π.α. ανδριόπουλος
Τα πράγματα είναι απλά.
Ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση δεν μπορούν να προχωρήσουν σε αυτό που ονομάζουμε «χωρισμός Εκκλησίας – Κράτους», λόγω άγνοιας, μειωμένης ικανότητας και περιορισμένης πολιτικής βούλησης.
Ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος, από την άλλη, ενδιαφέρεται για ένα θέμα που τον «καίει» χρόνια τώρα, αυτό της εκκλησιαστικής περιουσίας. Αλλά η αξιοποίηση και η συνεκμετάλλευση της περιουσίας αυτής δεν συνιστά βήμα προς τον πλήρη «χωρισμό», αντιθέτως – σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα – πρόκειται για έναν …περιωπής συνεταιρισμό, για να μην πούμε σφιχτό εναγκαλισμό.
Οι ιερείς, εξάλλου, δεν ενδιαφέρονται για τίποτε από τα παραπάνω, παρά μόνο για το πώς θα βγουν αλώβητοι – εργασιακά και μισθολογικά – από μια τέτοια διαδικασία.
Το κράτος θέλει να συνεκμεταλλευθεί την εκκλησιαστική περιουσία όταν το ίδιο έχει μια δική του τεράστια περιουσία ανεκμετάλλευτη. Κι όταν λέμε κράτος δεν εννοούμε μόνο την κεντρική διοίκηση μα και τους Δήμους και όλους τους Οργανισμούς που έχουν περιουσία που ρημάζει.
Η Εκκλησία έχει κι αυτή ανάλογο πρόβλημα. Πολλά από αυτά που της ανήκουν σήμερα αξιοποιούνται πλημμελώς, σύμφωνα με στενές αντιλήψεις και ίδια συμφέροντα, ενώ άλλα έχουν αφεθεί στην φθορά του χρόνου.
Αν αξιοποιούνταν όλη αυτή η περιουσία του Κράτους και της Εκκλησίας που θα έπρεπε ήδη να αποφέρει καρπούς, τότε θα μπορούσαμε να περιμένουμε κάτι από μια συμφωνία για τα …λιμνάζοντα και αμφισβητούμενα οικόπεδα και ακίνητα της εκκλησιαστικής περιουσίας που έχει απομείνει.
Πάντως, το θέμα του «χωρισμού Εκκλησίας – Κράτους» δεν είναι στην ουσία οικονομικό. Είναι θέμα εξουσιαστικό. Η Εκκλησία έχει ακόμα πολλά προνόμια εξουσίας από αυτή τη σχέση. Προνόμια τα οποία την καθιστούν καθεστωτική και άρα όλο και λιγότερο πνευματική.
Ακούγοντας κανείς σήμερα τους εκπροσώπους της Διοικούσας Εκκλησίας να μιλάνε για τον περίφημο «χωρισμό», αντιλαμβάνεται ότι κινούνται γύρω από το δίπολο χρήμα και εξουσία.
Κι ακόμα η Εκκλησία ολισθαίνει όλο και περισσότερο σε έναν λαϊκισμό που είναι, άλλωστε, και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα.
Κι όπως θα ‘λεγε κι ο Σαββόπουλος
Μια φάουσα καταπίνει τον αέρα,
τη θάλασσα, την πόλη, το ιερό,
πλημμύρισε σκουλήκια η μητέρα
το ρόδο καταγής βγάζει καπνό.
Δεν υπάρχει ελπίς
στην Ελλάδα ζεις.
Απλό και κατανοητό.... αλλά μια καλή κουβέντα για τους ιερείς δεν θα πεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια καλή κουβέντα για τους ιερείς!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΙσως έχεις δίκιο, αλλά δες πως σκέπτονται και συμπεριφέρονται! Διεκδικήσεις συνδικαλιστικού χαρακτήρα (δεν εννοώ πως δεν πρέπει να πληρώνονται). Η πατρίδα μας χάνεται κάτω από τα μνημόνια, πολλοί Έλληνες έχασαν την εργασία τους, μειώθηκαν οι μισθοί επικίνδυνα, η ανεργία στην κατακόρυφο, η φορολογία δυσβάστακτη, η δυνατότητα σπουδής για τους περισσότερους όνειρο άπιαστο, η φυγή των νέων στο εξωτερικό τραγική,....πώς κινήθηκε η Εκκλησία και οι κληρικοί σε όλη αυτή τη λαίλαπα; μόνο με τα συσίτια; Γιατί να συμπαρασταθεί ο πολίτης στον κλήρο;...και ασ μη μου ειπείτε για τον ιερέα του χωριού(ποιού χωριου; ποιάς υπαίθρου, για ποιά ποιμαντική εργασία σε 24ωρη βάση) θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι! Οι εξαιρέσεις; ναι υπάρχουν, αρκούν;
Η πλειονότητα των κληρικών και των χριστιανών ζουν σε άλλη εποχή. Η εξουσιομανία και η διαπλοκή οργιάζουν!
Να γράψω κι άλλα;
Καυστικός και αληθινός! Όπως πάντα. Δυστυχώς, για ακόμη μια φορά, η Διοικούσα Εκκλησία απεδείχθη πως ο κυριότερος αντίπαλός της δεν είναι άλλος εκτός από τον ίδιο τον εαυτό της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛέγεται πως οι Αρχιερείς εξαιρούνται απο το νέο μισθολόγιο και παραμένουν ως έχουν. Κάποιοι απ΄αυτούς το αρνούνται, και στα ΜΜΕ κάποιοι πολιτικοί και πολιτικολογούντες το αρνούνται,...όμως είναι έτσι αφού υπάγονται σε ειδικό μισθολόγιο; Αλλά κι αν ακόμη δεν εξαιρούνται, ζούν δωρεάν. Έχουν δωρεάν σπίτι, δεν πληρώνουν ΔΕΚΟ, έχουν δωρεάν αυτοκίνητο και οδηγό, δέχονται άπειρες δωρεές για άμφια και ράσα κλπ. Έτσι μπορούν να διαθέτουν τον μισθό τους όπως θέλουν! Ασ θυμηθούμε τον μακαρίτη τον Αττικής! Πως, λοιπόν , να καταλάβουν τον παπά τους και τους μισθωτούς πολίτες που βολοδέρνουν για να τα βγάλουν πέρα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι εγώ που είμαι Εβραίος γιατί πληρώνω υποχρεωτικά τους λειτουργούς της θρησκείας σας; (Τον ραββίνο μου τον πληρώνω βάσει της φορολογικής μου δήλωσης μου με την ετήσια εισφορά μου στην Κοινότητα).
ΑπάντησηΔιαγραφή12.22 γιατι δε πηρανε τη περιουσια του ραβινου-γι αυτό πληρωνετε -αν δεν ειχανε παρει τη περιουσια της εκκλησιας οι μισθοι θα πληρωνόντουσαν απ την εκκλησια και το κρατος παλι θα σας φορολογουσε λογω της απωλειας εσοδων
ΑπάντησηΔιαγραφή@1:55 Δεν είναι κατανοητά τα ελληνικά σου... γράφεις και σε ένα ατονικό σύστημα που βγάζει μάτι... Τι θέλεις να πεις ακριβώς; η συμφωνία που έχει το κράτος είναι για 6.000 ιερείς και εγώ πληρώνω 10.000 ιερείς! Γιατί; το κατάλαβες τώρα; όσον αφορά στις περιουσίες των Ελλήνω Εβραίων, διάβασε λίγο σύγχρονη ιστορία να δεις τι έκανε το νεοελληνικό κράτος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ κ. Ντάνο
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ γνώμη μου είναι να μην κολλάτε σε μια τέτοια άχαρη συζήτηση με τη λογική του συμψηφισμού. Θεωρώ εξίσου άχαρο αν έχω ποτέ την ιδιότητα και τις υποχρεώσεις του ισραηλινού πολίτη να συζητώ τι από τους φόρους μου μπορεί να χρησιμοποιεί το ισραηλινό κράτος για την αρχιραβινεία ή γενικότερα για εβραϊκά θρησκευτικά ιδρύματα κτλ.
Για το θέμα των περιουσιών των Εβραίων στην Ελλάδα έχετε δίκιο και νομίζω πως σε τέτοια ζητήματα πρέπει να στραφούμε χριστιανοί και εβραίοι με σοβαρότητα και το σεβασμό που τους πρέπει και αν μου επιτρέπετε ακόμα πιο φλέγον θέμα είναι η μάστιγα του νεοελληνικού αντισημιτισμού.
Για το θέμα της σχέσης των πολιτειών με τις θρησκείες δε θέλω να συνεχίσω στο παρόν σχόλιο.
Συγχωρέστε μου την παρέμβαση αλλά πήρα το θάρρος γιατί έχω μια ειλικρινή συμπάθεια στους εβραίους.
2.50 εννοω ότι εάν δεν ειχε παρει την εκκλησιαστικη περιουσια θα ειχε απωλεια εσοδων- θα τα αναπληρωνε παλι με φορολογια, τι δε καταλαβαίνεις? Το 6000 με το 10000 δεν το γνωρίζω. Επισης εντελως ατοπη η συγκριση που κανεις- δεν θα μιλούσαμε για τις περιουσιες των Εβραιων αλλα για ιδρυματα η οικόπεδα πχ που ανηκουν στην κοινοτητα συναγωγή κλπ. Ασφαλως γνωρίζω τα θλιβερα της Θεσσαλονικης και αλλου για τις ΑΤΟΜΙΚΕΣ περιουσιες κλπ.
ΑπάντησηΔιαγραφή