Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Στην ιστοσελίδα του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας φιγουράρει – και πάλι – ο Αρχιεπίσκοπος Σεβαστείας Θεοδόσιος, ιεράρχης του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, ο οποίος υπεραμύνεται, για άλλη μια φορά, του Πατριάρχη Μόσχας Κυρίλλου για τον ρόλο του στον πόλεμο Ρωσίας Ουκρανίας.
Και επαναλαμβάνει ο Σεβαστείας Θεοδόσιος ότι οι προβοκάτσιες κατά του Προκαθημένου της Ρωσικής Εκκλησίας είναι προβοκάτσιες εναντίον όλης της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Καλεί, δε, τις δυτικές πολιτικές δυνάμεις να παύσουν τέτοιου είδους εχθρικές επιθέσεις, οι οποίες στρέφονται κατά του Πατριάρχη Κυρίλλου.
Δηλώνει, μάλιστα, με τρόπο κατηγορηματικό: «Με την αμέριστη συμπαράστασή μας προς τη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία και τον Προκαθήμενό της επιβεβαιώνουμε την κατηγορηματική αρνητική μας θέση έναντι όλων των προκλήσεων και άδικων ενεργειών, που επιχειρεί η Δύση εναντίον τους. Αυτή η δυτική ισχύς, που επαινεί τη δημοκρατία και τα δικαιώματα του ανθρώπου και την ίδια στιγμή υποστηρίζει τους γάμους ομοφυλοφίλων και άλλα πράγματα, τα οποία είναι αδύνατο να εγκριθούν και να γίνουν αποδεκτά από την ανθρώπινη λογική, πραγματοποιεί σήμερα επιθέσεις κατά του Πατριάρχη Κυρίλλου, ο οποίος είναι ο πνευματικός ποιμένας των πιστών τέκνων της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας τόσο εντός Ρωσίας, όσο και εκτός».
Το ερώτημα, όμως, προς τον Σεβαστείας Θεοδόσιο είναι αμείλικτο: Ομιλεί αφ’ εαυτού ή εξ ονόματος της Εκκλησίας των Ιεροσολύμων στην οποία ανήκει; Μάλλον το πρώτο συμβαίνει, διότι ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος ενώπιον του Αμερικανού Προέδρου Τζο Μπάιντεν, μίλησε μόνο για τα προβλήματα του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων. Ούτε για Ουκρανία έκανε λόγο, ούτε για τις «προβοκάτσιες» εναντίον του Μόσχας Κυρίλλου, ούτε για την «κακή» Δύση, την οποία εκπροσωπεί ο πρόεδρος των Η.Π.Α. Ως γνωστόν τίμησε και τον Αμερικανό πρόεδρο με την απονομή του Μεγαλόσταυρου του Παναγίου Τάφου.
Επομένως, ο Σεβαστείας Θεοδόσιος εκφράζει τις προσωπικές του απόψεις, οι οποίες, όμως, από τη στιγμή που δημοσιεύονται στο site του ΤΕΕΣ, εξυπηρετούν την ρωσική πολιτική και γίνονται σημαία της.
Τώρα, αναφορικά με τα όσα λέει ο Σεβαστείας Θεοδόσιος για τα ανθρώπινα δικαιώματα, είναι προφανές ότι αναπαράγει την ρητορική της Μόσχας περί «ανήθικης Δύσης», η οποία αποτελεί φτηνό άλλοθι της Ρωσικής Εκκλησίας για την συνειδητή και εγκληματική εμπλοκή της στην ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Σε κάθε περίπτωση ο Σεβαστείας Θεοδόσιος εκθέτει σημαντικά το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων όταν γράφει: «Προσβλέπουμε με ελπίδα στη δυνατότητα διευθέτησης σε πνεύμα αγάπης και σύνεσης των διαφωνιών και διχασμών εντός της Ορθοδόξου Εκκλησίας, οι οποίες αποτέλεσαν αποτέλεσμα των αντικανονικών ενεργειών γύρω από το ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα».
Μπορεί, άραγε, ο Σεβαστείας Θεοδόσιος να εξηγήσει την «κανονικότητα» της σχέσης της Εκκλησίας υπό τον Ονούφριο και του Πατριαρχείου Μόσχας, μετά την «ανεξαρτητοποίηση» της πρώτης από την δεύτερη; Ποια η αναφορά της, ποια η θέση της στην Ορθοδοξία αυτή τη στιγμή;
Πάντως, στις δηλώσεις του ο Σεβαστείας Θεοδόσιος δεν αναφέρεται στην υπό τον Ονούφριο εκκλησιαστική δομή στην Ουκρανία κι αυτό έχει μια σημασία. Μόνο του μέλημα είναι να υπερασπιστεί τον Μόσχας Κύριλλο, του οποίου το κύρος έχει καταβαραθρωθεί διεθνώς και κανένας Σεβαστείας Θεοδόσιος δεν μπορεί να τον σώσει…
Ο Μόσχας Κύριλλος δεν έχει μέλλον στην Ορθοδοξία, παρά την αμέριστη στήριξη της ρωσικής πολιτικής. Οι εξελίξεις είναι μπροστά μας.
Άλλωστε, πριν λίγο καιρό ποιος φανταζόταν ότι θα έπεφτε μετά πατάγου – αλλά με καμία εξήγηση από την ρωσική Εκκλησία – ο Ιλαρίων Αλφέγιεφ;
Η ρωσική Εκκλησία ταυτίστηκε με τη ρωσική εισβολή και με έναν πόλεμο που δεν τελειώνει κι αυτό το πληρώνει ήδη πολύ ακριβά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου