Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2019

Ο ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ


Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 
Ο μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, γνωστός για την απόλυτη ταύτισή του με τη Ρωσία στο ζήτημα της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας, εζήλωσε την …δόξαν του Πειραιώς Σεραφείμ και φιγουράρει και αυτός σε φιλορωσικά sites ως κατήγορος του Οικουμενικού Πατριαρχείου. 
Οι απόψεις του Κυθήρων Σεραφείμ δεν είναι άλλες από αυτές των αντιπατριαρχικών και αποτειχισμένων κληρικών και λαϊκών που περιάγουν ένα κείμενο προς υπογραφήν και το απευθύνουν στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος για να μην προβεί στην αναγνώριση της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας. Ο ίδιος, άλλωστε, επικαλέστηκε αυτή την επαίσχυντη επιστολή σε πρόσφατο κείμενο του. 
Όμως, σήμερα, Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2019, ο Κυθήρων Σεραφείμ υπερέβη τα εσκαμμένα, καθώς εγκάλεσε τον Σεβ. Μητροπολίτη Ύδρας Εφραίμ επειδή καταδίκασε με σχετική ανακοίνωσή του τις απαράδεκτες πράξεις κληρικών του στην Ουκρανία. 
Οι κληρικοί του Ύδρας πήραν άδεια για προσκυνηματική επίσκεψη στο Κίεβο, η οποία απεδείχθη προπαγανδιστική! Το πρόβλημα δεν είναι ότι συλλειτούργησαν με τον μητροπολίτη Ονούφριο της εν Ουκρανία παρουσίας του Πατριαρχείου Μόσχας, αλλά ότι σε σχετική προσφώνησή τους – ποιοι είναι αυτοί που έπρεπε να προσφωνήσουν; - εξαπέλυσαν μύδρους εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας. Κατόπιν έστειλαν το κείμενό τους προς δημοσίευσιν (sic) για να μάθουμε έτσι όλοι τα έργα τους! 
Ο Μητροπολίτης Ύδρας Εφραίμ έκρινε – πολύ σωστά! – ότι έπρεπε να διαχωρίσει την θέση του από αυτές τις αυθαιρεσίες που έγιναν εν αγνοία του και εξέδωσε την σχετική ανακοίνωση. 
Ο Κυθήρων, όμως, Σεραφείμ με ποιο δικαίωμα εγκαλεί δημόσια τον Ύδρας Εφραίμ; Δεν τον χωράνε τα Κύθηρα και θέλει να ποιμάνει και την Μητρόπολη Ύδρας από την οποία προέρχεται; 
Σύμφωνα, λοιπόν, με σχετικό δελτίο τύπου από τα Κύθηρα (24-9-2019): 
«Προ του πέρατος της Λιτανείας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων και Αντικυθήρων κ. Σεραφείμ έκανε ιδιαίτερη μνεία στο ζήτημα της Ουκρανίας απευθύνοντας έκκληση στον Πατριάρχη του Γένους και σε όλους τους Πατριάρχες και Προκαθημένους για σεβασμό της κανονικής τάξης της Εκκλησίας, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί (αν και όχι κατ΄όνομα) και στην περίπτωση των 2 κληρικών της Ι.Μ. Ύδρας που πρόσφατα συλλειτούργησαν με τον Μητροπολίτη Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας κ. Ονούφριο με αποτέλεσμα την έκδοση οργίλης ανακοινώσεως εναντίον τους από την Μητρόπολη Ύδρας. Ανέφερε ότι είναι ανεπίτρεπτο να διώκονται άξιοι κληρικοί επειδή διατράνωσαν τον σεβασμό τους στους Ιερούς Κανόνες και την Κανονική Τάξη της Εκκλησίας, που στο ζήτημα της Ουκρανίας διασαλεύεται με πολλούς τρόπους και θα πρέπει να επικρατήσει η σύνεση και ο φωτισμός του Αγ. Πνεύματος «τόσο σε ποιμαίνοντες όσο και σε ποιμαινόμενους» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. Η δήλωση αυτή του Αγίου Κυθήρων, ερμηνεύθηκε από πολλούς ως ευθεία απάντηση προς τον Μητροπολίτη Ύδρας κ. Εφραίμ (υπό τον οποίον ο Σεβ. κ. Σεραφείμ υπηρέτησε προ της εκλογής του το 2005) λόγω της σκληρής ανακοίνωσης του τελευταίου για τους άξιους και εναρέτους Ιερείς του π. Θεολόγο Γρηγοριάτη και π. Νικόλαο Σαββόπουλο. Θυμίζουμε ότι ο Σεβασμιώτατος Κυθήρων υπηρέτησε ως Αρχιμανδρίτης και Ιεροκήρυξ στην Ιερά Μητρόπολη Ύδρας, στο πλευρό του αείμνηστου Μητροπολίτου Ιεροθέου, για περισσότερα από 30 χρόνια.» 
Εδώ να σημειώσουμε, όμως, ότι ο κληρικός Νικόλαος Σαββόπουλος είναι ένας από αυτούς οι οποίοι υπογράφουν το κείμενο προς την Ιεραρχία για το Ουκρανικό, μαζί με αποτειχισμένους και ακοινώνητους κληρικούς. Αυτό λανθάνει της προσοχής του Κυθήρων Σεραφείμ; Όχι βέβαια. 
Η στάση του Κυθήρων και στο Ουκρανικό – γιατί ανάλογη ήταν και στο θέμα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου – είναι βαθιά διχαστική και αντιεκκλησιαστική. 
Άμα τη αναγνωρίσει της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας από την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος σε λίγες μέρες, ο Κυθήρων Σεραφείμ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ! Να πάει να ησυχάσει και να έλθει εις εαυτόν, μήπως και κατορθώσει να αντικρίσει κάποια στιγμή το πρόσωπο του Οικουμενικού Πατριάρχου, το οποίο αποφεύγει – κατά δήλωσή του – να ατενίσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου