φωτό: Ν. Μαγγίνας
Καθημερινή
Του απεσταλμένου μας στην Κωνσταντινούπολη Δημήτρη Pηγόπουλου
ΣΥΝΑΥΛΙΑ. «Καλέ, η κόρη της Αργυρούλας δεν είναι δαύτη;»
Στην πίσω μας σειρά μια κεφάτη παρέα από Πολίτισσες έχουν πάρει από νωρίς θέση μπροστά μπροστά για τη μια και μοναδική συναυλία της Φωτεινής Δάρρα στον ιερό ναό της Αγίας Ειρήνης. Η εμφάνιση της Ελληνίδας ερμηνεύτριας σε ένα τόσο συμβολικό χώρο είναι ένα μεγάλο γεγονός για τη διαρκώς συρρικνούμενη ρωμέικη κοινότητα της Πόλης. Πολλοί σμίγουν μετά καιρό, έτσι διασκορπισμένοι στις γειτονιές και στα σοκάκια της αχανούς αυτής μητρόπολης των 16 εκατομμυρίων.
Αλλά δεν έβλεπες μόνο Ελληνες το βράδυ του Σαββάτου στην Αγία Ειρήνη, την εκκλησία που δεν λειτούργησε ποτέ σαν τζαμί και σήμερα ανοίγει μόνο για τις εκδηλώσεις (κυρίως) του Φεστιβάλ της Κωνσταντινούπολης. Πολλοί Τούρκοι έσπευσαν να ακούσουν τη Φωτεινή Δάρρα να ερμηνεύει πολλά γνωστά ελληνικά τραγούδια, αλλά και να τιμήσουν την εναρκτήρια εκδήλωση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας «Κωνσταντινούπολη 2010». Οι διοργανωτές υιοθέτησαν ενθουσιωδώς την αρχική πρόταση της ελληνικής κοινότητας για να στείλουν ένα διπλό μήνυμα. Ο χώρος, ένας ελληνορθόδοξος ναός δίπλα στην Αγια-Σοφιά και στο Τοπ Καπί, και το ελληνικό πρόγραμμα (με την καλοδεχούμενη εξαίρεση δύο παραδοσιακών τούρκικων τραγουδιών που ερμήνευσε η Δάρρα σε άψογα τουρκικά), συνθέτουν ένα προχωρημένο πακέτο πολιτιστικής διπλωματίας, αδιανόητο λίγα χρόνια πριν. Ενα κομμάτι της τουρκικής κοινωνίας (κυρίως παλιοί αστοί της Ιστανμπούλ) νοσταλγεί το κοσμοπολίτικο παρελθόν της πόλης τους και φλερτάρει με τη ιδέα της αναβίωσης των παλιών δεσμών. Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να δούμε και το τολμηρό κινηματογραφικό αναψηλάφισμα των Σεπτεμβριανών στις πρόσφατες «Πληγές του φθινοπώρου».
Αλλά δεν έβλεπες μόνο Ελληνες το βράδυ του Σαββάτου στην Αγία Ειρήνη, την εκκλησία που δεν λειτούργησε ποτέ σαν τζαμί και σήμερα ανοίγει μόνο για τις εκδηλώσεις (κυρίως) του Φεστιβάλ της Κωνσταντινούπολης. Πολλοί Τούρκοι έσπευσαν να ακούσουν τη Φωτεινή Δάρρα να ερμηνεύει πολλά γνωστά ελληνικά τραγούδια, αλλά και να τιμήσουν την εναρκτήρια εκδήλωση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας «Κωνσταντινούπολη 2010». Οι διοργανωτές υιοθέτησαν ενθουσιωδώς την αρχική πρόταση της ελληνικής κοινότητας για να στείλουν ένα διπλό μήνυμα. Ο χώρος, ένας ελληνορθόδοξος ναός δίπλα στην Αγια-Σοφιά και στο Τοπ Καπί, και το ελληνικό πρόγραμμα (με την καλοδεχούμενη εξαίρεση δύο παραδοσιακών τούρκικων τραγουδιών που ερμήνευσε η Δάρρα σε άψογα τουρκικά), συνθέτουν ένα προχωρημένο πακέτο πολιτιστικής διπλωματίας, αδιανόητο λίγα χρόνια πριν. Ενα κομμάτι της τουρκικής κοινωνίας (κυρίως παλιοί αστοί της Ιστανμπούλ) νοσταλγεί το κοσμοπολίτικο παρελθόν της πόλης τους και φλερτάρει με τη ιδέα της αναβίωσης των παλιών δεσμών. Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να δούμε και το τολμηρό κινηματογραφικό αναψηλάφισμα των Σεπτεμβριανών στις πρόσφατες «Πληγές του φθινοπώρου».
Αλλά και χωρίς όλα αυτά, η ελληνική μουσική είναι από μόνη της τόσο δημοφιλής στην Πόλη που θα αρκούσε για να στείλει πολλούς Τούρκους στην Αγία Ειρήνη. Και ήταν τυχεροί γιατί η Φωτεινή Δάρρα με τους συνεργάτες της ξεδίπλωσαν ένα πυκνό, δίωρο «πανόραμα» της ελληνικής μουσικής. Με κορμό ορισμένους από τους βασικούς πυλώνες του έντεχνου τραγουδιού μας (Μ. Θεοδωράκης, Μ. Χατζιδάκις, Στ. Ξαρχάκος), η Φωτεινή Δάρρα δεν φοβήθηκε να «μπερδέψει» Αττίκ («Ζητάτε να σας πω») με νησιώτικα (άρχισε «Με το φεγγάρι περπατώ») και Δημήτρη Παπαδημητρίου («Παράπονο», «Χρώμα δεν αλλάζουνε τα μάτια»).
Η παραδοσιακή ελληνική δημιουργία είχε ιδιαίτερη θέση στο πρόγραμμα του Σαββάτου («Μες του Αιγαίου», «Τζιβαέρι» κ.ά.), επιλογή που εκ των υστέρων κρίνεται ιδιαίτερα επιτυχημένη, αφού η συνύπαρξη με τα δύο τούρκικα τραγούδια ανέδειξε τις ομοιότητες, στον ήχο και όχι μόνο. Τη Φωτεινή Δάρρα συνόδευσαν η Ορχήστρα Σύγχρονης Mουσικής και η χορωδία της ΕΡΤ, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Ανδρέα Πυλαρινού. Τη συναυλία τίμησε με την παρουσία του ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, αλλά και υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της πολιτικής ζωής της Κωνσταντινούπολης.
Στο τέλος της βραδιάς Ελληνες και Τούρκοι έσμιξαν στους κήπους του Τοπ Καπί. Το δροσερό αεράκι, η νυχτερινή θέα του Μπέγιογλου και ο γλυκός απόηχος της συναυλίας ήταν ο καλύτερος επίλογος.
Η παραδοσιακή ελληνική δημιουργία είχε ιδιαίτερη θέση στο πρόγραμμα του Σαββάτου («Μες του Αιγαίου», «Τζιβαέρι» κ.ά.), επιλογή που εκ των υστέρων κρίνεται ιδιαίτερα επιτυχημένη, αφού η συνύπαρξη με τα δύο τούρκικα τραγούδια ανέδειξε τις ομοιότητες, στον ήχο και όχι μόνο. Τη Φωτεινή Δάρρα συνόδευσαν η Ορχήστρα Σύγχρονης Mουσικής και η χορωδία της ΕΡΤ, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Ανδρέα Πυλαρινού. Τη συναυλία τίμησε με την παρουσία του ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, αλλά και υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της πολιτικής ζωής της Κωνσταντινούπολης.
Στο τέλος της βραδιάς Ελληνες και Τούρκοι έσμιξαν στους κήπους του Τοπ Καπί. Το δροσερό αεράκι, η νυχτερινή θέα του Μπέγιογλου και ο γλυκός απόηχος της συναυλίας ήταν ο καλύτερος επίλογος.
AISXOS AISXOS AISXOS
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαγαρισαν το ναο οι Γραικολατινοι. ΑΙΣΧΟΣ και στον Πατριαρχη.
Οι υποχωρήσεις στα θέματα της Πίστης και η άλωση του Φαναρίου από την παναίρεση του οικουμενισμού οδηγούν αναπόφευκτα και στην αλλοίωση του ήθους και της καθημερινής πρακτικής. Οι άγιοι Πατέρες μέσα στους αιώνες μας δίδαξαν ότι πίστη (δόγμα) και ήθος είναι αλληλένδετα και η αλλοίωση του ενός οδηγεί στην αλλοίωση και του άλλου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ είδηση είναι εν πολλοίς γνωστή. Σήμερα τη μετέδωσαν και πάλι τα δελτία ειδήσεων της κρατικής τηλεόρασης. Συναυλία της Φωτεινής Δάρρα εντός του ιερού ναού της Αγίας Ειρήνης στην Κωνσταντινούπολη.
Πριν λίγα χρόνια διαμαρτυρηθήκαμε στους Τούρκους γιατί χρησιμοποίησαν το ναό αυτό για καλλιστεία. Τώρα εμείς οι ίδιοι, οι Χριστιανοί, χειροκροτούντος του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου γεμίζουμε το ναό με κοσμικά τραγούδια και μετατρέπουμε τον ιερό και ιστορικό χώρο του ναού της Αγίας Ειρήνης από τόπο λατρείας του Τριαδικού Θεού σε κέντρο κοσμικής διασκέδασης. Είχε προηγηθεί δε στην Πόλη και ο εορτασμός της Κυριακής της Ορθοδοξίας (!) με συναυλία της Ελευθερίας Αρβανιτάκη. Και οι μεν κοσμικοί τραγουδιστάδες τη δουλειά τους κάνουν, το Φανάρι όμως φαίνεται πως έχει σβήσει από τους δυνατούς ανέμους της παναίρεσης του οικουμενισμού και της εκκοσμίκευσης που τον ακολουθεί.
http://thriskeftika.blogspot.com/2009/06/blog-post_3568.html
Πω πω!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοτέ δεν μπορούσα να φανταστώ πώς η μουσική και τα τραγούδια μπορούν να αλλοιώσουν και το χριστιανικό ήθος και το χριστιανικό δόγμα μαζί!!! Ευτυχώς που με ενημέρωσαν οι δύο προηγούμενοι σχολιαστές!!!Από αύριο θα βγάλω το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου που ακούω τραγούδια γιατί οδηγώ πολλές ώρες και θα πετάξω όλα τα cds με τραγούδια και μουσική που έχω στο σπίτι!!! Άσε κατι συναυλίες που προγραμμάτιζα να πάω τώρα το καλοκαίρι θα τις ακυρώσω!!! Αν είναι να αλλοιωθεί το ορθόδοξο ήθος μου και το ορθόδοξο δόγμα μου από τα τραγούδια και την μουσική τότε ... απεταξάμην τον Σατανά!!!!!
ανωνυμε 11.53 τά εμπλεξες. Οι ανθρωποι μιλάνε για τον ναό όχι για το αυτοκίνητο σου και τις συναυλίες που θα πάς. και ως ενα σημείο εχουν δίκηο. μήπως πράγματι στο βωμό του οικουμενισμού τα έχουμε θυσιάσει όλα; μερικοί ειναι ενα βημα πριν απο το evet efentim
ΑπάντησηΔιαγραφήΔ.Γ.
Φίλε Δ.Γ. Δεν τα έμπλεξα καθόλου. Εσείς μάλλον τα έχετε μπλέξει και ανακατέψατε την Συναυλία στην Αγία Ειρήνη με τον "οικουμενισμό". Αλήθεια είναι δόκιμος ο όρος? Υπάρχει? ή είναι ένας όρος τεχνητός, εφεύρημα γιατί κάποιοι από εσάς έχουν μάθει πως για να αντιμετωπίσουν κάποιον χρειάζεται να του δώσουν ένα όνομα, να του κρεμάσουν μια ταμπελίτσα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι όσον αφορά στην ουσία του θέματος: Ο χριστιανικός ναός πάντα ήταν το κέντρο της ζωής της ευχαριστιακής κοινότητος, τόσο της λειτουργικής όσο και της κοινωνικής. Αργότερα βέβαια καταργήσαμε την ωραία αρχαία αυτή παράδοση της Εκκλησίας και "καθαρεύοντες" δημιουργήσαμε ακαλαίσθητα "πνευματικά κέντρα" για τις κάθε λογής κοινωνικές εκδηλώσεις της κοινότητας.
Γιατί είναι μεμπτό η πραγματοποίηση μιας μουσικής συναυλίας σε ένα ναό που μάλιστα τώρα δεν είναι σε λειτουργική χρήση? Κοιτάζοντας το πρόγραμμα της συναυλίας είδα ότι το περιεχόμενό της είναι αξιοπρεπέστατο, τα τραγούδια που ακούστηκαν πραγματικά διαμάντια της ελληνικής μουσικής. Μήπως η μουσική δεν είναι τέχνη που έχει χαριστεί στους ανθρώπους από τον Θεό για να συνοδεύει κάθε έκφανση της ζωής τους? Σίγουρα όλα αυτά τα γνωρίζετε, αλλά το τυφλό μίσος σας για τους διοργανωτές της συναυλίας σας γελοιοποιεί με τα φαιδρά πράγματα που λέτε. Γιαυτό και στο προηγούμενο σχόλιό μου το έριξα στην πλάκα για να γελάσουμε όλοι μαζί!!!
Η συναυλία και η καλλιτέχνιδα πολύ καλή. Δεν είχαν όμως θέση μέσα σε ένα ορθόδοξο ιερό ναό. Και προ παντός δεν είχε θέση εκεί ο Οικουμενικός Πατριάρχης, αφού έτσι νομιμοποιεί την μετατροπή του ναού σε μουσείο και την βεβήλωσή του!
ΑπάντησηΔιαγραφήδείτε εδώ:
http://paterikiorthodoxia.pblogs.gr/2009/06/h.html
Φίλοι σημασία έχουν οι δημόσιες σχέσεις !
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι η συναυλία βοήθησε.
Μπράβο στον Πατριάρχη μας. Να τον χαιρόμαστε!
Και μείζων τούτων όψει!
Μα δεν ντρεπεστε μωρε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιστε εσεις χριστιανοι και Ελληνες;
Να δεχεστε μεσα στην Τουρκιά την βεβηλωσι των ναων μας;
Για πες μας τα λογια των τραγουδιων που ειπωθηκαν μεσα στην κογχη του ιερου, για να δουμε τα "διαμαντια".Μπορεις, κυριε; Για να δουμε ποσο διαμαντια ηταν;
Χυδαια ηταν αμανεδικα και μπουζουκοτραγουδα. Αισχος.
Αισχος και στον πατριαρχη που σε λιγο θα μας κανη τους ναους μας ... σκυλαδικα.
Γιατι με τις ερωτοτροπιες του με τους Φραγκους σε λιγο φοβουμαστε οτι θα μας τους κανη, Χαβουζες.
Βρε άσχετε χυδαία μουσική έχουν γράψει ο Χατζιδάκις ο Θεοδωράκης και οι άλλοι μεγάλοι Έλληνες συνθέτες. Και χυδαίους στίχους έχουν γράψει οι Νομπελίστες ποιητές μας Σεφέρης και Ελύτης και Νίκος Γκάτσος και οι άλλοι στιχουργοί που έχουν μελοποιήσει οι συνθέτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά φαίνεται ότι χυδαία και αμανέδικα τραγούδια ακούς σε σκυλάδικα αφού δεν γνωρίζεις ότι υπάρχει και η άλλη ή έντεχνη ελληνική μουσική.
ο τελευταιος ειναι ομοφοβικός ή μου φαίνεται;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε θα διαφωνήσω ούτε και θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες. Δεν ξέρω αν αυτή η εκδήλωση ορθώς έγινε ή όχι. Ωστόσο θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι το πρωτοφανές γεγονός για τα ορθόδοξα ήθη και έθιμα, συνέβη στις 10/4, λίγες ημέρες πριν τη Μεγάλη Εβδομάδα, την κορύφωση του Θείου Δράματος και τη μεγαλύτερη γιορτή της Ορθοδοξίας, όταν έγινε απονομή χρυσού δίσκου στον Π.Γαιτάνο μέσα στην εκκλησία. Στην απονομή του χρυσού δίσκου συμμετείχε και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος και η απονομή έγινε μέσα στο ναό του Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια την ακρίβεια, η βράβευση ήταν τριπλή. Πριν από τον Αρχιεπίσκοπο, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης, Παύλος και ο δάσκαλος βυζαντινής μουσικής του καλλιτέχνη, Μανόλης Χατζημάρκος, απένειμαν στον Πέτρο Γαϊτάνο δύο χρυσούς δίσκους για τα άλμπουμ «Τα Θεία Πάθη» και «Ώρα Ενάτη», τα οποία πούλησαν 30.000 αντίτυπα. Όσα και η Άντζελα Δημητρίου.
Εσείς λοιπόν οι πολέμιοι του Πατριάρχη τι λέτε για αυτό το γεγονός? Μάλλον το κάνατε γαργάρα...
Ο Γαϊτάνος, αγαπητή, ΕΨΑΛΕ ύμνους μέσα στον ναό, με βυζαντινή χορωδία κ.λπ. Δεν τραγούδησε! Και οι βραβεύσεις που τού απένειμαν ήταν για δίσκους Βυζαντινής Μουσικής με ύμνους! Καμμία σχέση με την Φωτεινή Δάρρα στην Αγία Ειρήνη ή και την... Άντζελα Δημητρίου, όπως κακοπροαιρέτως συγκρίνετε! Τώρα, ότι στους ναούς γίνονται συναυλίες Βυζαντινής Μουσικής, ακόμη και βραβεύσεις ψαλτών κ.λπ. είναι γεγονός. Το ερώτημα είναι αν επιτρέπεται να ακούγονται τραγούδια εκεί... Επομένως είναι εντελώς άκυρος ο συλλογισμός σας που συγκρίνει ανόμοια πράγματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ. Στο συγκεκριμένο ερώτημα δεν έχω ακόμη απάντηση. Υπάρχουν σοβαρά επιχειρήματα και από τις δύο πλευρές, που απαιτούν εις βάθος σκέψη...
Αγαπητέ Νούλη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι οι δύο εμπορικότατοι είναι και άρα δεν είναι καθόλου άκυρος ο συλλογισμός μου. Το αν απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό είναι άλλο θέμα. Και στο κάτω κάτω της γραφής η Δάρρα δεν τραγούδησε νταλκαδιάρικα τραγούδια μέσα στην Αγ.Ειρήνη για να προσβάλει κανέναν.
Αγαπητή,
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην επιμένετε! Εγώ δεν είπα ότι η Δάρρα προσέβαλε κανέναν. Είπα ότι ο Γάϊτάνος έδωσε συναυλία με ύμνους μέσα στην εκκλησία, όπερ συνηθίζεται και δεν συζητείται. Ενώ η Δάρρα έδωσε συναυλία με τραγούδια Χατζιδάκι,Θεοδωράκη, Αττίκ, τούρκικα κ.λπ., όπερ ξενίζει. Σοβαρά μεν, αλλά τραγούδια! Δεν μπορούμε να τους συγκρίνουμε. Αυτό είπα. Τώρα αν επιτρέπεται αυτό που έκαμε η Δάρρα, δεν ξέρω. Με προβληματίζει. Ίσως επειδή εκεί είναι ένας ειδικός χώρος, ειδικών συνθηκών. Ίσως...
Παιδιά δέστε τον απίθανο misha: Ανοίγει η Σχολή της Χάλκης ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο σου misha!
http://www.filokalia.co.cc/
Aγαπητοί συνομιλητές, ένθεν κακείθεν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ΕΓΚΛΗΜΑ των πατριαρχικών στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι με την συνδιοργάνωση (και όχι απλή σιωπηλή ανοχή ) της συναυλίας Δάρρα, συνηγορούν εμπράκτως στην διαχρονική βεβήλωση του ιστορικού ναού της Αγ.Ειρήνης, δίνοντας (ως φυσικοί και πολιτιστικοί απόγονοι των κτητόρων του ναού) το ΟΚ για όλες τις βεβηλώσεις ναών,όσες διαπράττουν οι απόγονοι του Κεμάλ, από τα βάθη της Καππαδοκίας έως τα κατεχόμενα της Κύπρου.
Μόλις τον Απρίλη στην Αγία Ειρήνη, η διάσημη τουρκάλα τσιφτετελού Ισέ Ερντίρ επεδείκνυε ημίγυμνη τα κάλλη και την σεξουαλικότητα της μπροστά στο ιερό βήμα, όπως έκανε τρεις μήνες αργότερα και η κ.Δάρρα.
Και αυτές τις βεβηλώσεις, η «αυτού θειοτάτη παναγιότης», αντί να φορέσει σάκκο και σποδό και να διαμαρτυρηθεί εντόνως, επευλογεί και επικροτεί.
Δυστυχώς έχουμε τις ηγεσίες-θρησκευτικές και πολιτικές- που αξίζουμε.
Και το χειρότερο από όλα είναι ότι οι πατριαρχολάτρες δεν κατανοούν και πανηγυρίζουν.
«Των ιερών ημών βεβηλουμένων ημείς άδομεν».
Λησμόνησα να παραθέσω το σχετικό σύνδεσμο από την εκδήλωση στην Αγία Ειρήνη για να μοιραστείτε την χαρά του «Πατριάρχη του γένους».
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.istanbuldancecongress.org/congressalbum/album/slides/istanbulcongress_020.html
ανωνυμε 19/6 2.34 την απάντηση που δεν σου εδσαα εγω σου την εδωσαν οι αλλοι φιλοι του ιστολογιου. πρεπει να καταλαβουμε ολοι οτι ωραιες οι προσπάθειες για δημοσιες σχέσεις αλλα οι παπαδες (ολων των βαθμίδων) το εχουν παρακάνει κάνοντας συνεχείς πατάτες. τωρα αν καποιοι δεν θέλουν να το καταλάβουν τι να κάνουμε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ο Παναγιώτης πουθενά ως συνήθως!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ ρε Παναγιώτη καλά τους δουλεύεις όλους?
Μπράβο...
Αγαπητέ Ανώνυμε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Παναγιώτης έχει πιάσει το νόημα! Εμείς τι κάνουμε?
Αγαπημένη μου Όλγα Νικολαϊδου,
ΑπάντησηΔιαγραφήΜ' έχεις "πιάσει"!
Θα τα πούμε λίαν προσεχώς εν Αθήναις γευματίζοντας.
Ασπάζομαί σε
Συγγνώμη, αλλά ο ναός της Αγίας Ειρήνης λειτουργεί τώρα ως χώρος συναυλιών. Οπότε, πού το πρόβλημα? Εκτός βέβαια αν εννοούν οι φίλοι ότι πρέπει να εκσταρτεύσουμε κατά της Τουρκίας, να φτάσουμε έως την Κόκκινη Μηλιά και να απελυθερώσουμε τους ναούς που το τουρκικό κράτος (αδίκως μεν, αλλά...) άλλξε τη χρήση τους. Ισως δε να ξυπνήσουμε και τον Μαρμαρωμένο Βασιλιά! Ημαρτον!
ΑπάντησηΔιαγραφή