Στο πλαίσιο του 15oυ Ανοιξιάτικου Κύκλου Συναυλιών Oργάνου (Καλλιτεχνική διεύθυνση: Χριστίνα Αντωνιάδου 2018) την ερχόμενη Κυριακή 22 Απριλίου 2018, στις 8.30μ.μ. στην Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου στο Σύνταγμα (Φιλελλήνων 27), θα πραγματοποιηθεί, με τη συνδιοργάνωση του "Αρχείου Ελλήνων Μουσουργών Θωμά Ταμβάκου", συναυλία με τον γενικό τίτλο: “Ύμνοι και Διθύραμβοι”.
Πρόκειται για μια πρωτότυπη συναυλία με έργα Ελλήνων και ελληνικής καταγωγής συνθετών γραμμένα αποκλειστικά για εκκλησιαστικό όργανο και για φωνή-ε.ο., από τον 17ο μέχρι τον 21ο αιώνα, που θα ερμηνευθούν σε πρώτη παγκόσμια ή πανελλήνια εκτέλεση.
Ερμηνεύουν:Χριστίνα Αντωνιάδου, όργανο
Νίκος Σπανάτης, κόντρα τενόρος
Πρόγραμμα/ Programme
Δημήτριος Αγαθίδης (Dimitrios Agathides) (1828-1886)
Basso no.12 (από το 5ο Βιβλίο των Partimenti του Ν. Μάντζαρου)
Γεωργία Ταγγίρη (Georgia Tangires) (γεν./b. 1931)
Χριστός Ανέστη
Θέμα, 6 Παραλλαγές, Φινάλε
Γκαετάνο Γκρέκο (Gaetano Greco) (1657-1728)
Τuoni Ecclesiastici (con li loro Versetti)
Σκαρλάτος Φωτεινός (Scarlat Fotino) (1894-1942)
Méditation pour orgue
Παναγιώτης Θεοδοσίου (Panagiotis Theodosiou) (γεν./b. 1964)
Recitativo, Ostinato and Toccata
(ανάθεση του Α.Ε.Μ.Θ.Τ.- αφιερωμένο στον Θ. Ταμβάκο)
Μάρκος Σοφιανόπουλος (Marco Sofianopoulo) (1952-2014)
Magnificavit per voce e organo*
Μάχος Παπαδόπουλος (Boris Papandopulo) (1906-1991)
Preludij za orgulje
Κώστας Νικολαΐδης (Costas Nicolaidis) (γεν./b. 1947)
Prayer II
(αφιερωμένο στον Θ. Ταμβάκο)
Πρίγκηψ Ιωάννης Καρατζάς (Prince Joan Caradja) (1835-1894)
Agnus Dei, έργο 17*
Κωνσταντίνος Κ(Χ)αρικιόπουλος (Const. Carikiopoulo) (1859-1935)
Allegro moderato
Ιωάννης Σινόπουλος-Ουίλσον (John Sinopoulo-Wilson) (γεν./b. 1944)
3 μέρη από τον κύκλο Ancient Hellenic Processions
-Dithyramb of Dionysus, αρ.4
-Hymn to Apollo, αρ.5
-Procession of Pallas Athens, αρ.6
Ζώρζ Αθανασιάδης (Georges Athanasiadès) (γεν./b. 1929)
Suite pour un grand orgue
-Prélude
-Variations
-Toccata
Μάρκος Σοφιανόπουλος (Marco Sofianopulo)
Επιλογή από τα 9 Nove Spirituals*
-He never said, αρ.1
-Michael Rows, αρ.2
-Wade in de water, αρ.3
-When the Saints, αρ.9 *
μεταφορά σε φωνή κόντρα τενόρου: Παναγιώτης Θεοδοσίου
*transposition for contra tenor: Panagiotis Theodossiou
Basso no.12 (από το 5ο Βιβλίο των Partimenti του Ν. Μάντζαρου)
Γεωργία Ταγγίρη (Georgia Tangires) (γεν./b. 1931)
Χριστός Ανέστη
Θέμα, 6 Παραλλαγές, Φινάλε
Γκαετάνο Γκρέκο (Gaetano Greco) (1657-1728)
Τuoni Ecclesiastici (con li loro Versetti)
Σκαρλάτος Φωτεινός (Scarlat Fotino) (1894-1942)
Méditation pour orgue
Παναγιώτης Θεοδοσίου (Panagiotis Theodosiou) (γεν./b. 1964)
Recitativo, Ostinato and Toccata
(ανάθεση του Α.Ε.Μ.Θ.Τ.- αφιερωμένο στον Θ. Ταμβάκο)
Μάρκος Σοφιανόπουλος (Marco Sofianopoulo) (1952-2014)
Magnificavit per voce e organo*
Μάχος Παπαδόπουλος (Boris Papandopulo) (1906-1991)
Preludij za orgulje
Κώστας Νικολαΐδης (Costas Nicolaidis) (γεν./b. 1947)
Prayer II
(αφιερωμένο στον Θ. Ταμβάκο)
Πρίγκηψ Ιωάννης Καρατζάς (Prince Joan Caradja) (1835-1894)
Agnus Dei, έργο 17*
Κωνσταντίνος Κ(Χ)αρικιόπουλος (Const. Carikiopoulo) (1859-1935)
Allegro moderato
Ιωάννης Σινόπουλος-Ουίλσον (John Sinopoulo-Wilson) (γεν./b. 1944)
3 μέρη από τον κύκλο Ancient Hellenic Processions
-Dithyramb of Dionysus, αρ.4
-Hymn to Apollo, αρ.5
-Procession of Pallas Athens, αρ.6
Ζώρζ Αθανασιάδης (Georges Athanasiadès) (γεν./b. 1929)
Suite pour un grand orgue
-Prélude
-Variations
-Toccata
Μάρκος Σοφιανόπουλος (Marco Sofianopulo)
Επιλογή από τα 9 Nove Spirituals*
-He never said, αρ.1
-Michael Rows, αρ.2
-Wade in de water, αρ.3
-When the Saints, αρ.9 *
μεταφορά σε φωνή κόντρα τενόρου: Παναγιώτης Θεοδοσίου
*transposition for contra tenor: Panagiotis Theodossiou
Οι πρώτες σελίδες του έργου "Basso no.12" για εκκλησιαστικό όργανο του Δημητρίου Αγαθίδη (Κέρκυρα, 1828 - Ιταλία[;], 1886) το οποίο θα ερμηνεύσει η οργανίστα Χριστίνα Αντωνιάδου στη συναυλία της 22ας Απριλίου στην Αγγλικανική Εκκλησία Αγίου Παύλου (20:30) σε πρώτη παγκόσμια παρουσίαση.
Είναι στην ουσία μία επεξεργασία (μεταφορά) για εκκλησιαστικό όργανο του 5ου Βιβλίου των Παρτιμέντι του Νικολάου Μάντζαρου που εκδόθηκε στο Μιλάνο το 1857. Ο όρος παρτιμέντο χρησιμοποιήθηκε τον 17ο και τον 18ο αιώνα για να περιγράψει ένα είδος άσκησης για τη μουσική σύνθεση στην οποία ο μουσικός ερμηνευτής καλείται να δημιουργήσει ένα κομμάτι μουσικής βασιζόμενος σε μία ελλειπτικά καταγραμμένη παρτιτούρα. Αυτή την εργασία του Μάντζαρου επεξεργάστηκε ο Αγαθίδης για να δώσει το δικό του μουσικό στίγμα. Το υλικό εντοπίστηκε σε βιβλιοθήκη του Μιλάνου και αποκτήθηκε από την ερευνητική ομάδα των Κωνστάντζου-Ταμβάκου-Τρικούπη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου