Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010

ΤΕΣΣΕΡΑ ΠΙΑΝΑ - ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΣΟΛΙΣΤ ΓΙΑ ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ


Χθες το βράδυ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στην κατάμεστη αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, για την ξεχωριστή συναυλία τέσσερα πιάνα - τέσσερις σολίστ.
Τέσσερις σολίστ που ενθουσίασαν το κοινό με την τέχνη τους, αλλά απ' ό,τι φαίνεται είναι και μια καλή παρέα, που κάνει και καλή μουσική! Μια παρέα γαλλική, αφού οι τρεις απ' τους τέσσερις σπούδασαν για τα καλά στη Γαλλία.
Γιάννης Βακαρέλης, Κυπριανός Κατσαρής, Ντέιβιντ Λάιβλι και ο ρώσος Αλεξάντερ Γκίντιν.
Oι σπάνιες σελίδες της εργογραφίας για τέσσερα πιάνα που επιλέχθηκαν για το πρόγραμμα της βραδιάς περιλάμβαναν πρωτότυπες συνθέσεις για τέσσερα πιάνα καθώς και μεταγραφές. Το πρώτο έργο ανήκε στον επιφανέστερο εκπρόσωπο του γερμανικού Ρομαντισμού, τον Ρίχαρντ Βάγκνερ (1813-1883), και σε μία από τις πλέον χαρακτηριστικές οπερατικές του εισαγωγές, την ουβερτούρα του «Τάγχωυζερ», την οποία μετέγραψε για τέσσερα πιάνα ο C. Burchard.
Στη συνέχεια απολαύσαμε το Κουαρτέτο για τέσσερα πιάνα (Quartet Concertant) σε ντο μείζονα, αρ. 1, έργο 230 του Καρλ Τσέρνι (1791-1857), του περίφημου Αυστριακού δεινού ερμηνευτή και πολυγραφότατου συνθέτη του Κλασικισμού, ο οποίος έμελλε να αναγνωριστεί περισσότερο ως μουσικοπαιδαγωγός, καθώς άφησε πίσω του μια τεράστια παρακαταθήκη εγχειριδίων τεχνικής και μεθόδων εκμάθησης πιάνου. Το συγκεκριμένο έργο του ήταν άκρως δεξιοτεχνικό και εμπνευσμένο. Το κουαρτέτο των πιανιστών απέδειξε περίτρανα το δέσιμό του και την ερμηνευτική του δεινότητα.



Το μουσικό σκηνικό, στο δεύτερο μέρος, άλλαξε με πιανιστικές εικόνες και χρώματα εμπνευσμένα από τη Γαλλία και την Ισπανία: Νταριούς Μιγιώ (1892-1974) και Μωρίς Ραβέλ (1875-1937). Η πρώτη εικόνα του Μιγιώ τιτλοφορείται «Παρίσι, σουίτα για τέσσερα πιάνα» και απαρτίζεται από τα μέρη Μονμάρτρη, Νήσος Σεν-Λουί, Μονπαρνάς, Μπατώ-Μους, Λονσάν και Πύργος του Άιφελ, τα οποία παραπέμπουν σε χαρακτηριστικά τοπωνύμια και αξιοθέατα της πόλης του φωτός.
Η βραδιά έκλεισε με το περίφημο και δημοφιλέστατο «Μπολερό», την πασίγνωστη δημιουργία του ιμπρεσιονιστή Μωρίς Ραβέλ, η οποία έχει γνωρίσει πάμπολλες διασκευές για φωνή και ορχήστρα, κιθάρα και άλλους συνδυασμούς οργάνων και έχει χορογραφηθεί έξοχα από τον αείμνηστο Μωρίς Μπεζάρ. Ο Ζακ Ντριγιόν μετέγραψε το «Μπολερό» για τέσσερα πιάνα, και σε αυτή την εκδοχή του το ερμήνευσαν στο Μέγαρο ο Γιάννης Βακαρέλης, ο Κυπριανός Κατσαρής, ο Ντέιβιντ Λάιβλι και ο Αλεξάντερ Γκίντιν, ξεσηκώνοντας το κοινό.
Στο δεύτερο μπιζ η έκπληξη ήταν και happening: οι τέσσερις πιανίστες έπαιξαν ένα χαριτωμένο, ρυθμικό κομμάτι στο ίδιο πιάνο! Οκτώ μαγικά χέρια σ' ένα πιάνο!
Μια βραδιά ύμνος στο πιάνο και την αρμονική συνύπαρξη τεσσάρων κορυφαίων σολίστ.


1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Il semble que vous soyez un expert dans ce domaine, vos remarques sont tres interessantes, merci.

- Daniel

Related Posts with Thumbnails