Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Η Εκκλησία (παρ)ακολουθεί τις εξελίξεις στην Ουκρανία.
Οι σχισματικοί αποκτούν πλέον κεντρικό ρόλο, ενώ η Ουκρανική Εκκλησία που υπάγεται στη δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Μόσχας είναι μάλλον στη ...γωνία. Τις εξελίξεις δεν μπορεί, καθώς φαίνεται, να ελέγξει η Εκκλησία της Ρωσίας, η οποία μέχρι πριν λίγο καιρό ήταν ..."αήττητη".
Στην δραματική έκκληση του Τοποτηρητή του Θρόνου του Κιέβου Μητροπολίτη Ονουφρίου για διατήρηση της ακεραιότητας, ο Πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος απάντησε, μεταξύ άλλων:
"Η Εκκλησία δεν παίρνει την μια η την άλλη πλευρά στον πολιτικό αγώνα. Το καθήκον της Εκκλησίας είναι η προστασία των πιστών των οποίων η ζωή έχει τεθεί σε κίνδυνο".
"Η Εκκλησία δεν παίρνει την μια η την άλλη πλευρά στον πολιτικό αγώνα. Το καθήκον της Εκκλησίας είναι η προστασία των πιστών των οποίων η ζωή έχει τεθεί σε κίνδυνο".
Όμως αυτή η δήλωση του Πατριάρχη Μόσχας έρχεται σε αντίθεση με την πρακτική ρώσων κληρικών, οι οποίοι τόσο στην Ουκρανία όσο και στην Κριμαία, "ευλογούν" τα ρωσικά όπλα!
Τέτοιες ενέργειες, όσο κι αν είναι μεμονωμένες, διεγείρουν το ανθρωπιστικό - ίσως και το θρησκευτικό - αίσθημα πιστών και απίστων, γύρω από τη στάση της Εκκλησίας στον πόλεμο.
Ήδη τις τελευταίες μέρες κατακλύζεται το διαδίκτυο από ανάλογες εικόνες, ενώ ένα βίντεο όπου ρώσος ιερέας "ευλογεί" πυρηνικό βλήμα Topol-M, χαρακτηρίζεται από ΜΜΕ ως "βίντεο - σοκ".
Το θεολογικό ζήτημα που αναπόφευκτα ανακύπτει είναι η "ευλογία των όπλων" για πόλεμο έναντι ποίων; Των ομοδόξων αδελφών! Ορθόδοξοι εναντίον ορθοδόξων! Φυσικά κάθε "ευλογία όπλων" είναι μείζον θεολογικό θέμα, αλλά εδώ τα πράγματα είναι πιο κραυγαλέα, αφού δεν πρόκειται για εθνικοαπελευθερωτικό πόλεμο, ούτε για αμυντικό, αλλά για προστασία των ρωσικών συμφερόντων.
Η εικόνα του Χριστού δίπλα στο πυρηνικό όπλο - όπως φαίνεται στο βίντεο που αναδημοσιεύουμε εδώ - και ο αγιασμός του από πυρηνικού από τον ιερέα, συνιστά τεράστια θεολογική πρόκληση.
Μπορεί να υπάρξει δικαιολόγηση μιας τέτοιας πράξης; Η σύνταξη με το κράτος - εν προκειμένω της Ρωσικής Εκκλησίας με τον Πούτιν - ως πού μπορεί να φτάσει;
Αλήθεια, πώς ερμηνεύεται η φράση του Πατριάρχη Κυρίλλου: "Η Εκκλησία δεν παίρνει την μια η την άλλη πλευρά στον πολιτικό αγώνα. Το καθήκον της Εκκλησίας είναι η προστασία των πιστών των οποίων η ζωή έχει τεθεί σε κίνδυνο".
3 σχόλια:
Το γεγονός ερμηνεύεται σαν ένα από τα θεϊστικά χαρακτηριστά του μύθου και συγκεκριμένα πρόκειται για την μεταψυχολογική επίδραση του μύθου και είναι πολύ διαδεδομένο στις θρησκείες.
ΟΡΚ
Τα θες και τα λες αυτα;
Τα οπλα τα ευλογει η εκκλησία για τους εχθρούς Αμερικης ΕΕ και αλλους.
"...ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ!"
Δεν εννοώ, φυσικά, να ευλογήσει τις πυρηνικές κεφαλές, αλλά να δώσει δύναμη στους δοκιμαζόμενους αδελφούς μας, γιατί, προφανώς, έρχονται δύσκολες μέρες!
Στην περιοχή της Ουκρανίας παίζονται πολύ βρώμικα γεωπολιτικά παιχνίδια και ο τελικός αποδέκτης των συμφορών αυτών παντοτε είναι ο ανυποψίαστος λαός, αν και όχι πάντα ανυποψίαστος και ανεύθυνος!
Ένα είναι το σίγουρο: η Γερμανία με την Αμερική πρωταγωνιστούν στον πιο σκοτεινό ρόλο, που δεν είναι, βέβαια, κάτι καινούριο στον χώρο της πολιτικής σκακιέρας.
Πάντως είναι ένα σκηνικό που θα έπρεπε να ανησυχεί κι εμάς!
Οι υπηρέτες του Κακού φαίνεται να ενδιαφέρονται να ρίξουν στην κόλαση του εμφυλίου κι άλλες χώρες! Να ευχόμαστε όλοι μας να μην είμαστε κι εμείς στο στόχαστρό τους!
Βέβαια, ο καιρός και τα ιστορικά γεγονότα θα αποκαλύψουν τις πραγματικές προθέσεις των Πολιτικών - "Σωτήρων"!
Διογένης/Ε.Μ.
Δημοσίευση σχολίου