Δικαστική διαμάχη άρχισε στο Επαρχιακό Δικαστήριο Λεμεσού με διάδικους από τη μια τη σύζυγο και τα παιδιά του αείμνηστου μουσικοσυνθέτη Μάριου Τόκα και από την άλλη τον 86χρονο πατέρα του Κύπρο και τα αδέλφια του.
Η αρχή της υπόθεσης έγινε με την ανακοίνωση του Δήμου Λεμεσού να διοργανώσει την ερχόμενη εβδομάδα μια μεγάλη φθινοπωρινή συναυλία, τιμώντας τη μνήμη και την καλλιτεχνική προσφορά του Μάριου Τόκα με την αφιλοκερδή συμμετοχή γνωστών καλλιτεχνών - συνεργατών του αείμνηστου μουσικοσυνθέτη, από τον ελλαδικό χώρο και δωρεάν είσοδο για το κοινό.
Ο Δήμος έλαβε προειδοποίηση από τον δικηγόρο Ιωνά Νικολάου, που όρισε η σύζυγος Αμαλία και τα παιδιά του Μάριου Τόκα ως διαχειριστή των πνευματικών δικαιωμάτων του έργου του μουσικοσυνθέτη.
Ο δικηγόρος προειδοποιεί τον Δήμο Λεμεσού για τη λήψη νομικών μέτρων σε περίπτωση που οργανωθεί συναυλία χωρίς τη συγκατάθεση των νόμιμων δικαιούχων των πνευματικών δικαιωμάτων.
Μπροστά σ' αυτή την εξέλιξη αποφασίζεται η συναυλία οργανωθεί από τα οικεία πρόσωπα του αξέχαστου μουσικοσυνθέτη, τον πατέρα και τα αδέλφια του. Και πάλι όμως παρεμβάλλονται εμπόδια, καθώς ο δικηγόρος της συζύγου του Μ. Τόκα καταχωρίζει αγωγή στο δικαστήριο, ζητώντας την ακύρωση της συναυλίας που είναι προγραμματισμένη στο Κηποθέατρο της Λεμεσού για την ερχόμενη Δευτέρα 28 του Σεπτέμβρη.
Στο δικαστήριο ο Ηλίας Στεφάνου, δικηγόρος του Τόκα και των παιδιών του κατέθεσε ένορκη συμπληρωματική δήλωση, αμφισβητώντας τη μεταβίβαση των πνευματικών δικαιωμάτων του αποβιώσαντος στους κληρονόμους του. Παρά την ένσταση του νομικού συμβούλου των εναγόντων, το δικαστήριο έκανε δεκτή την καταχώριση της ένορκης δήλωσης. Αμέσως μετά άρχισε η αγόρευση των συνηγόρων των δύο πλευρών.
Ανάμεσα στο πλούσιο έργο του ο ίδιος ξεχώριζε το συμφωνικό έργο «Θεογεννήτωρ Μαρία». Είναι ύμνοι στην Παναγία σε κείμενα του μακαριστού Μεγάλου Υμνογράφου της Εκκλησίας μας Γεράσιμου Μικραγιαννανίτη.
Το 1996 ο Τόκας επισκέφθηκε το Άγιον Όρος και ιδιαίτερα την σκήτη της Μικρής Αγίας Άννας. Εκεί, συγκλονισμένος από τα χειρόγραφα που βρήκε και μελέτησε, έγραψε το συμφωνικό έργο «Θεογεννήτωρ Μαρία», το οποίο παρουσιάστηκε μεταξύ άλλων και στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Στεφάνου της Βιέννης (2002), στο πλαίσιο της ένταξης της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στον ιστορικό αυτό ναό, για πρώτη φορά ακούστηκε ελληνική μουσική. Ο Τόκας θεωρούσε εκείνη την ημέρα ως την κορυφαία στιγμή στην καριέρα του.
ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ ΕΡΓΟ ΕΝΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΑΝΟΙΚΕΙ ΣΤΟ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΜΑΝΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΘΕΡΙΑ...
ΤΕΛΙΚΑ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΑΦΗΣΕΙΣ ΚΑΤΙ ΠΙΣΩ ΣΟΥ?