Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ: "ΕΓΚΩΜΙΟΝ ΑΝΔΡΟΣ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ" - ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ


Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 
Αντιγράφω από το ημερολόγιό μου της χρονιάς 1991: 
«Πέμπτη 25 Απριλίου 1991, 12 το μεσημέρι: Επίσκεψις δεύτερη στην οικία του κ. Μάνου Χατζιδάκι. Αιτία: η τελευταία σελίδα του έργου που θα ερμηνεύσει το απόγευμα [!] η χορωδία του Πανεπιστημίου. 
Πρόκειται για το «Εγκώμιον Ανδρός Επιφανούς» σε στίχους από τις ΩΔΕΣ, του Ανδρέα Κάλβου, που επέλεξε ο ίδιος ο συνθέτης. 
Το έργο γράφτηκε με αφορμή την αναγόρευση σε επίτιμο διδάκτορα του Πανεπιστημίου Αθηνών, του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Καραμανλή. 
Ο Χατζιδάκις μου λέει ότι ο ίδιος μάλλον δεν θα παρευρίσκεται στην εκδήλωση και να του πάω την κασέτα για να το ακούσει. 
Το απόγευμα της ίδιας μέρας στην μεγάλη Αίθουσα Τελετών του Πανεπιστημίου Αθηνών, το έργο αποδίδει η μικτή χορωδία του Πανεπιστημίου υπό την διεύθυνση του μαέστρου Αντώνη Βασιλάκη.
Συμπράττουν δύο σπουδαίοι σολίστ πνευστών: Σωκράτης Άνθης, τρομπέτα και Παναγιώτης Στέφος, τρομπόνι. 
Στην χορωδία είμαι κι εγώ, ολίγον τι περήφανος που τραγουδάω Χατζιδάκι σε πρώτη εκτέλεση!»
Αυτά έγραφα τότε στο ημερολόγιό μου.

Από την εκτέλεση του έργου στο Ηρώδειο - φωτ. αρχείου http://www.manoshadjidakis.gr

Το έργο στην επίσημη εργογραφία του συνθέτη αναφέρεται ως εξής: 
Στον Κωνσταντίνο Καραμανλή, Πρόεδρο της Δημοκρατίας. 
Έργο 48 (ανέκδοτο). 
Καντάτα για μικτή χορωδία και ομάδα χάλκινων πνευστών, με επιλεγμένους από τον συνθέτη στίχους από τις ΩΔΕΣ, του Ανδρέα Κάλβου. 
Το καλοκαίρι της ίδια χρονιάς, ο Χατζιδάκις διηύθυνε την Ορχήστρα των Χρωμάτων που ο ίδιος είχε ιδρύσει, στο έργο αυτό, σε μια τιμητική βραδιά για τον φίλο του Κωνσταντίνο Καραμανλή στο Ηρώδειο. Συμμετείχε η Χορωδία της ΕΡΤ. 
Από το αρχείο μου δημοσιεύω σήμερα εδώ απόσπασμα της πρώτης και της τελευταίας σελίδας του έργου, δηλ. από την χειρόγραφη παρτιτούρα του Μάνου Χατζιδάκι.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails