Του Κώστα Λογαρά
Το Βήμα
1 Αναδιαρθρώθηκε η Δημόσια Διοίκηση :Το Υπουργείο Παιδείας έγινε «Δια βίου μάθησης …», Το Δημοσίας Τάξεως «…Προστασία του πολίτη…» και πάει λέγοντας. Αλλάζουνε τις πινακίδες και λύνουν τα προβλήματα.
2 Είναι φανερό ότι δεν μπορεί να κρατήσει τα γκέμια ενός αφηνιασμένου αλόγου. Τι να γίνει, δεν είναι όλοι ικανοί να κάνουνε ροντέο. Γιατί, πράγματι, ένα αχαλίνωτο άλογο είναι η χώρα. (Τουλάχιστον ο ένας – λίγος ή όχι — παλεύει να σταθεί στου βουβαλιού τη ράχη. Τι να πεις και για τον άλλο γόνο, που θωράκιζε την Εθνική Οικονομία από τις ξαπλώστρες της Ραφήνας).
3 Θέλει, λέει, να διασώσει την υστεροφημία του -δια της αφωνίας- παρότι και εύγλωττος υπήρξε και λαλίστατος. Η απραξία του κι η χρόνια αεργία του βοά και τον καταδικάζει. Κι εκείνον δια παντός, κι εμάς ποιος ξέρει άραγε για πόσα χρόνια ακόμα, ή δεκαετίες.
4 Το ιδιότυπο «ελληνικό φιλότιμο» (όταν δεν κρύβεται από κάτω η ιδιοτέλεια κι η σκοπιμότητα) συνυφαίνεται, πολλές φορές, με την αυτάρεσκη θυματοποίηση. Λες και μας κυνηγάει παλαιόθεν το σύνδρομο της Ιφιγένειας.
5 Παραμένουν στην πολιτική για να υπερασπίσουνε το έργο τους, καθώς λένε οι ίδιοι, (το ανύπαρκτο όπως βλέπουν όλοι οι άλλοι). Τόσο καιρό κορόιδευαν τους ψηφοφόρους τους, τώρα πρέπει να εξαπατήσουνε τον εαυτό τους. Κι αυτό είναι το πιο δύσκολο.
6 Το καλύτερο που έχει να κάνει ένας σημαιοφόρος της συναλλαγής, ένας στυλοβάτης του πελατειακού συστήματος - ο Νικολάκης ξέρει - είναι να σιωπά. Μίλαγε επί δεκαετίες ολόκληρες. Όπου κανάλι και σταθμός, η Μαλάμω πρώτη. Τώρα πρέπει να το κλείσει, δεν έχει τίποτα να πει. (Μα έλα που είναι ακόμα βουλευτής και τον καλούν στα Μέσα για να διαφωτίσει το κοινό «πώς» και «γιατί» βουλιάξαμε τη βάρκα. Ποιον; αυτόν και τους ομοίους του, που με τόση ελαφρότητα και έλλειψη συνείδησης οδήγησαν τα πράγματα ως εδώ. Αυτοί που έχουν ασελγήσει συστηματικά πάνω στην έννοια της αξιοκρατίας καλούνται να αποφανθούν για τον τρόπο αποκατάστασης της παρθενίας της. Θου, Κύριε, φραγή ερμητική, τάπα κοχλιωτή τω στόματί τους και ρύσαι ημάς από τους πονηρούς).
7 Όταν εκχωρείς την ψήφο σου συνειδητά στον Πατριάρχη τής συναλλαγής, δεν πρέπει να αμφιβάλλεις για την επικείμενη πτώχευση. Αλλά ούτε και να μέμφεσαι τον Πατριάρχη. Την ημέρα της μεγάλης κρίσης ο καθένας έχει την δική του ευθύνη.
8 «Η παράγκα Ψωμιάδη - Μπέου και λοιπής μαφίας είναι δάχτυλος των Ευρωπαίων. Μας ζηλεύουν οι κουτόφραγκοι, γι’ αυτό. Δεν μπόρεσαν να το χωνέψουνε που σηκώσαμε το Τιμημένο, και στήσανε το κόλπο για να μας δυσφημίσουν. Να μας κλέψουνε τη δόξα. Δεν ξέρουν όμως ότι δε μασάμε τέτοια. Άμα τους πετάξουμε το επιχείρημα με τα βελανίδια, θα τους κοπεί ο βήχας». (Σενάριο συνωμοσίας που, σε λίγο, θα κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο https:// katotaheria@aptoMaki.gr).
9 Το κακό με τις θρησκείες είναι αυτό: ότι υπάρχουν πάντα οι μαφίες που εκμεταλλεύονται την πίστη, τα θρησκευτικά αισθήματα ή την αφέλεια των πιστών· και είτε κατακτούν τις εξουσίες είτε αποκτούν περιουσίες. Αφότου το ποδόσφαιρο έγινε θρησκεία, δεν θα μπορούσε να ξεφύγει απ’ τον κανόνα.
Πίνακας: Γιάννη Ψυχοπαίδη, φιγούρα
Το Βήμα
1 Αναδιαρθρώθηκε η Δημόσια Διοίκηση :Το Υπουργείο Παιδείας έγινε «Δια βίου μάθησης …», Το Δημοσίας Τάξεως «…Προστασία του πολίτη…» και πάει λέγοντας. Αλλάζουνε τις πινακίδες και λύνουν τα προβλήματα.
2 Είναι φανερό ότι δεν μπορεί να κρατήσει τα γκέμια ενός αφηνιασμένου αλόγου. Τι να γίνει, δεν είναι όλοι ικανοί να κάνουνε ροντέο. Γιατί, πράγματι, ένα αχαλίνωτο άλογο είναι η χώρα. (Τουλάχιστον ο ένας – λίγος ή όχι — παλεύει να σταθεί στου βουβαλιού τη ράχη. Τι να πεις και για τον άλλο γόνο, που θωράκιζε την Εθνική Οικονομία από τις ξαπλώστρες της Ραφήνας).
3 Θέλει, λέει, να διασώσει την υστεροφημία του -δια της αφωνίας- παρότι και εύγλωττος υπήρξε και λαλίστατος. Η απραξία του κι η χρόνια αεργία του βοά και τον καταδικάζει. Κι εκείνον δια παντός, κι εμάς ποιος ξέρει άραγε για πόσα χρόνια ακόμα, ή δεκαετίες.
4 Το ιδιότυπο «ελληνικό φιλότιμο» (όταν δεν κρύβεται από κάτω η ιδιοτέλεια κι η σκοπιμότητα) συνυφαίνεται, πολλές φορές, με την αυτάρεσκη θυματοποίηση. Λες και μας κυνηγάει παλαιόθεν το σύνδρομο της Ιφιγένειας.
5 Παραμένουν στην πολιτική για να υπερασπίσουνε το έργο τους, καθώς λένε οι ίδιοι, (το ανύπαρκτο όπως βλέπουν όλοι οι άλλοι). Τόσο καιρό κορόιδευαν τους ψηφοφόρους τους, τώρα πρέπει να εξαπατήσουνε τον εαυτό τους. Κι αυτό είναι το πιο δύσκολο.
6 Το καλύτερο που έχει να κάνει ένας σημαιοφόρος της συναλλαγής, ένας στυλοβάτης του πελατειακού συστήματος - ο Νικολάκης ξέρει - είναι να σιωπά. Μίλαγε επί δεκαετίες ολόκληρες. Όπου κανάλι και σταθμός, η Μαλάμω πρώτη. Τώρα πρέπει να το κλείσει, δεν έχει τίποτα να πει. (Μα έλα που είναι ακόμα βουλευτής και τον καλούν στα Μέσα για να διαφωτίσει το κοινό «πώς» και «γιατί» βουλιάξαμε τη βάρκα. Ποιον; αυτόν και τους ομοίους του, που με τόση ελαφρότητα και έλλειψη συνείδησης οδήγησαν τα πράγματα ως εδώ. Αυτοί που έχουν ασελγήσει συστηματικά πάνω στην έννοια της αξιοκρατίας καλούνται να αποφανθούν για τον τρόπο αποκατάστασης της παρθενίας της. Θου, Κύριε, φραγή ερμητική, τάπα κοχλιωτή τω στόματί τους και ρύσαι ημάς από τους πονηρούς).
7 Όταν εκχωρείς την ψήφο σου συνειδητά στον Πατριάρχη τής συναλλαγής, δεν πρέπει να αμφιβάλλεις για την επικείμενη πτώχευση. Αλλά ούτε και να μέμφεσαι τον Πατριάρχη. Την ημέρα της μεγάλης κρίσης ο καθένας έχει την δική του ευθύνη.
8 «Η παράγκα Ψωμιάδη - Μπέου και λοιπής μαφίας είναι δάχτυλος των Ευρωπαίων. Μας ζηλεύουν οι κουτόφραγκοι, γι’ αυτό. Δεν μπόρεσαν να το χωνέψουνε που σηκώσαμε το Τιμημένο, και στήσανε το κόλπο για να μας δυσφημίσουν. Να μας κλέψουνε τη δόξα. Δεν ξέρουν όμως ότι δε μασάμε τέτοια. Άμα τους πετάξουμε το επιχείρημα με τα βελανίδια, θα τους κοπεί ο βήχας». (Σενάριο συνωμοσίας που, σε λίγο, θα κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο https:// katotaheria@aptoMaki.gr).
9 Το κακό με τις θρησκείες είναι αυτό: ότι υπάρχουν πάντα οι μαφίες που εκμεταλλεύονται την πίστη, τα θρησκευτικά αισθήματα ή την αφέλεια των πιστών· και είτε κατακτούν τις εξουσίες είτε αποκτούν περιουσίες. Αφότου το ποδόσφαιρο έγινε θρησκεία, δεν θα μπορούσε να ξεφύγει απ’ τον κανόνα.
Πίνακας: Γιάννη Ψυχοπαίδη, φιγούρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου