε και τις διαθέσεις των μελών του τοπικού εκκλησιαστικού σώματος με το σταλινικής εμπνεύσεως ποσοστό του 98 προς 2%-μας ανέφερε όλως τυχαίως ότι είδε και τον πολιό εκεί κοντά που όδευε κι αυτός στην εκπλήρωση των ιερών του καθηκόντων που εκφράζουν τη φαρισαική αυτοδικαίωση!Είναι αυτός ο τρόπος ο ενδεδειγμένος για την επί επιστημονικών πλαισίων αντιπαράθεση του κου Νούση με τον πολιό;Έπιτρέπεται να τον απαξιώνει κατ αυτόν τον τρόπο;Και κάτι ακόμη!Ο πολιός κε Νούση δεν έχει την ανάγκη της παρέμβασής μου κι ούτε μου τη ζήτησε ποτέ.Παρενέβην όλως αυτοβούλως καθό αναφαίρετο δικαίωμά μου.Κάκισα τη μεθοδολογία που ακολούθησες για να τον απαξιώσεις στη συνείδηση των πιστών της Λάρισας.ΚΙ όταν είδες να γίνεται αυτό από μέρους μου,δυστυχώς έχασες την ψυχραιμία σου και κατέφυγες στο προσφιλές σου δημοσιογραφικό σπορ!Τις ύβρεις κατά των αντιφρονούντων.Δε θα τις αναλύσω,ούτε θα σ ακολουθήσω στον κατήφορο.Διαμαρτύρομαι όμως στεντορεία τη φωνή για τη διαστρέβλωση των υπ εμού γραφέντων.Δεν αγιοποίησα κανέναν κι ούτε ονόμασα κανέναν αυθεντία και το κυριότερο δεν θεωρώ κανέναν αυθεντία.Είμαι κατά του γεροντισμού και πιστεύω ότι δεν πρέπει να κολλάμε σε πρόσωπα.Από κει και πέρα αρχίζει η αμετροέπεια η δική σου και η έλλειψη σεβασμού όπως εν προκειμένω με τον πολιό.Σύνελθε Κώστα Νούση.Γενικεύεις και ισοπεδώνεις.Πρόσωπα και ιεραποστολικές αδελφότητες.Αναρωτήθηκες ποτέ ότι ενδέχεται να αδικείς;Πώς αποφαίνεσαι με τόσο απόλυτο τρόπο;Πώς προβαίνεις άφοβα σε τέτοιου είδους χαρακτηρισμούς;Κβο βάντις Κώστα Νούση;
ΕΝΑΣ ΦΙΛΟΣ ΑΠ ΤΑ ΠΑΛΙΑ
Ασχετό με το θέμα:Γιατί δεν έγινε καμία αφιέρωση-ανάρτηση στην πανή-
γυρι της Ζακύνθου;Τι έχει συμβεί;Άλ
λοτε υπήρχαν τέτοιες αφιερώσεις κ΄
δη εκτεταμένες..!
Φίλε από τα παλιά, με μια μικρη καθυστερηση σου απαντω λόγω απουσιας μου. Τωρα σε ειδα και δεν μπορω να μην πω δυο λογια. Συνεχιζεις να κολλας στην υπ΄εμου φαρισαικη καταταξη ενιων χριστιανων. Μηπως αισθανεσαι μια μικρη ταυτιση; Εστω και ασυνειδητως; Λεω εγω τωρα. Ψαξ' το μονος σου. "Αντιπαραθεση με καταξιωμενο μελος..." μας λες. Σε ποιους; Στους οργανωσιακους; Στους παπαθανασιακους; Στους θεολογικους; Στους ιγνατιακους; Στους ασχετους με τους προαναφερθεντας; Νομιζω οτι θα συναντησεις ενστασεις απο ολες τις παραπανω μεριδες του εκκλησιαστικου πληρωματος. Εγω τον θεωρουσα απλως φιλο μου (και τον θεωρω ακομα απο τη μερια μου, για κεινον δεν ξερω) και τιποτε παραπανω. Λες οτι τον απαξιωνω προσωπικα αναφεροντας το γεγονος οτι τον ειδα να παει στην αγρυπνια. Λαθος. Διοτι αυτο το εγραψα στο διαλογο με σενα και οχι στην εφημεριδα ουτε σε επισημο αρθρο σε ιστολογιο. Εκει ημουν οσο πιο επιστημονικος γινεται. Και κατι ακομα: δεν τον απαξιωσα εγω στη συνειδηση των πιστων της Λαρισας. Αυτος με αποκαλεσε συκοφαντικα ψευδολογο, υβριστη και αναξιοπιστο θεολογικα. Και ενα ακομα: δεν ισοπεδωνω προσωπα και αδελφοτητες. Αντιθετα, πολλοι απο αυτους που εχεις στο νου σου ισοπεδωσαν συνειδησεις και προσωπικοτητες καλων ανθρωπων και νοθευσαν πολλακις αμεσα ή εμμεσα την αυθεντικη ορθοδοξια. Μην απορεις για το πού παω. Προσπαθω να βρω απλως τον Θεο και την Ορθοδοξια και δε με νοιαζει κατι παραπανω. Ο τροπος μου σε ξενιζει, διοτι δεν αρχισες επισταμενη εντρυφηση στους Πατερες, στους συγχρονους αγιους γερονταδες και στην αληθινη και οχι σε εικαζομενη κατά το δοκούν σου υπακοη σε γεροντα - πνευματικο ( αν εχεις οντως και δε νομιζεις απλως οτι εχεις, οπως οι περισσοτεροι που τον χρησιμοποιουν για να ευλογουν το δικο τους θελημα).
Χαιρε παλιοφιλε.
Κ.Ν.
Έχω μιαν απορία: Για πολλά χρόνια ακούω, βλέπω, διαβάζω, να συκοφαντούνται κάποιοι ότι γιανναρίζουν, είναι γιανναρισταί...., τί εννοούν με αυτούς του όρους και σε ποιά γραπτά του Γιανναρά στηρίζονται; και γιατί είναι ανεπίτρεπτον και επί αιρέσει κίνδυνος, να διαβάζει κάποιος Γιανναρά;
ο σὰλος
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Και παλι δυο λογια στον παλιοφιλο. Οπως φανηκε, δε διαβασες καθολου ή δε διαβασες σωστα τα κατ' εμου γραφομενα του πολιου. Ηρθες λοιπον και αντεστρεψες τους ορους - αυτο λεγεται δικηγορος του διαβολου - και με κατηγορησες οτι τον απαξιωνω ηθικα, ενω μαλλον συνεβη το αντιστροφο, και δη τοσο αναισχυντως και τεχνηεντως (και αναισχυντως τεχνηεντως!) που απορω για την αιτια. Κει που μας χρωσταγαν, μας πηραν και το βοδι...Εμ μας φιμωσε προ ετων, εμ ξαναρχεται αμετανοητος με την ιδια, εμπλεη περισσοτερας πονηριας αυτη τη φορα, τακτικη. Οι νοοτροπιες αυτες δεν ειναι τυχαιες. Κτιζονται σε κλειστες αιθουσες, αποπνικτικες, και οχι στον καθαρο αερα της Εκκλησιας. Οι πραξεις του καθενος κρινουν την αξια ή απαξια του και οχι τα λογια των αλλων,που εδω εσυ μας προσηψες ως προσβλητικα κατα του πολιου, διοτι τα βλεπεις προκατειλλημμενα και με κακοτητα σε βαρος μου. Ασε λοιπον και τα υπουλα κηρυγματα σου περι αγαπης, δειχνοντας πρωτος αυτην την αρετη. Και οπως θα ειδες επισης, εγω μιλησα με τεκμηρια, ενω ο πολιος πεταξε συνθηματα και πυροτεχνηματα. Απορω ακομα για ποιο λογο το εκανε, οπως ειχα απορησει με την τοτε "σταλινικη" πρακτικη, και αφησε μας με τα κολπα σου τα φραστικα. Σε γελοιοποιουν, οπως εχασες a priori το κυρος σου κρυβομενος υπο τη φουστιτσα της μαμας ανωνυμιας... Δεν ειμαι αμετροεπης, αγαπητε, αλλα τουναντιον λιαν επιεικης και θα γινω πιο σκληρος, εσσετ' ημαρ, οσο θα βλεπω να σκιαζεται η αληθεια ανεξαρτητως ονοματων και προκατ αγιων. Αν εισαι τιμιος με τον εαυτο σου, ψαξε την αληθεια με αληθινο πνευματικο αγωνα και οχι στις οργανωσιακες αιθουσες ή σε οποιες αλλες τις μοιαζουν. Δεν καταλαβαινω επισης γιατι κοπτεσαι τοσο για τον "καταξιωμενο" και προσπαθεις να μας πλυνεις το κεφαλι περι του ηθους και των αγωνων του για την ορθοδοξια με σκοπο εμμεσως να μειωσεις και απαξιωσεις αλλους αντιστοιχως - και δη παλιο σου φιλο, οπως διατεινεσαι... τελικα ποιανου φιλος εισαι περισσοτερο; Ενα τελευταιο: αν θες οντως να εισαι φιλος καποιου, γινε φιλος της αληθειας. Τοτε, ερευνωντας τιμια, θα βρεις εναν αλλο Χριστο και μιαν αλλην Ορθοδοξια, μακρια απο τις ημιμαθεις σου θεολογικες κρισεις και εμπαθεις τοποθετησεις. Σημερα υπαρχουν τοσα βιβλια, τοσο Αγιο Ορος...τι να πω, ρε φιλε, ξεκολλα απο την αρρωστημενη πνευματικοτητα της Λαρισας! Θεοποιησαν τον π. Αθανασιο. Δε σου φτανει αυτο; Ουτε ο γεροντας δεν θα το ηθελε! Καταλαβε πως κατι δεν παει καλα και συνελθε εσυ πρωτος, πριν προχωρησεις σε αναλογες ποιμαντικες συμβουλες.
Προ ετων ενας συκοφαντισκος ψευτογιατρος - ως λεγεται - με λασπολογησε οτι χρηματιζομουν. Ιδε η πνευματικοτης των σεκτων!
Αραγε ησουν καποτε οντως φιλος μου;Αν ναι, θα αρχισω να αμφιβαλλω για το γουστο μου. Πεισε με για το αντιθετο. Ξεκινα να μελετας Πατερες. Και ασε τους νεους "Πατερες" να τους καταγραψει η εκκλησιαστικη ιστορια.
Και παλιν ερω χαιρε.
Κ.Ν.
28 Αυγούστου 2011 7:26 μ.μ.
Δημοσίευση σχολίου