Προς τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Πειραιώς κ. Σεραφείμ
Σεβασμιώτατε,
Αληθώς Ανέστη ο Κύριος!
Σας ευχαριστώ θερμώς για την απάντησή σας στην Ιδιωτική Οδό μου, δια της οποίας διαλύετε τις φήμες περί σχέσεών σας με Ουνίτες ή Παλαιοημερολογίτες, κατά τους χρόνους της νεότητός σας.
Σας ευχαριστώ, επίσης, διότι παρ' ότι δια του ιστολογίου μου έχω διαφωνήσει εντόνως και επανειλημμένως με δημόσιες τοποθετήσεις σας, σεις δεν προέβητε σε παρασκηνιακές ενέργειες σε βάρος μου, με απώτερο σκοπό την φίμωσή μου, ως έπραξε - δυστυχώς - συνεπίσκοπός σας, μη διστάσας να ...επιστρατεύσει και έτερον συνεπίσκοπόν σας προς ...σωφρονισμόν μου. Λυπηρόν το τοιούτον, διότι καταπατείται η εντολή του Δεσπότου Χριστού "ήτω δε υμών το ναι ναι, και το ου ου, ίνα μη εις υπόκρισιν πέσητε".
Δράττομαι της ευκαιρίας, επιτρέψτε μου Σεβασμιώτατε, να σας δηλώσω ότι δεν υπάρχει θέμα εμπαθείας από πλευράς μου προς το πρόσωπόν σας, όχι μόνο διότι γνωριζόμαστε, όπως και σεις μνημονεύετε, από πολλών ετών, αλλά διότι η δική μου γραφίδα πάντοτε έχει ως μοναδικό σκοπό την ανίχνευση της αλήθειας και της επικαιροποίησης της Ορθοδοξίας στον σύγχρονο κόσμο, χωρίς φυσικά να αφιστάμεθα - όπως πολλοί επιπόλαια μας προσάπτουν - των Πατέρων ημών.
Εν συνεχεία, θα ήθελα να σας καλέσω και να σας παρακαλέσω, να αποκηρύξετε όλους εκείνους τους τάχα και "αντιοικουμενιστάς", οι οποίοι πολλάκις σας ηρωοποιούν επειδή τους εκφράζετε, και οι οποίοι γράφουν κατά τρόπο αισχρότατο και βάναυσο εναντίον πάντων: από του Οικουμενικού Πατριάρχου και του Πατριάρχου Σερβίας, μέχρι του Περγάμου Ιωάννου και του Ειρηναίου Μπούλοβιτς, και της ελαχιστότητός μου. Δεν πρόκειται για έκφραση διαφωνίας, έστω και εντόνου, αλλά για λεκτικό προπηλακισμό χειρίστου είδους! Θέλω να πιστεύω ότι τέτοιες πρακτικές δεν μπορεί να έχουν την παραμικρή κάλυψή σας.
Όλοι γνωρίζουν, Σεβασμιώτατε, την σφοδρή κατά της ομοφυλοφιλίας θέση σας. Όλοι όμως γνωρίζουν επίσης, ότι στον χώρο της Εκκλησίας - και εδώ εννοώ τον κλήρο - δεν είναι άγνωστο αυτό το "μέγεθος", αλλά καμία πρόνοια δεν λαμβάνεται. Όταν διαμαρτυρήθηκα διότι ο αρχιμανδρίτης της Μητροπόλεως Πατρών Κύριλλος Κωστόπουλος φέρεται υπό του Τύπου να απέδωσε την ομοφυλοφιλία στον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, ουδείς πήρε θέση επί του ζητήματος, ούτε και σεις ως Συνοδικός, ενώ απέστειλα σχετική επιστολή προς την Δ.Ι.Σ. Τι να υποθέσουμε; Ότι ο αρχιμ. Κύριλλος είχε δίκιο, γι' αυτό και η σιγή; Άπαγε!
Και έρχομαι τώρα στα θέματα που με καλέσατε να λάβω θέση, δηλ. περί της αναγνώσεως του Ευαγγελίου της Αγάπης στο Φανάρι και υπό Καθολικού και Αρμενίου, και στα περί Βαπτίσματος στη Σερβία.
Ήμουν, Σεβασμιώτατε, στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό στον φετινό Εσπερινό της Αγάπης. Ουδείς εκ του πολυπληθούς εκκλησιάσματος εξεδήλωσε την παραμικρά ένσταση, για μια παράδοση μισού και πλέον αιώνος! Έρχεσθε σεις, και κάποιοι ομόφρονές σας, οι οποίοι γίνατε κοινωνοί του Εσπερινού από τηλοψίας (!) για να διαμαρτυρηθείτε! Η πρακτική αυτή, Σεβασμιώτατε, είναι, επιτρέψτε μου, αδιέξοδη. Τότε θα πρέπει να παρακολουθείτε όλους τους ιστότοπους που αναπαράγουν "οικουμενιστικές" δράσεις ανά την οικουμένη, και να μην κάνετε τίποτε άλλο παρά να γράφετε επιστολές διαμαρτυρίας, με σκοπό την ανάκληση "εις την τάξιν".
Θεωρώ, σας το ξαναλέω με παρρησία, ευθεία εισπήδηση στα εσωτερικά της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Σερβίας τα όσα τελευταίως έχετε γράψει, ειδικά με αφορμή τον καθαιρεθέντα Ράσκας και Πριζρένης Αρτέμιο. Όλη η Ορθοδοξία αναγνωρίζει τις αποφάσεις της Σερβικής Ιεραρχίας. Πού θα απευθυνθείτε λοιπόν;
Η δική μου θέση είναι πως δεν είναι δυνατόν να παρεμβαίνει κάποιος επίσκοπος στα εσωτερικά μιας Αυτοκέφαλης Εκκλησίας, αφού δεν είναι δυνατόν να γνωρίζει επακριβώς τα γεγονότα. Άραγε θα πάρετε θέση και στην πρόσφατη διένεξη μεταξύ Ιεροσολύμων και Βουκουρεστίου; Κι αν όχι εσείς, κάποιος άλλος θα βγαίνει και θα διαχωρίζει την θέση του από την Σύνοδο της Εκκλησίας του; Πού θα οδηγήσει αυτό;
Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας να διαβάσετε τις σκέψεις μου.
Μετά σεβασμού
Φιλώ το χέρι σας
Παναγιώτης Αντ. Ανδριόπουλος
8 σχόλια:
Πολύ περίεργη και αντιφατική η στάση σας κ. Ανδριόπουλε.
Θεωρείτε εισπήδηση την άποψη του Σεβασμιότατου Πειραιώς για τον Σεβασμιότατο κ. Αρτέμιο αλλά εσείς δεν ορρωδήσατε να καλέσετε τον Οικουμενικό Πατριάρχη να επεμβει στην Εκκλησία της Ελλάδος και δη στη Μητρόπολη Πατρών επειδή μια σκανδαλοθηρική εφημερίδα έγραψε κάτι για τον π. Κύριλλο κωστόπουλο.
Χα,χα!! Μπράβο κυριε Τελεβάντε!!!
Εσύ έκαμες τον Ανδριόπουλο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ!!! Ίσα κι όμοια με τον ΠΕΙΡΑΙΩΣ!!! ΧΑ,ΧΑ
Άστοχο σχόλιο κύριε Τελέβαντε. Προς όλους όσους δεν ξέρουν (αν και «θεολόγοι» μερικοί): Εισπήδηση σε αυτοκέφαλη Τοπική Εκκλησία είναι η τέλεση μυστηρίου χωρίς την άδεια του οικείου επισκόπου από κληρικό ο οποίος ανοίκει σε άλλη επισκοπή. Η στηλίτευση της αντικανονικής καθαίρεσης του Αρτέμιου λόγω Κοσσόβου, δεν είναι εισπήδηση. Απορώ που τα έχετε διαβάσει αυτά.
τι άλλο φρικτό θα πείτε κ. Τελεβάντε; αμφισβητείτε τα προνόμια του Πατριάρχη; έλεος!
Συγγνώμη, αλλ' αυτό που είπε ο κ. ΠΤ είναι ορθό: ο κ. ΠΑ είχε καλέσει τον Οικ. Πατρ. να εισβάλη στα εσωτερικά της αυτοκεφάλου ελλαδικής εκκλησίας βάσει ενός άρθρου κάποιας ευτελούς ημιφύλλου. Συνεπώς, πώς μπορεί ο ίδιος να καταγγείλη τον άγιον Πειραιώς για τις γνώμες του στο ζήτημα Αρτεμίου Πριζρένης; Όσοι ενδιαφέρονται και διαβάζουν τα αγγλικά, ας ρίξουν μια ματιά σ'αυτό το άρθρο, που εξηγεί ορισμένα πράγματα για το θέμα Αρτεμίου:
http://www.juliagorin.com/wordpress/?p=2324
Δεν γνωρίζω αν"κολλάει" το σχόλιο,αλλά, το Οικ. Πατριαρχείο μεν κακώς κάνει να επεμβαίνει στα της εκκλησίας της Ελλάδας, αλλά ο κάθε θερμοκέφαλος ευκαίρως ακαίρως και αλλοπροσάλλως επιτρέπεται να ακυρώνει και να κατακρίνει τους εκκλησιαστικούς διαλόγους όντας ανεύθυνος γι'αυτούς, στο όνομα μιας δήθεν προδοσίας, εκ μέρους των ορθοδόξων διαλεγομένων; Περισσότερα στο αντιαιρετικό περιοδικό της Ι.Μ.Πατρών, "Στώμεν καλώς",τχ.13,όπου καταχωρείται άρθρο με τίτλο: "Ο Οικουμενισμός και το παγκόσμιο συμβούλιο Εκκλησιών",φέρων την υπογραφη κάποιου δικηγόρου ονόματι Κων/νος Πετρόπουλος".
Εισπήδηση σημειώνεται και υπάρχει μόνο όταν γίνεται προσωπική μετάβαση σε άλλη Επισκοπή καί Μητρόπολη !
Η Ραδιοτηλεοπτική "εισπήδηση" , καθώς καί η διά αλληλογραφίας διαμαρτυρία δεν είναι η "εισπήδηση" πού μιλούν οί αρχαίοι ιεροί κανόνες καί πού εδώ θέλουμε να τούς χρησιμοποιούμε.
Άλλοι βέβαια οί δικοί μας "νέοι κανόνες..." πού τούς επικαλούμεθα για υποστήριξη τών θέσεών μας...
Αττικός
Θα ήθελα κύριε Ανδριόπουλε να ρωτήσετε τον Άγιο Πειραιώς και να απαντήσει στο εξής: σε ποία διαβήματα διαμαρτυρίας (και προς ποία κατεύθυνση) προέβη τον Νοέμβριο του 2006 ότε η S.S.(Αυτού Αγιότης) ο Πάπας της Πρεσβυτέρας Ρώμης επεσκέφθη αυτοπροσώπως το Φανάρι και συνεπροσευχήθη μετά του Οικουμενικού Πατριάρχου κατά την θείαν Λειτουργίαν της Θρονικής Εορτής του Σεπτού Κέντρου των Ορθοδόξων! Και εάν δεν προέβη τότε σε διαμαρτυρίες που οφείλεται αυτό; Τι -πιθανώς- εφοβήθη; Μήπως το ότι τότε ο Χριστόδουλος ήταν υγιής και ακμαιότατος και τίποτε δεν προοιώνιζε τα μέλλοντα, μετ' ολίγον, επισυμβάντα εις τον μακαριστόν;
Δημοσίευση σχολίου