«Ευγνωμονούμε τον Θεό των Πατέρων μας διότι μας αξίωσε να γεννηθούμε μέσα σ’αυτήν την Εκκλησία και να βαπτισθούμε μέσα στην κολυμβήθρα της Ορθοδόξου Εκκλησίας και διατηρούμε αυτή την σώζουσαν πίστιν της Ορθοδόξου Εκκλησίας ακαινοτόμητον και ακατάτμητον. Πολλές φορές, όπως γνωρίζετε, υπάρχουν οι εντός εισαγωγικών «υπερ-Ορθόδοξοι», οι οποίοι κατηγορούν το Πατριαρχείο μας και τας άλλας Ορθοδόξους Εκκλησίας διότι διεξάγουν διαλόγους με τους μη Ορθοδόξους Αδελφούς μας, διότι έχουμε διαφόρους επικοινωνίας και ανταλλαγές επισκέψεων.
Και πώς θα γινόταν διαφορετικά στον 21ο αιώνα, να μέναμε απομονωμένοι μέσα στο κέλυφός μας ο καθένας με αυτάρκειαν και αυταρέσκειαν, χωρίς να επικοινωνούμε, χωρίς να διαλεγόμεθα, χωρίς να δίδουμε μαρτυρία της Ορθοδόξου Πίστεως μας;
Τελευταίως αυτοί οι αδελφοί μας, οι οποίοι διαπνέονται από υπερβάλλοντα ζήλον, εκυκλοφόρησαν μιαν «Ομολογίαν Πίστεως» στην Ελλάδα, εις την οποίαν, ούτε λίγο ούτε πολύ, λένε ότι αυτοί που δεν υπογράφουν αυτήν την Ομολογίαν, αυτοί που έχουν διαλόγους και επικοινωνίαν με τους ετεροδόξους, αυτομάτως θέτουν εαυτούς εκτός Εκκλησίας. Τους ευχαριστούμε πολύ διότι μας εξωεκκλησιάζουν. Προσεχώς θα πάρουν την δέουσαν απάντησιν από το Οικουμενικό Πατριαρχείον, διότι αυτά τα πράγματα είναι απαράδεκτα.
Όταν όλη η Ορθόδοξος Εκκλησία και όχι μόνον το Οικουμενικόν Πατριαρχείον, αλλά εν Πανορθοδόξω Συνόδω, αποφασίζει να διεξάγει θεολογικούς διαλόγους και να έχει επικοινωνία με τους ετεροδόξους για να βρούμε πού συναντώμεθα και πώς μπορούμε να επανέλθουμε εις την ενότητα της πίστεως της πρώτης χιλιετίας, όταν - λέγω - όλοι οι Ορθόδοξοι, οι επίσημες Εκκλησίες, εν Συνόδω αποφασίζουν υπέρ αυτών των διαλόγων, πώς μπορεί ένα άτομο ή πλείονα άτομα να διαφοροποιούνται από τας αποφάσεις των Συνόδων των Εκκλησιών των και να επικρίνουν τας Συνόδους και τους Προκαθημένους ότι έχουν αποκλίνει από την Ορθόδοξον πίστιν;»
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Χθες στον Ι.Ν. Αγίου Ιωάννου Ξηροκρήνης στον Βόσπορο
Περισσότερα στο Φως Φαναρίου
11 σχόλια:
Μόνο λόγια, λόγια, λόγια...
Ας κοιτάξει να διορθώσουν την εκκλησιαστική κατάσταση της Αυστραλίας και μετά να μιλάνε που αφήσανε την ομογένεια να πνίγεται από τα ανισόρροπα της Χάλκης.
Όταν αυτά που πράττουν και λένε οι άλλοι ,είναι διαφορετικά απο τις απόψεις μας που τις βαπτίζουμε ως μοναδικά ορθόδοξες, τότε τα των άλλων τα θεωρούμε λόγια!Αγνοείς πολλά φίλε μου...
Η Αυστραλία έχει αρχιεπίσκοπο-κεφάλαιο για την Εκκλησία-, μη βασίζεσαι σε Σωτηροπουλικές κακιούλες.
... Χαίρω για την απάντηση του Πατριάρχη!!!!
Ο σάλος.
γι' αυτό ο Αυστραλίας δεν έχει επικοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και με τους Πατριαρχικούς; Γιατί δεν τους δέχεται στην Αρχιεπισκοπή; Γιατί δεν τους επιτρέπει είσοδο; Μια καλή απόδειξη σ' αυτό είναι ο τρόπος με τον οποίον συμπεριφέρεται η αρχιεπισκοπή Αυστραλίας στο Μητροπολίτη Νέας Ζηλανδίας Αμφιλόχιο και στους κληρικούς της.
@Σάλος
Στην 8η Οικουμενική Σύνοδοι ποιοι μαζεύτηκαν?? Να κάνουν τι???
Δεν ήταν ο Μέγας Φώτιος? Δεν συγκλήθηκε με διαταγή Αυτοκράτορα?? Δεν εγκρίθηκε από τους πατριάρχες της Παλαιάς Ρώμης, Νέας Ρώμης (Κων/πολης), Αντιοχείας, Αλεξανδρείας και Ιεροσολύμων.
Αλλά πολλούς δε τους συμφέρει να την αποδεχθούν γιατί κατακεραυνώνει τους αιρετικούς Ρωμαιοκαθολικούς.
Ποιος άλλος λόγος να υπάρχει που πολλοί κάνουν τα στραβά μάτια ??
Πες μου! Και μη κάνεις και εσύ πως δεν ακούς, πως δεν καταλαβαίνεις..
Αν όντως είναι οικουμενική τότε ΤΙ ΜΙΛΑΤΕ??
Αγνοείς εσύ λοιπόν? Ή σφάλλουμε εμείς!
Έχεις ‘κότσια’?? Δώσε απάντηση!
4_0
Από το blog thriskeftika
1. Η «Ομολογία Πίστεως» θορύβησε από την πρώτη στιγμή τους οικουμενιστές. Ήταν φανερό πως αργά ή γρήγορα και ο ίδιος ο Πατριάρχης θα ασχολούνταν με αυτή τη σημαντική κίνηση πλήθους αγωνιστών κληρικών και λαϊκών.
2. Δυστυχώς αντί εγκατάλειψης της οικουμενιστικής γραμμής το Πατριαρχείο δείχνει έτοιμο για σκληρή στάση απέναντι σε όσους υπογράψαμε την «Ομολογία Πίστεως». Τι θα περιλαμβάνει αλήθεια η «δέουσα απάντηση» που «προσεχώς» θα μας δώσει το Οικουμενικό Πατριαρχείο;
3. Η προσπάθεια να εμφανιστούν όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες ότι συμφωνούν απόλυτα με τους διαλόγους είναι ανεπιτυχής. Όλοι θέλουμε να γίνεται διάλογος. Με ποιες όμως προϋποθέσεις και ποιους όρους; Και ερωτούμε: Συμφωνούν οι Ορθόδοξες Εκκλησίες με τις συμπροσευχές που γίνονται στη διάρκεια των διαλόγων; Συμφωνούν οι Ορθόδοξες Εκκλησίες με την καταπάτηση των Θείων και Ιερών Κανόνων (περί συμπροσευχών κλπ); Λησμόνησε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος την απόφαση της Συνόδου της Βουλγαρικής Εκκλησίας να μη συμμετάσχει στις εργασίες της Μικτής Επιτροπής Διαλόγου στην Κύπρο; Και επιπλέον: Ποιος προσέδωσε στις Συνόδους αλάθητο τύπου «παπικού αλαθήτου» και απαγόρευσε στους πιστούς να διαφοροποιούνται από τις Συνόδους όταν διαπιστώνουν «απόκλιση στην Πίστη»;
4. Κάτι τελευταίο. Διάβασε καλά ο Πατριάρχης τα ονόματα των επισκόπων, κληρικών και λαϊκών που υπέγραψαν την «Ομολογία Πίστεως»; Αλήθεια, όλους αυτούς τους κρίνει ως «υπερ-Ορθόδοξους» και έχοντας «υπερβάλλοντα ζήλον»;
O Πατριάρχης ψεύδεται ενσυνειδήτως λέγοντας τα παραπάνω.
Σε ποια πανορθόδοξο σύνοδο συμφωνήθηκε η άρση των αναθεμάτων προς τον Πάπα;
Σε ποια πανορθόδοξο Σύνοδο αποφασίσθηκε η αλλαγή του ημερολογίου και ο συνεορτασμός του Πάσχα της Εκκλησίας της Φινλανδίας και της Σλοβακίας με τους παπικούς και προτεστάντες ;
Σε ποια πανορθόδοξο σύνοδο αποφασίσθηκε η συμπροσευχή με τους παπικούς και προτεστάντες, παρά την κατάφωρη απαγόρευση των σχετικών Ιερών Κανόνων;
Σε ποια σύνοδο αποφασίσθηκε η μνημόνευση του Πάπα και ο πολυχρονισμός του με ειδικά προς τιμήν του τροπάρια, στη Θεία Λειτουργία, όπως έγινε στο Φανάρι το 2006 ;
Ψεύδεται επίσης γιατί αποκρύπτει ότι οι Εκκλησίες της Γεωργίας και της Βουλγαρίας απέχουν από το ΠΣΕ αλλά όπως επισημάνθηκε και παραπάνω, και από τον διάλογο με τους παπικούς.
Τώρα μένει να ακούσουμε και να ίδωμεν τους «κεραυνούς του Διός» από το, χειμαζόμενο κατά τα άλλα, Φανάρι.
Θα περιμένουμε να δούμε και τους υποτελείς που θα σπεύσουν να καταθέσουν γη και ύδωρ στους πόδας του «αυθέντου και δεσπότου» των.
ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ ΡΕ MISHA ΝΑ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙΣ ΤΟΝ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΧΥΔΑΙΟΛΟΓΕΙΣ, ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΙΟ ΥΒΡΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΑΝΑΡΤΑΣ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΒΛΑΣΦΗΜΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΩΝ;;;;;;
ΠΟΙΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΣΑΙ;;;
ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ ΥΠΟΚΡΙΤΑ;;;; ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙ-ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ!!!! ΕΙΣΑΙ ΤΟ ΟΝΕΙΔΟΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΟΣ!!!!
Kai η μετταρύθμιση του εορτολογίου το 1924 έπρεπε να την αποφασίσουν όλοι οι ορθόδοξοι, οι επίσημες εκκλησίες εν Συνόδω(όπως για το διάλογο που επικαλείται ο Πατριάρχης) και όχι να έχουμε το θλιβερό φαινόμενο άλλοι να εορτάζουν κι άλλοι να νηστεύουν. Έχω άδικο κ. Ανδριόπουλε?
@1 Σεπτέμβριος 2009 10:13 πμ
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ! ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΕΧΕΙ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΗΔΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΙΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΓΚΥΨΕΙ Η ΜΕΛΛΟΥΣΑ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ! ΕΩΣ ΤΟΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑΣ ΘΑ ΕΥΡΗΤΕ ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗΝ ΔΙΑΤΡΙΒΗΝ ΤΟΥ +ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ(ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΣ-ΝΟΜΙΖΩ- ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ).
γιατι σωνει και καλά πρέπει να ασπαζονται ολοι τις ιδεοληψίες και τα συμφέροντα του Βαρθολομαίου; σε ποια εποχή ζουμε (μεσαίωνα ή κατι τέτοιο) και γιατι αυτός εχει το αλάθητο για τους ορθοδόξους; μη χειρότερα!!!
δεν με ενδιαφέρει η θεολογική προσέγγιση του πράγματος απλώς με ενοχλεί η εωσφορική αλαζονεία του Βαρθολομαίου και των συν αυτώ.
Δ.Γ.
@1 Σεπτεμβρίου 2009 5:13
Kαι πότε θα συνέλθει αυτή η περίφημη μέλλουσα Αγία Σύνοδος της Ορθοδοξίας? Αυτά τα ακούμε από τη δεκαετία του 1960 και από τότε τίποτε δεν έχει γίνει.Δυστυχώς θα διαιωνίζεται η σημερινή απαράδεκτη κατάσταση όπου άλλοι θα εορτάζουν κι άλλοι θα νηστεύουν. Τι κρίμα που η ορθοδοξία να δυσκολεύεται να λύσει τόσο χρονίζοντα και εκκρεμή ζητήματα...
Δημοσίευση σχολίου