Δείτε, αγαπητοί συνοδίτες, στο διαδικτυακό κανάλι intv.gr την συνέντευξη με τον Πατρινό λογοτέχνη Κώστα Λογαρά.
Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2009
ΣΤΟ INTV.GR Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΛΟΓΑΡΑ
Δείτε, αγαπητοί συνοδίτες, στο διαδικτυακό κανάλι intv.gr την συνέντευξη με τον Πατρινό λογοτέχνη Κώστα Λογαρά.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΕΛΛΑΔΑΣ - Η.Π.Α.
Σύγχρονη Μουσική από την Ελλάδα και τις ΗΠΑ
Μια νέα και άκρως ενδαφέρουσα διοργάνωση της μουσικής ομάδας σπίζα το προσεχές Σάββατο στην Αθήνα.
Τρεις συνθέτες από την Ελλάδα (Τιμ Γουόρντ, Σοφία Καμαγιάννη, Δώρα Παναγοπούλου) και τρεις από τις ΗΠΑ (Matthew Burtner, Linda Dusman, William Kleinsasser) συνθέτουν νέα έργα για τις ίδιες μουσικές δυνάμεις που περιλαμβάνουν φλάουτο, κλαρινέτο, κρουστά, ηλεκτρονικά.
Η πρεμιέρα των έργων αυτών θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 3 Οκτωβρίου 2009, στην γκαλερί taf (Νορμανού 5, Μοναστηράκι) με εκτελεστές τους Κατερίνα Τσεντς (φλαόυτο), Γιάννη Σαμπροβαλάκη (κλαρινέτο), Θόδωρο Μιλκόβ (κρουστά). Οι Αμερικανοί συνθέτες θα είναι παρόντες για να δουλέψουν με τους μουσικούς προς την τελική παρουσίαση των έργων αλλά και για να συμμετάσχουν σε ανοιχτή συζήτηση με το κοινό.
Το αμερικάνικο κλιμάκιο θα διοργανώσει την παρουσίαση των ίδιων έργων στην Αμερική (Βαλτιμόρη & Σάρλοτσβιλ) στα μέσα Οκτωβρίου 2009, με αμερικανούς εκτελεστές αυτή τη φορά, και θα προσκαλέσει την ελληνική πλευρά να παρακολουθήσει τις εκτελέσεις και να συμμετάσχει σε μουσικά εργαστήρια και διαλέξεις που σχετίζονται με τη σύγχρονη ελληνική μουσική.
Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2009
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΛΟΓΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟ INTV.GR
ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ Η ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΣΤΗΝ ΛΕΜΕΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΤΟΚΑ
Σε μυσταγωγία με τη συμμετοχή πάνω από πέντε χιλιάδων ανθρώπων κάθε ηλικίας εξελίχθηκε η χθεσινοβραδυνή συναυλία προς τιμή του αλησμόνητου μουσικοσυνθέτη Μάριου Τόκα, την οποία οργάνωσαν στο Δημόσιο Κήπο Λεμεσού ο πατέρας του Κύπρος και τα αδέλφια του με τη στήριξη του Δήμου και άλλων φορέων.
Στη συναυλία, που ήταν υπό την αιγίδα του προέδρου Χριστόφια, ερμήνευσαν τραγούδια του Μάριου Τόκα οι Μανώλης Μητσιάς, Κατερίνα Κούκα, Στέλιος Διονυσίου, Γιώργος Λώρης, Πανίκος Τριμικλινιώτης και πολλοί άλλοι τραγουδιστές. Μετείχαν στο πρόγραμμα οι χορωδίες του 'Αρη Λεμεσού, οι Γιωργαλλέτοι και η παιδική χορωδία της Επιλογής.
Το έργο του Μάριου Τόκα έχει καταξιωθεί στη συνείδηση του κόσμου, στον οποίο και ανήκει μια για πάντα και η πόλη του θα συνεχίσει να τον τιμά και να παρουσιάζει το έργο του, τόνισε ο Δήμαρχος Λεμεσού Αντρέας Χρίστου, χαιρετίζοντας εκδήλωση.
Ο κ. Χρίστου ανέφερε πως ο Μάριος Τόκας συνέδεσε το όνομά του με την πόλη που τον γέννησε και του έδωσε τα πρώτα βήματα στη μουσική και η πόλη του προσφέρει αυτήν την τιμητική συναυλία ως αντίδωρο.
Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2009
Η Θρησκεία ως ανάγκη του ανθρώπου να ανήκει κάπου...
ΝΕΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Ελπίζω ο νέος διευθυντής του Αλέξανδρος Κατσιάρας, σημαντικός θεολόγος της γενιάς μας, να υλοποιήσει στο ακέραιο αυτό το ποιοτικό πρόγραμμα και να συνεχίσει προς αυτή την κατεύθυνση: «Oι επιλογές και προτάσεις των εκπομπών μας δεν υπηρετούν μια συμβατική αντίληψη, μιαν ιδεολογία. Οι εκπομπές μας είναι ανοιχτές σε όλα τα πρόσωπα, τα ρεύματα και τις τάσεις, υπακούοντας στην αρχή ότι κριτήριο του πολιτισμού είναι μόνο η ποιότητα και η ευπρέπεια».
Χάρηκα πολύ όταν είδα σπουδαία ονόματα της θεολογίας και του πολιτισμού ανάμεσα στους παραγωγούς εκπομπών: π. Ανανίας Κουστένης, π. Γεώργιος Μεταλληνός, π. Αδαμάντιος Αυγουστίδης, Αλέξανδρος Καρυώτογλου, Θανάσης Παπαθανασίου, Μαριάννα Κορομηλά, Nότης Μαυρουδής, Ελένη Βιτάλη, Νίκος Διονυσόπουλος, Λάμπρος Λιάβας, Μάρω Βαμβουνάκη, Μάριος Μπέγζος, Πέτρος Βασιλειάδης, Σταύρος Γιαγκάζογλου, Δημήτρης Μόσχος, Γεώργιος Κόρδης, Άγγελος Καλογερόπουλος, Φάνης Σουλακέλης κ.α.
Και για την Βυζαντινή Μουσική οι: Λυκούργος Αγγελόπουλος, Γρηγόρης Στάθης, Γιώργος Κωνσταντίνου, Κωνσταντίνος Αγγελίδης, Σταμάτης Κίσσας κ.α.
ΣΤΟ INTV.GR ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΝΙΚΟ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ
Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2009
ΤΑ ΡΑΣΑ ΦΕΡΝΟΥΝ ΤΗΛΕΘΕΑΣΗ
Οι εκπρόσωποι της Εκκλησίας στα media, τα νούμερα της τηλεθέασης των σχετικών με την Εκκλησία εκπομπών, τα διαφημιστικά τρέιλερ, το κήρυγμα από τηλεοράσεως και οι διαξιφισμοί στα "παράθυρα".
Ηθικόν δίδαγμα από το ρεπορτάζ: Η παρουσία των εκπροσώπων της Εκκλησίας στα media είναι αρκετά χαμηλού επιπέδου!
Ο κατήφορος, θεωρώ, σταμάτησε κάπως στην μετά Χριστόδουλο εποχή, αλλά το πράγμα απαιτεί εγρήγορση και προσοχή.
Καλό θα ήταν η Διοικούσα Εκκλησία να σκύψει πιο σοβαρά πάνω στο θέμα της παρουσίας της στα ΜΜΕ. Αλλιώς κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή να εκπίπτει στην γελοιοποίηση...
Πίνακας, Βεβηλωτής, Τsiaras Philip
Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2009
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ: "Οι Ορθόδοξοι έχουν συνείδηση της αποστολής τους στον Διάλογο"
Του Μητροπολίτου Κωνσταντίας Βασιλείου
Όπως έχω τονίσει κατά τη συζήτηση του Κειμένου στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου, το κείμενο της Ραβέννας καλύπτει τις εκλησιολογικές και κανονικές συνέπειες της μυστηριακής φύσεως της Εκκλησίας με την έννοια της εκκλησιαστικής κοινωνίας, της συνοδικότητας και της εξουσίας κατά την περίοδο προ του μεγάλου σχίσματος. Αυτή η διευκρίνιση είναι αναγκαία, δεδομένου ότι η μετά το σχίσμα κατάσταση θα συζητηθεί υπό της Επιτροπής του Διαλόγου στις προσεχείς συναντήσεις, όπως έχει ήδη προγραμματισθεί.
Κέντρον κατανοήσεως του κειμένου είναι ο 34ος Αποστολικός Κανόνας, ο οποίος παρατίθεται στην παρ. 24. Για την αποδοχή του κανόνα αυτού διεξήχθη έντονη συζήτηση στη Ραβέννα, και ο Μητροπολίτης Περγάμου είπε χαρακτηριστικά ότι, αν οι Ρωμαιοκαθολικοί δεν αποδέχονται την κανονική αυτή αρχή του Αποστολικού Κανόνα, τότε δεν υπάρχει λόγος συνεχίσεως του διαλόγου.
Από πλευράς Ορθοδόξου, επιδιωκόμενος στόχος είναι να τονιστούν τα κανονικά όρια των τοπικών Εκκλησιών και να απορριφθεί οποιαδήποτε παρουσίαση «παγκοσμιότητας» της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Για το λόγο αυτό εξετάσθηκαν τα τρία επίπεδα των σχέσεων του πρώτου μέσα στην Εκκλησία. Η ανάπτυξη του θεσμού της Πενταρχίας των Πατριαρχών, εξ άλλου, αποτελεί επιβεβαίωση ότι η Εκκλησία της Ρώμης δεν είχε πρωτείον εξουσίας εφ’ όλης της Εκκλησίας, είναι εν τούτοις γνωστό και από κανόνες Οικουμενικών Συνόδων ότι ο Επίσκοπος Ρώμης έχαιρε των πρεσβείων τιμής, πρεσβεία τα οποία αποδόθηκαν από την Δ΄ Οικουμενική . Σύνοδο και στον Επίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως.
*Σημείωση: Ο Μητροπολίτης Κωνσταντίας Βασίλειος είχε εκπροσωπήσει το 2007 την Εκκλησία της Κύπρου στη 10η συνάντηση της Μεικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών, η οποία έγνε στη Ραβέννα της Ιταλίας.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΝΙΚΟ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΠΡΟΣΕΧΩΣ ΣΤΟ INTV.GR
Νίκο Παπαχρήστου.
Μια άμεση και αυθόρμητη κουβέντα για μια σειρά από θέματα που αφορούν στην Εκκλησία: εκκλησιαστικό ρεπορτάζ, η σχέση της Εκκλησίας με το διαδίκτυο, σχέσεις Εκκλησίας - Κράτους, η Εκκλησία στη σύγχρονη κοινωνία, η Διοίκηση της Εκκλησίας κ.α.
Σύντομα στο www.intv.gr
Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2009
ΚΑΝΟΝΙΚΑ Η ΣΥΝΑΥΛΙΑ - ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΤΟΚΑ ΣΤΗΝ ΛΕΜΕΣΟ
Το Δικαστήριο απέρριψε την αίτηση διατάγματος για ματαίωση εκδήλωσης τιμής στον Μάριο Τόκα
Toυ Αριστείδη Βικέτου
Το Επαρχιακό Δικαστήριο Λεμεσού με σημερινή απόφαση του απέρριψε την αίτηση για έκδοση διατάγματος για ματαίωση της εκδήλωσης τιμής στον αείμνηστο μουσικοσυνθέτη Μάριο Τόκα.
Την αίτηση είχαν υποβάλει η σύζυγος και τα παιδιά του Μάριου Τόκα κατά των διοργανωτών της εκδήλωσης, που είναι ο πατέρας και τα αδέλφια του.
Στην απόφαση του Δικαστηρίου αναφέρεται ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του Νόμου για την έκδοση του διατάγματος, «διότι οι ενάγοντες δεν απέδειξαν ότι θίγονται, παραβιάζονται ή προσβάλλονται τα πνευματικά δικαιώματα στο έργο του Μάριου Τόκα».
Τυχόν ματαίωση της εκδήλωσης «δεν θα εξυπηρετούσε το δημόσιο συμφέρον», επισημαίνεται στην απόφαση.
Το Δικαστήριο διευκρίνισε ότι η απόφαση δεν αφορά την ουσία της αγωγής, με την οποία ενάγοντες ζητούν αποζημιώσεις ύψους €100.000, γιατί οι εναγόμενοι οργάνωσαν την εκδήλωση χωρίς την άδειά τους.
Στην εκδήλωση στη μνήμη του Μάριου Τόκα, που θα γίνει το βράδυ της Δευτέρας στο Δημοτικό Κηποθέατρο Λεμεσού, με ελεύθερη είσοδο, θα τραγουδήσουν οι Μανώλης Μητσιάς, Κατερίνα Κούκα, Στέλιος Διονυσίου, Πανίκος Τριμικλινιώτης, Γιώργος Λώρης και άλλοι. Συμμετέχουν οι χορωδίες Άρης Λεμεσού, Γιωργαλλέττοι και «Επιλογή».
Η εκδήλωση, η οποία περιλαμβάνει επίσης έκθεση φωτογραφίας και αφίσας για τον Μάριο Τόκα, είναι υπό την αιγίδα του προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Δημήτρη Χριστόφια και τη στηρίζουν ο Δήμος Λεμεσού και άλλοι φορείς της πόλης.
60 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΛΕΞΗ ΤΟΥ Μ. ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ ΓΙΑ ΤΟ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ
Εξήντα χρόνια πέρασαν από τότε και αξίζει να θυμηθούμε τις λεπτομέρειες αυτής της τολμηρής ιστορικής στιγμής, να ανακαλύψουμε την πολύ ενδιαφέρουσα προϊστορία της και να αναρωτηθούμε αν υπάρχουν σήμερα τέτοιοι αιρετικοί αστοί που να μπορούν να ανακαλύψουν το κρυμμένο πετράδι. Και κυρίως, σήμερα, στην εποχή της βιομηχανοποίησης, της τυποποίησης και της light αντιμετώπισης, αν υπάρχουν κρυμμένα πετράδια.
Η αξία του ρεμπέτικου
1949. Τα πάθη πολύ πρόσφατα. Το πρότυπο «Πατρίς, θρησκεία, οικογένεια» είναι επίσημο και επιτακτικό. Το ελληνικό τραγούδι επιτρέπεται να είναι μόνο η εξελληνισμένη εκδοχή της δυτικής ελαφρότητας, το παρακράτος κινείται ανεξέλεγκτα και οποιαδήποτε άλλη στάση και επιλογή θεωρείται ύποπτη.
Σε αυτό το σκοτεινό περιβάλλον ο Μάνος Χατζιδάκις τολμά να μιλήσει για την αξία του «περιφερόμενου λαϊκού σκοπού της πόλης» και να πει: «Το να θέλει κανείς ν’ αγνοήσει την πραγματικότητα και μάλιστα του τόπου του, μόνον κακό του κεφαλιού του μπορεί να κάμει. Τα χρόνια μας είναι δύσκολα και το λαϊκό μας τραγούδι, που δεν φτιάχνεται από ανθρώπους της φούγκας και του κοντραπούντο ώστε να νοιάζεται για εξυγιάνσεις και για πρόχειρα φτιασιδώματα υγείας τραγουδάει την αλήθεια και μόνον την αλήθεια». Τώρα πολλοί μπορούν να πουν αυτά περίπου: «Καλά. Οσα είπες είναι σωστά και τα παραδεχόμαστε. Μα τι μας πείθει ότι το ρεμπέτικο είναι η σημερινή μας λαϊκή έκφραση καθώς και που σαν τέτοια βέβαια πρέπει να συνδέεται με την παράδοση του δημοτικού τραγουδιού και του βυζαντινού μέλους, κι όχι ένα τραγούδι μιας ορισμένης κατηγορίας ανθρώπων που εκφράζει την προσωπική της κατάσταση;».
Κι όμως αυτή η διάλεξή του που άλλαξε τα πράγματα δεν ήταν η πρώτη τολμηρή προσπάθεια καταξίωσης του ρεμπέτικου τραγουδιού από την πλευρά της διανόησης της εποχής.
Δύο ολόκληρα χρόνια πριν, το 1947, Ιανουάριος ήταν πάλι, όταν ο Φοίβος Ανωγειανάκης, από τους κορυφαίους πρωτοπόρους ερευνητές, μουσικολόγους και συλλέκτες, είχε υποστηρίξει από τις σελίδες του «Ριζοσπάστη» ότι «η παράδοση του δημοτικού τραγουδιού και κάπως λιγότερο της βυζαντινής μουσικής, όσο αν εκπλήσσει μερικούς συνεχίζεται σ’ αυτά τα τραγούδια που είναι γνήσια μορφή σημερινής λαϊκής μουσικής…». Η δική του άποψη για τους αφορισμούς «εν ονόματι» της ηθικής πνίγηκε στον κομματικό καθωσπρεπισμό και τις θέσεις του ΚΚΕ. Για την αστική τάξη τα ρεμπέτικα ήταν ταυτισμένα με τον «λαουτζίκο» αλλά και για την Αριστερά ήταν ταυτισμένα με το χασίσι που αποπροσανατολίζει την εργατική τάξη από τα προβλήματά της.
Πυρήνας ή φλοιός;
2009. Επιστροφή στον 21ο αι. Σήμερα στην εποχή της τυποποίησης έχει κανείς την εντύπωση πως δεν υπάρχει πυρήνας αλλά μόνο φλοιός. Ομως, τα πράγματα είναι πολύ πιο θετικά για τα κρυμμένα πετράδια. Το πρότυπο του καθωσπρεπισμού δεν είναι τόσο επιτακτικό όσο τότε. Το Ιντερνετ δίνει τη δυνατότητα να φανεί ό,τι διαφορετικό κινείται έξω από τους κατεστημένους τρόπους. Τάσεις υπάρχουν αλλά δεν έχουν τον σκληρό κοινωνικό και καλλιτεχνικό πυρήνα του ρεμπέτικου. Αλλοι μιλάνε για την ελπίδα της τσιγγάνικης μουσικής, άλλοι για το ραπ και τα παιδιά της ηλεκτρόνικα. Γενικά τις φωνές των ανένταχτων ομάδων. Η πρώτη κατηγορία έχει μια δική της παράδοση με ξεχωριστούς μουσικούς στο παίξιμο (δεν αναφερόμαστε στα καψουροτράγουδα). Η άλλη είναι παγκοσμιοποιημένη, εκφράζεται πάνω σε μια μίνιμαλ επαναλαμβανόμενη φόρμα αλλά ισχυρό πολιτικό λόγο (η μόνη με κοινωνικές ανησυχίες) ενώ η ηλεκτρόνικα, έχει πιστό κοινό στο Διαδίκτυο. Η εποχή είναι ανεκτική σε διαφορετικά είδη γι’ αυτό και τα τραγούδια της παραβατικής στάσης έχουν ιδιαίτερη απήχηση στη νεολαία.
Τα μεγέθη βέβαια δεν είναι ανάλογα ούτε η οπτική με το ρεμπέτικο. Ομως κάτι καινούργιο υπάρχει. Θέλει ίσως χρόνο να εκδηλωθεί δυναμικά. Ας σκεφτούμε αυτά που έλεγε το 1949 ο Μάνος Χατζιδάκις. Οταν υποστήριξε πως «το ρεμπέτικο τραγούδι είναι γνήσια ελληνικό, μοναδικά ελληνικό» και παρουσίασε δύο από τους πιο γνήσιους και δημοφιλείς εκπροσώπους της σύγχρονης ελληνικής μουσικής όπως τους χαρακτήρισε στο κοινό, τον Μάρκο Βαμβακάρη και τη Σωτηρία Μπέλλου.
Τι επιφυλάσσει το μέλλον
«Κάποτε -είπε στο τέλος εκείνης της διάλεξής του στο Θέατρο Τέχνης- θα κοπάσει η φασαρία γύρω τους κι αυτά θα συνεχίσουν ανενόχλητα τον δρόμο τους. Ποιος ξέρει τι καινούργια ζωή μας επιφυλάσσουν τα “νωχελικά 9/8” για το μέλλον. Ομως εμείς θα ’χουμε πια για καλά νιώσει στο μεταξύ τη δύναμή τους. Και θα τα βλέπουμε πολύ φυσικά και σωστά να υψώνουν τη φωνή τους στον άμεσο περίγυρό τους και να ζουν πότε για να μας ερμηνεύουν και πότε για να μας συνειδητοποιούν τον βαθύτερο εαυτό μας».
Ας μην είμαστε λοιπόν απαισιόδοξοι και για μας. Ποιος ξέρει τι θα μας επιφυλάξει η διάλυση του μουσικού συστήματος όπως το ξέρουμε σήμερα.
Διαβάστε επίσης στην Ιδιωτική Οδό Το Ρεμπέτικο του Σκαλκώτα
ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΕΛΗ ΜΕ ΤΟ ΠΟΛΥΤΡΟΠΟΝ ΣΤΟ INTV.GR
Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2009
ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΑ ΤΡΙΟ ΑΠΟ ΔΙΑΣΗΜΟΥΣ ΣΟΛΙΣΤ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ
ΓΙΟΡΤΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
"Από την Πόλη έρχομαι..."
Γιορτή Κωνσταντινουπολιτών
10-11 Οκτωβρίου 2009
Βυζαντινό Αθλητικό Κέντρο
Ζωγραφείου Λυκείου & Μεγ. του Γένους Σχολής, Άλιμος
τηλ.: 210 9926 420
ώρες λειτουργίας: 11:00 - 23:00
Οικουμενική Ομοσπονδία Κωνσταντινουπολιτών
Η διοργάνωση περιλαμβάνει έκθεση των Κωνσταντινουπολίτικων σωματείων, εκθέσεις φωτογραφίας, παρουσίαση Πολίτικων εδεσμάτων, προβολές ταινιών, αθλητικές συναντήσεις, δημιουργική απασχόληση για παιδιά και πληθώρα πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων.
Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2009
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΩΣ ΛΕΩΝ ΩΡΥΟΜΕΝΟΣ ΖΗΤΕΙ ΤΙΝΑ ΚΑΤΑΠΙΗ
Ο κ. Σωτηρόπουλος πέρα από τις επιθέσεις του στον Οικουμενικό Πατριάρχη και τον Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας Στυλιανό, που τους θεωρεί υπεύθυνους για τον αφορισμό του, επιτίθεται και έναντι οιουδήποτε του θυμίζει την κατάστασή του εν τη Εκκλησία (όπως σε μένα, που πέρα από την φραστική του επίθεση στην Μονή Γηροκομείου ζητούσε και την παντοειδή δίωξη μου) ή αρνείται να τον κοινωνήσει, όπως συμβαίνει με τον αρχιμ. της Μητροπόλεως Πατρών Βασίλειο Μπακογιάννη (βλ. την υβριστική επιστολή Σωτηρόπουλου εδώ).
Οι υποστηρικτές του κ. Σωτηρόπουλου τον κοινωνούν, λένε μεταξύ τους ότι είναι άδικος ο αφορισμός του, αλλά δημόσια ούτε λέξη! Παράδειγμα, που το ξέρω από πρώτο χέρι, ο ηγούμενος της Μονής Γηροκομείου Συμεών Χατζής. «Είναι πολύ μακρυά το Φανάρι», μου είπε τότε που συνέβη το «επεισόδιο» στο Γηροκομειό. «Ο Σωτηρόπουλος είναι κοντά μας», προσέθεσε, εισάγοντας την «λογική» της απόστασης (!!) για να αιτιολογήσει την υπέρ Σωτηρόπουλου στάση του.
Ο αφορισθείς μετάλαβε των αχράντων μυστηρίων επανειλημμένως στην Μητρόπολη Πατρών (Ναός του πολιούχου Αγ. Ανδρέου, Ναός Αγ. Ανδρέου Εγλυκάδας κ.α.). Ουδείς ήγειρε θέμα, παρ’ ότι αντιεκκλησιαστικώς έπραξαν οι συγκεκριμένοι ιερείς.
Ο ίδιος όμως, όλως αμετανόητος, επιτίθεται στον π. Βασίλειο Μπακογιάννη γιατί πέρα από το ότι δεν τον κοινωνεί ο ίδιος, κάνει «πλύσι εγκεφάλου» σε ιερείς με πνευματική εξάρτηση από αυτόν να μην κοινωνούν τον Ν.Σ.
Άρα, ουδείς δημοσίως (εγώ δεν λογίζομαι) ήλεγξε όσους εκ των κληρικών της Μητροπόλεως Πατρών, αλλά και άλλων Μητροπόλεων της Ελλάδος, κοινώνησαν, παρά την απόφαση της Μείζονος και Υπερτελούς Συνόδου, τον αφορισθέντα Ν.Σ.
Και ουδείς, προβλέπω (πάλι δεν λογίζομαι εγώ), θα υποστηρίξει δημοσίως τον π. Βασίλειο Μπακογιάννη, φοβούμενος, φυσικά, την επίθεση του Ν.Σ. και το απύλωτο στόμα του.
Θλίβομαι για την ανανδρία των εκκλησιαστικών ανδρών.
ΛΑΘΡΟΚΑΠΗΛΟΙ ΚΑΙ ΠΛΑΝΕΜΕΝΟΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΤΗΣ "ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ΠΙΣΤΕΩΣ"
Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2009
45 ΧΡΟΝΙΑ ΝΟΣΗΡΟΣ ΖΗΛΩΤΙΣΜΟΣ
Εν έτει 2009 «Ομολογία Πίστεως» από τους «αντι – οικουμενιστές».
Εν έτει 1964, ότε εγένετο η άρσις των αναθεμάτων ανάλογα εγένοντο.
Προφανώς οι τοιούτοι «ζηλωτές» δεν ημπορούν αλλιώς πως να υπάρξουν στην Εκκλησία παρά αναθεματίζοντας τους αίροντας τα αναθέματα και καταρώμενοι από φυλακής πρωίας μέχρι νυκτός κάθε βήμα διαλόγου.
Στο τεύχος 3-4 του περιοδικού Ορθόδοξη Παρουσία, που εξέδιδε το 1964 ο Άρχων της Μ.τ.Χ.Ε. Αριστείδης Πανώτης διαβάζω:
«Αι πρωτοβουλίαι του Οικουμενικού Θρόνου επί των σχέσεων με την Ρώμην παρενοήθησαν υπό τινων Αγιορειτών Πατέρων και «Ζηλωτών». Ούτοι, παρεσύρθησαν εις λόγους και ενεργείας, ήκιστα συμβιβαζομένας με την βασικήν χριστιανικήν αρετήν της διακρίσεως, υποδαυλιζόμενοι εις ανυπακοήν κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου έξωθεν. Πάσας τας αντικανονικάς ταύτας εκδηλώσεις κατεδίκασεν η Ιερά Κοινότης των είκοσι μονών του Αγίου Όρους.
Παρά την γενικήν επιδοκιμασίαν της αποφάσεως του Οικουμενικού Θρόνου, κύκλοι τινές συγκροτήσαντες παρεκκλησιαστικάς οργανώσεις μοντανιστικής νοοτροπίας, εμπεποτισμένοι με στενόψυχον και μικροχαρή φανατισμόν, «ενυπνιαζόμενοι συνεχώς κινδύνους δια την αμώμητον ημών πίστιν», λυμαινόμενοι δε τα θρησκεύοντα λαϊκά στρώματα, αναθαρρήσαντες εκ της χαώδους εκκλησιαστικής καταστάσεως, της αδυναμίας ουσιαστικής ποιμαντορικής διοικήσεως ήρχισαν την τακτικήν του «συκοφάντει, συκοφάντει, κάτι μένει στο τέλος», διασπείροντες ενωρίς «ανοικτάς επιστολάς», υβριστικούς λιβέλλους φαιδράς συνθέσεως, παραποιούντες κακοπίστως ειδήσεις, δηλώσεις και κείμενα. Εις την μοχθηράν επίθεσιν κατά των αιωνίων γραμμών του Οικουμενικού Πατριαρχείου, παρέσυραν αφελείς και θερμοαίμους τινας Αγιορείτας και συνεμάχησαν με τους αποκόψαντας εαυτούς εκ της Κανονικής Ορθοδόξου Εκκλησίας και μη αναγνωρίζοντας τα μυστήριά της παλαιοημερολογίτας. Έφθασαν μάλιστα εις πλήρη ευθυγράμμισιν με την ανθελληνικώς δρώσαν εις Αμερικήν υπέρ της Μακεδονικής αυτονομίας, «Ρωσικής Ανεξαρτήτου Συνοδικής Εκκλησίας» (Καρλοβιτσίου) με την οποίαν ουδεμία κανονική Ορθόδοξος Εκκλησία έχει σχέσιν τινά».
Τα περαιτέρω σχόλια δικά σας, αγαπητοί συνοδίτες.
ΔΙΑΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΑΡΙΟΥ ΤΟΚΑ
Δικαστική διαμάχη άρχισε στο Επαρχιακό Δικαστήριο Λεμεσού με διάδικους από τη μια τη σύζυγο και τα παιδιά του αείμνηστου μουσικοσυνθέτη Μάριου Τόκα και από την άλλη τον 86χρονο πατέρα του Κύπρο και τα αδέλφια του.
Η αρχή της υπόθεσης έγινε με την ανακοίνωση του Δήμου Λεμεσού να διοργανώσει την ερχόμενη εβδομάδα μια μεγάλη φθινοπωρινή συναυλία, τιμώντας τη μνήμη και την καλλιτεχνική προσφορά του Μάριου Τόκα με την αφιλοκερδή συμμετοχή γνωστών καλλιτεχνών - συνεργατών του αείμνηστου μουσικοσυνθέτη, από τον ελλαδικό χώρο και δωρεάν είσοδο για το κοινό.
Ο Δήμος έλαβε προειδοποίηση από τον δικηγόρο Ιωνά Νικολάου, που όρισε η σύζυγος Αμαλία και τα παιδιά του Μάριου Τόκα ως διαχειριστή των πνευματικών δικαιωμάτων του έργου του μουσικοσυνθέτη.
Ο δικηγόρος προειδοποιεί τον Δήμο Λεμεσού για τη λήψη νομικών μέτρων σε περίπτωση που οργανωθεί συναυλία χωρίς τη συγκατάθεση των νόμιμων δικαιούχων των πνευματικών δικαιωμάτων.
Μπροστά σ' αυτή την εξέλιξη αποφασίζεται η συναυλία οργανωθεί από τα οικεία πρόσωπα του αξέχαστου μουσικοσυνθέτη, τον πατέρα και τα αδέλφια του. Και πάλι όμως παρεμβάλλονται εμπόδια, καθώς ο δικηγόρος της συζύγου του Μ. Τόκα καταχωρίζει αγωγή στο δικαστήριο, ζητώντας την ακύρωση της συναυλίας που είναι προγραμματισμένη στο Κηποθέατρο της Λεμεσού για την ερχόμενη Δευτέρα 28 του Σεπτέμβρη.
Στο δικαστήριο ο Ηλίας Στεφάνου, δικηγόρος του Τόκα και των παιδιών του κατέθεσε ένορκη συμπληρωματική δήλωση, αμφισβητώντας τη μεταβίβαση των πνευματικών δικαιωμάτων του αποβιώσαντος στους κληρονόμους του. Παρά την ένσταση του νομικού συμβούλου των εναγόντων, το δικαστήριο έκανε δεκτή την καταχώριση της ένορκης δήλωσης. Αμέσως μετά άρχισε η αγόρευση των συνηγόρων των δύο πλευρών.
Ανάμεσα στο πλούσιο έργο του ο ίδιος ξεχώριζε το συμφωνικό έργο «Θεογεννήτωρ Μαρία». Είναι ύμνοι στην Παναγία σε κείμενα του μακαριστού Μεγάλου Υμνογράφου της Εκκλησίας μας Γεράσιμου Μικραγιαννανίτη.
Το 1996 ο Τόκας επισκέφθηκε το Άγιον Όρος και ιδιαίτερα την σκήτη της Μικρής Αγίας Άννας. Εκεί, συγκλονισμένος από τα χειρόγραφα που βρήκε και μελέτησε, έγραψε το συμφωνικό έργο «Θεογεννήτωρ Μαρία», το οποίο παρουσιάστηκε μεταξύ άλλων και στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Στεφάνου της Βιέννης (2002), στο πλαίσιο της ένταξης της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στον ιστορικό αυτό ναό, για πρώτη φορά ακούστηκε ελληνική μουσική. Ο Τόκας θεωρούσε εκείνη την ημέρα ως την κορυφαία στιγμή στην καριέρα του.
Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2009
ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΔΙΑΛΕΓΟΜΕΝΗ ΝΥΝ ΚΑΙ ΑΕΙ
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Ελασσώνα, 19-9-2009
Έχομεν την ευθύνην της προβολής της Ορθοδοξίας προς τους έξω, τους μη Ορθοδόξους και τους μη Χριστιανούς. Είναι ένα επιτακτικό καθήκον, εις το οποίον προσπαθούμε να ανταποκριθούμε με τους Θεολογικούς ή απλώς ακαδημαϊκούς Διαλόγους, ώστε να γνωρίσουν το αληθινόν φως της πίστεως όσον το δυνατόν περισσότεροι συνάνθρωποί μας, και να δοξάζεται έτσι το όνομα του Θεού.
Πολλοί μας παρεξηγούν και νομίζουν ότι κάμνομεν αβαρίας και εκπτώσεις εις θέματα πίστεως. Μέγα λάθος και μέγα ψέμμα! Γνωρίζομεν πολύ καλά το καθήκον μας και μέχρι που πρέπει να κινηθούμε χωρίς να περάσωμε την «κόκκινην γραμμήν»!
Την Ορθοδοξίαν κηρύττομεν, την Ορθοδοξίαν προβάλλομεν, την Ορθοδοξίαν υπερασπιζόμεθα, εις την Ορθοδοξίαν μένομεν αμετακίνητοι και αδιάσειστοι, αλλά με αγάπην προς όλους τους μη Ορθοδόξους, διότι αυτό απαιτεί το χριστιανικό μας καθήκον. Οι φανατισμοί, τα αντάρτικα, αι εξαλλοσύναι, αι κατάραι και τα τοιαύτα, δεν έχουν καμμίαν σχέσιν με το πνεύμα του Χριστού!
Αρχιεπίσκοπος Βολοκολάμσκ Ιλαρίων
Ρώμη, 20-9-2009
«Σήμερα, η Ορθόδοξη και η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία δεν έχουν ευχαριστιακή επικοινωνία και οι Προτεστάντες αρνήθηκαν θεμελιώδεις αρχές του Χριστιανισμού. Πρέπει να καταλάβουν ξεκάθαρα, ότι η διαίρεση είναι αμαρτία, ο διαμελισμός του σώματος της Εκκλησίας αποδυναμώνει την ισχύ της χριστιανικής μαρτυρίας στον κόσμο».
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιλαρίων παρότρυνε Ορθόδοξους και Ρωμαιοκαθολικούς να υπερβούν τις διαφορές που τους χωρίζουν εδώ και σχεδόν μια χιλιετία. Από τις κατακόμβες του Αγίου Καλλίστου όπου λειτούργησε το πρωί της Κυριακής ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Εξωτερικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας κάλεσε τους Χριστιανούς να υπερβούν τη διαμάχη σχεδόν χιλίων ετών μεταξύ των Χριστιανών Ανατολής και Δύσης και υπενθύμισε σχετικά τον ηρωισμό των πρώτων Χριστιανών που προσεύχονταν σε κατακόμβες και διατηρούσαν την ενότητα, παρά τις διώξεις. amen.gr
Ιεράρχες της Εκκλησίας της Κύπρου
Τάσσονται σαφώς υπέρ της συνέχισης του θεολογικού διαλόγου μεταξύ της Ορθόδοξης και Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, εν όψει και της συνάντησης της Μεικτής Επιτροπής (ΜΕΘΔ), η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Πάφο από τις 16-23 Οκτωβρίου. amen.gr
Γλυπτό: Γιαννούλης Χαλεπάς, Φιλοστοργία, Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού, γύψος (1875) 1,03 x 1,16 x 0,24.
Η ΑΘΗΝΑ ΚΑΚΟΥΡΗ ΚΑΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΠΑΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΕΜΕΛ
Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2009
ΤΡΑΓΟΥΔΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΟΙΗΤΗ ΤΗΣ ΡΩΜΙΟΣΥΝΗΣ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ
Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2009
ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΠΟΨΙΝΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΑΣ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ
Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2009
ΤΡΑΓΟΥΔΩΝΤΑΣ ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ
Στα Γιαννιτσά, λοιπόν, στο Κτήμα Λίγας, στην Γιορτή Τρύγου, θα διαβάσουμε και θα τραγουδήσουμε αύριο το βράδυ Γιάννη Ρίτσο.
Με τον φίλο Τάσο Σπηλιωτόπουλο στο πιάνο και την Ιωάννα Κάππου στο τραγούδι.
Σονάτα του σεληνόφωτος και Επιτάφιος, σε μια λυρική εκδοχή που επιμένω, για φωνή και πιάνο.
Περί Επιταφίου δείτε εδώ την ημετέραν άποψιν.
Για την Σονάτα θα σας πω μετά το αυριανό εγχείρημά μας.
ΜΕΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΖΟΝΤΑΣ
Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2009
ΣΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ Ο "ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ" ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2009
ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ: ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΛΥΤΡΟΠΟΝ
ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ: Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΤΙΒΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΡΑΓΙΚΟΤΗΤΑΣ
Σαν σήμερα έφυγε η Μαρία Κάλλας. Ο ορισμός της ντίβας! Και της τραγικότητας, προσθέτω. Η περίπτωσή της υπήρξε στην κυριολεξία μοναδική! Καθόρισε οριστικά την όπερα στον καιρό μας, έζησε την απόλυτη δόξα και πέθανε μόνη...