Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012

"Πανρωσικός Συνασπισμός" και "Φαρμακίδειο Άγος"


Του καθηγητή Αριστείδη Πανώτη
Είχα από χρόνια επισημάνει την δυναμική προσωπικότητα του Κυρίλλου Gundyayev - πνευματικού παιδιού του μακαρίτη Λένινγκραντ Νικοδήμου - από την εποχή που ήταν απεσταλμένος στη Γενεύη στο Π.Σ.Ε.-(1971-1974). Μετά πρόσεξα την προώθησή του στη σχολαρχία της Θεολογικής Ακαδημίας της Πετρουπόλεως (1974) και την εκλογή του σε τιτουλάριο αρχιεπίσκοπο Vyborg (1974-1976). Μετά έμαθα την μετάθεσή του στη μητρόπολη Σμολένσκ (1976-2009) και τέλος την ανύψωσή του σε Πατριάρχη «πασών των Ρωσιών». 
Όταν παρηκολούθησα τηλεοπτικά την ενθρόνισή του με ξένισε μια λειτουργική αταξία του με την οποία υποβάθμισε στη συλλειτουργία τον εκεί παριστάμενο Πατριάρχη Αλεξανδρείας. Όταν μελέτησα τα επίσημα κείμενα των λόγων του, και άλλα συμφραζόμενα, διαπίστωσα ότι ο ανυψωθείς είναι ένα τετραπέρατο πρόσωπο με σαφείς στόχους που άπτονται του παλαιού ιδεολογήματος της «Αγίας Ρωσίας», ως αυτοκρατορικής προστάτριας δυνάμεως της Οικουμενικής Ορθοδοξίας. Έφθασε στην κορυφή της ρωσικής ιεραρχίας σε κρίσιμη ώρα για να θέσει υπό το ωμοφόριό του όλους τους ανά την οικουμένη ρωσογενείς ορθοδόξους με μιας «έτερης μορφής» εκκλησιαστική τακτική που συνδύαζε τον τσαρικό «Μεγαλοϊδεαλισμό» με τον σοβιετικό «διεθνισμό» για να αναπληρώσει το κενό των εννέα δεκαετιών που άφησε το αθεϊστικό σοβιετικό καθεστώς.
Αυτός ο «Πανρωσικός Συνασπισμός» έχει ιδιαίτερη σημασία όταν η πολιτική εξουσία στις «αυτοκέφαλες» Εκκλησίες της Ανατολικής Ευρώπης υποβαθμίζει την ορθόδοξη εκκλησιαστική ζωή με σειρά ενεργειών. Έτσι, το «Μετασοβιετικό καθεστώς» δεν άργησε να παρουσιάζεται πλέον ως το μόνο ορθόδοξο κράτος στον κόσμο που προασπίζει και μεγαλύνει το γόητρο της Ορθοδοξίας. Απ' εναντίας οι Έλληνες πολιτικοί των έσχατων ημερών εμφανίζονται να ενδιαφέρονται μόνον πως θα αποδεκατίσουν την από αιώνων περιουσία της Εκκλησίας για να εξυπηρετήσουν την εκλογική πελατεία τους. Στην περιθωριοποίηση αυτή του Γένους μας συμπράττουν και εθελοτυφλούντες εκκλησιαστικοί που δεν αντιλαμβάνονται την σημασία της προσπάθειας συναγωγής υπό την Πανρωσική στέγη όλων των ρωσογενών τοπικών Εκκλησιών της άλλοτε Σοβιετίας, της Ουκρανίας, της Λευκορωσίας και της Μολδαβίας, κ.τ.λ. Αυτά τα μηνύματα εκ Μόσχας συμβαίνουν όταν Φαρμακιδιστές αρχιερείς εκθειάζουν την κακοποιημένη από το κράτος «αυτοκεφαλία» του 1850 και από την μετά ταύτα Καταστατική νομοθεσία του. Φθάνουν μάλιστα στο σημείο να δηλώνουν πως η υφιστάμενη ελλαδική κακοδαιμονία δημιουργήθηκε από τους «ασφαλιστικούς όρους» του σχετικού Τόμου του 1850 και της Πράξεως του 1928, αυτούς που τέθηκαν για να προστατεύουν την ανεξαρτησία της τοπικής Εκκλησίας.
Επειδή, κάθε αλλότριος «Συνασπισμός» θυγατρικής Εκκλησίας κατεργάζεται κάποιους ιεροκρύφιους λογισμούς σε βάρος της Πανορθοδόξου ενότητος, θέλησα πριν ενάμιση χρόνο με κάποιες σκέψεις να υπενθυμίσω σε όσους με τιμούν με την προσοχή τους, ότι το Γένος μας απέδειξε πως έχει τα εχέγγυα της αποστολικής οικουμενικής του κλήσεως διαχειριζόμενο επι 1500 χρόνια τον κεντρικό ιερό Θεσμό της κατ' Ανατολάς Εκκλησίας. Επομένως, δεν χρειάζεται υποκατάσταση της Μητρός Εκκλησίας από τον τσαρικό «Δικέφαλο» όταν οι ορθόδοξοι λαοί έχουν νωπά στη μνήμη τους τα πεπραγμένα της «τσαρικής» και της «σοβιετικής» εκκλησιαστικής παρεμβολής στην Ανατολική Ευρώπη!
Τη συνέχεια  του άρθρου διαβάστε εδώ.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ, Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΜΑΡΡΟΣ!!!! ΕΥΓΕ ΣΤΟΝ ΑΡΧΟΝΤΑ Κ.ΠΑΝΩΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΑ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ, ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗΣ ΑΠΟΨΕΩΣ ΤΟΥ! ΕΑΝ ΔΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ ΤΟΝ ΠΑΡΑΠΕΜΠΩ ΣΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ(ΤΟ 2004) ΤΟΥ ΝΥΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΒΡΕΣΘΕΝΗΣ ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΥ...

Ανώνυμος είπε...

ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΑΝ ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΙΚΩΝ ΒΛΕΨΕΩΝ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ.
ΥΠΗΡΞΕ ΩΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ

Ανώνυμος είπε...

παντα τα αρθρα και τα κειμενα του κ. καθηγητου ειναι αρτια απο καθε αποψεως και μας δινουν αφορμες για περισσοτερη ερευνα.
Αυτο εκανα και γω διαδυκτιακω τω τροπω και ιδου που εφτασα

http://agioritikesmnimes.pblogs.gr/tags/panslabismos-gr.html

προκειται για μια ενδιαφερουσα μελετη αν εχετε χρονο ριχτε μια ματια.... θα σας λυθουν πολλες αποριες σχετικα με το θεμα των ημερων....

Σε ενα σημειο δεν συμφωνω με τον κ. καθηγητη και παρακαλω αν δεν δει το σχολιο μου κ. Ανδριοπουλε να του το μεταφερετε, με ενδιαφερει πραγματικα η απαντηση του αν εχει τον χρονο και θελει να απαντησει.

Η διαφωνια μου εχει να κανει με τον Πατριαρχη Αλεξανδρειας
δεν τον υποτιμησαν στη Μοσχα οι Ρωσοι, αλλα ο ιδιος υποτιμησε τον εαυτο του πηγαινοντας αυτοπροσωπως στην ενθρονιση του Μοσχας και λαμβανοντας μερος στην θ.Λειτουργια. Εχω την αισθηση πως αυτο δεν συναδει με το εκκλησιαστικο πρωτοκολλο. Στις ενθρονισεις οι προκαθημενοι αποστελλουν αντιπροσωπους η αν παριστανται αυτοπροσωπως ειναι χωρις λειτουργικη περιβολη σε καποια περιοπτη θεση χωρις να λαβουν μερος στην τελετη....
Ο κ. καθηγητης που εχει ειδικες γνωσεις και σε θεματα τυπικου σιγουρα γνωριζει καλλιον εμου και αν ειναι ας με διορθωσει αν δεν ειναι ετσι...
Επισης θα ηθελα και ενα ακομα σχολιο σε κατι παραλληλο.

Γιατι ο Μακαριωτατος Αλεξανδρειας δεν πηγε στις εκδηλωσεις που εγιναν στην Ουκρανια πριν μερικα χρονια για να στηριξει τον Παναγιωτατο οταν ο μακαριστος Μοσχας απειλουσε με σχισμα....????
θυμαστε φανταζομαι τα σχετικα εκεινης της περιοδου...
και εκ των ελληνοφωνων Προκαθημενων στον συλλειτουργο που εγινε στην Ουκρανια μετειχε μονο ο Αθηνων και ο Αλβανιας με αποτελεσμα στην κεντρικο βαθρο να ειναι οι 2 πατριαρχες Κων/Πολεως και Μοσχας ενω αν ηταν και ο Αλεξανδρειας θα ηταν αισθητη η θεσις του Πρωτου αφου πια ο Μοσχας θα ητο 3ος κατα τα πρεσβεια...

Επισης το τριτο παραδοξο ειναι οτι κατα τις προλαβουσες εορτες του αγ. Δωδεκαημερου οπως παρακαλουθησαμε σε διαδυκτιακο τοπο σε σχετικο φωτορεπορταζ, στα ορια του αγιου Αλεξανδρειας εγινε πατριαρχικη θ.Λειτουργια στην οποια μετειχαν 2 αρχιερεις του Αλεξανδρινου Θρονου και ο μεταξυ των ιερεων καποιος Ρωσος κληρικος οστις μετειχε του συλλειτουργου φερων ΜΙΤΡΑΝ προφανεστατα τη αδεια και προτροπη του Αλεξανδειας, ενω οι συλλειτουργουντες αρχιερεις εφερον κατα την ταξιν επανωκαλυμαυχον.... Επιτρεπονται τετοιες αβροτητες οπως θα ελεγε και ο μακαριστος Μητοπολιτης Πατρων Νικοδημος Βαλληνδρας???

Πραγματικα θα με ενδιεφερε μια σοβαρη απαντηση στα ζητηματα που εθεσα γιατι μερικες φορες μονοι μας κατα το κοινως λεγομενο βαζουμε τα χερια μας και βγαζουμε τα ματια μας....

σας ευχαριστω εκ των προτερων

Related Posts with Thumbnails