Κολασμένοι. Από τοιχογραφία στον Ι. Ναό του Αγίου Γεωργίου στη Μουρνέ Αγίου Βασιλείου Ρεθύμνου |
Κάποιος "κύριος" και μάλιστα ...Ακαδημαϊκός, νόμισε ότι μπορεί να παίξει μαζί μου και ανήρτησε σε "αποτειχισμένο" ιστολόγιο, χυδαία - εν ευρυτέρα εννοία - σχόλια σε βάρος μου.
Διδάκτωρ, γλωσσομαθής, με δημόσια θέση, με καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα, "αντι-οικουμενιστής", ο εν λόγω "κύριος" έβγαζε την κατίνα που έχει μέσα του στα εναντίον μου σχόλια.
Τον ανακάλυψα. Του τηλεφώνησα. Του ζήτησα να αποσύρει πάραυτα τα σχόλια. Το έκανε, φυσικά, αμέσως.
Ας γνωρίζουν οι όποιοι σαν και τον λεγάμενο, ότι δεν πτοούμαι - χρόνια τώρα - από τέτοιες τακτικές, τις οποίες έμαθα - εξ αιτίας τους - πολύ καλά, γι' αυτό και τις αντιμετωπίζω.
Όσοι, λοιπόν, κινήθηκαν στο παρελθόν - εν ονόματι της καθαρότητος της πίστεως, φευ! - εις βάρος μου με τέτοιες ανέντιμες και ανήθικες μεθόδους, δεν κατάφεραν τίποτα. Ή μάλλον κατάφεραν να τους ...φακελώσω, δηλαδή να έχω στο αρχείο μου όλο το σχετικό υλικό.
Αλίμονο αν προκληθώ και το βγάλω. Θα έχουν πάει ήδη στην κόλαση.
Καλό σας απόγευμα, αγαπητοί συνοδίτες.
Π.Α.Α.
Π.Α.Α.
13 σχόλια:
Κύριε Ανδριόπουλε, σας αποστέλλω προς δημοσίευση, εάν θέλετε, το ηλεκτρονικό μήνυμα που σας απέστειλα στις 9 Ιανουαρίου, ώρα 11:32. Αυτό το απέστειλα πριν από τη δεύτερη φορά που μου τηλεφωνήσατε, και πάλι με το ίδιο, πάρα πολύ εκνευρισμένο ύφος. Ευχαριστώ, πάντως, που μου αναγνωρίζετε τη γλωσσομάθεια και τα καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα, αν και τα παραπάνω προσόντα δεν με εμπόδισαν να γίνω χυδαίος, όπως διαπιστώσατε και ο ίδιος...
Υπογραφή:
Ο "χυδαίος Ακαδημαϊκός" (που δεν είμαι Ακαδημαϊκός, βέβαια...)
Ιωάννης Βιταλιώτης
Υ.Γ. Τον κ. Τσολογιάννη τον αναφέρω εκ παραδρομής "Τσολοζίδη", το όνομα του γνωστού συλλέκτη της Θεσσαλονίκης.
Το ηλεκτρονικό μήνυμα της 11ης Ιανουαρίου που ανέφερα στο προηγούμενο σχόλιό μου:
Κύριε Ανδριόπουλε,
Οπως βλέπετε, δεν αρνήθηκα ότι είμαι ο Μάρκο Τ, οπότε δεν υπάρχει λόγος να κρύβομαι. Αλλά δεν ήταν δα και δύσκολο να το βρει κανείς. Αν ήθελα να σας έθιγα σε πλήρη ανωνυμία, θα μπορούσα να είχα στείλει σχόλια εντελώς ανώνυμα, όπως τόσοι άλλοι. Δεν το έκανα συνειδητά.
Μόλις επικοινώνησα με τον κ. Τσολοζίδη, τον οποίο προσωπικά δεν γνωρίζω, και του ζήτησα να αφαιρέσει τα σχόλιά μου προς εσάς. Μου υποσχέθηκε ευγενέστατα ότι θα το κάνει.
Λοιπόν, για να είμαι ειλικρινής, ομολογώ ότι τα σχόλιά μου ήταν ειρωνικά και δηκτικά. Σας ξεκαθαρίζω ότι σε θέματα όπως "οικουμενισμός" βρισκόμαστε σε αντίθετες όχθες, δεν χρειάζεται να βάζουμε ψιμίθια σε αυτό. Επειδή έχω σπουδάσει για χρόνια στη Γαλλία, έχω οικογενειακή σχέση και με τον γαλλικό Καναδά και φίλους πρώην ή νυν ρωμαιοκαθολικούς, αλλά και διαβάζω και ρωμαιοκαθολικούς λογοτέχνες που αγαπώ, μπορώ να πω ότι γνωρίζω τον Ρωμαιοκαθολικισμό πολύ καλύτερα από πολλούς οικουμενιστές εξ Ορθοδόξων... Αυτά όμως τα θεολογικά δεν είναι επί του παρόντος...
(συνεχίζεται)
Σε παλιό σχόλιό μου σας είχα εκφράσει τη διαφωνία μου με την προσφυγή σας στον Πάπα (αν δεν κάνω λάθος) αναφορικά με την απόλυσή σας ως ψάλτης από ναό της Πάτρας. Άρα, η διαφωνία μας εδράζεται και σε θέματα προσωπικής στάσης, τα οποία όμως έχουν δημόσιο αντίκτυπο. Τέλος πάντων, δεν φαντάζομαι να θέλουμε οι πάντες να συμφωνούν μαζί μας. Από εκεί και πέρα, κρινόμαστε και από τις πράξεις μας και τους λόγους μας, όταν αυτές ή αυτοί έχουν δημόσιο χαρακτήρα. Και εσείς επιλέξατε να έχουν και οι πράξεις και οι λόγοι σας δημόσιο χαρακτήρα, μέσω του Ιστολογίου σας κυρίως.
Σας το λέω με κάθε ειλικρίνεια (αν θέλετε με πιστεύετε), δεν είχα την πρόθεση να σας βλάψω, διότι δεν είμαι άνθρωπος χαιρέκακος και κακεντρεχής, πολύ περισσότερο δεν θέλω να κάνω ζημιά σε συνανθρώπους μου, επαγγελματική ή άλλη. Τουλάχιστον, όσοι με ξέρουν, το γνωρίζουν καλά. Για τον τρόπο με τον οποίο μου απευθυνθήκατε στο τηλέφωνο και τις έμμεσες απειλές που χρησιμοποιήσατε, δεν θέλω να πω τίποτα, μπορείτε να το κρίνετε και από μόνος σας. Εγώ κ. Ανδριόπουλε δεν έχω άκρες, ούτε με δεσποτάδες, ούτε με πατριάρχες, ούτε με πολιτικούς, δεν κάνω παρέα με σπουδαίους και πνευματικούς ανθρώπους (εδώ μπορεί κανείς να βάλει εισαγωγικά, μπορεί και όχι)....Ένας απλός αρχαιολόγος είμαι, ό,τι έκανα στη ζωή μου το έκανα δίχως "άκρες", προσπαθώ να δουλέψω πάνω στον τομέα μου και να έχω ένα κάποιο επιστημονικό έργο (τον μακαριστό καθηγητή κ. Ιακωβίδη τον γνώριζα πολύ καλά, τον εκτιμούσα και πιστεύω ότι με εκτιμούσε και εκείνος, από όσο μπορώ να καταλάβω). Ελλείψει χρόνου μάλιστα, έκλεισα και το ιστολόγιο που είχα. Εγώ σας ειρωνεύτηκα για το στυλ σας, ας πούμε ότι ήταν μία διακωμώδηση. Αν σας προσέβαλε αυτό σαν άνθρωπο, ζητώ συγγνώμη. Σατίρισα ένα δημόσιο πρόσωπο (ένας που έχει επώνυμο ιστολόγιο είναι δημόσιο πρόσωπο κ. Ανδριόπουλε), αλλά αυτό δεν το δέχεστε. Έγραψα λανθασμένα ότι ψάλλετε και σε κηδείες. Τούτο, βέβαια, δεν είναι καθόλου κακό, απλά το χρησιμοποίησα ως στοιχείο ειρωνίας. Εσείς, εντούτοις, με απειλήσατε να με βλάψετε στη δουλειά μου στην Ακαδημία! Δεν ξέρω αν μπορείτε ή θέλετε να το κάνετε ή όχι, παραμένω στην έκφραση έμμεσης βλαπτικής πρόθεσης εκ μέρους σας. Μπορείτε αυτά τα δύο να τα ζυγιάσετε και να κρίνετε ποιο έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα. Ωστόσο, εγὠ δεν ζήτησα να σας καταστρέψω επαγγελματικά και προσωπικά.Επειδή ήσασταν εξοργισμένος στο τηλέφωνο, δεν σας το καταλογίζω. Αν σας πλήγωσε η ειρωνία και η σάτιρά μου (που οπωσδήποτε ήταν υπερβολική, όπως και κάθε ειρωνία και σάτιρα), ζητώ με εικρινή καρδιά συγγνώμη και θα το εξομολογηθώ μάλιστα στον πνευματικό μου. Απλά, σας καλώ να σκεφτείτε νηφάλια και, ιδίως, εν προσευχή.
Θα ήθελα, μόνο, να σας πω ότι αδίκως συγχίζεστε τόσο πολύ. Αφού επιλέξατε να έχετε Ιστολόγιο επώνυμο και μάλιστα με πολεμικό συχνά χαρακτήρα, θα δεχθείτε και τις συνέπειες αυτής της επιλογής. Θα δεχθείτε ενίοτε και ειρωνίες και σάτιρα, ενίοτε και κριτική, καλοπροαίρετη ή κακοπροαίρετη, δίκαιη ή άδικη. Από τη στάση σας απέναντί μου, δείξατε ότι δεν μπορείτε καθόλου να το "σηκώσετε" αυτό το βάρος. Δεν σας κάνω "φιλικές υποδείξεις", απλά σας μιλάω σαν χριστιανός προς χριστιανός, σαν άνδρας και οικογενειάρχης προς άνδρα και οικογενειάρχη. Αν είχατε κάνει τον κόπο να μου μιλήσετε στο τηλέφωνο πιο νηφάλια, δίχως έμμεσες πλην σαφείς απειλές, να είστε σίγουρος κ. Ανδριόπουλε ότι θα σας είχα ακούσει με πολλή κατανόηση και θα σας είχα ζητήσει και προσωπικά συγγνώμη για την όποια απρέπεια. Και τότε θα είχα ζητήσει από τον κ. Τσολογιάννη να αποσύρει τα σχόλιά μου, αλλά στην περίπτωση αυτή, επιπλέον, θα είχα στείλει και άλλο σχόλιο με το οποίο θα σας επαινούσα για τον νηφάλιο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίσατε τις ειρωνίες μου και θα είχα ζητήσει συγγνώμη για τα κακεντρεχή σχόλια. Δεν με πειράζει να τσαλακώνομαι ενίοτε κ. Ανδριόπουλε, το τσαλάκωμα βοηθάει στην ψυχή. Αλλά δεν έχω ποτέ μου απειλήσει να καταστρέψω άνθρωπο επειδή με ειρωνεύτηκε και με τσαλάκωσε. Ούτε θα το κάνω, είναι θέμα αρχής και αρχών.
Με τις ευχές μου για τη νέα χρονιά,
Γιάννης Βιταλιώτης
"ΕΙΡΗΝΗ ΥΜΙΝ"
Πάντοτε η εκφορά του λόγου μας πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή, γιατί τα λόγια είτε προφορικά είτε γραπτά μένουν χαραγμένα στις καρδιές των ανθρώπων και τις πληγώνουν ανεπανόρθωτα!
Άλλωστε να μην ξεχνάμε τις συμβουλές που μάς δίνει και ο Άγιος Ιάκωβος για τη καταστρεπτική δύναμη των λόγων!
Μοναδικός δρόμος είναι η συγχώρεση και η καταλλαγή, ένα στολίδι πραγματικό και πολυτιμότατο για τη ζωή όλων των χριστιανών!
ΔΙΟΓΕΝΗΣ(Ε.Μ.)
Εγώ διάβασα άλλα σχόλια, όχι αυτά για τον κ. Ανδριόπουλο, του κ. Βιταλιώτη (ή Μάρκο Τ) και έφριξα!!!!
Κριτής της οικουμένης!!Απολυτότητα και παρασκήνιο και άγιος ο Θεός. Σα να 'χει δίκιο ο κ. Ανδριόπουλος.
ΕΥΓΕ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΕ!
ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΑΡΚΟ Τ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟ ΑΝΑΓΚΑΣΕΣ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΙ ΣΧΟΛΙΑ. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΧΥΔΑΙΟΥΣ "ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ". ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΛΑ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ "ΚΑΘΑΡΩΝ" ΠΟΥ ΠΛΗΤΤΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΔΙΚΩΣ.
Τι λέτε κ. Βιταλιώτη; Δεν είναι κακό να γράφετε ότι ο κ. Ανδριόπουλος ψέλνει σε κηδείες στο Α' Νεκροταφείο; Εγώ το είχα πιστέψει και το διέδιδα κιόλας. Είστε απαράδεκτος κύριε. Συγγνώμη κ. Ανδριόπουλε. Ήμουν θύμα τελείως ανυπόστατης φημολογίας γύρω από το πρόσωπό σας.
Αγαπητέ μου, 13 Ιανουαρίου 2014 - 4:34 μ.μ, τιμή του μεγάλη, του Α'Κοιμητηρίου της Πρωτευούσης, να είχε ιεροψάλτη του τον κ. Ανδριόπουλο! Ο κ. Ανδριόπουλος εμαθήτευσε, και ιεροψαλτικώς, παρά τους πόδας, ως και πρός την φωνή και το ύφος και το ήθος, του μακαριστού Πρυτάνεως των εν Ελλάδι ιεροψαλτών, του Μεγάλου των Πατρών Μητροπολίτου Νικοδήμου του Βαλληνδρά (+2008)και ως εκ τούτου γνωρίζει κάλλιον πολλών, πλείστων όσων, την ψαλτική τέχνη σε όλες τις πτυχές της και φυσικά στην εκκλησιοπρεπή σοβαρότητά της και οι νοούντες νοήτωσαν! Ο μακαριστός Πατρών Νικόδημος ετελούσε λίαν ιεροπρεπώς καί τις σχετικές ιερές ακολουθίες! (Περιττόν να σχολιάσουμε το "πώς" της τελέσεως των επικηδείων και επιμνημοσύνων τελετών (μυστηριοειδών ή sacramentalia κατά τήν σχετική δογματική διατύπωση)όπως αυτές τελούνται εν Αθήναις..και παραπέμπω εις αυτήν ταύτην την εξοδιαστικήν του μακαριστού Αθηνών +Χριστοδούλου όπου και τα "νεκρώσιμα Ευλογητάρια" ακόμη υπέστησαν εκπτώσεις.. από τις "χορωδίες..."!).
Με τον κ. Βιταλιώτη έχουμε πολλά να πούμε ακόμη...
Το ενδιαφέρον είναι ότι ο "κύριος" αυτός - ερευνητής στην Ακαδημία Αθηνών - έγραφε με ψευδώνυμο σ' ένα ιστολόγιο Αποτειχισμένων, το οποίο συστηματικά διασύρει κατά τρόπο χυδαίο τον Ακαδημαϊκό Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα).
Βέβαια δεν εντόπισα σχόλιο του κ. Βιταλιώτη εναντίον του Μητροπολίτου Περγάμου - και δεν είναι άνευ σημασίας αυτό - αλλά το σκεπτικό του εναντίον επισκόπων είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό του ιστολογίου που σπιλώνει συνειδητά τον Σεβ. Περγάμου.
Ντρέπομαι, φυσικά, να παραθέσω εδώ τι έχει γράψει ο κ. Βιταλιώτης για τον μακαριστό Χαλκηδόνος Μελίτωνα. Ας γνωρίζει, όμως, ότι οι νεκροί εκδικούνται...
Κύριε Ανδριόπουλε, ό,τι είχα να σας το πω σας το είπα στο ηλεκτρονικό μου μήνυμα που σας είχα αποστείλει στις 9 Ιανουαρίου, μετά την πρώτη μας τηλεφωνική επικοινωνία και πριν από τη δεύτερη και, βέβαια, πριν το δημοσίευμα περί του "χυδαίου ακαδημαϊκού". Οπως είδατε, προτίμησα να δηλώσω επωνύμως την ταυτότητά μου και ευχαριστώ που δημοσιεύσατε και τα τρία μου μηνύματα (τα έκοψα στα τρία για να "χωρέσουν"). Στα μηνύματα αυτά σας λέω ό,τι είχα να σας πω, με ειλικρίνεια και τιμιότητα. Από εκεί και πέρα, είστε ελεύθερος να διαιωνίζετε μία αντιπαράθεση, χρησιμοποιώντας και πάλι έμμεσες απειλές. Δεν μπορώ να σας εμποδίσω σε αυτή σας την έκφραση, ούτε να σας αλλάξω με το ζόρι την εχθρική διάθεση. Σε ό,τι με αφορά, δεν μου αρέσουν οι επί μακρόν αντιπαραθέσεις, ποτέ δεν μου άρεσαν, τις βρίσκω ανούσιες, χάσιμο χρόνου και χάσιμο ψυχής. Το ίδιο ανούσιες βρίσκω και τις απειλές. Στο κάτω-κάτω, αν κάποιος θέλει και μπορεί να με βλάψει με τον οποιονδήποτε τρόπο, μπορεί να το κάνει δίχως να το υπαινίσσεται και μάλιστα δημοσία. Οπότε, προς τι ο εκφοβισμός; Δεν θέλω να πω τίποτα παραπάνω για το θέμα αυτό. Ας συμφωνήσουμε ότι διαφωνούμε ιδεολογικά σε πολλά, ίσως όμως διαφωνούμε και σε κάτι ουσιαστικότερο, πέρα από ιδέες, οικουμενισμούς-αντι-οικουμενισμούς και τα συναφή και συχνά μάταια. Αλλά και αυτό δεκτό και ανθρώπινο, μέσα στην πεπτωκυία ανθρώπινη φύση είναι όλα και είμαστε όλοι. Κάντε όπως αγαπάτε. Καλή σας νύχτα και κάθε προσωπικό και οικογενειακό καλό σας εύχομαι, με κάθε ειλικρίνεια.
Ι. Βιταλιώτης
Τις αντιπαραθέσεις "επί μακρόν" τις βρίσκετε "ανούσιες, χάσιμο χρόνου και χάσιμο ψυχής". Τις αντιπαραθέσεις "επί βραχύ" όχι;; Για κοίτα με τι ασχολείται ο κόσμος... Η νεοελληνική αμορφωσιά και υποκουλτούρα σε όλο τους το μεγαλείο... Το εν λόγω ιστολόγιο είναι σκέτος απόπατος..................... ("με το μπαρντόν")
Σε ανάρτηση μου πριν σχεδόν ένα χρόνο με τίτλο ΤΟ ...ΑΝΤΙΠΑΠΙΚΟ ΠΟΙΜΝΙΟ ΤΟΥ ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ "ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ" ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
http://panagiotisandriopoulos.blogspot.gr/2013/02/blog-post_17.html
έγραφα:
"...ἐκφράζοντας καί τό Ὀρθόδοξο φρόνημα τοῦ εὐσεβοῦς λαοῦ πού ποιμαίνω, τῶν Χριστιανῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως, εὐχόμαστε ἀπό καρδίας στόν παραιτηθέντα Πάπα Βενέδικτον ΙΣΤ´ νά τόν φωτίσει ὁ Θεός νά γνωρίσει τήν ἀλήθεια, ἡ ὁποία εἶναι ΜΟΝΟ στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία...".
Η απορία είναι αυτόματη: Ο λαός της Δημητσάνας, Μεγαλόπολης και λοιπών χωρίων και ορέων εξουσιοδότησε τον Σεβ. Γόρτυνος Ιερεμία στο ...φαιδρό - ας με συγχωρήσει ο Σεβασμιώτατος - κείμενό του για την παραίτηση του Πάπα, να καλέσει τον Ποντίφικα στην Ορθοδοξία; Προσωπικώς νομίζω ότι δεκάρα τσακιστή δεν δίνει το ποίμνιο του Σεβασμιωτάτου για τον Πάπα και το Βατικανό. Άλλα προβλήματα έχει στα οποία θα ήταν καλό να εγκύψει πιο ουσιαστικά ο Σεβ. Γόρτυνος και να αφήσει τον Πάπα Βενέδικτο απερίσπαστο να συνεχίσει να απολαμβάνει την ...αίρεσή του".
Ο κ. Ι. Βιταλιώτης σχολίασε ως εξής τα παραπάνω ημέτερα:
Δεν θα σχολίαζα το κείμενό σας κύριε Ανδριόπουλε, καθώς οι άκρως φιλοπαπικές σας θέσεις είναι δεδομένες, σε σημείο που σας λέω ευθαρσώς ότι σας θεωρώ ουντίζοντα, αν όχι ουνίτη (μην το πάρετε ως προσβολή, νομίζω περιγράφω την πραγματικότητα). Αλλά το κάνω μόνο και μόνο επειδή τυχαίνει και γνωρίζω προσωπικά τον σεβ. μητροπολίτη Γόρτυνος κ. Ιερεμία, που είναι ιεράρχης πένης, με φόβο Θεού, ασκητικός και από τους λίγους ιεράρχες που απέχουν από φιέστες, ενώ ταυτόχρονα αγωνίζεται για την κατήχηση του μικρού του ποιμνίου. Ξέρετε πολλούς ιεράρχες που οργανώνουν οι ίδιοι τακτικές απογευματινές κατηχητικές συναντήσεις για ενηλίκους και δέχονται οι ίδιοι απλούς πιστούς για εξομολόγηση; Εγώ όχι. Ο ίδιος εξομολογούσε φοιτητές και στη Θεολογική Σχολή Αθηνών, όπως τυχαίνει να γνωρίζω.
Τα γράφω αυτά με παρρησία, επειδή αφορούν στο δίκαιο. Και υπογράφω με το πραγματικό μου όνομα.
Ι. Βιταλιώτης
Όπως καταλαβαίνετε, αγαπητοί συνοδίτες, εμείς είμαστε "ουνίτες" ενώ ο κ. Βιταλιώτης και οι όμοιοί του είναι οι "καθαροί" ορθόδοξοι! Τα σχόλια δικά σας...
Ο κ.Βιταλιώτης παραμένει αμετανόητος στην ουσία. Στριμώχτηκε από τον κ. Ανδριόπουλο και ζητάει μια συγγνώμη που δεν την εννοεί. Φαίνεται καθαρά από τα κείμενά του.
Αναγκάστηκα να διαβάσω κι εγώ σχόλια του για να σχηματίσω ιδέα. Είναι πρόστυχα τα όσα γράφει. Κι αυτός ο άνθρωπος είναι στην Ακαδημία Αθηνών; Επιεικώς ΑΙΣΧΟΣ.
Δημοσίευση σχολίου