Πέμπτη 18 Ιουνίου 2009

Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΩΝ ΑΠΕΙΛΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ!


Φίλος του ιστολογίου με πληροφόρησε για την «απάντηση» του κ. Σωτηρίου Τζήμα στην τοποθέτηση του π. Γεωργίου Τσέτση για την «Ομολογία Πίστεως», την περιφερομένη ένθεν κακείθεν προς υπογραφήν!
Υπογραφές για προσάναμμα κι αυτές, κατά την προσφυή έκφραση του Ζακύνθου Χρυσοστόμου για τις υπογραφές των ταυτοτήτων του μακαριστού…

Δεν μπορώ να κατανοήσω καθόλου τη συλλογή υπογραφών μέσα στην Εκκλησία. Μου είναι αδιανόητο!
Υπογραφές για την πίστη! Μόνο με το αίμα μας, νομίζω, όχι με την πένα μας. Μπορούμε;
Με τους «αντι – οικουμενιστές» δεν μπορώ να κάνω διάλογο επί της ουσίας, γιατί η ολοκληρωτική λογική τους με απωθεί από την αρχή. Οπότε θεωρώ ότι η επί θεολογικών θεμάτων συζήτηση είναι μάλλον μάταιη.

Ο κ. Τζήμας, στην απάντησή του στον π. Γεώργιο Τσέτση ενισχύει, δυστυχώς, την άποψή μου αυτή.
Γράφει: «ας μην απορεί (ο π. Γεώργιος) για τις αντιδράσεις του ορθόδοξου πληρώματος και κυρίως ας μην το υποτιμά. Στο εξής θα υπάρξουν περισσότερες και αποφασιστικότερες, που θα λάβουν την μορφή χιονοστιβάδας».
Και στο τέλος: «Ο πιστός λαός του Θεού είναι ο γίγαντας που ξυπνήσατε και θα τον έχετε πάντοτε απέναντί σας».
Δηλ. ο κ. Τζήμας και οι συν αυτώ, μια χούφτα άνθρωποι στην ουσία, είναι «το ορθόδοξο πλήρωμα» και ο «πιστός λαός». Ενώ ο π. Γεώργιος Τσέτσης «είναι φυσικό να μην είναι εξοικειωμένος με την διαποίμανση του ορθοδόξου πληρώματος και την ομολογιακή μαρτυρία του, αφού διακονούσε πάντοτε ολιγάριθμες κοινότητες και κυρίως τα οικουμενιστικά ανοίγματα».

Ωραίες απειλές και ωραία «λογική» των αριθμών!
Και θέλουν να πιστέψουμε ότι μ’ αυτά τα μυαλά αγωνίζονται για την Ορθοδοξία!

Βοήθειά τους!…

48 σχόλια:

  1. Κ.ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΕ
    ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΟΤΙ Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΙΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΜΑΧΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΗ ΚΑΙ ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΗ.
    ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΩΝ ΗΤΑΝ ΚΑΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ,ΚΑΙ ΑΝ Ο ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΜΑ,ΑΥΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΗΘΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΙΟΤΗΤΑ.ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΝΑ ΤΑ ΑΝΑΔΕΧΕΣΘΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ.
    ΘΕΛΩ ΟΜΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΡΩΤΗΣΩ ΤΟ ΕΞΗΣ.ΕΑΝ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ, ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΕΘΕΤΑΝ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟ,ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΠΟΛΛΩΝ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΣΧΕΤΙΣΜΩΝ ΓΙΑ Χ,Ψ ΛΟΓΟΥΣ,ΕΒΓΑΙΝΕ ΣΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΑΡΟΜΟΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ,ΠΟΙΑ ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΛΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ?
    ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΡΕΑΛΙΣΤΕΣ.ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΩΜ/ΚΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟΥΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΜΟΝΟΝ,ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΚΥΚΛΩΝ[ΧΩΡΙΣ ΘΕΣΜΙΚΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ]Η ΟΠΟΙΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΣΥΧΝΑ ΚΑΙ ΑΚΡΑΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.
    ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΚΑΘΕ ΠΛΕΥΡΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΣΕ ΑΦΟΡΙΣΜΟΥΣ,ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΟΞΥΝΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΚΑΙ ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ.
    ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΑΠΟ ΠΑΓΕΡΑ ΑΔΙΑΦΟΡΟΣ ΕΩΣ ΒΑΘΕΙΑ ΣΥΓΧΥΣΜΕΝΟΣ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΑΝΑΛΟΓΩΣ ΤΗΣ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΖΩΗ.
    ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΣΘΕ ΕΝΑ ΠΡΟΣΕΓΜΕΝΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ,ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΑΤΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΛΛΗΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΤΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ,ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΠΛΕΙΟΔΟΤΕΙΤΕ ΣΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ,ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΤΕ ΜΑΛΛΟΝ ΜΙΑ ΕΥΠΡΕΠΗ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΠΟΛΙΤΟΥ ΣΑΣ ''ΜΑΝΙΤΑΡΙΟΥ''
    ΠΑΝΑΓ.ΚΟΚΚΑΛΙΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Tην ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ έχουν υπογράψει οι εξής ΠΑΤΡΙΝΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ:

    - π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, εφημέριος Ι.Ν.Αγ. Νικολάου Πατρών
    - π. Σωτήριος Μανωλόπουλος, προιστάμενος Ι.Ν.Αγ. Βασιλείου Βραχνείκων
    - Δενάζης Χρήστος, βιοτέχνης
    - Κουτσουράς Γεώργιος Δημ., Στρατιωτικός
    - Λόη Γεωργία - Κωνσταντίνα, οικιακά
    - Λιάκου Παναγιώτα, Πολ.Μηχανικός

    ΑΞΙΟΙ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η ΕΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ, ΑΡΑ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΜΜΙΑ ΑΛΛΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΦΑΤΡΙΑΣΜΟΣ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙ-ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΩΣ ΠΑΡΑΣΙΤΑ, ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥΣ ΜΟΝΟ ΩΣ ΑΡΝΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ 7-8 ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΕΝ ΟΝΟΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΟΣ.
    Ο ΣΑΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. K.ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΕ
    ΠΡΙΝ ΑΛΕΚΤΩΡ ΛΑΛΗΣΗ ΤΡΙΣ.
    ΙΔΟΥ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΥΠΡΕΠΟΥΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ.
    ΒΑΛΤΕ Σ'ΕΝΑ ΡΙΓΚ ΤΟΝ ΕΝΑΝ ΑΝΩΝΥΜΟ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΜΕΙΝΑΤΕ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ.
    ΠΑΝΑΓ.ΚΟΚΚΑΛΙΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ρεσιτάλ οικουμενιστικού φανατισμού!
    Κατά τα πρότυπα του «πάπα και πατριάρχη» Θεοφίλου που κυνηγούσε έως θανάτου τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο και τους υποστηρικτές του , επειδή ο τελευταίος δεν ήθελε τους σιμωνιακούς αξιωματούχους της Εκκλησίας.
    Ένα είναι το δεδομένο: με τον ένα η με τον άλλο τρόπο η ιστορία θα ξεκαθαρίσει το τοπίο.
    1800 γηραλέοι ρωμιοί είναι το εναπομείναν πραγματικό ποίμνιο των οικουμενιστών.
    ΚΑΙ αυτή η λυχνία τρεμοσβήνει αλλά οι ταγοί, ως συνήθως, βλέποντες ου βλέπουσι και ακούοντες ου συνιώσι.

    Δόξα τω Θεώ πάντων ένεκεν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κύριε Ανδριόπουλε,
    Ο διάλογος προϋποθέτει πάντα και... αντίλογο στον οποίο οφείλουμε να είμαστε πιο ανεκτικοί.
    Η ευπρέπεια και το ήθος δεν αφορούν μόνον τους άλλους, αλλά όλους μας.
    Το κείμενο του π. Γεωργίου Τσέτση δεν το τήρησε αυτό και αυτός είναι ο λογος που προκάλεσε τις αντιδράσεις.
    Θα πρέπει να τις σέβεστε, αν θέλετε να γίνεσθε σεβαστός. Τα ειρωνικά σας σχόλια και η απαξίωση δεν συμβάλλουν καθόλου σ' αυτό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στο κατάλογο των Πατρινών ενισταμένων έχουμε:
    Φωτεινός Παναγιώτης
    Δρακουλέκης Στέλιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητέ κ. Κοκκαλίδη,
    Νομίζω ότι η καθ' όλα φιλειρηνική τοποθέτησή σας ξεκινά από μια λάθος παραδοχή. Γράφεται:" Από την μια έχουμε...... και από την άλλη....". Και πιο κατω λέτε "Δυστυχώς η κάθε πλευρά....". Δεν έχουμε ούτε μιά ούτε άλλη. Έχουμε μόνο την Ορθόδοξη Εκκλησία που αποφαίνεται Συνοδικά. Και τόσο στις παλιότερες Συνάξεις των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών και πολύ περισσότερο στην τελευταία Σύναξή τους τον παρελθόντα Οκτώβριο έχει αποφασιστεί η συνέχιση του διαλόγου τόσο με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, και επιπλέον η προσέγγιση των Ορθοδόξων με τις άλλες Χριστιανικές Ομολογίες, και ακόμα με τις άλλες μονοθειστικές Θρησκείες. Διότι όπως τονίζεται στις αποφάσεις αυτές η Ορθοδοξη Εκκλησία δεν έχει κανένα λόγω να φοβάται τον διάλογο ή την προσέγγιση εν αγάπη. Υπάρχουν λοιπόν αποφάσεις Πανορθόδοξες για τα θέματα αυτά. Δεν μπορώ να κατανοήσω τι αξία θα είχε η υποθετική, όπως λέτε, αντίθετη απόφαση μιας τοπικής, εθνικής και εθνικιστικής συνόδου πάνω στα θέματα που όλες οι Ορθόδοξες εκκλησίες δηλ. Η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει αποφασίσει.Ασ μην κάνουμε το λάθος να θεωρούμε ότι η Ορθόδοξη εκκλησία είναι ένα σύνολο κατακερματισμένων ορθοδόξων εκκλησιών, αλλά ενιαίο σώμα ως Μια Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία.
    ΟΡΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χωρίς να θέλω να μειώσω κανένα, βλέπω πως όλες οι «προσωπικότητες» υπέγραψαν. Ας σπεύσω να υπογράψω και εγώ για να φανερωθεί κάπου και το δικό μου όνομα!! Που υπογράφουν για να πάω!!!!!
    Αριμαθαίος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητέ κ Κοκκαλίδη,
    για κοιτάχτε λιγάκι προσεκτικά το σχόλιου του Misha. Αντιπροσωπεύει την άλλη πλευρά που λέτε εσείς. Ο ίδιος αυτοχαρακτηρίζετε ως υπέρμαχος ορθοδοξίας. Αλλά από την άλλη επιχαίρει και ελπίζει στον αφανισμό των Ρωμιών της Πόλης. Για κάτι που επιχαίρουν και εργάζονται και μεθοδεύουν απο χρόνια οι Τούρκοι. Δεν έχει διαβάσει φαίνεται καλά την Αγία Γραφή. "Μη φοβού το μικρόν ποίμνιο" και "μικρά ζύμη όλο το φύραμα ζυμεί" και ότι ο θεός "δύναται και εκ των λίθων τούτων" να δημιουργήσει "τέκνα Αβραάμ".
    Σας παρακαλώ λοιπόν μην βάζετε στο ίδιο τσουβάλι την ορθόδοξη εκκλησία απο την μιά και ανθρώπους κακούς και εγωϊστές που θέλουν να βάλουν τον εαυτό τους πάνω απο την εκκλησία και εχουν βρει μόνο τον δρόμο της παντελούς άρνησης για να επιπλεύσουν.
    ΟΡΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μαχώμενος Θεολόγος
    Το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι ο φάρος της ανά τον κόσμον Ορθοδοξίας & οι εργάτες που το υπηρετούν ( όπως ο π. Γεώργιος Τσέτσης ) είναι άνθρωποι που πονούν & μοχθούν γι΄Αυτήν .
    Αυτοί ( οι υπογράφοντες ), οι Πατρινοί ενιστάμενοι , ποιοί είναι ;
    Εγώ ως Θεολόγος , δεν τους γνωρίζω ( & δεν θα το΄θελα ),οι γείτονές τους ,τούς γνωρίζουν ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @OΡΚ
    ΟΙ 2 ΠΛΕΥΡΕΣ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΩΣ ΤΕΤΟΙΕΣ,ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΒΑΣΗ ΜΙΑΣ ΔΙΕΝΕΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ Η ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ,ΑΛΛΑ ΠΑΝΩ ΑΦ'ΕΝΟΣ ΣΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ,ΑΦ'ΕΤΕΡΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΑΥΤΟΥ.
    ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΕΒΑΙΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΓΙΣΗ ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ.
    ΕΑΝ ΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΣΥΝΕΙΔΗΣΙΑ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ,ΤΟΤΕ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΘΑ ΕΧΕΙ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥΣ ΕΤΕΡΟΔΟΞΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΥΤΗΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΛΚΥΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ,ΘΑ ΕΧΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.
    ΕΑΝ ΟΜΩΣ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΑΠΟΚΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΩΣ ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΟΝΟΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΟΤΑΝ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΤΕΡΟΔΟΞΟΥΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΤΩΝ ΔΟΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΜΑΣ,ΤΟΤΕ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΣΕ ΕΝΑΝ ΔΙΑΛΟΓΟ-ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ,ΟΠΟΥ ΚΑΤΙ ΘΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ,ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΒΡΟΥΜΕ ΚΑΠΟΥ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ.
    ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΦΟΔΡΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ,ΥΠΑΡΧΟΥΣΩΝ ΔΗΛΑΔΗ ΔΥΟ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΥΟ ΑΝΤΙΜΑΧΟΜΕΝΕΣ ΠΛΕΥΡΕΣ.
    ΘΕΩΡΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΑΣ ΣΕ''ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΕΣ''ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΩΣ ΑΤΥΧΗ,ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΑΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΩ ΟΤΙ ΕΥΤΥΧΩΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΠΙΚΟΙ ΣΥΝΟΔΟΙ ΠΟΥ ΡΥΘΜΙΖΟΥΝ ΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ ΤΟΥΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΕΡΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ,ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ ΠΑΠΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΜΑΣ,ΑΛΛΑ ΠΡΩΤΟΘΡΟΝΟΥΣ ΕΙΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΝ.
    ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΝ ΜΙΑ ΤΟΠΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΙΑΦΩΝΗΣΕΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ,ΟΥΤΕ ΣΕ ΑΙΡΕΣΗ ΠΕΦΤΕΙ ΟΥΤΕ ΑΠΟΣΥΝΑΓΩΓΟΣ Η ΠΑΡΑΣΥΝΑΓΩΓΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ.
    ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ MISHA,ΑΠΛΩΣ ΘΑ ΕΚΦΡΑΣΩ ΤΗΝ ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΜΟΥ ΜΑΖΙ ΣΑΣ.Ο ΙΔΙΟΣ ΕΧΕΙ ΝΟΥΝ ΚΑΙ ΗΛΙΚΙΑΝ,ΕΑΝ ΘΕΛΗ ΑΣ ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ο ΙΔΙΟΣ.
    ΠΑΝΑΓ.ΚΟΚΚΑΛΙΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. κ.Κοκκαλίδη, δεν έχει νόημα να απαντήσω στις εμπαθείς ανακρίβειες των συνομιλητών.
    Τους περισσεύει, βλέπετε, η «αγάπη» για τους παπικούς,τους μαορί και τους ιθαγενείς της γης του Πυρός, ενώ δε δίνουν μία για το απειλούμενο νεότερο σχίσμα στην Ελλαδική Εκκλησία ,μετά από αυτό του ημερολογίου,τη ευθύνη των οικουμενιστών ψευδοποιμένων του Φαναρίου.

    Πιθανότατα αυτή να είναι και η επιδίωξη τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΛΑΘΟΥΣ.
    ΤΟΠΙΚΕΣ ΑΝΤΙ ΤΟΠΙΚΟΙ ΣΥΝΟΔΟΙ.
    ΠΑΝΑΓ.ΚΟΚΚΑΛΙΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μαχώμενος Θεολόγος
    Misha στο έχω ξαναγράψει , έχεις εγγίσει τα όρια της αιρέσεως .
    Εχεις υπερβεί τα εσκαμμένα ,απειλές βλέπεις , σχίσματα βλέπεις , ξύπνα επιτέλους , ξημέρωσε !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπητέ κ. Κοκκαλίδη,
    Αφού είστε και αναγνώστης και σχολιαστής τούτου του ιστολογίου θα έχετε ασφαλώς διαβάσει σειρά σχολίων μου όσο αφορά στον διάλογο με την Ρωμαϊοκαθολική Εκκλησία. Να σας υπενθυμίσω εν ολίγοις ότι η βάση για τον διάλογο αυτό είναι η περίοδος της ζωής της εκκλησίας κατά την πρώτη χιλιετία. Να υπενθυμίσω επίσης, χωρίς να επαναλάβω το σκεπτικό, ότι κατά την δεύτερη χιλιετία παρα πολλά πράγματα άλλαξαν στην Ρωμαϊοκαθολική εκκλησία. Αλλά και η Ορθόδοξη εκκλησία υπέστει αλλαγές ευτυχώς όχι σε επίπεδο δογμάτων.
    Δεν πάμε λοιπόν σε ένα διάλογο διαπραγμάτευση όπως λέτε αλλά σε ένα διάλογο επιστροφής στις κοινές μας ρίζες κατά την πρώτη χιλιετία.
    Ευτυχώς που στην εκκλησία έχουμε Οικουμενικές Συνόδους, επτά τον αριθμό, που οι όροι τους και οι κανόνες τους ρυθμίζουν και τα της ζωής της εκκλησίας. Δεν μπορούν να υπάρχουν τοπικές σύνοδοι να αποφαίνονται αντίθετα στις Οικουμενικές Συνόδους και τώρα πια στις Πανορθόδοξες Συνάξεις των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, χωρις να σημαίνει αυτό ότι οι Συνάξεις των Προκαθημένων έχουν τηνίδια αξία με τις Επτά Οικουμενικές Συνόδους και αυτό γιατί από κάθε πανορθόδοξη σύνοδο θα λείπει ο Επίσκοπος της Πρεσβυτέρας Ρώμης. Αναγκαστικά λοιπόν η θέση της ορθόδοξης εκκλησίας εκφράζετε μέσω των αποφάσεων των συνάξεων των προκαθημένων της. Όπως βλέπεται εγώ συνεχώς ομιλώ για την εκκλησία και τον συνοδικό της θεσμό και για κανέναν Πάπα που θελεται να βαλεται στα χείλη μου. Όσο για τις τοπικές συνόδους πολύ σωστά λέτε ότι κανονίζουν τα του οίκου τους. Όχι όμως με αποφάσεις που να τραυματίζουν την ενότητα της ορθοδόξου εκκλησίας. Είναι θλιβερά τα φαινόμενα που αποφάσεις τοπικών συνόδων τραυμάτησαν την ενότητα της ορθοδόξου εκκλησίας κυρίως τον 19ο και 20ο αιώνα. Και αναφέρομαι κυρίως στις αποφάσεις για αντικανονικές αυτοκεφαλίες, με πρώτη διδάξασα την αντικανονικότητα την Ελλαδική Εκκλησία με το "κακοκέφαλον" sic του 1833. Μα και σήμερα πόσα και πόσα προβλήματα δεν δημιουργούν για την ενότητα της εκκλησίας αποφάσεις τοπικών συνόδων όπως της κατά Ρωσίαν Εκκλησίας με τις εθνικιστικές της τάσεις.
    Σας απαντώ λοιπόν ότι καμμιά τοπική ορθόδοξη εκκλησία δεν μπορεί να διαφωνήσει με σύμπασα την ορθόδοξη εκκλησία και να παραμείνει ορθόδοξη. Το θέμα της ενότητας της εκκλησίας είναι καίριο, τόσο από την Θεϊκή και θεανθρώπινη φύση της, όσο και από την οργάνωσή της.
    ΟΡΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αγαπώ Misha! Είναι cult αγόρι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ΟΡΚ
    ΕΑΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΔΙΑΣΠΑΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ, ΚΑΙ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΧΙΛΙΕΤΙΑ ΟΙ ΡΩΜ/ΚΟΙ ΠΗΡΑΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΔΡΟΜΟ,ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΣΤΡΑΒΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ,ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ ΝΑ ΦΘΑΣΟΥΝ ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ.ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΟ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ.ΤΟ ΝΑ ΞΕΚΙΝΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΘΕΩΡΩΝΤΑΣ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ 2 ΚΛΑΔΟΙ ΠΟΥ ΠΗΡΑΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ,ΚΑΙ ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΠΡΟ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ ΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ,ΑΦ'ΕΝΟΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΛΛΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΑΥΤΟΣΥΝΕΙΔΗΣΙΑ ΑΦ'ΕΤΕΡΟΥ ΔΕ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΑΚΡΟΒΑΤΙΣΜΟ.
    ΟΙ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΣΥΝΑΞΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΘΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ,ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΛΕΙΠΕΙ Ο ΠΑΠΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ,ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΟΥΤΕ ΔΟΓΜΑΤΙΖΟΥΝ ΟΥΤΕ ΡΥΘΜΙΖΟΥΝ ΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ,ΑΛΛΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΣΕΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΤΕΡΟΔΟΞΟΥΣ ΚΥΡΙΩΣ,ΔΗΛ.ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΥΣΙΑΣ.
    ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΟΤΙ ΚΑΜΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΔΙΑΦΩΝΟΥΣΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΙΣΧΥΕΙ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΑ ΘΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΘΕΜΑΤΑ ΤΑΚΤΙΚΗΣ.
    ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑΣ ΑΣ ΤΟ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ,ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΘΑ ΠΑΜΕ ΣΕ ΑΤΡΑΠΟΥΣ ΔΥΣΒΑΤΟΥΣ.
    ΕΚΤΙΜΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΧΑΜΗΛΟΥΣ ΣΑΣ ΤΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΩΝ
    ΠΑΝΑΓ.ΚΟΚΚΑΛΙΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. κ. Κοκκαλίδη,
    Μάλλον δεν διαβάσατε τα σχόλια μου σε προηγούμενες αναρτήσεις για να δείτε εκεί να λέω για τις αλλαγές που και αλλοιώσεις που συνέβησαν στην Ορθόδοξη μετά την περίοδο της εικονομαχίας ΟΧΙ ΣΤΑ ΔΟΓΜΑΤΑ αλλά γενικά στην ζωή της εκκλησίας με την επικράτηση του άκρατου μοναχισμού και τις αλλαγές στο είδος του τυπικού των ακολουθιών της ορθόδοξης εκκλησίας, τις αλλαγές σε ζητήματα νηστείας, σε μεταβολή της χριστιανικής ηθικής επί το αυστηρότερο, σε αλλαγή στα θέματα διοικήσεως κλπ. Πολλά από τα ζητήματα που σήμερα συζητούνται με την Ρωμαιοκαθολική εκκλησία άπτονται τέτοιων θεμάτων. Διαφορές που υπήρχαν ανάμεσα σε ανατολή και δύση κατά την πρώτη χιλιετία δεν αποτέλεσαν αιτία σχίσματος. Σήμερα μετά από χίλια χρόνια μισαλλοδοξίας και φανατισμού αυτά είναι θέματα που η κάθε πλευρά φοβάται να αγγίξει. Υπενθυμίζω την διαφοροποίηση ανατολής δύσεως στον εορτασμό του Πάσχα τούς τρεις πρώτους αιώνες. Ο Πολύκαρπος Σμύρνης ταξίδεψε στην Ρώμη για να συναντηθεί με τον πάπα Ακίνδυνο με σκοπό να επέλθει συμφωνία για κοινό εορτασμό του Πάσχα. Όμως δεν συμφώνησαν αλλά αφού κοινώνησαν του κοινού ποτηρίου είπαν ότι σε δευτερεύοντα θέματα ή έθιμα εφόσον δεν τίθεται θέμα Πίστεως επιτρέπονται οι διαφορές. Βέβαια αργότερα ήρθε η πρώτη οικουμενική σύνοδος και έδωσε λύση για τον κοινό εορτασμό του Πάσχα.Επομένως και ανατολή και δύση καλόν θα ήταν να μπορούσε να βρει τις ρίζες της κατά την πρώτη χιλιετία.
    Και βεβαίως σε μιά οικουμενική σύνοδο είναι απαραίτητη η παρουσία όλων και του επισκόπου Ρώμης. Προσέξατε! Χρησιμοποιώ τον όρο "επίσκοπος Ρώμης" που παραπέμπει στην πρώτη χιλιετία!
    Η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία μετά το σχίσμα προσέθεσε και νέα δόγματα όπως αυτό της Μαριολογίας περί της ασπίλου συλλήψεως της Παναγίας. Νομίζεται πως οι ορθόδοξοι δεν ακολουθούν στην ουσία το δόγμα αυτό χωρίς να το έχουν ανακηρύξει? Κάντε το εξής τεστ. Ρωτήστε τον "πιστό λαό μας": Από την 1η εως την 15η Αυγούστου ποιά είναιη μεγαλύτερη γιορτή. Το 95% θα σας απαντήσει , μα της Παναγίας φυσικά αγνοώντας την Δεσποτική εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος που είναι και η κυριότερη εορτολογικά. Και είναι φυσικό αυτό αφού ντοπάρονται με απαράδεκτες ακολουθίες όπως επιτάφιος της Παναγίας και εγκώμια κατ αναλογίαν εκείνων της Μ. Εβδομάδος. Ώστε αυτές οι ακολουθίες να αγγίζουν το δογματικό σφάλμα.
    Καταλαβαίνεται τώρα πόσες τέτοιες αλλοιώσεις έχουν συμβεί κατα την δεύτερη χιλιετία.
    Ευχαριστώ που εκτιμάται τους χαμηλούς τόνους. Έχω δηλώσει και παλαιότερα ότι έχω σπουδάσει για πολλά χρόνια ορθόδοξη θεολογία σε διαφορετικές σχολές, χωρίς να είμαι επαγγελματίας του χώρου (άλλο είναι το επάγγελμά μου)και είμαι υπέρμαχος του διαλόγου προς κάθε κατεύθυνση δίδοντας λόγο "παντί τω αιτούντι"
    ΟΡΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @OΡΚ
    ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ,ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ,ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΩΣ ΚΟΣΜΙΚΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ.ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΑ,ΑΛΛΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ''ΕΚΚΛΗΣΙΟΠΟΙΗΣΗ'' ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠ'ΟΨΙΝ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΦΕΡΕΙ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΗΣ.
    ΑΝΑΦΕΡΕΣΘΕ ΣΕ ΧΙΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΥ.ΚΑΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΝΟΥΜΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ.ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΛΑΤΙΝΙΚΗΣ ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΥ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΕΡΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΟΥΦΑΡΙΑ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ.ΤΟ ΝΑ ΒΑΖΕΤΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΟΙΡΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΙΚΟΥΣ,ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑ ΑΝΑΙΤΙΑ ΕΧΘΡΟΤΗΤΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ.
    ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΥ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ,ΜΕ ΕΚΛΗΣΣΕΤΕ ΔΥΣΑΡΕΣΤΑ.ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΠΟΙΟΣ ΟΤΙ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΚΩΣ Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ ΕΟΡΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΟΙΜΗΣΙΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ,ΑΦΟΥ ΑΥΤΗ ΤΙΜΑΤΑΙ ΜΕ ΑΥΣΤΗΡΗ 15ΜΕΡΗ ΝΗΣΤΕΙΑ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ,ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΗ ΟΤΙ ΠΑΡΑΘΕΩΡΕΙΤΑΙ Η ΔΕΣΠΟΤΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ,Η ΟΤΙ ΠΕΦΤΟΥΜΕ ΣΕ ΔΟΓΜΑΤΙΚΟ ΛΑΘΟΣ ΘΕΩΡΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΥΠΕΡΤΕΡΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.ΤΑ ΤΗΣ ΑΜΩΜΟΥ ΣΥΛΛΗΨΕΩΣ ΕΞ'ΑΛΛΟΥ,ΟΥΔΟΛΩΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ,ΑΦΟΥ ΚΑΙ Η ΠΛΕΟΝ ΑΓΡΑΜΜΑΤΗ ΓΙΑΓΙΑ ΤΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΑΣ ΜΕ ΦΥΣΙΚΟ ΤΡΟΠΟ.
    ΤΩΡΑ ΕΑΝ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΟΤΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΝΤΟΠΑΡΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΩΡΑΙΟΤΑΤΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΞΑΠΟΣΤΕΙΛΑΡΙΩΝ,ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΡΩΤΗΘΕΙΤΕ ΜΗΠΩΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΦΟΡΑ ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΕΤΕ ΚΑΙΝΟΦΑΝΕΙΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ.
    ΑΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΦΥΛΑΧΘΕΙ ΩΣ ΚΟΡΗ ΟΦΘΑΛΜΟΥ,ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΤΗΣ ΚΟΜΜΑΤΙ.ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΙΚΗ ΖΩΗ,ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΣΤΟ ΒΙΩΜΑ ΚΑΙ ΑΡΓΑ Η ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΟΓΜΑ,ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΒΕΒΑΙΩΣ.
    ΠΑΝΑΓ.ΚΟΚΚΑΛΙΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα, πλην ενός σημείου: Νομίζω ότι οι πρώτες πέντε μέρες νηστείας (1- 5 Αυγούστου) αναφέρονται στην μεγάλη Δεσποτική εορτή της Μεταμόρφωσης. Μην μας διαφεύγει το γεγονός ότι η λατρεία και η εορτολογία της εκκλησίας μας έχει μία συνεχή εξέλιξη. Η εορτή της Μεταμόρφωσης ορίστηκε στις 6 Αυγούστου σε συνάρτηση με την εορτή του Τιμίου Σταυρού στις 14 Σεπτεμβρίου (40 ημέρες προ του πάθους έγινε η Μεταμόρφωση). Εξίσου όμως παλαιά είναι και η εορτή της Κοιμήσεως. Άρα δεν πρέπει να κατηγορούμε αυτά που η Εκκλησία υιοθέτησε αλλά αυτά τα οποία όντως έρχονται σε αντίθεση με το βίωμα 2.000 χρόνων εκκλησιαστικής ζωής. Όσον αφορά το θέμα του Επιταφίου της θεοτόκου είναι μία νεώτερη όντως συνήθεια η οποία όμως εάν τίθεται στα σωστά πλαίσια δεν δημιουργεί πρόβλημα. Άλλωστε σε πολλά μέρη είναι παλαιό έθιμο. Και σ' αυτό το Οικουμενικό Πατριαρχείο ανάμεσα στα κειμήλια του είναι παλαιός επιτάφιος της Θεοτόκου δημοσιευμένος. Η κάθε εποχή δημιουργεί τις ανάγκες της. Μη μας πιάνει ζήλος επαναφοράς των παλαιών συνηθειών διότι αυτό θυμίζει λίγο προτεσταντισμό...π. Γρηγόριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. O OΡΚ αποτελει κλασσικό παράδειγμα της,εν πολλοίς άνευ Θεού,μεταμοντέρνας πνευματικότητας.
    Ο Χριστός μετατρέπεται σε σύμβολο, η Εκκλησία σχετικοποιείται, όπως και οι άγιοι για να αναχθούν σε υπέρτατο κριτή οι πρόσκαιρες διοικήσεις και οι επιθυμίες τους.
    Ίσως να χρειάζεται να διαβάσει τους βίους των αγίων Αλεξίου Τόθ και Πέτρου του Αλεουτίου, μήπως και συνέλθει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Mακάρι να είχες λίγο από τις γνώσεις και την θεολογία του Ο.Ρ.Κ.!π. Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. κ Κοκκαλίδη,
    "ΑΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΦΥΛΑΧΘΕΙ ΩΣ ΚΟΡΗ ΟΦΘΑΛΜΟΥ,ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΤΗΣ ΚΟΜΜΑΤΙ.ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΙΚΗ ΖΩΗ,ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΣΤΟ ΒΙΩΜΑ ΚΑΙ ΑΡΓΑ Η ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΟΓΜΑ,ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΒΕΒΑΙΩΣ."
    Συμφωνώ απολύτως μαζί σας και επαυξάνω. Μόνο που ακολουθίες με επιταφίους της Παναγίας και εγκώμια αποτελούν αλλοίωση της ορθόδοξης λειτουργικής ζωής που οδηγεί και σε αλλοίωση του δόγματος(Μαριολογία). Και φυσικά η νηστεία του δεκαπενταυγούστου δεν προβλέπεται από κανένα κανόνα της εκκλησίας όπως και άλλες όπως αυτή των Αγίων Αποστόλων ή αυτή των Χριστουγέννων που έχουν επικρατήσει ως εθιμικές και αποτελούν αποτέλεσμα του άκρατου μοναχισμού που επιβλήθηκε στην εκκλησία μετά την εικονομαχία. Και μια και μιλάμε για λειτουργική ζωή να θυμίσω τον εκτοπισμό του κοσμικού ή ασματικού λειτουργικού τυπικού για τις ενορίες από την καθιέρωση του μοναχικού λειτουργικού τυπικού που κατά την πρώτη χιλιετία η εκκλησία κρατούσε για τα μοναστήρια μόνο. Σπαράγματα του ασματικού τυπικού θα βρούμε τον 11 αι στην Θεσ/νικη με τον Συμεων Θεσ/νικης. Εγώ είπα πως ντοπάρονται με εγκώμια και επιταφίους όχι με παρακλήσεις και εξαποστειλάρια που εσείς θέλετε να μου βάλεται στο στόμα και που αποτελούν αρχαίες ακολουθίες. Και βεβαίως λειτουργικώς μια Δεσποτική εορτή υπερέχει μιας θεομητορικής εορτής. Το επιχείρημα περί αποδόσεως της εορτής της Παναγίας δεν αποτελεί επιχείρημα διότι και Δεσποτικές και Θεομητορικές εορτές έχουν απόδοση συνήθως οκτώ ημέρες από την κυριώνυμο ημέρα και μόνο οι εορτές των Αγίων αποδίδονται αυθημερόν.Λοιπόν μη εκπλήσσεστε δυσάρεστα.
    Συμφωνώ μαζί σας περί της ιστορικής υπάρξεως φανατισμού και μισαλλοδοξίας των Ρωμαιοκαθολικών έναντι των Ορθοδόξων, αλλά εσείς ο ίδιος ξεκινήσατε την συζήτηση περί του του πλαισίου του ευπρεπούς διαλόγου αναγνωρίζοντας εμμέσως ότι το επίπεδο τον σχολιαστών δεν είναι το πρέπον. Σας προκάλεσα με προγενέστερο σχόλιό μου να σχολιάσετε συγκεκριμένη θέση σχολιαστού αλλά εντέχνως το αποφύγατε. Σας ρωτώ λοιπόν ευθέως. Από το ύφος και το περιεχόμενο των σχολιαστών που τάχα υπερασπίζονται τα ορθόδοξα ιδεώδη (όπως βέβαια αυτοί τα αντιλαμβάνονται) δεν οδηγούμαστε σε φανατισμό και μισαλλοδοξία? Έχετε προσέξει το μίσος με το οποίο εκφράζονται?
    Κανείς μα κανείς σας διαβεβαιώ δεν έχει την διάθεση να προδώσει την ορθόδοξη πίστη. Αλλά μέσα από μια διαδικασία διαλόγου αν δεν μπορέσουμε να πείσουμε τους άλλους τουλάχιστον να βοηθήσουμε τους εαυτούς μας να ανακαλύψουμε τις ρίζες της παράδοσής μας.
    ΟΡΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αγαπητέ μου π. Γρηγόριε,
    Δεν νομίζω ότι τους προτεστάντες τους καίει κανένας ζήλος περί παλαιών εθίμων αφού αρνούνται παντελώς την παράδοση και αυτή ακόμα την Αγία Γραφή δεν την θεωρούν προϊόν της παράδοσης της Εκκλησίας αλλά την αποδέχονται ως κάτι το ξεκομμένο από την παράδοση.
    Βεβαίως η λειτουργική ζωή εξελίσσεται αλλά η καθιέρωση του μοναχικού λειτουργικού τυπικού είναι αποτέλεσμα της αλλοιώσεως της ζωής της εκκλησίας από το μέγεθος μοναχισμός που μετά την εικονομαχία επικράτησε σε όλους τους τομείς της ζωής της εκκλησίας. Αλλά ας πούμε ότι καλώς επικράτησε. Για πείτε μου σήμερα που είναι πια καθιερωμένο και το μοναδικό εν χρήση τυπικό, πού εφαρμόζετε όπως πρέπει? σε ποιό ναό ψάλλονται όλες οι ακολουθίες του νυχθημέρου και μάλιστα στις ώρες τους? Γίνεται εβδομαδιαία ανακύκλωση των αναγνωσμάτων του ψαλτηρίου στις ακολουθίες? τελούνται οι ώρες όταν πρέπει? Τα μεσώρια των ωρών? Το απόδειπνο γίνεται και πότε? Το μεσονυκτικό τελείται στην μέση της νύκτας? Στιχολογούνται οι 9 βιβλικές ωδές στον όρθρο? ψάλλονται ολόκληροι οι κανόνες? και άλλα πολλά. Θα μου πείτε βέβαια πως δεν μπορούμε να μετατρέψουμε την ενορία σε μοναστήρι και να κάνουμε όλα αυτά που επιτάσσει το μοναχικό τυπικό. Αυτό ακριβώς λέω και εγώ ότι δεν μπορούμε να μετατρέπουμε την εκκλησία σε απέραντο μοναστήρι, αλλά να αφήσουμε τον μοναχισμό και τις ακολουθίες του και την ασκητική ζωή του εκεί που τον είχε η εκκλησία από την στιγμή που εμφανίστηκε. Η επιστροφή στις ρίζες μας καλό θα μας κάνει όχι κακό.
    Όσον αφορά τον δημοσιευμένο επιτάφιο ανάμεσα στα κειμήλια του Οικουμενικού Πατριαρχείου, να σας θυμίσω την εγκύκλιο του Οικουμενικού Πατριαρχείου που απαγορεύει ρητώς την τέλεση ακολουθιών με επιτάφιο της Παναγίας και την χρήση των σχετικών εγκωμίων.
    ΟΡΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Πράγματι, ο κίνδυνος της "Μαριολογίας" υφίσταται θεολογικώς! Εξ' ου και το περί Μαριολογίας(άσπιλος σύλληψις - συλλητρώτρια του ανθρωπίνου γένους)δόγμα της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας απορρίπτεται Ορθοδόξως και καλείται "θεολογούμενον". Και σχετικώς με τα λεγόμενα "εγκώμια" της θεοτόκου εγράψαμεν σχετικώς εις ανάρτησιν του ιστολόγου τον παρελθόντα Αύγουστον. Υπενθυμίζομεν μόνον την υπό του τυπικού της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας ρητήν απαγόρευσιν και καταδίκην αυτών. Περαιτέρω εις τα Πατριαρχεία υφίσταται και η τροποποίησις του θεοτοκίου τροπαρίου εις το νεκρώσιμον Τρισάγιον ώστε τούτο να ψάλλεται "Η μόνη αγνή και άχραντος παρθένος,... ....... πρέσβευε υπέρ του ελεηθήναι την ψυχήν του δούλου Αυτού" και όχι του δούλου Σου ως ψάλλεται εν Ελλάδι τουλάχιστον, παρότι και εκεί χρησιμοποιείται ο στίχος "Υπεραγία θεοτόκε σώσον ημάς" όχι βεβαίως κατά την εκφώνησιν των συναπτών αιτήσεων(μεγάλης και μικράς - της Παναγίας αχράντου...) αλλά μόνον ως προτασσόμενος στίχος κατά την ψαλμωδίαν των κανόνων! Το ορθότερον είναι βεβαίως το "πρέσβευε υπέρ ημών". Εις κάθε περίπτωσιν σημασίαν έχει η αποδιδομένη τιμή εις το Πρόσωπον της Μητρός του κόσμου να μην περιέχει θεολογικάς-δογματικάς ανακριβείας και η Μήτηρ Εκκλησία ακολουθεί το μέτρον τούτο διδάσκουσα τον λαόν ακριβώς περί του Προσώπου και του σωτηρίου έργου του Ιησού Χριστού αλλά και περί του Προσώπου της θεοτόκου. Ακόμη και το Παύλειον "τοις πάσι γέγονα τα πάντα ίνα πάντως τινάς σώσω" ουδόλως δηλοί την υπό του Αποστόλου σωτηρίαν του κόσμου άλλά την δια του κηρύγματός του είσοδον των ακροατών εις την Εκκλησίαν, την κιβωτόν της σωτηρίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @OΡΚ
    ΤΟ ΑΝ ΟΙ ΝΗΣΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΚΑΘΙΕΡΩΘΗΚΑΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΥ,ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΟΛΟΓΟΥΣ.ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ,ΕΧΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΛΥ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΕΙ ΑΠΟ ΟΤΙ ΙΣΧΥΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ,ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΚΕΠΤΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓ.ΧΡΙΣΟΣΤΟΜΟΥ,Η ΑΚΟΜΗ ΝΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΗ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΚΤΗΜΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΧΡΟΝΩΝ.ΖΩΣΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΑΔΙΑΣΠΑΣΤΗ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΑΝ ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΑ.
    ΜΟΥ ΖΗΤΑΤΕ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΙSHA.
    ΣTHN ΔΙΕΝΕΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΜΙΛΟΥΜΕ,ΟΙ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ.Η ΜΙΑ ΑΓΩΝΙΑ [ΕΥΛΟΓΩΣ Η ΟΧΙ]ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΘΕΩΡΟΥΣΑ ΟΤΙ ΤΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ ΑΝΟΙΓΜΑΤΑ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΣΤΗΝ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΒΙΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ,ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ[ΕΧΟΥΣΑ ΜΕΧΡΙΣ ΣΤΙΓΜΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΕΣΜΙΚΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ]ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΕΙΔΟΣ ΑΛΑΘΗΤΟΥ,ΕΝΟΧΛΟΥΜΕΝΗ ΣΦΟΔΡΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΗ ΚΡΙΤΙΚΗ.ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΙ ΠΟΥ ΕΚΤΟΞΕΥΕΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΩΤΙΚΟ ΕΩΣ ΑΗΘΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ,ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ ΑΠΑΝΤΑ ΟΡΓΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΕ ΥΨΗΛΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ ΣΥΧΝΑ ΜΕ ΥΠΕΡΒΟΛΗ.
    ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΣ ΕΝΟΧΛΟΥΜΑΙ ΣΦΟΔΡΑ ΑΠΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΜΕΙΩΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ,ΚΑΙ ΟΠΟΤΕ ΕΤΥΧΕ ΝΑ ΠΡΟΚΛΗΘΩ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ,ΑΠΑΝΤΗΣΑ ΗΘΕΛΗΜΕΝΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΣΦΟΔΡΟΤΗΤΑ ΠΡΟΒΟΚΑΡΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ,ΑΦΟΥ ΚΑΤΕΧΩ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΜΟΥ.
    ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΩ ΛΟΙΠΟΝ ΕΥΘΕΩΣ,ΟΤΙ ΠΑΡΑ ΤΟΥΣ ΥΨΗΛΟΥΣ ΤΟΥ ΤΟΝΟΥΣ O MISHA ΚΑΤ'ΟΥΣΙΑΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΗΟ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ[ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΥΨΗΛΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ]ΑΝ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΥΠΕΡΒΑΛΛΕΙ ΣΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ.
    ΠΑΝΑΓ.ΚΟΚΚΑΛΙΔΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αγαπητέ Ο.Ρ.Κ. Έχω αρχίσει να απογοητεύομαι. Στην αρχή της ιερατικής μου διακονίας είχα πολλές ιδέες και σκεπτόμουν πως θα μπορέσω να επαναφέρω λίγο την λατρεία μας σε πιο αρχαία και αυθεντική μορφή. Όμως με την πάροδο του χρόνου διαπιστώνω ότι οι πιστοί παραμένουν προσκολλημένοι σ' αυτά που καλώς (ή κακώς εν πολλοίς) έμαθαν αδιαφορώντας για οτιδήποτε καινούργιο. Δεν αντιδρούν! Αδιαφορούν! Και αυτό είναι το χειρότερο. Η πρώτη ψυχρολουσία ήρθε την πρώτη Κυριακή που λειτούργησα στην νέα μου ενορία. Είχα την ιδέα να διαβάζω τις ευχές εκφώνως για να τις ακούει ο κόσμος. Μόλις τελείωσε η λειτουργία ήρθαν και οι δύο ψάλτες μαζί και μου είπαν χωρίς περιστροφές: Αυτά που ξέρεις να τα λες αλλού. Εδώ βιαζόμαστε. Θα μου πεις γιατί δεν τους πέταξα έξω. Το εκάνα μετά δύο μήνες που βρήκα αντικαταστάτες (διακονώ βλέπετε σε νησί). Όμως αυτή τους η στάση αντικατοπτρίζει την στάση μεγάλου μέρους του ποιμνίου μας έναντι οτιδήποτε καινούριου. Βέβαια υπάρχουν και αισιόδοξες στιγμές. Χθες βράδυ τέλεσα ένα γάμο και κατά την γραμμή του επισκόπου μας διάβασα τις ευχές και τον απόστολο στα νέα ελληνικά. Δέχθηκα πολλά συγχαρητήρια. Πρώτη φορά καταλάβαμε εκκλησιαστική ακολουθία. Βέβαια για να πούμε την αλήθεια για να γίνουν τέτοιες κινήσεις πρέπει να υπάρχουν συνεργάτες. Πολύ κακό όμως στην προσπάθεια αυτή κάνουν πολλά μοναστήρια τα οποία επηρεάζουν τον κόσμο αρνητικά. Δεν είναι λίγες οι φορές που ενορίτες μου μου είπαν: μα δεν μας τα λες σωστά πάτερ μου. Άλλα μας είπαν στο μοναστήρι οι μοναχές. Τέλος όσον αφορά το θέμα του Επιταφίου το ότι υπάρχουν σε διάφορα σημεία παλαιοί κεντητοί επιτάφιοι νομίζω ότι δηλώνει την ευλάβεια του κόσμου προς την Θεοτόκο παρά τις απαγορεύσεις των εκκλησιαστικών αρχών. Άλλωστε το απαγορευμένο είναι συνήθως πιο ελκυστικό...π. Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Μάλιστα...
    Τώρα γίνονται πιο ξεκάθαρα τα πράγματα.
    «Λειτουργική αναγέννηση» κατα πως σάς προστάζει ο «εκ δυσμών ποιμένας και πρόεδρος» σας.
    «Τα πάντα όλα» πακέττο, στο δρόμο της ελληνορυθμίας...:(

    «Δια τους λόγους τούτους είμεθα κατηγορηματικώς πεπεισμένοι ότι είναι αναγκαία η χρήσις της παραδεδομένης Λειτουργικής γλώσσης εν ταις εκκλησιαστικαίς ακολουθίαις.

    Ουδόλως υπάρχει ανάγκη αντικαταστάσεως αυτής υπό της γλώσσης της καθ ημέραν ζωής, πράγμα όπερ αναποφεύκτως θα καταβιβάση το πνευματικόν επίπεδον και θα προξενήση ούτως ανυπολόγιστον ζημίαν.

    Είναι άτοποι οι ισχυρισμοί περί του δήθεν ακατανοήτου δια πολλούς συγχρόνους ανθρώπους της παλαιάς εκκλησιαστικής γλώσσης, μάλιστα δε δι ανθρώπους εγγραμμάτους και πεπαιδευμένους εισέτι.
    Δι αυτούς η εκμάθησις εντελώς μικρού αριθμού λέξεων, αίτινες δεν είναι εν χρήσει εις την καθ ημέραν ζωήν, είναι υπόθεσις ολίγων ωρών.

    Πάντες ανεξαιρέτως καταβάλλουν τεραστίας προσπαθείας δια την αφομοίωσιν πολυπλόκων ορολογιών διαφόρων τομέων της επιστημονικής ή της τεχνικής γνώσεως, της πολιτικής, της νομικής και των κοινωνικών επιστημών, γλώσσης φιλοσοφικής ή ποιητικής και τα παρόμοια.

    Δια τί λοιπόν αναγκάζομεν την Εκκλησίαν να απολέση γλώσσαν απαραίτητον δια την έκφρασιν υψίστων μορφών της θεολογίας και των πνευματικών βιωμάτων;…».


    (Γέροντος Σωφρονίου Σαχάρωφ ,ΟΨΟΜΕΘΑ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΚΑΘΩΣ ΕΣΤΙ, Περί της λειτουργικής γλώσσης, σελ. 375 )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Είστε εκτός τόπου και χρόνου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Δεν έχουμε κανένα ποιμένα ή πρόεδρο εκ δυσμών. Το πολίτευμα ημών εν ουρανοίς υπάρχει. Ένας είναι ο πατέρας μας, ένας ο "πρόεδρος", ένας ο βασιλέας του παντός, ο Κύριος Ιησούς Χριστός. Και Αυτού τα διδάγματα ακολουθούμε. Και κυρίως τα δύο κορυφαία:"Αγαπάτε αλλήλους" και "έτσι θα ξέρει ο κόσομος ότι είστε μαθητές μου εάν έχετε μεταξύ σας αγάπη". Εάν δεν έχω αγάπη δεν είμαι τίποτα. π. Γρηγόριος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Και κάτι σχετικά με τις απειλές των "γνησίων" και τα περί γίγαντα που ξυπνάει: Υπενθυμίζω αυτό που είπε ο Κύριος στον Πέτρο: Βάλε το μαχαίρι σου στη θήκη.Όποιος χρησιμοποιεί μαχαίρι από μαχαίρι θα πεθάνει... Ωραία απάντηση στα παντός είδους νταηλήκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Και νέα απάντηση στον π. Γεώργιο Τσέτση. Διαβάστε την εδώ:http://orthodoxia-pateriki.blogspot.com/2009/06/blog-post_21.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Mαχώμενος Θεολόγος
    Μisha στο έχω ξαναπεί & δεν θα πάψω στο λέω , σταμάτα να γράφεις αυτά τα αφορολόγητα που γράφεις γιατί ΔΙΑΣΥΡΕΣΑΙ.
    Οι απόψεις σου είναι σκουριά .
    Eμεινες στο Σωφρόνιο Σαχάρωφ !
    Δηλαδή οι Ορθόδοξοι αδελφοί μας : Αφρικάνοι , Εσκιμώοι , Κορεάτες , Ινδοί , & άλλοι όπου γής που δεν λατρεύουν με τις δοτικές & τα απαρέμφατα της αρχαιοελληνικής γλώσσης αμαρτάνουν ;
    Μη γένοιτο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. κ. Κοκκαλίδη,
    Τώρα με απογοητεύεται εσείς, διότι μετά από τόσο διάλογο που έχουμε κάνει, επανέρχεστε στις αρχικές θέσεις σας περί υπάρξεως δύο πλευρών κλπ. μη δεχόμενος ότι υπάρχουν αποφάσεις σύμπασας της Ορθόδοξης εκκλησίας και μόνο αυτές. Δεν είμαι εγώ εκείνος (άπαγε της βλασφημίας)που θα χαρακτηρίσω τις αντίθετες θέσεις σχίσμα, αυτό είναι δουλειά της Εκκλησίας να το πράξει. Το αλάθητον ανήκει στην Εκκλησία και μόνο σε Αυτήν
    Νομίζω ότι εγώ, τουλάχιστον, διαλέχθηκα μαζί σας χωρίς οξύτητα και χωρίς αήθεις χαρακτηρισμούς.
    Σας ευχαριστώ και για την απάντηση που μου δίνεται σχολιάζοντας τις απόψεις και το ύφος άλλου σχολιαστού. Να παρατηρήσω όμως το πόσο επιδερμικά ανώδυνες είναι οι κρίσεις σας για το ύφος του και πόσο αυστηρές οι κρίσεις σας για το ύφος της "άλλης", όπως λέτε, άποψης! Όσο για την ουσία του θέματος μας λέτε ότι η "πλευρά" αυτή έχει "θέσεις και υψηλή θεολογική παιδεία". Θα ήθελα πολύ να γνωρίζω από που εδράζεται αυτή η πεποίθησή σας.Γνωρίζετε προσωπικώς τον εν λόγω σχολιαστή? Γνωρίζετε το επίπεδο των Θεολογικών του σπουδών? Γιατί κατά την γνώμη μου (και γνώμη πολλών Θεολόγων) τα σχόλιά του μόνο θεολογική γνώση δεν δείχνουν και είναι αποσπασματικά και απο την λίγη πείρα που είχα μαζί του σε διάλογο για άλλο πράγμα μιλάμε και για άλλο απαντά αυτός. Σκεφτείτε να πράττατε το ίδιο τι είδους διάλογο θα μπορούσαμε να έχουμε?
    ΟΡΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Καλά θα κάνει ο misha να διαβάσει το βιβλίο του ομοτίμου καθηγητού του Παν/μίου Αθηνών Ε. Δ.Θεοδώρου «Μαθήματα Λειτουργικής –τεύχος Α΄», Εν Αθήναις 1986.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Αγαπητέ μου π.Γ,
    Γνωρίζετε κάλλιον εμού το πόσο ακατήχητος δογματικά και λειτουργικά είναι ο λαός μας. Μου δίνει την εντύπωση ότι εκκλησιαστικώς περιφέρονται "ως πρόβατα μη έχοντα ποιμένα" ώστε να φθάνουν σε σημείο να χαρακτηρίζονται όπως και στους προφήτες σtην Π.Δ "ου λαός". Γνωρίζετε επίσης πόσο ευθύνη φέρουν οι θρησκευτικοί ταγοί τούτου του "ου λαού", όχι μόνο σήμερα αλλά διαχρονικά. Διότι άφησαν την ευθύνη της κατηχήσεώς του στο Κράτος μέσω του προβληματικού μαθήματος των Θρησκευτικών και γιατί την υποτυπώδη κατήχηση ασκούν με τον αναχρονιστικό θεσμό των κατηχητικών σχολείων που οργανώθηκαν κατά το πρότυπο των προτεσταντικών Sundayschools. Σταχυολογείστε μερικά από τα κηρύγματα των ιεροκηρύκων τις Κυριακές και θα βρείτε ελάχιστα που να μήν έχουν ανακριβή ή ανούσια στοιχεία ή ξεπερασμένες ρητορίες. Παρακαλουθείστε και από τηλεοράσεως κυριακάτικο κήρυγμα Μητροπολίτου της Βορείου Ελλάδος, που όταν δεν ασκεί εξωτερική πολιτική συστήνει αντιλιπιδαιμικές δίαιτες και μάλιστα αυτήν την ημέρα του Πάσχα.
    Ο λαός έλκεται από κάθε τι το φαμφαρόνικο, το μαγικό, το ελκυστικό, που λέτε, γιαυτό και τρέχει και σχηματίζει ουρές σε υποτιθέμενα θαύματα εικόνων που δακρύζουν κλπ ζητώντας επίμονα το θαύμα αγνοώντας το "σημείον ζητούσι και σημείον ού δοθήσεται αυτοίς" και αδυνατώντας να δει τόσα θαύματα που συμβαίνουν γύρω του, από την ίδια την ύπαρξη του κόσμου και της ζωής μέχρι αυτήν την μεταβολή του άρτου και του οίνου σε Σώμα και Αίμα Χριστού μέσα στην Θεία Ευχαριστία.
    Και οι θρησκευτικοί ταγοί είτε θεραπεύουν αυτήν του την συναισθηματική θρησκευτική προσέγγιση, είτε παρουσιάζουν το θείο στους ανθρώπους ως "mysterium tremedum" δηλ. Μυστήριον Φόβου.
    Και στις δυό περιπτώσεις δυο πράγματα τους ενδιαφέρουν που το πρώτο είναι προϋπόθεση του δευτέρου: να υποδουλώσουν συναισθηματικά την ψυχή του ανθρώπου και έπειτα να εκμεταλευτούν τον άνθρωπο οικονομικά.
    Υπάρχουν και κληρικοί εξαιρέσεις που αγωνίζονται νύκτα και ημέρα για τίς ψυχές που τους ενεπιστεύτηκαν και αγωνίζονται για την Σωτηρία τους.
    Όμως τις περισσότερες φορές οι ελάχιστοι αυτοί κληρικοί γίνονται "αποσυνάγωγοι" και διώκονται από τους συναδελφούς του. Να αναφέρω για παράδειγμα τον μακαριστό πια π. Μιχαήλ Καρδαμάκη, σεβαστό μου καθηγητή που υπέστει πολλές διώξεις και από το εκπαιδευτικό ή εφημεριακό κατεστημένο και απο την επισκοπική εξουσία.
    Δεν μου φαίνονται λοιπον καθόλου παράξενα τα δικά σας παθήματα.
    ΟΡΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. @Μαχούμενο ή μαχεσάμενο «θεολόγο»

    Σωστά.Ποιος είναι ο Σωφρόνιος Σαχάρωφ για να τον λάβετε υπόψη σας;
    Επιτρέψατε μοι,μία φιλική σύσταση:
    Πρίν καταδυθείτε εις τα βάθη και πλάτη της λειτουργικής μεταρρυθμίσεως ασχοληθείτε λίγο με τις κλίσεις του «μάχομαι».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΟΡΚ, ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ. ΟΛΟΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. περαστικα ταλιμπαν
    Γ.ραφικοί Ο.ρθόδοξοι Χ.ριστιανοί.
    Περαστικά σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. OΡΚ
    ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΣΑΣ 4.49,ΘΑ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΨΕΤΕ ΝΑ ΕΠΙΜΕΙΝΩ ΣΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ.
    ΠΑΡΤΕ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ 3.43 ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡ.ΓΕΡΟΝΤΑ ΣΟΦΡΩΝΙΟ.ΕΦΘΑΣΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΑΚΟΜΗ ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΤΑΙ.ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΓΕΡΟΝΤΕΣ,Ο Π.ΠΑΙΣΙΟΣ,Ο Π.ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ,Ο Π.ΙΑΚΩΒΟΣ,ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΧΩΡΙΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ,ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΑΛΛΑ ΔΙΔΑΚΤΟΙ ΘΕΟΥ.ΚΑΤΑ ΑΚΡΑΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΝ ΚΑΙ ΣΥΓΚΑΤΑΒΑΣΗ ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΕΣ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΩ ΄΄ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ΄΄.ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΟΠΩΣ ΒΛΕΠΕΤΕ.
    ΤΩΡΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ MISHA,ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ,ΚΑΙ ΕΔΡΑΖΩ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΣΕ ΑΥΤΕΣ.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΜΕ,ΠΑΝΤΩΣ ΕΚΤΙΜΩ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΜΗΛΟΥΣ ΣΑΣ ΤΟΝΟΥΣ.
    ΠΑΝ.ΚΟΚΚΑΛΙΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. πρός τους θεολόγους και θεολογίζοντες του blog:

    γιατί σφάζεστε με τόση μανία; ειναι μεσα στην ύλη που σας διδάσκουν στα πανεπιστήμια αυτή η τακτική; γιατι δεν βάζετε το μυαλό σας (οσοι διαθέτετε) να σκεφτεί και να περάσετε στον κόσμο αρχές και οχι δόγματισμους. δεν βλέπετε οτι η κοινωνία πάσχει απο έλλειψη προτύπων, αρχών και εφαρμογής νόμων και κανόνων;

    Δ.Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. ΕΙΧΑΜΕ ΕΝΑ ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΝ ΠΗΡΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Βεβαίως και δεν είναι απαραίτητο, κ Κοκκαλίδη, να συμφωνήσουμε. Είναι όμως απαραίτητο αμφότεροι να ακούσομε την φωνή της Εκκλησίας και να συμφωνήσουμε με αυτήν, κατά το "πείθεσθαι τοις ηγουμένοις...".
    ΟΡΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Μαχώμενος θεολόγος
    Ανώνυμε τών 4.29 , χαρά στο πρότυπο που είχες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. ΕΛΕΟΣ πια. ΕΛΕΟΣ. Πάει ο Τζήμας να απαντήσει στον π. Γ.Τσέτση? ΕΛΕΟΣ. Αυτοί οι άνθρωποι δεν θα καταλάβουν ποτέ την αξία του Πατριαρχείου. Και όλοι εσείς προσπαθείτε στα πλαίσια του διαλόγου να βάλετε μυαλό στον Misha και τους ιδίους του? Μου θυμίζετε πολίτες που προσπαθούν να ανοίξουν διάλογο με νεοέλληνα δημόσιο υπάλληλο. Οι άνθρωποι πετάνε σαν μύγες πάνω από ένα αγρό με λουλούδια και θα πάνε να ψάξουν την κοπριά στην γωνία του αγρού. Αχ, γέροντα Παίσιε, το είχες πει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή