Το συμφωνικό έργο του συνθέτη Γεράσιμου Σκούρη "Metousiosis" θα παρουσιαστεί σε παγκόσμια πρώτη στο Πανεπιστήμιο του Tübingen, μετά τη βράβευσή του με το Α΄ βραβείο σύνθεσης σύγχρονου συμφωνικού έργου, στο φεστιβάλ σύγχρονης μουσικής του ιστορικού Γερμανικού Πανεπιστημίου.
Το βραβευμένο έργο του Γ. Σκούρη θα παιχτεί από την Studenten Philharmonie Tübingen στις 5 Ιουλίου 2018. Στη συναυλία περιλαμβάνονται έργα Ντμίτρι Σοστακόβιτς και Ρόμπερτ Σούμαν. Διευθύνει ο έλληνας αρχιμουσικός Συμεών Ιωαννίδης, ο οποίος κάνει καριέρα στην Γερμανία εδώ και αρκετά χρόνια.
Ο συνθέτης γράφει για το έργο του:
Ο συνθέτης γράφει για το έργο του:
Ο Γεράσιμος Σκούρης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1957. Έχει πτυχίο αρμονίας, αντίστιξης, και φούγκας από το Ωδείο Atheneum (τάξη Χάρη Ξανθουδάκη) και δίπλωμα σύνθεσης από τον Θόδωρο Αντωνίου. Ασχολήθηκε με Πρωτότυπη πειραματική έρευνα στην ηλεκτρονική μουσική στο “Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας” Γιάννης Ξενάκης. Δίδαξε θεωρία της μουσικής στο Δημοτικό Ωδείο Ζωγράφου και σαν εκπαιδευτικός σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Συνεργάστηκε επίσης με τη Θεατρική Ομάδα του Πανεπιστημίου Αθηνών σε σειρά μαθημάτων με θέμα “Εισαγωγή στη δια των ήχων έκφραση”.
Έγραψε μουσική για τις θεατρικές συνθέσεις της Άννας Λάζου “Ανδρέας Κάλβος – Το μοναχικό πέταγμα” και “Wittgenstein – Wittgenstein” οι οποίες παρουσιάστηκαν στη Β’ και στην Γ’ Πανεπιστημιάδα, στην Αθήνα και στην Πάτρα.
Συμμετείχε στο “THEATRE UNIVERSITE LIEGOIS” ,το 1994. Έγραψε μουσική για το έργο “Η φόνισσα” του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, συνεργαζόμενος με τη θεατρική-χορευτική ομάδα “Λίλλυ Βελισαρίου” στο Πολιτιστικό Φεστιβάλ “Δρώμενα 1993” (βλ. το βίντεο).
Την επόμενη χρονιά έγραψε για την ίδια ομάδα τη μουσική του έργου “Αξάνα – περιπλάνηση στο κυβερνοχώρο” (βλ. το παρακάτω βίντεο).
Υποστήριξε με συνθετική δουλειά την ελληνική συμμετοχή στο “6ο Διεθνές Θεατρικό Φεστιβάλ” στην Καζαμπλάνκα το 1994, με το έργο “Έρως- Αντιγόνη”. Η μουσική συνοδεία του έργου ήταν από όργανα κατασκευασμένα από τον συνθέτη και εμπνευσμένα από την αρχαιότητα. Το έργο απέσπασε τιμητικά σχόλια. Στο τέλος της χρονιάς του 1998 κατόπιν παραγγελίας του “Μεγάρου Μουσικής Αθηνών’’ γράφει το έργο “Πολύπτυχο Αθωότητας” για quinteto ξύλινων πνευστών. Το έτος 2000 μετά από παραγγελία της“Ένωσης Ελλήνων Υποτρόφων Fulbright” γράφει το μουσικό δρώμενο “Δεύτερη Δημιουργία”, σε libretto Λιάνας Σακελλίου, για ηθοποιό (Ντέπυ Πάγκα), soprano (Δάφνη Πανουργιά), mezzo (Ελένη Δάβου), και μικρό οργανικό σύνολο, υπό την διεύθυνση του Ιάκωβου Κονιτόπουλου, όπου παίχτηκε την ίδια χρονιά στους Δελφούς. Το 2003 γράφει για το φεστιβάλ της Πάτρας το έργο “Η Ύστατη Στιγμή η Μέγιστη”,για αφηγητή και δεκαμελή ορχήστρα. Το έργο είναι μία περιπλάνηση μέσα από μερικούς στίχους του Κωνσταντίνου Καβάφη, που αναφέρονται στο χρόνο τη γνώση και την φθορά που αυτός προκαλεί. Τον Μάιο της ίδιας χρονιάς το έργο παίζεται στην Πάτρα στις “Μέρες Σύγχρονης Μουσικής”. Το 2002 γράφει πάλι μουσική για την “Αντιγόνη” με τα χορικά στο πρωτότυπο κείμενο του Σοφοκλή. Στις τελευταίες δημιουργίες του περιλαμβάνονται: «My inner child». Σόλο, για marimba και multiple percussions. Το έργο απαιτεί από τον εκτελεστή κίνηση στην σκηνή και ειδικό φωτισμό. «Αγγέλων Αρωγή». Για soprano, contralto, πιάνο, κλαρινέτο, βιολοντσέλο. Το έργο σε πέντε μέρη, που παίζονται χωρίς διακοπή είναι μία παράκληση προς τους Αρχαγγέλους Γαβριήλ, Ραφαήλ, Μιχαήλ να βοηθήσουν το έργο των ανθρώπων. «Προστάζει το Φως». Για soprano 16 εκτελεστές και προαιρετικά δύο ομάδες χορευτών. H Γή και ο Ουρανός, το ορατό και το αθέατο, ο κόσμος της ύλης και αυτός του πνεύματος. Η αιώνια πορεία εξέλιξης, έως ότου έρθει η ώρα που θα… ‘Προστάζει το Φώς’. Η εργογραφία του περιλαμβάνει έργα για το θέατρο, για μικρά και μεγάλα μουσικά σύνολα, χορωδιακά και έργα για φωνή και ορχήστρα δωματίου.
Ακούστε έργα του Γεράσιμου Σκούρη εδώ.
Την επόμενη χρονιά έγραψε για την ίδια ομάδα τη μουσική του έργου “Αξάνα – περιπλάνηση στο κυβερνοχώρο” (βλ. το παρακάτω βίντεο).
Υποστήριξε με συνθετική δουλειά την ελληνική συμμετοχή στο “6ο Διεθνές Θεατρικό Φεστιβάλ” στην Καζαμπλάνκα το 1994, με το έργο “Έρως- Αντιγόνη”. Η μουσική συνοδεία του έργου ήταν από όργανα κατασκευασμένα από τον συνθέτη και εμπνευσμένα από την αρχαιότητα. Το έργο απέσπασε τιμητικά σχόλια. Στο τέλος της χρονιάς του 1998 κατόπιν παραγγελίας του “Μεγάρου Μουσικής Αθηνών’’ γράφει το έργο “Πολύπτυχο Αθωότητας” για quinteto ξύλινων πνευστών. Το έτος 2000 μετά από παραγγελία της“Ένωσης Ελλήνων Υποτρόφων Fulbright” γράφει το μουσικό δρώμενο “Δεύτερη Δημιουργία”, σε libretto Λιάνας Σακελλίου, για ηθοποιό (Ντέπυ Πάγκα), soprano (Δάφνη Πανουργιά), mezzo (Ελένη Δάβου), και μικρό οργανικό σύνολο, υπό την διεύθυνση του Ιάκωβου Κονιτόπουλου, όπου παίχτηκε την ίδια χρονιά στους Δελφούς. Το 2003 γράφει για το φεστιβάλ της Πάτρας το έργο “Η Ύστατη Στιγμή η Μέγιστη”,για αφηγητή και δεκαμελή ορχήστρα. Το έργο είναι μία περιπλάνηση μέσα από μερικούς στίχους του Κωνσταντίνου Καβάφη, που αναφέρονται στο χρόνο τη γνώση και την φθορά που αυτός προκαλεί. Τον Μάιο της ίδιας χρονιάς το έργο παίζεται στην Πάτρα στις “Μέρες Σύγχρονης Μουσικής”. Το 2002 γράφει πάλι μουσική για την “Αντιγόνη” με τα χορικά στο πρωτότυπο κείμενο του Σοφοκλή. Στις τελευταίες δημιουργίες του περιλαμβάνονται: «My inner child». Σόλο, για marimba και multiple percussions. Το έργο απαιτεί από τον εκτελεστή κίνηση στην σκηνή και ειδικό φωτισμό. «Αγγέλων Αρωγή». Για soprano, contralto, πιάνο, κλαρινέτο, βιολοντσέλο. Το έργο σε πέντε μέρη, που παίζονται χωρίς διακοπή είναι μία παράκληση προς τους Αρχαγγέλους Γαβριήλ, Ραφαήλ, Μιχαήλ να βοηθήσουν το έργο των ανθρώπων. «Προστάζει το Φως». Για soprano 16 εκτελεστές και προαιρετικά δύο ομάδες χορευτών. H Γή και ο Ουρανός, το ορατό και το αθέατο, ο κόσμος της ύλης και αυτός του πνεύματος. Η αιώνια πορεία εξέλιξης, έως ότου έρθει η ώρα που θα… ‘Προστάζει το Φώς’. Η εργογραφία του περιλαμβάνει έργα για το θέατρο, για μικρά και μεγάλα μουσικά σύνολα, χορωδιακά και έργα για φωνή και ορχήστρα δωματίου.
Ακούστε έργα του Γεράσιμου Σκούρη εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου