Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Οι εναντίον μου αντιδράσεις των οπαδών του π. Λίβυου (Χαράλαμπου Παπαδόπουλου), στο πρόσφατο κείμενό μου "Ο συστημικός π. Λίβυος της Κρατικής Τηλεόρασης", ήταν ακριβώς όπως τις φανταζόμουν. Αντιδράσεις αγέλης. Αμφισβητήθηκε το είδωλό τους και ως εκ τούτου ο αμφισβητήσας είναι «εμπαθής, ζηλόφθονος, κακός, λίγος» και άλλα παρόμοια.
Το μείζον πρόβλημα με τον π. Λίβυο δεν είναι η ρηχή θεολογία του. Είναι ότι εξαιτίας της έχει δημιουργηθεί ένας άνευ προηγουμένου οπαδισμός, ο οποίος φαίνεται ανάγλυφα στα σχόλια των θαυμαστών του «γέροντα» στις σελίδες του στο fb.
Πείρα των σχολίων των οπαδών του π. Λίβυου έχουμε λάβει ήδη από το 2017.
Τότε, αμφισβήτησα τα όσα είπε για την αποτυχία του γιού του στις Πανελλαδικές εξετάσεις και επειδή δεν άντεξε μία και μόνη διαφορετική γνώμη - αυτήν της ελαχιστότητός μου - εξέδωσε "οδηγία προς ναυτιλλομένους" ήτοι νότα προς τους πιστούς του, για το πώς να αντιμετωπίσουν το "αρρωστημένο παιγνίδι" μου.
Το μείζον πρόβλημα με τον π. Λίβυο δεν είναι η ρηχή θεολογία του. Είναι ότι εξαιτίας της έχει δημιουργηθεί ένας άνευ προηγουμένου οπαδισμός, ο οποίος φαίνεται ανάγλυφα στα σχόλια των θαυμαστών του «γέροντα» στις σελίδες του στο fb.
Πείρα των σχολίων των οπαδών του π. Λίβυου έχουμε λάβει ήδη από το 2017.
Τότε, αμφισβήτησα τα όσα είπε για την αποτυχία του γιού του στις Πανελλαδικές εξετάσεις και επειδή δεν άντεξε μία και μόνη διαφορετική γνώμη - αυτήν της ελαχιστότητός μου - εξέδωσε "οδηγία προς ναυτιλλομένους" ήτοι νότα προς τους πιστούς του, για το πώς να αντιμετωπίσουν το "αρρωστημένο παιγνίδι" μου.
Την θυμίζω αυτούσια, όπως την ανήρτησε τότε στην σελίδα του στο facebook.
"Θερμή παράκληση προς όσους πραγματικά με αγαπάτε. ΔΕΝ ΘΕΛΩ να απαντήσει ή να στείλει κανείς σας, σχόλια ή κείμενα υπέρ μου, σε σαιτ ή προφίλ ή blog που με κατηγορούν ή σχολιάζουν. Ούτε ένας, ούτε ένα μύνημα.Τίποτα. Είμαστε Χριστιανοί, δείξε το άλλο ήθος!!!!!! Οχι μάχες, οχι σχόλια, οχι φανατισμοί, οχι προσωπολατρείες.
Σας παρακαλώ μην παίζεται το αρρωστημένο παιγνίδι τους. Το κάνουν επίτηδες για να σας παρασύρουν και έπειτα να λένε οτι ολοι εσείς είστε φανατικοί και προσωπολάτρες, χειραγωγούμενοι, δίχως κρίση και κριτήρια. Ενω είστε πονεμένοι καθημερινοί άνθρωποι που αγαπάτε τον Θεό, την εκκλησία, τον Χριστό, την ζωή.
Μην στείλετε τίποτα σε κανένα. Αγάπη, σιωπή, προσευχή, ο Θεός εαν θέλει και πρέπει εχει τρόπους να απαντήσει. Αλλιώς οτι κάνουμε εδω θα καταρεύσει, και καλά θα κάνει!!!
Μην απαντάτε, μην στέλνετε μηνύματα σε κανέναν. Μην δίνετε υπόσταση σε σκιές που μάχονται με τον ευατό τους. Εαν χρειαστεί θα σιωπήσω εγω και δεν θα ξαναγράψω τίποτε και ολα θα είναι ήσυχα και ομορφα.
Οχι εσείς στο παιγνίδι τους, εσεις είστε ο λαός του Θεού που σας ταλαιπωρούν. Και σας ζητώ εγώ συγνώμη.
Δείξτε το ήθος του Χριστιανού, δείξτε ότι είστε ελεύθεροι άνθρωποι, δεν είστε προσωπολάτρες και φανατικοί. Φανερώστε με τις πράξεις σας οτι στην λεκτική βία και στην τρομοκρατία απαντάμε με αγάπη και σιωπή. Η σιωπή είναι η πιο δυνατή κραυγή.
Δείξτε οτι ενας αλλος κόσμος ειναι δυνατός, οτι οι άνθρωποι της εκκλησίας είναι άνθρωποι σοβαροί, ώριμοι, σκεπτόμενοι, αγαπούν, συγχωρούν, αποδέχονται, κατανοούν. Μην ντύνουμε την επιθετικότητα και την απωθημενη βία μας με εκκλησιαστικό μανδύα.
Υπάρχει μια κατηγορία ανθρωπων που ζει μεσα απο τις συγκρούσεις δεν ζει χωρίς "Βαρβάρους....". Μην γινόμαστε ίδιοι. Οχι!!! εμείς ζούμε με αγάπη και ησυχία.
Αντέχουμε στην ησυχία τον εαυτό μας. Δεν ψάχνουμε εχθρούς. Κατεβείτε στην ησυχία της καρδιάς σας, αφήστε την φασαρία του νου.
Οσοι με αγαπάτε σας παρακαλώ ουτε μια λέξη, ούτε μια φράση, ουτε ενα μήνυμα. Οτι χρειάζεται θα το αντιμετωπίσω μόνος μου, με σιωπή και περισυλλογή. Κάθε δοκιμασία κρατάει ενα ΔΩΡΟ ας δω και εγω λοιπόν, τι θέλει ο Θεός να μου πει..... Γιατί σιγουρα κάτι μου ψυθυρίζει. Εαν είμαι λάθος, θα αποσυρθώ."
Συμπέρασμα:
Για όποιον καταλαβαίνει ελληνικά το παραπάνω κείμενο, τόσο από θεολογικής αλλά και γενικότερης σκοπιάς, είναι ένα μνημείο ολοκληρωτικού λόγου!
Θέλει τους πιστούς του αφιονισμένους.
Απ' αυτή την άποψη ευχαριστούμε τον π. Λίβυο γιατί μας αποκάλυψε τον αληθινό εαυτό του.
Οι οπαδοί του, μην αντέχοντας την κριτική μου για τον γκουρού τους, μου πρότειναν ...ηρεμιστικά χάπια!
Αυτό είναι το ήθος των ανθρώπων που διαπλάθει ο π. Λίβυος, ο οποίος ευαγγελίζεται την ψυχική (sic) ισορροπία.
Στη σελίδα του στο fb, τα σχόλια των οπαδών του είναι συχνά εμετικά. Εκείνο το "πατερούλη" με παρέπεμψε στον Στάλιν! Συγγνώμη, κιόλας...
Το πρώτο που θα έπρεπε να κάνει είναι να μη δέχεται εγκωμιαστικά σχόλια για το πρόσωπό του. Αλλά φαίνεται ότι από αυτά ζει...
Όμως ο π. Λίβυος θα πρέπει να μάθει να δέχεται κριτική, καθώς δεν είναι απλώς ένα δημόσιο πρόσωπο. Είναι ένα υπερεκτεθειμένο πρόσωπο.
Στην εκπομπή της Βίκυς Φλέσσα "Στα άκρα", στην ΕΡΤ, έχει κληθεί τρεις φορές για να παρουσιάσει πρόσφατα βιβλία του. Συγκεκριμένα:
20 Μαΐου 2018 – Ένας Θεός που έπαιζε κρυφτό
13 Μαρτίου 2019 – Ζωή δίχως συνταγές
25 Δεκεμβρίου 2019 - Εμπιστοσύνη.
Αν υπολογίσουμε και τις επαναλήψεις των εκπομπών αυτών, μιλάμε για τεράστια προβολή!
Ο π. Λίβυος μπορεί να ...καυχάται ότι δικαιώνει τον Άγιο Ανδρέα Κρήτης, που έγραψε στον Μ. Κανόνα το περίφημο εκείνο "Αυτείδωλον εγενόμην".
Παναγιώτη πνευματικό έχεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤου τα λες αυτά; Σου δίνει ευλογία να αντιδράς έτσι σε ένα ιερέα;
Γιατί τόση πολεμική; Ποιά είναι η ένστασή σου ακριβώς;
Σε ενοχλεί να διαδίδονται βιβλία με χριστιανικό λόγο;
Ο π. Χαράλαμπος είναι εγνωσμένου διεθνούς κύρους.
Ο κόσμος αντιδρά επειδή πολεμάς ένα καλό παπά που βοηθά χιλιάδες κόσμου. Τους έχει βοηθήσει. Εσύ πως τους βοηθάς;
Το blog σου το διαβάζουν ελάχιστοι. Χάνεις τζάμπα το χρόνου σου.
Νισάφι πια αυτή η τσίχλα με τους πνευματικούς...Ισλάμ τον κάνατε τον Χριστιανισμό...όπως «ό,τι λέει η Σαρία», έτσι και το «ότι πει ο πνευματικός». Προσωπολατρεία, ειδολολατρεία..,Χριστός, πουθενά.
ΔιαγραφήΚαλή μετάνοια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πάτερ καλεί σε καταλλαγή και πάλι τον κατηγορείς!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι διαστροφή!
Κατηγορείς τον πάτερ για τυχαία σχόλια αγνώστων ανθρώπων;
Και θα ξανακληθεί και τέταρτη φορά! Δε σε χαλάει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού απόκανες με την διαφήμιση του οικουμενισμού, του Κολυμπαρίου και των Ουκρανών, τώρα στόχευσες ότι πνευματικούς ταγούς μας έχουν απομείνει σε αυτή τη χώρα.
Εύχομαι ο Όσιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής να σε φωτίσει.
Αν και δεν συνηθίζω ανώνυμα να σχολιάζω άρθρα και δημοσιεύματα σε blogs, αυτό το σχόλιό μου είναι ανώνυμο, «δια τον φόβο των Ιουδαίων». Οι καιροί που ζούμε, δυστυχώς, είναι βάρβαροι, γι’ αυτό και δεν επιθυμώ να υποστώ τη βαρβαρότητα σχολιαστών υπερασπιστών – οπαδών του αγαπητού παπα-Χαράλαμπου. Κι αυτό γιατί πολλά έχω τραβήξει κι εγώ στο παρελθόν από ανάλογα θρησκευτικά περιβάλλοντα. Οπότε ένα σχόλιο που συμφωνεί με όσα γράφει ο αγαπητός Παναγιώτης για τον π. Χαράλαμπο, σίγουρα θα προκαλέσει τη μήνιν των οπαδών του αγαπητού μεν παπα-Χαράλαμπου, δυστυχώς δε ακόμη ενός εκπροσώπου μιας γλυκανάλατης θεολογίας, η οποία στις μέρες μας έχει μεγάλη πέραση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤου παπα-Χαράλαμπου έχω διαβάσει όλα τα βιβλία του, κοσμούν μάλιστα τη βιβλιοθήκη μου. Αλλά αυτό που συμβαίνει με την προβολή του από τους δεκάδες «οπαδούς του», κι όχι μόνον, αλλά και από τις εκδόσεις που κυκλοφορούν τα βιβλία του είναι άνευ προηγουμένου. Θα μου πείτε, εκδότες βιβλίων είναι, δεν μπορούν να κάνουν κι αλλιώς. Αλλά, το καλό βιβλίο για να έχει διάρκεια στο χρόνο, δεν μπορεί να είναι απλά ένα καλοσυσκευασμένο εμπόρευμα, και στην περίπτωση του παπα-Χαράλαμπου, σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας να οργανώνονται βιβλιοπαρουσιάσεις των βιβλίων του προς αγορά τους από κάθε ταλαιπωρημένη ψυχούλα που νομίζει ότι σ’ αυτά βρίσκει ατόφια Θεολογία και Εκκλησία. Ίσως, κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον, πρέπει να οργανωθεί μια σοβαρή συζήτηση, ημερίδα, συνέδριο για αυτού του είδους το θεολογικό και εκκλησιαστικό λόγο, που ξαναλέω, έχει μεγάλη πέραση στον ταλαίπωρο «Ελληνάκο» κοσμάκη.
Συνεπώς, καλά κάνει ο αγαπητός Παναγιώτης και κρίνει τα διαδικτυακά πεπραγμένα του παπα–Χαράλαμπου· όμως, δεν τον κατακρίνει - η σοβαρή κριτική έχει τεράστια διαφορά από την οποιαδήποτε κριτική που συνιστά κατάκριση.
Μια από καρδιάς άποψη καταγράφω εδώ, κι απευθύνεται στον αγαπητό παπα-Χαραλάμπο. Ας κάνει «λίγο κράτει», που λέει κι ο σοφός λαός μας. Καλό θα του κάνει.
Καλή κι ευλογημένη νέα χρονιά σ’ όλες κι όλους.
Υ.Γ. Παναγιώτη, ένα μεγάλο μπράβο, στο οφείλω εδώ και καιρό αλλά δεν βρήκα το χρόνο να το γράψω! Γνωρίζω ότι είμαστε πολλοί που συμφωνούμε μαζί σου, αλλά καθώς έγραψα και στην αρχή, οι καιροί είναι βάρβαροι. Λείπει η διάκριση και περισσεύει η κατάκριση… Κι όπως επανειλημμένα έχεις γράψει δεν είναι μόνο ο παπα-Χαράλαμπος αλλά και άλλοι, που χωρίς διάκριση αυτοπροβάλλονται και προβάλλονται.
Η θεολογία δεν είναι νομίζω ααυτονόητη. Ούτε όλοι μπορούν να την ασκούν. Μιλάει για το μεγαλείο της σιωπής και σχεδόν καθημερινά θεολογεί ο π. Λίβυος. Είναι τόσο λεπτό ζήτημα ο θεολογικός λόγος που η ευκολία παραγωγής του καταντά επικίνδυνη. Η επιδερμικότητα του π. Λίβυου σπάει κόκκαλα. Δεν έχει σημασία πόσοι τον ακολουθούν, αλλά πόσοι υποψιάζονται την ανεπάρκεια της μόδας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλους μας χωρά η Εκκλησία... Γιατί να βγάζουμε τα μάτια μας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε μας χ... ρε Ανδριόπουλε
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέρα από γενικολογίες, μπορεί να γράψει κανείς τι "κακό" συγκεκριμένα κάνει ο π. Χαράλαμπος; Δεν έχω καταλάβει τι θέλετε να πείτε. Φαίνεται σαν κάποιοι να ζηλεύουν που προοδεύει και εκδίδει βιβλία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος, όπως και ο π. Ανδρέας Κονάνος, συμπληρώνουν ένα κενό που υπάρχει στην Εκκλησία. Αυτό του κατανοητού λόγου στον ευρύ λαό. Δεν μπορούν να καταλάβουν όλοι τα "βαριά" θεολογικά βιβλία.
Δεν βλέπω κάτι μεμπτό στο να υπάρχουν ομιλητές και συγγραφείας που απευθύονται στους απλούς ανθρώπους. Δεν έχουν σπουδάσει όλοι θεολογία!
Επειδή κάποιοι με "κατηγορούν" ότι γράφω μόνο για τον π. Λίβυο και όχι για τον π. Κονάνο, παραπέμπω στις σχετικές αναρτήσεις μου για το φαινόμενο Κονάνος.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://panagiotisandriopoulos.blogspot.com/2019/01/blog-post_2.html
https://panagiotisandriopoulos.blogspot.com/2019/07/blog-post_2.html
http://panagiotisandriopoulos.blogspot.com/2019/07/blog-post_4.html
Καλή σας μέρα.Επιτρέψτε μου ένα σχόλιο,κ.Ανδριόπουλε.Εννοείται πως οι χαρακτηρισμοί "εμπαθής,λίγος,ζηλόφθονος" κλπ που εκτοξεύτηκαν κατά του προσώπου σας,προκαλούν αποτροπιασμό κι αποστροφή σ' όλους μας.Ad hominem επιθέσεις καμία σχέση δεν έχουν με το χριστιανικό ήθος.Εννοείται πως μας βρίσκει σύμφωνους η παρατήρησή σας για την υπερ-προβολή του συγκεκριμένου κληρικού απ'όλα τα επίσημα και ανεπίσημα κανάλια.Είναι προφανές ότι τα άνευρα κηρύγματα περί "χριστιανικής...αυτοβελτίωσης" που αφήνουν στο απυρόβλητο το ζήτημα της κοινωνικής βαρβαρότητας μια χαρά συμπερπατούν με τις ΝεοΔημοκρατικές ...συμπάθειες της κ.Φλέσσα.Η ένστασή μου αφορά το δημοσίευμα σας τον Αύγουστο του '17 με το οποίο τον ελέγχατε για εκμετάλλευση του ίδιου του τού παιδιού,με σκοπό την αυτοπροβολή του.Διαφωνώ κάθετα σ'αυτό,καθώς θεωρώ ότι πέσατε έξω ως προς τη διάγνωση των προθέσεών του.Σωστό είναι να δίνει κανείς κουράγιο στο παιδί του που απορίφτηκε από την κρεατομηχανή των Πανελληνίων.Η απάντηση του παπαΧαράλαμπου, αν και φαινομενικά καλούσε σε καταλλαγή των παθών,περιείχε μπόλικη "παθητική
ΑπάντησηΔιαγραφήεπιθετικότητα" εναντίον σας όπως μας λέν κι οι ψυχολόγοι.Τι άλλο μπορεί να είναι οι εκφράσεις "σκιά δίχως υπόσταση που μάχεται τον εαυτό της";;Καθόλου χριστιανικό αυτό.Απ' την άλλη θεωρώ ότι ήταν υπερβολική η κρίση σας περί αφιονιστικής πρόθεσης του π.Χαράλαμπου.Ήθελε ξεκάθαρα να σας προσβάλει αλλά όχι ν'αφιονίσει κανέναν.
Αν μου επιτρέπετε να κάνω λίγη ακόμα κατάχρηση του φιλόξενου χώρου σας,θάθελα να συμπληρώσω τα εξής: Συμφωνώ κι επαυξάνω περί της ρηχής και γλυκανάλατης θεολογίας του π.Χαράλαμπου.Θα τολμούσα να την ονοματίσω New Age θεολογία απ'τη στιγμή που σκιαγραφεί ένα Χριστό ίδιο με τον "Your own personal Jesus" των Depeche Mode.Τα βιβλία του περισσότερο σε selfhelp παραπέμπουν παρά σε λόγο Χριστού.Κι επειδή δικαίως θα μπορούσε να αντιτείνει κανείς, "Μα καλά,πούναι το πρόβλημα να δίνει λίγη προσωπική ανακούφιση ένας παπας στους πιστούς;",ή "Γιατί είναι αμαρτία να προσπαθείς να ανεβάσεις λίγο την καταρρακωμένη αυτοεχτίμηση των χριστιανών αλλά και όλου του κόσμου;;",η απάντηση μας είναι "Κανένα πρόβλημα, μόνο που ο Χριστός δεν ήρθε να κάνει ψυχοθεραπεία"."Ουκ ήλθον βαλείν ειρήνην αλλά μάχαιραν".Έχετε απόλυτο δίκιο ότι ο π.Χαράλαμπος δεν ακουμπά κανένα απ'τα "ζεματιστά" ζητήματα που απασχολούν την Εκκλησία (Κολυμπάρι,Οικουμενικός διάλογος,Ουκρανικό,ανεκδιήγητη στάση της Ιεραρχίας σε ζητήματα ατομικών δικαιωμάτων,λέγε με ομοφυλοφιλία,προσφυγικό κλπ).Η διαρκής απεύθυνση του π.Λίβυου σε δεύτερο πρόσωπο ("Κάνε αυτό,μην κάνεις εκείνο κλπ"),προδίνει τις δασκαλίστικες προθέσεις του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχωρέστε μου και πάλι τη φλυαρία αλλά νομίζω ότι αξίζει να ειπωθεί κι αυτό: Κάποιος Ανώνυμος σχολιαστής (30.12.19 - 4:11πμ) έγραψε ότι ο π.Χαράλαμπος "προσπαθεί να βοηθήσει κόσμο".Αλήθεια, γιατί, αγαπητέ, δεν τα μοιράζει δωρεάν τα βιβλία του αν η πρόθεσή του είναι τόσο άγια;;Γιατί δεν αγοράζει καμιά διακοσαριά αντίτυπα απ' τον Χατζηιακώβου του Αρμού να τα διαθέτει τσάμπα στους ακροατές των διαλέξεών του;;Κι επειδή ένας άλλος Ανώνυμος (30.12.19 - 9:52μμ) ρωτάει "Ποιές είναι συγκεκριμένα οι ενστάσεις σας για τον π.Χαράλαμπο;Δεν καταλαβαίνουν όλοι τη βαριά θεολογία κι ούτε την έχουν όλοι σπουδάσει.Γιατί να μην υπάρχει κάποιος να μιλάει απλά στο πλήρωμα της Εκκλησίας;;",απαντούμε: Όντως έχουμε υποφέρει όλοι στο παρελθόν απ'τη βαριά,επιτηδευμένα ακαταλαβίστικη θεολογία που προοριζόταν για "λίγους".Η εναλλακτική, όμως, σ'αυτή τη δήθεν "ψαγμένη" θεολογία δεν είναι τα συγγράματα αυτοβοήθειας.Ο Χριστός μίλησε απλά, υπερβολικά απλά αλλά ο λόγος Του έκοβε σαν ξυράφι.Ο π.Λίβυος προσπαθεί να μας πει ότι για τη δυστυχία μας φταίμε εμείς,ότι δεν έχουμε κοιτάξει κατάματα τα τραύματά μας, ότι θέλουμε να κρυβόμαστε πίσω απ' τη βιτρίνα μας κι ότι είμαστε πολυ νάρκισσοι.Αλήθεια,π.Λίβυε θα τα λέγατε αυτά σ' έναν απ τους τρισδυστυχισμένους αδερφούς μας τους άστεγους;;Θα τα λέγατε στους αδερφούς μας που αργοπεθαίνουν μές στα στρατόπεδα προσφύγων;;Ή μηπως επειδή δεν έχουνε λεφτά ν' αγοράσουνε τα πονήματά σας δεν σας απασχολούν;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε Γιαννόπουλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήad hominem επιθέσεις κάνετε εσείς και οι όμοιοί σας.
Σας ενοχλεί που μια παρουσιάστρια συμπάθησε ένα παπά και τον βγάζει στη τηλεόραση. Αν δεν έβγαζε κανένα κληρικό, ίσως να νιώθατε καλύτερα.
Εμπλέκετε την πολιτική τοποθέτηση της παρουσιάστριας με ένα ιερέα, σαν να πήγε σε κομματική εκδήλωση.
Ομολογείτε πως τα αληθινά σας κίνητρα τα οποία είναι η απόσπαση ομολογίας όλων των ιερέων υπέρ του οικουμενισμού. Αυτό σας νοιάζει προφανώς και μόνο.
Ξέρετε πολλούς ιερείς να μιλάνε για αυτά τα θέματα;
Απαιτείτε από τους ιερείς να μη μιλάνε για τα καθημερινά προβλήματα και τον ανθρώπινο πόνο, αλλά να ασχολούνται με θέματα που δεν ενδιαφέρουν κανένα; Η ιεραρχία εξέδωσε φυλλάδιο προς το λαό για το Κολυμπάρι. Πόσοι ιερείς το ενστερνίζονται; Ρωτήσατε ποτέ τους ιερείες σε διάφορες ενορίες πόσο άβολα νιώθουν για αυτά τα θέματα;
Τα βιβλία έχουν κόστος για να εκδοθούν. Όποιος θέλει μπορεί να διαβάζει δωρεάν κείμενα από το facebook του πατρός Χαράλαμπου.
Δεν σέβεστε πως ο καθένας έχει το ρόλο του μέσα στην εκκλησία. Δεν σέβεστε πως ιερείς σαν τον π. Ανδρέα Κονάνο φέραν πολύ κόσμο στην εκκλησία και γλύτωσαν άλλο τόσο από άσχημες καταστάσεις.
Προφανώς αν η Φλέσσα είχε βγάλει τον Γιανναρά ή τον π. Φιλόθεο Φάρο δεν θα είχατε καμία ένσταση.
Η μόνη κατανοητή ένστασή σας είναι ότι δεν έχει δηλώσει πως είναι "δικός σας" υποστηρίζοντας απόψεις που διχάζουν την εκκλησία. Μήπως απλά θέλετε να ελέγχετε όλες τις ανεξάρτητες φωνές;
Πάντως για ακόμη μια φορά, εχθές Στα Άκρα, ο παπα-Χαράλαμπος "έλαμψε" με τα θεολογικά του τσιτάτα. Ακούγοντάς τον είχα δίπλα μου το βιβλίο του Παύλου Ευδοκίμοφ, Η Ορθοδοξία και αντιπαρέβαλλα όσα έλεγε για την προσευχή με όσα γράφει ο αξέχαστος Ευδοκίμοφ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως έγραψα και στο σχόλιό μου (30 Δεκεμβρίου 2019 - 5:27 μ.μ.), ας κάνει "λίγο κράτει" ο αγαπητός παπα-Χαράλαμπος, ας μην εκτίθεται άλλο με αυτόν τον τρόπο. Τα βιβλία του, λυπάμαι που το γράφω, έχουν γίνει σαν τα Άρλεκιν, με "θεολογικό-ψυχολογικά" τσιτάτα. Παπα-Χαράλαμπε κάνε αυτό που είπες: ας αποσυρθείς για λίγο. Προστάτεψε τον εαυτό σου κι όσους σε αγαπάνε. Μη δίνεις άλλη τροφή στους οπαδούς και τον όχλο σου...
Καλή κι Ευλογημένη Χρονιά σ' όλες κι όλους!
H κα Φλέσσα δεν έχει καλέσει ΠΟΤΕ τον Χρήστο Γιανναρά: την φοβίζει κάτι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚε Ανώνυμε 31.12.19 - 12:54πμ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ)Με την τοποθέτησή σας απλά επιβεβαιώνετε τα όσα έλεγα περί ad hominem επιθέσεων."Εσείς και οι όμοιοί σας",λέτε.Ποιοί είναι οι όμοιοί μου,κύριε Ανώνυμε,με γνωρίζετε;;Μπορείτε να βρείτε έστω μία προσωπική επίθεση ή βολή στο κείμενό μου εναντίον του π.Λίβυου;;
Β)Φυσικά και είμαι υπέρ της Οικουμενικής κίνησης και του διαλόγου των Εκκλησιών και όχι του οικουμενισμού όπως αρέσκεστε να λέτε.Παρεμπιπτόντως, η ορολογία Οικουμενισμός ,Παπικοί κλπ μυρίζει από μακριά ακροδεξιούς κύκλους της Εκκλησίας,ξέρετε Καντιώτηδες,Αμβρόσιους,Σεραφείμ Πειραιώς αγκαλιά με Χρυσή Αυγή κλπ.
Γ)Αναφέρεστε σε "καθημερινά προβλήματα και ανθρώπινο πόνο" με τα οποία ασχολείται ο π.Λίβυος.Αλήθεια,για πείτε μας ένα.Ασχολήθηκε με το θέμα της ανακούφισης των αστέγων, μήπως των ανέργων, μήπως των προσφύγων;;Ο π.Γιώργης Πυρουνάκης, που τιμούσε τον τίτλο παπάς,έφτιαχνε κατασκηνώσεις για εργαζόμενους φτωχούς μαθητές και οργάνωνε την γιορτή του "εργάτη Χριστού" στον Πειραιά.
Δ)Τα βιβλία,λέτε,κοστίζουν.Ναι,αλλά φέρνουν και χρήματα στους συγγραφείς τους.Μήπως παραιτήθηκε ο π.Λίβυος απ'τα συγγραφικά του δικαιώματα για να ρίξει το κόστος για τον κοσμάκη;;
Ε)Μας λέτε ότι ο παπαΚονάνος έφερε κόσμο στην Εκκλησία.Μα,το ίδιο κάνουν πολλοί θεομπαίχτες τύπου Αργολίδος Νεκτάριος που βγάζουν σε προσκύνημα την...καρδιά του αγίου Λουκά για να προμοτάρουνε τον παγανισμό και την ειδωλολατρία απ'τα οποία ήρθε να μας σώσει ο Χριστός.Μήπως κάνει και ο...Αργολίδος σωτηριώδες έργο;;
ΣΤ)Δεν έχω καμίαν σχέση με ανθρώπους σαν το Γιανναρά και τις νεο-ορθόδοξες μπούρδες του,κε Ανώνυμε 12:54, ούτε πολύ περισσότερο με τον αντι-δυτικισμό του.