Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Ο κληρικός Χαράλαμπος Παπαδόπουλος (γνωστός ως π. Λίβυος), είναι πολύ γνωστός, είναι αποδεκτός, είναι «της μόδας», όπως προσφυώς είπε και μία θαυμάστριά του ηθοποιός.
Με γειά του με χαρά του. Να ζει και να απολαμβάνει την «αγάπη» του κόσμου και ό,τι άλλο προκύπτει από την καταξίωσή του.
Ας μου επιτρέψει, όμως και μένα, να ανήκω στην «ασήμαντη εκείνη μειοψηφία» (ο χαρακτηρισμός δικός του), που δεν αποδεχόμαστε ακρίτως την περίπτωσή του.
Η δημόσια αντίθεσή μου στην ανάρτησή του για την αποτυχία του γιού του στις Πανελλαδικές εξετάσεις αποκάλυψε πως ο π. Λίβυος κλονίστηκε από την αμφισβήτηση. Δεν την αντέχει. Δεν αντέχει το …τσαλάκωμα. Γι’ αυτό και πέρασε στην …αντεπίθεση γράφοντας: «… οι επικριτές μου …πεθαίνουν για μισό λεπτό δημοσιότητας. Δείτε πόσες φωτογραφίες έχω στο προφίλ μου και πόσες οι επικριτές μου.»
Τον υμνεί και τον δοξάζει όλη η Ελλάδα! Ένας βρέθηκε να αντιλέξει και ο π. Λίβυος έπαθε κρίση πανικού. Και ασχολείται – τι ειρωνεία – με την ψυχολογία!
Έγραψε στην «απάντηση στους επικριτές» του ότι «στο παρόν ζήτημα δεν θα επανέλθω». Έτσι, έκλεισε το θέμα για να συνεχίσει την πορεία του προς τη δόξα!
Όμως, το επ’ εμοί δεν θα πάψω να ασχολούμαι με την περίπτωσή του, όταν μου δίνει πλέρια την αφορμή. Η θεολογία της ατάκας, του φτηνού συναισθηματισμού, των γλυκερών συνθημάτων, του λιγωτικού ψυχολογισμού που εκφράζει ο π. Λίβυος, μπορεί να ηδονίζουν ή και να «παρηγορούν» τον κοσμάκη αλλά όχι κι εμάς την «ασήμαντη μειοψηφία».
Ο «πατερούλης», όπως τον αποκαλούν κάποιοι ξελιγωμένοι θαυμαστές του, συντηρεί με τον τρόπο του έναν αξιοθαύμαστο οπαδισμό. Και στη λογική της αγέλης είμαστε σαφώς εναντίον!
Προπαραμονή των Χριστουγέννων το 2020, για άλλη μια φορά - έστω σε επανάληψη - η Βίκυ Φλέσσα στην εκπομπή της στην Κρατική Τηλεόραση φιλοξένησε τον π. Λίβυο, με αφορμή την έκδοση ενός ακόμη βιβλίου του.
Διερωτώμαι: Πόσοι συγγραφείς στην Ελλάδα τυγχάνουν αυτής της προνομιακής (σκανδαλώδους θα έλεγα) μεταχείρισης του συγκεκριμένου κληρικού; Να στήνεται μια εκπομπή για να διαφημιστεί το κατά καιρούς νέο βιβλίο του; Ακόμα και σε σπουδαίους συγγραφείς, απ' όλους τους χώρους, αυτό μπορεί να συμβεί μία φορά. Στην περίπτωση Λίβυου συμβαίνει κατ΄εξακολούθησιν!
Το τι είπε ο "πατέρας" στην εκπομπή δεν περιγράφεται! Αφόρητες κοινοτοπίες μιας τάχα και αποφατικής θεολογίας, που ενώ καμώνεται πως δεν "ορίζει" τον Θεό, στην πραγματικότητα μιλάει εκ μέρους του!
Ο π. Λίβυος εκφράζει τελικά έναν λαϊκισμό, πασπαλισμένο με μπόλικη αληθοφάνεια, και σερβιρισμένο με μιαν σχετικότητα που δηλώνει απολυτότητα!
Στο ΒΗΜΑ της Κυριακής 3-1-2021 ο Λίβυος δίνει μια ολοσέλιδη συνέντευξη στον Γρηγόρη Μπέκο, στην οποία λέει τις γνωστές κοινοτοπίες του.
Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι ο δημοσιογράφος Γ. Μπέκος παρουσιάζει τον Λίβυο ως "αντισυμβατικό".
Έχει χαθεί, δηλ, το νόημα των λέξεων και των εννοιών.
Ένας άνθρωπος που είναι μονίμως στο προσκήνιο, που έχει αλώσει τα social media, που τον παίζουν συντηρητικοί και προοδευτικοί, που κάνει κάτι κυρίες να παραληρούν από τα ...μελιστάλαχτα λόγια του, που τα βιβλία του σημειώνουν τρελές πωλήσεις, αυτός είναι αντισυμβατικός; Και ποιος, δηλ., είναι ο συμβατικός;
Για να μην πολυλογούμε ο π. Λίβυος είναι ο ορισμός του συμβατικού και του συστημικού.
Γνωρίζω πως τα παραπάνω δεν θα αρέσουν στους πολλούς. Αλλά οι πολλοί δεν με ενδιαφέρουν προ πολλού. Στους λίγους, αληθινά σκεπτόμενους, απευθύνομαι. Κι αν κι αυτοί δεν συμφωνούν μαζί μου, ας υπάρχουν οι σκέψεις μου κατατεθειμένες δημόσια για λόγους ιστορικούς.
Από άνθρωπο που εξυμνεί τύπους σαν τον Κονάνο - με άλλα λόγια τη θεομπαιξία - παριστάνοντας ο ίδιος τον κληρικό και μάλιστα τον σούπερ ορθόδοξο (!!!!!!) δεν περιμένω και τίποτε καλύτερο .... Απορώ μόνο και ΔΙΕΡΩΤΏΜΑΙ: Υπάρχει Μητροπολίτης - Προϊστάμενός του; Τι ψάχνεις τώρα θα μου πεις ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια ακόμη μια φορά αληθινός και ειλικρινής! Μπράβο σου αγαπητέ Παναγιώτη. Είδα την εκπομπή κι εγώ. Απορώ με την ωραία Βίκη Φλέσσα, τι προσπαθεί να βγάλει ως είδηση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως ο παπα-Λίβυος ήταν απόλαυση της "θεολογίας της ατάκας". Για γέλια και για κλάματα, κλαυσίγελως δηλαδή...
Ανδριόπουλε έως τώρα ξέραμε πως είσαι γκρινιάρης και ζηλιάρης. Τώρα μάθαμε πως είσαι και ψώνιο. Νομίζεις πως ο ιστορικός του μέλλοντος θα ασχοληθεί με τις "κατατεθειμένες σκέψεις" σου! Γελάνε και οι πέτρες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌ,τι και να κάνεις Ανδριόπουλε να ξέρεις πως δεν θα τσακίσεις το φρόνημα του πατρός Λιβύου. Όσο ασχολείσαι μαζί του, τόσο ο κόσμος τον αγαπάει περισσότερο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑσχολήσου με την μουσική και άσε τους ιερείς ήσυχους!
Το βιβλίο του πατρός Λιβύου «Ο,ΤΙ ΛΑΜΠΕΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΟΣ» φαίνεται πως ενοχλεί αρκετούς...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμείς, και λέω εμείς διότι με αρκετούς που εκτιμάμε το blog σου, έχουμε κουβεντιάσει το θέμα «Λίβυος», βλέπουμε ότι σου έχει γίνει εμμονή και διαφαίνεται μια ζήλια. Σε όλα τα κείμενα σου εναντίον του είναι σαν να φωνάζεις "γιατί αυτός και όχι εγώ". Διότι επιχειρήματα εναντίον του δεν έχεις. Όταν τον κατηγορείς για θεολόγο της "ατάκας" και έπειτα όλη η επιχειρηματολογία σου εναντίον του, είναι γενικεύσεις και ατάκες από μέρος σου, τότε αυτομάτως αυτοακυρώνεσαι. Διότι τόσα χρόνια που γράφεις ενάντιον του, μόνο κριτική δεν κάνεις. Λες γενικολογίες και περισσότερο χαρακτηρίζεις. Πάντως μια φορά κριτική επί των απόψεων του δεν έχεις κάνει. Έπειτα έχουμε δει, σε σχόλια σου ότι τον καλείς σε δημόσιο διάλογο. Αλήθεια ως τι τον καλείς;; Για να τον ανακρίνεις; Πιστεύεις ότι με αυτή σου την στάση επι τόσο χρόνια θα ερχόταν κάποιος άνθρωπος να μιλήσει μαζί σου και μάλιστα δημόσια; Για ποιο λόγο να το κάνει; Αισθάνομαι ότι όλο αυτό πλέον έχει φύγει από μια αρχική διάθεση κριτικής και έχει πάρει την μορφή εμμονής και εμπάθειας. Λυπάμαι και λυπούμαστε γι αυτή σου την στάση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλάτε τώρα φίλοι κι υποστηριχτές του παπα-Λίβυου. Επιχειρήματα και κριτική σοβαρή κάμει ο κ. Ανδριόπουλος. Απ' αγάπη κι όχι από εμμονή. Η κριτική όσο κι αν είναι κοφτερή στη γλώσσα της, όταν γίνεται με επιχειρήματα, καλοπροαίρετη είναι - καλό κάμει στον αποδέκτη. Απλά ο «παππούλης» Χαράλαμπος το έχει παρακάνει. Εντάξει έβγαλε ένα-δύο βιβλία, στην αρχή. Ωραία, να συμφωνήσουμε σε κάποια σημεία μαζί του, αλλά το φαινόμενο: κάθε χρόνο κι ένα βιβλίο και μετά στην ωραία κα Φλέσσα για διαφήμιση, νομίζω ότι ως γεγονός περί την Εκκλησία και τη Θεολογίας της συνιστά πρόκληση. Και να ‘γραφε τίποτε σπουδαίο, να ‘λεγα ας πάει στο καλό. Όποιος διαβάσει τα τελευταία του βιβλία, μόνο Θεολογία δεν θα συναντήσει. Ορθότατα ο κ. Ανδριόπουλος τη χαρακτηρίζει «θεολογία της ατάκας». Έλεος πια με αυτή την προσωπολατρία και τη Γεροντολαγνεία! Ας μαζευτεί λίγο ο αγαπητός παπα-Λίβυος, καλό θα του κάμει. Τον αγαπάμε και σεβόμαστε το ράσο που φορεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως πιστεύουν ο π. Λίβυος και οι ακόλουθοί του ότι θα μπορεί να εκφράζεται δημόσια καθημερινά και δε θα αποδέχονται την αντίθετη γνώμη; Η θεολογία πάσχει. Το ίδιο και ο λόγος του π. Λίβυου. Η θεολογία δεν είναι αυτονόητη. Η καθημερινή ενασχόληση ως δημόσιος λόγος αλλοτριώνει και στερεύει αυτόν που την εξασκεί. Δεν είναι ούτε πολιτικός, ούτε προτεστάντης, ούτε δημοσιογράφος ο κληρικός να δίνει προτεραιότητα στο λόγο. Είναι αφελές να θεολογείς καθημερινά από το διαδίκτυο ή όπου αλλού και να νομιζεις ότι ποιμένεις ορθόδοξα τους πιστούς. Δεν περιμένω να με καταλάβουν οι ανυποψίαστοι χριστιανοί. Απλώς καταθέτω και τη δική μου αποστροφή στο νοσηρό αυτό φαινόμενο. Εδώ κάνουν εκπομπές σε εκκλησιαστικά ραδιόφωνα κα εκδίδονται βιβλία από άσχετους κατ' ουσίαν και όλοι αυτοί θεωρούνται και τρανοί θεολόγοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού "πουλάει" γιατί να μην τον καλέσουν και γιατί να μην του πάρουν συνεντεύξεις; Και ο δημοσιογράφος όταν παίρνει μια συνέντευξη, όσο να 'ναι θα τον "φουσκώσει" τον πρόλογο. Φυσιολογικά είναι όλα αυτά. Τώρα για τα πολύ θεολογικά, τι να σας πω. Γνώμες διίστανται...Εγώ από θεολογία δε ξέρω, κανένα ανέκδοτο άμα θέτε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροφανές ότι ο π.Λ.ρέπει στον Κονανισμό......(κοινωνιολογία-ψυχολογία).
ΑπάντησηΔιαγραφή