Δευτέρα, 31 Αυγούστου 2009

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΣΤΙΣ ΠΡΕΣΠΕΣ




Στις Πρέσπες η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία υπό τον Λυκούργο Αγγελόπουλο, λίγο μετά τα μεσάνυχτα της 23ης Αυγούστου, έψαλε - στη σιγαλιά της γλυκειάς νύχτας - πρώτα το περίφημο Οκτάηχο Δοξαστικό του Εσπερινού της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου "Θεαρχίω νεύματι" στο μέλος του Πέτρου Λαμπαδαρίου του Πελοποννησίου.


Στη συνέχεια ο “Νέστωρ” των Κωνσταντινουπολιτών ψαλτών Κωνσταντίνος Μαφίδης, που πλαισίωνε την ΕΛΒΥΧ, έψαλε το εξαποστειλάριο “Απόστολοι εκ περάτων”, το οποίο έψαλε αμέσως μετά και ο Roni Bou Saba στα αραβικά.

Mε την ΕΛΒΥΧ συνέπραξε και ο Άρχων Υμνωδός της Μ.τ.Χ.Ε. Παντελής Δάφας, πρωτοψάλτης του Ι. Ναού Αγίας Παρασκευής Φλωρίνης.
Το πρόγραμμα έκλεισε με ένα μέρος Κρατήματος τεριρέμ σε ήχο α' του βυζαντινού μαϊστορα Ιωάννη Κουκουζέλη.



Η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία μπήκε στην σκηνή που είχε στηθεί για την όλη εκδήλωση – αρκετά μπροστά από την Βασιλική του Αγίου Αχιλλείου – ψάλλοντας το Μέγα Προκείμενο “Τις Θεός μέγας” στο μέλος του Πέτρου Μπερεκέτη (ήχος βαρύς).
Ακολούθησε ο μονόλογος του Τεύκρου από την τραγωδία Αίας του Σοφοκλή, που απέδωσε ο ηθοποιός Αλέξης Σταυράκης, εν συνεχεία τα βυζαντινά μέλη από την ΕΛΒΥΧ, την οποία διαδέχθηκε επί σκηνής η Νένα Βενετσάνου.




Η ιδέα του Σπύρου Σακκά να παρουσιάσει την ανθρώπινη φωνή στη διαχρονικότητά της, μέσα από φωνές ελληνικές και μουσικές ποικίλες (δυτικές και ανατολικές) ήταν αναμφίβολα σπουδαία. Ανάδειξη του φωνητικού πλούτου και – αντιπροσωπευτικά – του σημερινού δυναμικού που υπηρετεί την τέχνη της φωνής στον τόπο μας.
Μακάρι η εκδήλωση αυτή να πήγαινε σ' όλη την Ελλάδα, για να καταλάβουμε όλοι, όσο είναι δυνατόν, τις άπειρες δυνατότητές μας και την δυναμική της φυλής μας. Κι έτσι να εστιάσουμε στην ομορφιά και στην παράδοση που εν τέλει είμαστε εμείς!



φωτό: Βαγγέλης Καραδήμας



ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: "Τους ευχαριστούμε πολύ διότι μας εξωεκκλησιάζουν!"


«Ευγνωμονούμε τον Θεό των Πατέρων μας διότι μας αξίωσε να γεννηθούμε μέσα σ’αυτήν την Εκκλησία και να βαπτισθούμε μέσα στην κολυμβήθρα της Ορθοδόξου Εκκλησίας και διατηρούμε αυτή την σώζουσαν πίστιν της Ορθοδόξου Εκκλησίας ακαινοτόμητον και ακατάτμητον. Πολλές φορές, όπως γνωρίζετε, υπάρχουν οι εντός εισαγωγικών «υπερ-Ορθόδοξοι», οι οποίοι κατηγορούν το Πατριαρχείο μας και τας άλλας Ορθοδόξους Εκκλησίας διότι διεξάγουν διαλόγους με τους μη Ορθοδόξους Αδελφούς μας, διότι έχουμε διαφόρους επικοινωνίας και ανταλλαγές επισκέψεων.

Και πώς θα γινόταν διαφορετικά στον 21ο αιώνα, να μέναμε απομονωμένοι μέσα στο κέλυφός μας ο καθένας με αυτάρκειαν και αυταρέσκειαν, χωρίς να επικοινωνούμε, χωρίς να διαλεγόμεθα, χωρίς να δίδουμε μαρτυρία της Ορθοδόξου Πίστεως μας;
Τελευταίως αυτοί οι αδελφοί μας, οι οποίοι διαπνέονται από υπερβάλλοντα ζήλον, εκυκλοφόρησαν μιαν «Ομολογίαν Πίστεως» στην Ελλάδα, εις την οποίαν, ούτε λίγο ούτε πολύ, λένε ότι αυτοί που δεν υπογράφουν αυτήν την Ομολογίαν, αυτοί που έχουν διαλόγους και επικοινωνίαν με τους ετεροδόξους, αυτομάτως θέτουν εαυτούς εκτός Εκκλησίας. Τους ευχαριστούμε πολύ διότι μας εξωεκκλησιάζουν. Προσεχώς θα πάρουν την δέουσαν απάντησιν από το Οικουμενικό Πατριαρχείον, διότι αυτά τα πράγματα είναι απαράδεκτα.
Όταν όλη η Ορθόδοξος Εκκλησία και όχι μόνον το Οικουμενικόν Πατριαρχείον, αλλά εν Πανορθοδόξω Συνόδω, αποφασίζει να διεξάγει θεολογικούς διαλόγους και να έχει επικοινωνία με τους ετεροδόξους για να βρούμε πού συναντώμεθα και πώς μπορούμε να επανέλθουμε εις την ενότητα της πίστεως της πρώτης χιλιετίας, όταν - λέγω - όλοι οι Ορθόδοξοι, οι επίσημες Εκκλησίες, εν Συνόδω αποφασίζουν υπέρ αυτών των διαλόγων, πώς μπορεί ένα άτομο ή πλείονα άτομα να διαφοροποιούνται από τας αποφάσεις των Συνόδων των Εκκλησιών των και να επικρίνουν τας Συνόδους και τους Προκαθημένους ότι έχουν αποκλίνει από την Ορθόδοξον πίστιν;»
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Χθες στον Ι.Ν. Αγίου Ιωάννου Ξηροκρήνης στον Βόσπορο
Περισσότερα στο Φως Φαναρίου

Κυριακή, 30 Αυγούστου 2009

ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΠΑΡΟΚ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΠΗΣ ΜΕ ΔΙΕΘΝΗ ΑΠΗΧΗΣΗ!



Στην σημερινή Καθημερινή ο Νίκος Δοντάς αναφέρεται στην επετειακή συναυλία για τα 250 χρόνια από τον θάνατο του Χαίντελ, που έγινε στις 18 Ιουλίου στην Αρχαία Κόρινθο, με τους πρωταγωνιστές του μπαρόκ στην Ελλάδα Γιώργο Πέτρου, Μαίρη - Έλεν Νέζη, Μάρκελλο Χρυσικόπουλο και τους συνεργάτες τους.
Φυσικά συνέπραξε η Ορχήστρα Πατρών, μόνιμη συνεργάτις των καλλιτεχνών αυτών στις παραγωγές μπαρόκ όπερας, με δισκογραφικές και συναυλιακές επιτυχίες. Η σχετική δισκογραφία, μάλιστα, έχει τύχει διεθνών επαινετικών κριτικών.
Τέλη του περασμένου Ιουλίου με αρχές Αυγούστου, στον χώρο του παλαιού Πτωχοκομείου στην Πάτρα, η Ορχήστρα Πατρών και όλοι οι ακάματοι εργάτες του είδους (σολίστ και μουσικοί) ηχογράφησαν την όπερα του Χαίντελ Ιούλιος Καίσαρ, ένα έργο που είχαν παρουσιάσει πριν ενάμισι χρόνο στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Μια ακόμα συμβολή στην μουσική φιλολογία του μπαρόκ από τους θεράποντες του είδους εν Ελλάδι.


Αυτή η εξαιρετικά σημαντική εργασία, με απτά αποτελέσματα, που παρακολουθώ από κοντά, δεν έχει ακόμα εκτιμηθεί από τους ... αρμοδίους, ώστε να στηριχθεί με κάθε τρόπο.
Και καλά το Υπουργείο Πολιτισμού υπνώττει. Αλλά η Πάτρα, τουλάχιστον, δεν θα έπρεπε να αναδείξει κάπως αυτό το έργο στο οποίο πρωτοπορεί η Ορχήστρα της;
Και αυτή κοιμάται βαθιά, φυσικά, δίνοντας σημασία σε επουσιώδη και α-νόητα – εν πολλοίς - θεάματα, εν μέσω θέρους αλλά και χειμώνος, παρακάμπτοντας ηθελημένα, λέω πιά, την ομορφιά και το μέτρο της ποιότητας.


Τα 'χω ξαναγράψει, τα 'χω ξαναπεί, αλλά κανείς δεν συγκινείται. Τα επαναλαμβάνω για την ιστορία, της οποίας είμαι καταγραφέας, και όχι επειδή ελπίζω ότι οι “ιθύνοντες” του εν Πάτραις πολιτισμού υπάρχει περίπτωση να εκπολιτιστούν.



H φωτογραφία της Μαίρης - Έλεν Νέζη είναι από την όπερα Η στέψη της Ποππαίας, που παρουσιάστηκε πέρυσι στο Φεστιβάλ Όπερας Αρχαίας Κορίνθου, ένα θεσμό που ξεκίνησε και συνεχίζει, παρά τις αντιξοότητες η Κορινθιακής καταγωγής διεθνής, πιά, λυρική τραγουδίστρια Μ. Ε. Νέζη.

Σάββατο, 29 Αυγούστου 2009

ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΟΜΗ



Διαβάστε, αγαπητοί συνοδίτες, στην Ιδιωτική Οδό ένα διαφορετικό αφιέρωμα στην εορτή της Αποτομής της Κεφαλής του Τιμίου Προδρόμου.


Το Συναξάρι της Αποτομής

H Hρωδιάς του Μασνέ

Η Σαλώμη του Στράους

Η Σαλώμη του Καβάφη

Η Σαλώμη του Λουδοβίκου των Ανωγείων

Παρασκευή, 28 Αυγούστου 2009

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΣΤΑ ΠΡΕΣΠΕΙΑ 2009


Οι πρώτες φωτογραφίες από την εμφάνιση της Ελληνικής Βυζαντινής Χορωδίας στη συναυλία στον Άγιο Αχίλλειο Πρεσπών.

ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΠΙΣΤΩΝ


Διαβάστε, αγαπητοί συνοδίτες, στο amen.gr
ένα σημαντικό άρθρο του συνεργάτη της Πύλης Εκκλησιαστικών Ειδήσεων για θέματα της Εκκλησίας της Ρωσίας Theodor Petrov Η ψευδαίσθηση της πολιτισμικής ιδιαιτερότητας.

Αποδεικνύεται με αριθμούς, αφού η Ρωσική Εκκλησία υποκύπτει σ' αυτόν τον πειρασμό, ότι ελάχιστοι είναι οι πιστοί Ρώσοι, άρα το "δόγμα" περί "πρωτείου" λόγω "πλήθους" δεν ευσταθεί.

"Στοιχεία του Υπουργείου Εσωτερικών της Ρωσίας αποκαλύπτουν ότι μόνο το 3% του πληθυσμού συμμετέχει στον εορτασμό του Πάσχα. Στις μεγάλες πόλεις ο αριθμός κυμαίνεται στα όρια του 1%. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Mitrokhin, η τακτική προσέλευση στις ακολουθίες αφορά μόνο το 0,5% του πληθυσμού. Μόλις το 7%, όπως αναφέρει ο Mitrokhin, προσέρχεται σποραδικά στην εκκλησία, ενώ όπως αποδεικνύουν έρευνες μεταξύ των κληρικών, λιγότερο από το 10% παντρεύεται στην εκκλησία και περίπου το 30-40% ζητάει τη θρησκευτική ταφή.
Η κοινωνία του 3% ζήτησε από την Εκκλησία της Ρωσίας να δώσει «τολμηρές και ασυμβίβαστες απαντήσεις» στα καυτά κοινωνικά προβλήματα; Φαίνεται όμως ότι η ρωσική κοινωνία δεν ικανοποιήθηκε από τις απαντήσεις που της παρείχε το «Κοινωνικό Δόγμα», γι’ αυτό και οκτώ χρόνια μετά τη δημοσίευση του κειμένου αυτού, στράφηκε, για άλλη μια φορά, προς την Εκκλησία της Ρωσίας και απαίτησε από αυτή να της δώσει «τολμηρές και ασυμβίβαστες απαντήσεις» για τα ανθρώπινα δικαιώματα".


Kαταλαβαίνετε, αγαπητοί φίλοι, ότι "ο πιστός λαός" που μας ...προτάσσουν συνεχώς και οι εν Ελλάδι "σούπερ χριστιανοί", δεν είναι παρά μια χούφτα άνθρωποι, οι οποίοι νομίζουν ότι μπορούν να κατακρίνουν και να αφανίζουν τους λοιπούς ανθρώπους, στο όνομα τάχα της γνήσιας πίστης!...

Kαι μαζεύουν και υπογραφές "Ομολογίας Πίστεως" οι δυστυχείς, όταν γύρω μας ο κόσμος γυρεύει λόγο υπαρξιακό και στάση ζωής αληθινή και ανυπόκριτη.
Και η Εκκλησία της Ρωσίας, όπως και όλη η Ορθοδοξία, καλείται να δώσει απαντήσεις στον άνθρωπο του σήμερα, εδώ και τώρα. Απαντήσεις πειστικές και τολμηρές. Ει δυνατόν και ασυμβίβαστες...

Πέμπτη, 27 Αυγούστου 2009

ΠΡΕΣΠΕΣ 2009










Τετάρτη, 26 Αυγούστου 2009

O Picasso, o misha και η ...βλάσφημος ελαχιστότης μου


Ο δυστυχής misha, πρωτοστάτης του "αντι - οικουμενιστικού" αγώνα, βρέθηκε στο στόχαστρο ομοϊδεατών του (!!!) κατηγορούμενος απ' αυτούς τόσο για προσωπικές του επιλογές όσο και για "φιλική σχέση" μαζί μου!

Φίλος του ιστολογίου με παρέπεμψε στην σχετική, άκρως απολαυστική, αλληλογραφία που έλαβε χώρα στο blog Θρησκευτικά.

Σταχυολογώ μερικά όντως αμίμητα, προς τέρψιν σας αγαπητοί συνοδίτες.


γ. Ο misha έχει σχέσεις φιλικές με τον Π.Ανδριόπουλο και του στέλνει και "χρόνια πολλά" παρ' όλες τις φοβερές, ανήθικες, αιρετικές και βλάσφημες απόψεις του. Δεν μπορεί απο την μια να αγωνίζεται για την Ορθοδοξία και απο την άλλη να φέρεται με φιλικό τρόπο σε άνθρωπο που καταστρέφει ψυχές με τις απόψεις του.

δ. Συνηγορεί και υποστηρίζει τις απίστευτα αισχρές και χυδαίες εικόνες που αναρτά ο πατρινά Ανδριόπουλος. Μερικές από τις οποίες είναι και φοβερά βλάσφημες! Και θεωρεί την αισχρή σελίδα του, ως έχουσα υψηλή αισθητική. Δεν τον πειράζουν τα γυμνά δηλαδή! Τα γυμνά κατα τον ΜISHA είναι σεμνά! Και παραλληλίζει τις αισχρότητες των φωτογραφιών και εικόνων που αναρτά ο Ανδριόπουλος με τις ιερές εικόνες που εικονίζουν τον άγιο Ονούφριο ή την αγία Μαρία την Αιγυπτία!!!!! (κοιτάχτε το σχόλιο του εδώ: https://www.blogger.com/comment.g?blogID=906949147109519547&postID=4502013972296007500&isPopup=true, που αποτελεί σχόλιο στη δημοσίευση http://panagiotisandriopoulos.blogspot.com/2009/05/blog-post_5443.html που απο μόνο του αρκεί να δείξει τί εστί Ανδριόπουλος αφού υπάρχει ακόμα και σ' αυτό η αισχρότητα και η αναίδεια, αφού πρώτα κοιτάξετε πολύ καλά την όλη σελίδα http://panagiotisandriopoulos.blogspot.com/ ,για να διαπιστώσετε τί ρυπαρότητες φιλοξενούνται στην εν λόγω κατάπτυστη σελίδα και οι οποίες χαρακτηρίζονται απο τον misha ως υψηλής αισθητικής!!!!

Πολύ σωστά γράφτηκε σε σχόλιο: "κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει".Ακόμα και σήμερα τα δαιμόνια της χυδαιότητας δεν αφήνουν τον κάτοχο του ιστολογίου και τον παρότρυναν να συνεχίζει τις αισχρότητες αυτές, κάτι που έκανε. Ας τον χαίρεται ο Misha! Λοιπόν για να τελειώνουμε, έτσι δεν μπορεί να διεξαχθεί αντιοικουμενιστικός αγώνας. Αυτοί -mishas και οι όμοιοί του- βλάπτουν και δεν ωφελούν στον αντιοικουμενιστικό αγώνα.

Από το στόχαστρο των "γνησίων χριστιανών" δεν ξέφυγαν ούτε οι διαχειριστές του ιστολογίου Θρησκευτικά:

ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ

Για τον misha και την συμπεριφορά του, δεν παραξενευόμαστε και δεν απορούμε. Απορούμε όμως για τις ίσες αποστάσεις που κρατάνε στο θέμα misha οι διαχειριστές αυτού του blog. Δεν είδαν την εξύμνηση από τον misha των χυδαιοτήτων και των αισχροτήτων που αναρτά ο Ανδριόπουλος; Δεν ανατρίχιασαν; Είναι αυτά μέσα στο ορθόδοξο ήθος; Δεν βλέπουν ότι αυτά έρχονται σε ευθεία αντίθεση με την στοιχειώδη χριστιανική σεμνότητα;
Ό,τι κι αν πω είναι λίγο, φίλοι μου.
Γι' αυτό αφιερώνω στους οχλουμένους υπό πνευμάτων ακαθάρτων - και δη Ανδριοπουλικών! - τον πίνακα του Picasso Blue Nude.


Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΣΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΦΛΩΡΙΝΗΣ


Προχθές το πρωί η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία υπό τον ιδρυτή και χοράρχη της Λυκούργο Αγγελόπουλο επισκέφθηκε τον Σεβ. Μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας κ. Θεόκλητο στα γραφεία της Ι. Μητροπόλεως στη Φλώρινα.
Ο Μητροπολίτης κ. Θεόκλητος την Κυριακή το βράδυ παρέστη στην εκδήλωση που έγινε στον Άγιο Αχίλλειο Πρεσπών, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων Πρέσπεια 2009, όπου συμμετείχε και η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία.



Ο Μητροπολίτης Φλωρίνης κ. Θεόκλητος δέχθηκε με εγκαρδιότητα τα μέλη της Ελληνικής Βυζαντινής Χορωδίας, τον Λυκούργο Αγγελόπουλο και τον Κωνσταντινουπολίτη Πρωτοψάλτη Κωνσταντίνο Μαφίδη, ο οποίος συμμετείχε στην εμφάνιση της ΕΛΒΥΧ στις Πρέσπες.
Στη συνάντηση ήταν παρών και ο Άρχων Υμνωδός της Μ.τ.Χ.Ε. Παντελής Δάφας, πρωτοψάλτης στον Ι. Ναό Αγίας Παρασκευής Φλωρίνης, όπου έψαλε την Κυριακή η ΕΛΒΥΧ.
Ο Μητροπολίτης κ. Θεόκλητος προσέφερε ως ευλογία σε όλα τα μέλη της χορωδίας εικόνες και περιοδικά της Μητροπόλεως Φλωρίνης.







"ΑΚΟΥΣΕ ΜΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΤΑΝΙΩΣΕΙΣ: ΑΛΛΑΞΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ"!



Φίλος του ιστολογίου με πληροφόρησε για την άκρως διασκεδαστική ανάρτηση του blog
Αποτείχιση, η οποία με αφορά! Και συνοδεύεται από φωτό μου στις Πρέσπες με τον Σπύρο Σακκά.
Ιδού, αγαπητοί συνοδίτες:


ΑΛΛΑΓΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ

Αυτός είναι ο περιβόητος Θεολόγος των Πατρών που θολολογεί επί μονίμου βάσεως τα θεολογικά πράγματα των ημερών μας.
Επειδή είναι κολλημένος στα πρόσωπα του Φαναρίου δεν μπορεί να ανεχθή την διαφορετική άποψι και προβαίνει μόνον σε υβριστικά συνθήματα εναντίον ολων των αντιδρώντων αντιπαπικών και αντιοικουμενιστών.
Κάνει πολύ παρέα με καποιον κοσμικό δημοσιογράφο Παπαχρήστου και ασχολείται πολύ με το blog του που δεν μεταφέρει παρά την άλλη φωνή των κυρίων του, ένθεν κακείθεν του Αιγαίου Πελάγους.
Αφού και οι δυό ένωσαν τις φωνές τους για να φαίνωνται δυνατότερες, "κοάουν ως βάτραχοι" στα λιμνώδη ύδατα του Παναιρετικού Οικουμενισμού και του αθεώτατου Φραγκολατινισμού.
Τώρα βέβαια για να πούμε και ολόκληρη την αλήθεια, νομίζουμε ότι αδικήθηκε ο κύριος αυτός, διότι η κλίσι του ήταν η σημερινή μουσική και οι σημερινοί τραγουδιστές και αοιδοι και της κάθε "καρυδιάς καρύδι".
Δεν τα καταφέρνει καθόλου με τα θεολογικά πράγματα. Τον κάνουμε αδελφική σύστασι, να αφοσιωθή στα μουσικά πράγματα και να παψη να ενασχολείται με τα θεολογικά πράγματα, που δεν τα καταφέρνει. Εδώ θα διαπρέψη.
Ακουσέ μας, Παναγιώτη και δεν θα μετανοιώσης.
Οποιοι σου λένε κάτι το διαφορετικό, δεν σε αγαπούν.


Μία και μόνη παρατήρηση έχω επί της αναρτήσεως που διανθίζει ο ιστολόγος της Αποτείχισης με φωτογραφίες μου από τις Πρέσπες. Φαίνεται ότι του αρέσουν πολύ οι νεαρές και ευειδείς αδελφές Βουγιουκλή, γιατί αλλιώς δεν εξηγείται πώς βάζει την "προκλητική" φωτογραφία τους δις!!!

Του αφιερώνω άλλη μια των δεσποινίδων για να μη του λείψουν!

Καλημέρα σας, αγαπητοί συνοδίτες!




Τρίτη, 25 Αυγούστου 2009

ΑΣΤΡΟΠΟΛΙΣ - ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΑ ΣΤΑ ΜΕΘΑΝΑ


Μέσα σε ένα κατάμεστο θέατρο, το μικρό λιθόκτιστο υπαίθριο θέατρο της Καμένης Χώρας στους πρόποδες του Ηφαιστείου Μεθάνων, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά, με φόντο τα ηφαιστειακά πετρώματα και κάτω από τον έναστρο νυχτερινό ουρανό, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 23 Αυγούστου η πρώτη συναυλία της ΑΣΤΡΟΠΟΛΗΣ, μιας μουσικής παράστασης εμπνευσμένης από την μαγεία της νύχτας και αφιερωμένης στο παγκόσμιο έτος αστρονομίας 2009, που διοργάνωσαν η Νομαρχία Πειραιά σε συνεργασία με τον Δήμο Μεθάνων και τον Δήμο Τροιζήνας.



Οι πιανίστες Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου και Γιάννης Λούκος, συνέλαβαν την ιδέα μιας μουσικής βραδιάς, που να εκπροσωπείται από έργα για πιάνο ιδιαίτερα και γοητευτικά, έργα που χρησιμοποιούν το πιάνο σαν εξωτικό όργανο, του John Cage, του George Crumb (πρώτη εκτέλεση στην Ελλάδα) και του Γιώργου Κουμεντάκη, όπου το πιάνο μεταλλάσσεται σε αιολική άρπα ή σε αφρικάνικο κρουστό.

Μέσα σε μία κατανυκτική ατμόσφαιρα, η νυχτερινή μυσταγωγία συμπληρώθηκε από την μαγική φωνή της Δάφνης Πανουργιά, που ερμήνευσε τα απαράμιλλα τραγούδια της Λένας Πλάτωνος πάνω σε ποίηση Κ. Καρυωτάκη, και την Αφήγηση της Γένεσης της Νύχτας, από την Κοσμογονία του Ησίοδου, από την Τζίνα Κουλαρμάνη.



Το δεύτερο μέρος της Συναυλίας ήταν αφιερωμένο στα Μεσάνυχτα και στο μύθο της Αστρόπολης, ένα φανταστικό ταξίδι στα άστρα, με την παράλληλη προβολή ενός βίντεο, που σκηνοθέτησε και δημιούργησε η Μαρία Δαμκαλίδη. Η διπλή προβολή του βίντεο σε οθόνη και στα απέναντι ηφαιστειακά πετρώματα, δημιούργησε στους θεατές μία ψευδαίσθηση μετεωρισμού ανάμεσα στον ουράνιο θόλο και στο Ηφαίστειο, κατά την διάρκεια της ερμηνείας του έργου "Η Επικίνδυνη Νύχτα" του John Cage, που συμπληρώθηκε με την συγκινητική αφήγηση «Ο Μονόλογος του Ταξιδευτή».



Με κομμένη την ανάσα μετά το τέλος της συναυλίας σύσσωμο το θέατρο σήκωσε τα μάτια στον ουρανό, για να παρακολουθήσει από μία ομάδα ερασιτεχνών αστρονόμων ξενάγηση στους Αστερισμούς του Καλοκαιριού με αστρονομικά laser και με τηλεσκόπια που είχαν στήσει στις παρυφές του θεάτρου.

Στην παράσταση αυτή προσήλθαν πάρα πολλοί λάτρεις του ξεχωριστού, του ασυνήθιστου και του καινούργιου, που αψήφησαν την απόσταση από την Αθήνα καθώς και πολλοί επώνυμοι.

Δευτέρα, 24 Αυγούστου 2009

ΤΡΑΓΟΥΔΩΝΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΡΕΣΠΕΣ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ!









Χθες το βράδυ στις Πρέσπες η συναυλία -μαραθώνιος με γνωστούς καλλιτέχνες και αθρόα προσέλευση χιλιάδων λαού, που κατέκλυσε τον χώρο γύρω από τον Άγιο Αχίλλειο.

Στο πρώτο μέρος η Χάρις Αλεξίου, σε αγαπημένα τραγούδια της, η Ευανθία Ρεμπούτσικα με τον Παναγιώτη Καλαντζόπουλο, την Έλλη Πασπαλά, την Ντιλέκ Κοτς, τις Γυναικείες Βουλγάρικες Φωνές και την Ορχήστρα του Δρόμου, κι ακόμα τα χάλκινα πνευστά του Παντελή Δόικου και το Trio Balkan.

Στο δεύτερο μέρος, “Η φωνή χωρίς όρια”, μια πρωτότυπη παραγωγή που επιμελήθηκε ο Σπύρος Σακκάς, προσκαλώντας ερμηνευτές που υπηρετούν διαφορετικά είδη της φωνητικής τέχνης. Γυναίκες από τη Δερόπολη, οι αδελφές Ελένη και Σουζάννα Βουγιουκλή, η υψίφωνος Τζούλια Σουγλάκου, η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία υπό τον Λυκούργο Αγγελόπουλο, η Νένα Βενετσάνου, ο τενόρος Γιάννης Χριστόπουλος, ο βαρύτονος Δημήτρης Κασιούμης, η ηθοποιοός Αγλαϊα Παπά, ο Δώρος Δημοσθένους, οι Τραγουδιστάδες τση Ζάκυθος, ο τενόρος Σώτος Παπούλκας, η Σαβίνα Γιαννάτου και ο μεγάλος της παράδοσής μας Χρόνης Αηδονίδης. Συμμετείχαν οι πιανίστες Φρίξος Μόρτζος και Γιάννης Σγούρος.

Η συναυλία ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 2 τα ξημερώματα! Η αληθινή επικοινωνία μουσικών, κοινού και φύσης είχε επιτευχθεί. Κι αυτό δεν είναι λίγο...


Κυριακή, 23 Αυγούστου 2009

ΠΡΟΒΑ ΗΧΟΥ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΑΧΙΛΛΕΙΟ





Πρόβα ήχου νωρίτερα το απόγευμα στον χώρο της αποψινής συναυλίας στις Πρέσπες, μπροστά ακριβώς από την Βασιλική του Αγίου Αχιλλείου.
Οι αδελφές Βουγιουκλή, υπό το άγρυπνο όμμα του Σπύρου Σακκά, η ηθοποιός Αγλαϊα Παπά και οι Τραγουδιστάδες της Ζάκυθος.

Σε επόμενες αναρτήσεις περισσότερο φωτορεπορτάζ, από τη σύναξη πολλών καλλιτεχνών εδώ στις Πρέσπες, για ν' ακουστεί η φωνή των Βαλκανίων.



ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΒΥΧ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ




Με την Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία υπό τον Λυκούργο Αγγελόπουλο ψάλαμε σήμερα το πρωί κατά την Κυριακάτικη Θ. Λειτουργία στον Ι. Ναό Αγίας Παρασκευής Φλώρινας, με τις ευλογίες του Σεβ. Μητροπολίτου Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας κ. Θεοκλήτου και μετά από ευγενική πρόσκληση του Άρχοντος Υμνωδού της Μ.τ.Χ.Ε. κ. Παντελή Δάφα, Πρωτοψάλτου του ναού.

Συνέψαλε και ο πολιός Κωνσταντινουπολιτης Κωνσταντίνος Μαφίδης. Το αποστολικό ανάγνωσμα απέδωσε υποδειγματικά - κατά τον παραδοσιακό τρόπο της εμμελούς απαγγελίας - ο Αντώνης Αετόπουλος, ενώ ο Roni Bou Saba έψαλε ύμνους και στα αραβικά.



Κανόνες του Όρθρου (του β' ήχου και της εορτής της Κοιμήσεως), Καταβασίες "Πεποικιλμένη..." στο αργό μέλος του Πέτρου Λαμπαδαρίου, Δύναμις Καλλινίκου Αρχιδιακόνου του Λεσβίου σε ήχο β', Προκείμενο και Αλληλουάριο κατά την τάξιν, Χερουβικό Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου σε ήχο β', Λειτουργικά τα κατά την Πατριαρχική Παράδοση, Κοινωνικόν "Ποτήριον σωτηρίου λήψομαι..." σε ήχο δ' άγια, το απολυτίκιον "Εν τη γεννήσει..." μετά κρατήματος υπό Εμμανουήλ Φαρλέκα κατά την διανομή του αντιδώρου.

Kαι κατανοείς - όσο είναι δυνατόν - τον ανεξάντλητο πλούτο της υμνογραφίας και τον χρυσορρόα ποταμό της βυζαντινής.






Related Posts with Thumbnails