Ένα βιβλίο - έκπληξη και συμβολή!
Ένα πόνημα - απόσταγμα ιεραποστολικής εμπειρίας και επιστημονικής γνώσης.
Μια ακόμα προσφορά στα θεολογικά μας γράμματα των θαυμάσιων εκδόσεων μαϊστρος.
Ένα πόνημα - απόσταγμα ιεραποστολικής εμπειρίας και επιστημονικής γνώσης.
Μια ακόμα προσφορά στα θεολογικά μας γράμματα των θαυμάσιων εκδόσεων μαϊστρος.
Μητροπολίτης Κορέας
ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ - ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ
Ομοιότητες στην Εικονογραφία Χριστού και Βούδα
Σειρά: Ναυς
Διαστάσεις 14χ21, χαρτόδετο, 128 σελ.
Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορέας Αμβρόσιος-Αριστοτέλης, αποφάσισε να αναλωθεί στην εκκλησιαστική διακονία της Εκκλησίας της Κορέας. Ένας σύγχρονος ιεραπόστολος που δεν παύει αν είναι και πρεσβευτής των γραμμάτων και του ελληνισμού, καθώς είναι καθηγητής και πρόεδρος στο Τμήμα Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Σεούλ.
Τον ρωτήσαμε πώς γεννήθηκε το ενδιαφέρον για τη σύγκριση της ορθόδοξης εικονογραφίας και της βουδιστικής τέχνης, που κατέληξε σε αυτή τη συγκριτική μελέτη στις δύο εικαστικές και πνευματικές παραδόσεις:
«Όλα τα χρόνια, που παρατηρούσα τα βουδιστικά πράγματα εδώ στην Κορέα, ένιωθα μια ανακλαστική αντίδραση. Μια περίεργη οικειότητα που δεν συνάδει με τη γεωγραφική απόσταση της Κορέας από την Ελλάδα. Κι όμως τα κοινά στοιχεία υπήρχαν. Ίσως η προχριστιανική ήδη, διεθνής ακτινοβολία του ελληνικού πολιτισμού, ίσως η ανεπίγνωστη επίδραση του χριστιανισμού, τουλάχιστον σε επίπεδο τέχνης και πολιτισμού … πολυσύνθετοι ιστορικοί παράγοντες … Οι ομοιότητες όμως είναι προφανείς. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε οι άνθρωποι ότι δεν είμαστε εντελώς ξένοι μεταξύ μας. Νιώθω ότι όσο γινόμαστε κλειστοί, πιστεύοντας πως είμαστε στον ομφαλό της γης, τόσο συρρικνωνόμαστε, μαραζώνουμε και φτωχαίνουμε».
Ομοιότητες στην Εικονογραφία Χριστού και Βούδα
Σειρά: Ναυς
Διαστάσεις 14χ21, χαρτόδετο, 128 σελ.
Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορέας Αμβρόσιος-Αριστοτέλης, αποφάσισε να αναλωθεί στην εκκλησιαστική διακονία της Εκκλησίας της Κορέας. Ένας σύγχρονος ιεραπόστολος που δεν παύει αν είναι και πρεσβευτής των γραμμάτων και του ελληνισμού, καθώς είναι καθηγητής και πρόεδρος στο Τμήμα Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Σεούλ.
Τον ρωτήσαμε πώς γεννήθηκε το ενδιαφέρον για τη σύγκριση της ορθόδοξης εικονογραφίας και της βουδιστικής τέχνης, που κατέληξε σε αυτή τη συγκριτική μελέτη στις δύο εικαστικές και πνευματικές παραδόσεις:
«Όλα τα χρόνια, που παρατηρούσα τα βουδιστικά πράγματα εδώ στην Κορέα, ένιωθα μια ανακλαστική αντίδραση. Μια περίεργη οικειότητα που δεν συνάδει με τη γεωγραφική απόσταση της Κορέας από την Ελλάδα. Κι όμως τα κοινά στοιχεία υπήρχαν. Ίσως η προχριστιανική ήδη, διεθνής ακτινοβολία του ελληνικού πολιτισμού, ίσως η ανεπίγνωστη επίδραση του χριστιανισμού, τουλάχιστον σε επίπεδο τέχνης και πολιτισμού … πολυσύνθετοι ιστορικοί παράγοντες … Οι ομοιότητες όμως είναι προφανείς. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε οι άνθρωποι ότι δεν είμαστε εντελώς ξένοι μεταξύ μας. Νιώθω ότι όσο γινόμαστε κλειστοί, πιστεύοντας πως είμαστε στον ομφαλό της γης, τόσο συρρικνωνόμαστε, μαραζώνουμε και φτωχαίνουμε».
"Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε οι άνθρωποι ότι δεν είμαστε εντελώς ξένοι μεταξύ μας. Νιώθω ότι όσο γινόμαστε κλειστοί, πιστεύοντας πως είμαστε στον ομφαλό της γης, τόσο συρρικνωνόμαστε, μαραζώνουμε και φτωχαίνουμε".
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΚΟΥΣΤΕ MISHA ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΙ "ΓΝΗΣΙΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ" ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΜΙΛΑΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΤΕ. ΑΝΟΙΞΤΕ ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗΝ ΦΩΝΗ ΕΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΙΕΡΑΡΧΗ.
ΑΛΛΑ ΞΕΧΑΣΑ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΘΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΣΑΣ ΧΑΛΑΕΙ Η ΣΥΝΤΑΓΗ. ΑΝ ΗΤΑΝ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΝΘΙΜΟΣ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣΑΤΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΑΣΥΖΗΤΗΤΊ
ΟΡΚ
από τη δήλωση του Κορέας φαίνεται ότι το βιβλίο έχει κάτι πολύ φρέσκο να μας διδάξει. φαίνεται ότι δεν θα μας διηγηθεί το γνωστό παραμύθι που μας λέει πόσο ωραίοι είμαστε οι ορθόδοξοι που τα ξέρουμε και όλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήOΡΚ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέσα στη συγκρητιστική σας ζάλη ,μπερδεύεστε και μπερδεύετε.
Και οι αρχαίοι παγανιστές έλληνες είχαν θαυμάσια τέχνη.Λένε μάλιστα πως η αγιογραφία μας συνδέεται ευθέως με τις ταφικές απεικονίσεις των Φαγιούμ.
Το «όπως αν εξ ελληνικών ωφελοίντο λόγων» του Μ.Βασιλείου μπορεί να εφαρμοσθεί και στα της τέχνης, κατά την διάκριση των θεουμένων βεβαίως (και όχι του κάθε αμύητου).
Πολύ πριν τον μητρ.Σωτήριο και τον διάδοχο του, στα μέρη εκείνα πέρασε ένας μεγάλος άγιος, ο επίσκοπος Σαγκάης και Σαν Φρανσίσκο Ιωάννης Μαξίμοβιτς που γιορτάζει μεθαύριο.
Μακάρι να βρεί μιμητές στο ήθος και την πολιτεία του.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο Μητρ. Αμβρόσιος είναι τέκνο οικογένειας 16 (!) παιδιών και αδελφός του επίσης άξιου και δυναμικού Μητροπολίτου Ύδρας Εφραίμ. ΑΞΙΟΙ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήγιατι δεν περιορίζεστε στην θετική κριτική του αξιόλογου (οπως φαίνεται) βιβλίου του ιεράρχου αλλά προχωρείτε σε αλληλοκατηγορίες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔ.Γ.
Μήπως, misha, να εκδιώξουμε από εκεί τον Κορέας και να στείλουμε κανέναν Σλάβο ή παν-Σλαβιστή Ιεράρχη; Ή θα ανεχθείτε, μακροθυμών, την παρουσία του εκεί λόγω της προελεύσεώς του εκ του περιβάλλοντος Ιεροθέου Τσαντίλη;
ΑπάντησηΔιαγραφή6.09μμ
ΑπάντησηΔιαγραφήEπίγειες Ιερουσαλήμ,πρώτες, δεύτερες και τρίτες Ρώμες,οι μαρμαρωμένοι βασιλιάδες και οι κόκκινες Μηλιές πήραν την απάντηση τους από τον Κύριο του κόσμου και της ιστορίας.
Όσοι δεν εννοείτε να το αντιληφθείτε και προσκολλάσθε σε «αυθέντες και δεσπότες», οι οποίοι πιθανότατα θα καταγραφούν παρά των Νεστορίω και Μακεδονίω στις εκκλησιαστικές δέλτους, κακό του κεφαλιού σας.
Δεν γίνεται, misha, καθότι Ούτοι είναι οι διάδοχοι των Θρόνων και Μέτοχοι των τρόπων εκείνων των Θεοφόρων των καθελόντων τους Μακεδονίους και Νεστορίους και τους Ευτυχέας και Διοσκόρους, Απολλιναρίους τε, Σαβελλιοσεβήρους, λύκους βαρείς αποδειχθέντας εν δέρμασι προβάτων! Στοιχούντες πάντοτε και εν παντί τοις διδάγμασι και τοις ορίοις της πίστεως τα οποία εκείνοι οι Θεοφόροι προκάτοχοί Των εθέσπισαν εν Συνόδω τη επιπνοία του Παρακλήτου και τη θαυματουργική επικυρώσει της μεγαλομάρτυρος και πανευφήμου Ευφημίας, Ής τα Άγια και μυροβλύζοντα Λείψανα απόκεινται εν τω Πανσέπτω Πατριαρχικώ Αυτών Ναώ εις προσκύνησιν και παροχήν αγιασμού και χάριτος και ένδειξιν διηνεκή της μελλούσης δόξης και αφθαρσίας παρά τω Τρισαγίω και όλως Άλλω, προς τοις παρούσιν, Κυρίω του κόσμου και της ιστορίας!
ΑπάντησηΔιαγραφή6.09μμ
Είναι φυσικό νά εμφανίζονται ομοιότητες στήν εικονογραφία,αφού αυτές αντανακλούν καί τίς θεολογικές ομοιότητες τών δύο παραδόσεων,σάν αποτέλεσμα τής αλληλεπίδρασής τους εξ'αρχαιοτάτων χρόνων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜία ενδελεχής μελέτη θά εδειχνε ομοιότητες καί μέ αλλες παραδόσεις οπως η Ινδουιστική καί η Παρσιστική.Εξ'αλλου ολοι οι ανθρωποι είμαστε αδέλφια,άσχετα αν μερικοί υπερορθόδοξοι θέλουν νά βάλουν περιοριστικούς φραγμούς αναμεσά μας.
Δείτε μία σχετική μονογραφία, Δ.Γ. Δακουρά "Η αξίωσις του Χριστιανισμού ως απολύτου θρησκείας κατά τον μεταγενέστερον Ινδουισμόν"!
ΑπάντησηΔιαγραφή@6.09μμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔλδ εσείς τα βλέπετε όλα ρόδινα;
πουθενά αιρετικοί;;
πουθενά οικουμενιστές;;
πουθενά ουνία;;
πουθενά λύκοι βαρείς εν δέρμασι προβάτων;;
πουθενά πλανεμένοι παπικοί;;
πουθενά 'απίθανοι' προτεστάντες;;
πουθενά 'απίθανοι' αγαρινοί;;
Αν δεν βλέπετε τπτ από αυτά, τι να σας πω ?!??!!!
Και η Ιερουσαλήμ δοξάστηκε τόσο !! αλλά και που βρέθηκε!! Να προσέχουμε, όλοι μας.
lemon
Απλούστατα, αγαπητέ Lemon, η Εκκλησία, η Νέα Σιών, είναι η Ωραιωθείσα Αγάπη! Οπότε όλα ρόδινα και μηδείς φοβείσθω θάνατον! Και όπως είπε την παρελθούσα Κυριακή ο Μητροπολίτης Κορωνείας Παντελεήμων(ιεροκήρυκας όχι ο τυχών...) από της Ωραίας Πύλης του Αρεοπαγίτου Διονυσίου, συμπληρώνοντας και ανακεφαλαιώνοντας το κήρυγμα του φιλοπόνου ιεροκήρυκος του Καθεδρικού Ναού των Αθηνών "όλα είναι θέμα υγιούς πίστεως"!
ΑπάντησηΔιαγραφή6:09 μμ