Από τον ΑΡΗ ΔΗΜΟΚΙΔΗ
Πριν από λίγο καιρό, ο μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος μέσα από ένα μακροσκελές κείμενο που δημοσιεύτηκε στο τεύχος Αυγούστου της «Εκκλησιαστικής Παρέμβασης» αναφέρθηκε στην 43χρονη ηθοποιό Γεωργία Αποστόλου που πέθανε πέρσι από ανακοπή καρδιάς.
Σ' αυτό το κείμενο αποκάλυψε ένα σωρό άγνωστες πτυχές της ζωής της, της σχέσης της με την Εκκλησία, αλλά και την απόφασή της να παρατήσει την υποκριτική.
Όπως αναφέρει, δεν θέλησε αμέσως να μιλήσει για την Γεωργία, αλλά άφησε το χρόνο να περάσει για να γράψει κάτι.
Εγώ αναρωτήθηκα, γιατί έπρεπε να γράψει οπωσδήποτε κάτι, πόσω μάλλον να μοιραστεί δημόσια -και μάλιστα με μακροσκελές κείμενο- προσωπικά της θέματα και μηνύματα τα οποία είχε εξομολογηθεί μόνο σε αυτόν;
Ο θεολόγος Παναγιώτης Αντ. Ανδριόπουλος έχει παρόμοιες απορίες. Και γράφει εύστοχα:
Η συνέχεια εδώ
Σημείωση Ιδιωτικής Οδού:
Ο Άρης Δημοκίδης δημοσίευσε στη στήλη του "ΜΙΚΡΟΠΡΑΓΜΑΤΑ", στο LIFO.GR το σχόλιό μου για το κείμενο του μητροπολίτου Ναυπάκτου που αφορά στην μακαρίτισσα ηθοποιό Γεωργία Αποστόλου.
Ευχαριστώ θερμά τον Άρη Δημοκίδη για την συναντίληψη και την απόφασή του να μοιραστεί με τους χιλιάδες καθημερινούς αναγνώστες του τις σκέψεις μου πάνω σε ένα ευαίσθητο θέμα.
Με την ευκαιρία διευκρινίζω προς οχλουμένους "εκκλησιαστικούς", πως με τέτοια κείμενά μου δεν απευθύνομαι σε αυτούς, οι οποίοι έχουν προ πολλού διαρρήξει τη σχέση τους με το αυτεξούσιο και τη λογική.
Απευθύνομαι σε ανθρώπους που έχουν ακόμα λίγη ανθρωπιά και ευαισθησία μέσα. τους.
Αυτοί καταλαβαίνουν γιατί το κείμενο του Ναυπάκτου για την μακαρίτισσα ηθοποιό είναι τουλάχιστον άηθες! Οι άλλοι δεν με ενδιαφέρουν.
Μέρος 1
ΑπάντησηΔιαγραφήἈγαπητὲ κε Ἀνδριόπουλε,
Δὲν θὰ ἀναφερθῶ οὔτε κατ’ ἐλάχιστο στὸ θέμα τοῦ θανάτου τῆς ἠθοποιοῦ καθαυτό, τὸ θεωρῶ ἀπάνθρωπη τυμβωρυχία νὰ σχολιάζεται δημοσίως ὁ θάνατος ἑνὸς ἀνθρώπου τὴ στιγμὴ μάλιστα ποὺ ὁ ἴδιος ἐπεδίωκε, γιὰ τοὺς ὅποιους δικούς του λόγους, τὴν ἀφάνεια. Μόνο τὴν στάση τοῦ Μητροπολίτου Ναυπάκτου θέλω νὰ σχολιάσω ἐξ ἀφορμῆς τῆς ἐπιστολῆς του.
Συμφωνῶ ἀπολύτως μὲ τὰ ὅσα λέτε, ἀλλὰ δὲν ἀναφέρετε μιὰ πολὺ σημαντικὴ πτυχὴ τοῦ ὅλου θέματος καὶ ἐννοῶ τὴν προβολὴ ἢ μᾶλλον αὐτοπροβολὴ ποὺ ἐπιχειρεῖ ὁ Σεβ. Μητρ. Ναυπάκτου μέσα ἀπὸ αὐτὲς τὶς κινήσεις. Παρουσιάζεται ὡς ὁ εἰδικὸς πάνω στὰ θέματα τῆς νοερᾶς προσευχῆς, τῆς νήψης, τῆς ἡσυχαστικῆς παραδόσεως. Εἶναι ἀπορίας ἄξιον πότε ὁ Μητρ. Ναυπάκτου μόνασε ἢ ἀσκήτεψε καὶ προχώρησε στὴν νοερὰ προσευχὴ γιὰ νὰ τὸ διδάξει καὶ στοὺς ἄλλους. Καὶ ὅμως παρουσιάζει ἑαυτὸν ὡς τὸν μεγάλο διδάσκαλο ποὺ δίνει ἀπαντήσεις καὶ λύνει ἀπορίες. «Γκουρού», μοῦ φαίνεται τὸ λένε… Οἱ χρόνιες δικαστικὲς διαμάχες καὶ ἡ διάλυση, ἐν τέλει, τῆς Μονῆς Μεταμορφώσεως στὴ Ναύπακτο φρονῶ πὼς δὲν προάγουν οὔτε τὴν ἡσυχία, οὔτε τὴν νήψη, οὔτε τὴν νοερὰ προσευχή.
Δὲν θὰ κρίνω ἂν ὁ ἅγιος Ναυπάκτου εἶναι καλὸς θεολόγος, μπορεῖ πράγματι νὰ εἶναι. Ἀς ἀφήσει ὅμως τοὺς ἄλλους νὰ τὸ κρίνουν καὶ ἀς μὴν τὸ διαλαλεῖ παντοῦ ὁ ἴδιος μὲ κάθε εὐκαιρία, ὅπως τότε ποὺ πῆγε στὴν Ἀμερικὴ γιὰ νὰ διδάξει ὑποψηφίους διδάκτορες καὶ ἐκ τῶν ὑστέρων ἔδωσε τηλεοπτικὴ συνέντευξη (https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=8WFjn65k6ac) γιὰ νὰ αὐτοδιαφημιστεῖ. Δὲν ξέρω ἄν ὁ Μητρ. Ναυπάκτου διαθέτει Διδακτορικὸ ἢ σὲ τί γλῶσσα δίδαξε καὶ πῶς θὰ διορθώσει τὶς ἐργασίες τῶν φοιτητῶν, ἁπλῶς καὶ μόνον θὰ ἐπισημάνω ὅτι στὸν ἀκαδημαϊκὸ χῶρο τὸ ποῦ διδάσκει κάποιος καὶ ποιές εἶναι οἱ ἀκαδημαϊκές του ἐπιδόσεις καὶ διακρίσεις τὸ γράφει στὸ βιογραφικό του καὶ δὲν δίνει συνεντεύξεις δεξιὰ καὶ ἀριστερὰ γιὰ νὰ τὸ διαφημίσει. Στερεῖται ἀκαδημαϊκῆς καὶ οἱασδήτινος ἄλλης σοβαρότητος ὅλο αὐτό…
Μέρος 2
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτὴν ἴδια συνάφεια κινεῖται καὶ ἡ ἐμμονὴ τοῦ Σεβ. Ἱεροθέου γιὰ τὴν Μεγάλη Σύνοδο. Συσσχηματιζόμενος μὲ διαφόρους ἀκραίους ἢ καὶ γραφικοὺς ἡμιάγριους «Ταλιμπὰν τῆς Ὀρθοδοξίας» ἀρθρογραφεῖ συνεχῶς γιὰ νὰ μᾶς διδάξει «ἀπλανῶς» ὅτι ἡ Ἐκκλησία, ἐν Συνόδῳ, κάνει λάθος καὶ ὁ ἴδιος κατέχει τὸ πλήρωμα τῆς ἀληθείας καὶ προβάλλεται ὡς ὑπερασπιστὴς τοῦ δόγματος. Ὡς θεολόγος θὰ πρέπει νὰ γνωρίζει ὅτι ἡ θεωρία τῆς μονοπρόσωπης αὐθεντίας ποὺ ἀνέπτυξε ἡ δυτικὴ θεολογία ἀποδοκιμάσθηκε σφόδρα ἀπὸ τὴν Ἀνατολή, ἡ ὁποία προέκρινε πάντοτε, παρὰ τὶς δύσκολες ἱστορικὲς συγκυρίες, τὴν συνοδικότητα στὰ πλαίσια τῆς Πενταρχίας.
Δυστυχῶς, ὁ ἅγιος Ναυπάκτου κινεῖται σὲ ἀτραποὺς ὀλισθηρές, ἐκμεταλλευόμενος ἀκόμα καὶ τὸν θάνατο ἑνὸς ἀνθρώπου, μόνο καὶ μόνο γιὰ νὰ ἱκανοποιήσει τὴν φιλοπρωτία του καὶ τὸ αὐτάρεσκο καὶ ναρκισσιστικό του «ἐγώ». Ἡ ἀνάβαση στὸ «δυσπρόσιτον ὄρος» τῆς θεολογίας, ποὺ λέει ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος, δὲν εἶναι ἀποτέλεσμα συνεντεύξεων καὶ διαλέξεων, ἀλλὰ πρωτίστως καρπὸς τ α π ε ι ν ώ σ ε ω ς καὶ ὑπακοῆς στὴν Ἐκκλησία.
Ὡς Ἐπίσκοπος ὁ ἅγιος Ναυπάκτου ὄφειλε νὰ τὰ γνωρίζει αὐτὰ καὶ ὄχι νὰ περιφέρει τὴν δ ή θ ε ν ἡσυχαστική του θεολογία καὶ ποιμαντικὴ στὰ κανάλια καὶ στοὺς διαδικτυακούς, ἐν πολλοῖς βορβορώδεις καὶ ἐμετικούς, ἱστοτόπους ποὺ τόσο κακὸ ἔχουν κάνει καὶ ἐξακολουθοῦν νὰ κάνουν.
Γιὰ νὰ μὴν ἀδικοῦμε, βεβαίως, τὸν ἅγιο Ναυπάκτου δὲν εἶναι ὁ μόνος πού, κατὰ τὸ κοινῶς λεγόμενον, ἔχει ξεφύγει· τὸ χάλι τῶν Ἐπισκόπων τῆς Ἑλλαδικῆς, καὶ ὄχι μόνον Ἐκκλησίας, εἶναι γενικότερο καὶ ἀδιόρθωτο. Σταχυολογῶ, ἄκρως ἐπιλεκτικῶς, μόνο δύο περιπτώσεις τῶν τελευταίων ἡμερῶν…
Μέρος 4
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Ἡ περίπτωση τοῦ Μητρ. Εἰρηνουπόλεως τοῦ Πατρ. Ἀλεξανδρείας. Ὁ ὁποῖος διαφημίζει στὸ διαδίκτυο (ἄκουσον-ἄκουσον !!!) τὴν «ἀνακομιδὴ τῶν λειψάνων τοῦ κατὰ σάρκα πατρός του Χριστοδούλου Ζαχαρέγκαν, εἰς τὴν περιοχὴ τοῦ Σοχοῦ τόπο καταγωγῆς τοῦ ἀειμνήστου» (http://www.imlagada.gr/default.aspx?pageid=3063).
Ἡ «ἄκρως ἐνδιαφέρουσα» αὐτὴ εἴδηση συνοδεύεται, ὡς συνήθως, ἀπὸ πλουσιότατο φωτογραφικὸ ὑλικό. Ἀφήνω ἀσχολίαστο τὸ γεγονὸς ὅτι καθαυτὴ ἡ πληροφορία δὲν ἐνδιαφέρει καὶ δὲν ἀφορᾶ κανέναν παρὰ μόνο τοὺς οἰκείους τοῦ ἐκλιπόντος, ἀλλὰ δὲν μπορῶ νὰ ἀφήσω ἀσχολίαστη τὴν ἄκρως ἀπαράδεκτη, τυμβωρυχικὴ θὰ ἔλεγα, στάση τοῦ Μητροπολίτου, ὁ ὁποῖος γιὰ νὰ δεῖ τὶς φωτογραφίες του στὸ διαδίκτυο δὲν δίστασε νὰ χρησιμοποιήσει ἀκόμα καὶ τὰ ὀστᾶ τοῦ πατέρα του. Φρίκη καὶ ντροπή!!!
Δὲν εὐελπιστῶ ὅτι θὰ «ἱδρώσει τὸ αὐτὶ» κανενὸς μὲ τὰ παραπάνω, ἁπλῶς καὶ μόνο τὰ ἐπισημαίνω γιὰ νὰ μὴν νομίζουν ὅλοι αὐτοὶ ὅτι εἴμαστε πρόβατα κυριολεκτικῶς, δηλ. ζῶα…
Μέρος 3
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Ἡ περίπτωση τοῦ Μητρ. Βεροίας Παντελεήμονος. Τὶς τελευταῖες δέκα ἡμέρες ὁ ἅγιος Βεροίας ἔχει κάνει δύο ταξίδια στὴν Ρωσία. Στὶς 12 Σεπτεμβρίου μεταφέροντας τὴν εἰκόνα τῆς Παναγίας Σουμελᾶ στὴν ἁγ. Πετρούπολη (http://www.imverias.gr/index.php/19-news/news-2017/236-i-eikona-tis-panagias-soumela-stin-panigyri-tou-ag-aleksandrou-nievski-stin-agia-petroypoli-foto) καὶ ἐχθὲς 19 Σεπτεμβρίου στὸ Αἰκατερίνεμπουργκ κομίζοντας τὰ λείψανα τοῦ ἁγ. Δημητρίου (http://www.imverias.gr/index.php/19-news/news-2017/239-ta-iera-leipsana-tou-agiou-megalomartyros-dimitriou-tou-myrovlyti-metefere-o-sev-mitropolitis-veroias-k-panteleimon-sto-aikaterinmpourgk-foto). Καὶ στὶς δύο περιπτώσεις μὲ πολυμελεῖς συνοδεῖες, ἐν μέσῳ κρίσης... Καὶ ἀναφέρομαι μόνο σ’ αὐτὰ τὰ ταξίδια ἐπειδὴ εἶναι τὰ τελευταῖα, ὅποιος κάνει μιὰ πρόχειρη ἔρευνα στὸ διαδίκτυο θὰ δεῖ ὅτι κάθε τρεῖς καὶ λίγο ὁ ἅγιος Βεροίας ταξιδεύει πρὸς Βορρᾶν. Οἱ λόγοι ἀκατανόητοι... Οἱ κακεντρεχεῖς ψιθυρίζουν ὅτι «εἶναι πολὺ μεγάλες οἱ ρώσικες εὐλογίες», τόσο μεγάλες μάλιστα ποὺ δὲν ἔχει θέμα ὁ Μητρ. Βεροίας νὰ σέρνεται, φορώντας γελοίους γαλάζιους μανδύες, πίσω ἀπὸ τοὺς Ρώσους Ἀρχιερεῖς. Εἶναι χαρακτηριστικὸ ὅτι στὸ συλλείτουργο στὴν ἁγία Πετρούπολη, ὁ οἰκεῖος Μητρ. Βαρσανούφιος ὡς γνήσιος Ρῶσος φυσικὰ καὶ ΔΕΝ παραχώρησε στὸν Βεροίας τὴν προεδρία τῆς Εὐχαριστίας, ὡς εἴθισται ὅταν προσκαλεῖται κάποιος Ἀρχιερεύς. Ἐπιπλεόν, ἀξίζει νὰ προσεχθεῖ ὅτι ἡ εἰκόνα τῆς Παναγίας Σουμελᾶ τοποθετήθηκε σὲ χαμηλότερο προσκυνητάρι ἀπὸ ἐκείνην τῆς Παναγίας τοῦ Καζάν, ἡ ὁποῖα ἐλιτανεύετο προπορευόμενη ἐπὶ τῶν ὤμων τῶν ἱερέων καὶ ἀκολουθοῦσε ἡ Σουμελᾶ στὰ χέρια λαϊκῶν καὶ φυσικὰ ὄχι ἐπὶ τῶν ὤμων ἀλλὰ χαμηλότερα. Οἱ πάμπολές φωτογραφίες μαρτυροῦν τοῦ λόγου τὸ ἀληθές καὶ ἡ σημειολογία τοῦ πράγματος εἶναι κραυγαλέα. Ὁπότε τὸ ρήμα «σέρνεται» γιὰ τὸν ἅγ. Βεροίας εἶναι λίαν ἐπιεικές… Ἡ δὲ Σύνοδος τῶν Ἀθηνῶν καθεύδει καὶ τὸ μόνο ποὺ ξέρει νὰ κάνει εἶναι νὰ βγάζει, ἀντικανονικῶς καὶ παρανόμως, ἐγκυκλίους γιὰ τοὺς ἀγιορεῖτες γιὰ νὰ τιμωρήσει δήθεν τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη… Ντροπὴ καὶ καταισχύνη…
Συμφώνως πρὸς ἔγγραφον τοῦ Σεβ. Θεσσαλονίκης κ. Ἀνθίμου πρὸς τὴν Διαρκῆ Ἱερὰν Σύνοδον (ΔΙΣ), ὑπὸ ἡμερομηνίαν 17ην Σεπτεμβρίου 2012:
ΑπάντησηΔιαγραφή«Μακαριώτατε, Σεβασμιώτατοι, Ὑποβάλλω Ὑμῖν εὐσεβάστως καὶ περικλείστως ᾧδε δύο ἐνημερωτικὰς σελίδας ἐκ τοῦ διαδικτύου καὶ ἐκ τῆς ἱστοσελίδος amen.gr σχετικῶς μὲ τὴν μετάβασιν τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Βεροίας, Καμπανίας καὶ Ναούσης κ. Παντελεήμονος εἰς τὴν ῾Ρωσίαν, οὐχὶ τὸ πρῶτον, μὲ τὴν ἑξῆς ἐνημέρωσιν ἐκ τοῦ δημοσιεύματος μετ᾽ ἀκριβείας.
1. Ἀνακοίνωσις τοῦ Τμήματος Ἐκκλησιαστικῶν Ἐξωτερικῶν Σχέσεων τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας.
2.Ἡ δεξιὰ τοῦ Ἁγ. Δημητρίου τοῦ Μυροβλύτου μετεφέρθη γιὰ προσκύνηση τοῦ πιστοῦ Λαοῦ στὸ διάστημα ἀπὸ 31 Αὐγούστου ἕως 6 Σεπτεμβρίου 2012… μὲ τὴν εὐλογία τοῦ Ἁγιωτάτου Πατριάρχου Μόσχας καὶ πασῶν τῶν ῾Ρωσιῶν Κυρίλλου.
3. Τὴν λάρνακα μὲ τὸ τίμιο Λείψανο μετέφερε στὴ ῾Ρωσία ἡ ἀντιπροσωπεία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκ κλησίας τῆς Ἑλλάδος μὲ ἐπικεφα λῆς τὸν Μητροπολίτη Βεροίας, Ναούσης καὶ Καμπανίας Παντελεήμονα (sic).
4. Κατὰ τὴν ἐπίσκεψή της στὴ ῾Ρωσία ἡ ἀντιπροσωπεία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος προσκύνησε τὶς Ἱ. Μονὲς τῆς ἐπαρχίας Τομπὸλσκ καὶ Τουμέν… καὶ λίγο πρὶν καταγράφεται ἡ ἐκπροσώπηση στὴν ὑποδοχὴ τοῦ Ἱεροῦ Λειψάνου “ἀπὸ τὸν πρῶ το ἀναπληρωτὴ νομάρχη…”!
Μακαριώτατε, Σεβασμιώτατοι, Μένομεν κατάπληκτοι ἀπὸ τὰς ἀνακοινώσεις αὐτάς. Ἐπικαλοῦμαι τὴν παρέμβασιν τῆς ΔΙΣ διὰ τὸ ὅλον ζήτημα, τὸ ὁποῖον, τὸ δεύτερον, ἐπιχειρεῖται, ὡς καὶ τὴν πληροφόρησιν ἐὰν ὂντως ἡ ἐπίσκεψις αὕτη ἀπετέλει ἐκπροσώπησιν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, καὶ προπάντων ζητῶ τὴν λῆψιν μέτρων πρὸς κατάργησιν τοῦ φαινομένου.
Ἡ ἀναφορὰ εἰς τὴν “δεξιὰ (χεῖρα) τοῦ Ἁγίου Δημητρίου”, ὑποδηλοῦσα τὸ ἱ. Λείψανον, εἶναι ἐμφανῶς ἐπισφαλής, ἐὰν παρατηρήσῃ τις εἰς τὴν ἀποστελλομένην φωτογραφίαν τὴν πραγματικότητα! μὲ τὰ ἀποτμήματα καὶ τὸ μετασχηματισμένον μέταλλον πέριξ αὐτῶν.
Φρόνημά μου καὶ πίστις μου εἶναι, ὡς πιστεύω καὶ Ὑμῶν, ὅτι οὐδὲν δικαίωμα ἔχομεν νὰ διακυβεύωμε τὴν σοβαρότητα καὶ τὸ κῦρος τῆς ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἡ ὁποία ἀνέδειξε καὶ προέβαλε Ἐπίσκοπον ἕνα ἕκαστον ἐξ ἡμῶν διὰ τοῦ Ἀρχιερατικοῦ Ἀξιώματος, ἐνώπιον τῆς κοινῆς γνώμης καὶ τῆς κρίσεως τοῦ Θεοῦ.
Θεωρῶ χρέος μου ὡσαύτως νὰ πληροφορήσω Ὑμᾶς ὅτι εἰς τὴν σχῆμα ἀνθρωπίνου σκελετοῦ λάρνακα, ἐντὸς τῆς ὁποίας φυλάσσεται τὸ πλεῖστον κατὰ 3/4 περίπου, τοῦ διασωθέντος ἱερωτάτου καὶ ἡγιασμένου σωματικοῦ ἱ. Λειψάνου μετὰ τῆς κάρας τοῦ Ἁγίου ἐνδόξου μεγαλομάρτυρος Δημητρίου τοῦ Μυροβλύτου, τοῦ καὶ πολιούχου τῆς ἱστορικῆς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, τὰ ἀντικρύζομεν ἡ ταπεινότης μου, ὁ ἱερὸς κλῆρος καὶ ὁ εὐσεβὴς λαὸς μετὰ δακρύων, προσευχῶν, ὕμνων καὶ ἁγίου μύρου μόνον καὶ ἅπαξ κατὰ τὴν πέμπτην ἡμέραν ἀπὸ τῆς πανηγύρεως, ὁπότε καὶ ἡ λάρναξ μεταφέρεται εἰς τὸ ἐν εἴδει τάφου μαρμάρινον κουβούκλιον. Ἐπὶ ἐννέα ἔτη Ἀρχιερεὺς εἰς τὴν Θεσσαλονίκην, οὑδέποτε ἄλλοτε ἠνοίξαμεν τὴν λάρνακα, διὸ καὶ οὐδέποτε προσεφέραμεν ἀπότμημα ἐκ τοῦ ἱεροῦ ΛΕΙΨΑΝΟΥ τοῦΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, παρὰ τὰ πολλὰ καὶ συμπαθῆ αἰτήματα Ἱεραρχῶν καὶ Καθηγουμένων, οὐ μόνον ἐκ τῆς Ἑλλάδος ἀλλὰ καὶ τῶν γειτονικῶν Βαλκανικῶν Χω ρῶν.
Πρὸς τούτοις δὲν παραλείπω νὰ σημειώσω ὅτι ὁ Σεβ. Βεροίας κ. Παντελεήμων ὑπῆρξε ὁ πρῶτος συνεργάτης καὶ συντελεστὴς τοῦ ἔργου τοῦ μακαριστοῦ Προκατόχου μου κυροῦ Παντελεήμονος Χρυ σοφάκη εἰς τὰς ἐργώδεις προσπαθείας διὰ τὴν μεταφορὰν τοῦ Χαριτοβλύτου Λειψάνου τοῦ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ εἰς τὴν πατρίδα του τὴν Θεσσαλονίκην καὶ εἰς τὸν τόπον τοῦ μαρτυρίου του ἔνθα ὑψοῦται ὁ μεγαλοπρεπὴς ὁμώνυμός του Ἱερὸς Ναὸς πρὸς δόξαν τοῦ ἐν Τριάδι Ἁγίου Θεοῦ.
Ὅμως καὶ εἰς τὴν ζωὴν τῆς Ἐκκλησίας ἰσχύει ἡ ἀρχή, “Ἕκαστος ἐφ᾽ ᾧ ἐτάχθη”. Ἀναμένομεν Ὑμετέραν ἀπόφασιν, καὶ Διατελοῦμεν»
Αγαπητοί σχολιαστές μην ταλαιπωρείστε. Και να ήθελαν οι άνθρωποι απλά δεν μπορούν. Δεν έχουν τα φόντα. Δεν κρύβεται αυτό. Δεν είναι ούτε ένας ούτε δύο. Ούτε τα περιστατικά είναι ένα και δύο. Η Σύνοδος δεν είναι ικανή να λύσει κανένα πρόβλημα αν μπορεί και να αντιληφθεί ότι υπάρχει πρόβλημα. Δε βλέπετε τι λέγεται και τι γράφεται εδώ και καιρό; Αφήστε τους στα άγχη τους μην επανέλθουν οι Νέες Χώρες στο Πατριαρχείο, αφήστε τους να κηρύττουν την παναίρεση του οικουμενισμού, να θέλουν δημόσιο κατηχητικό στο υποχρεωτικό κρατικό σχολείο, να αυτοανακηρύσσονται προστάτες "εθνικών ιδεωδών", να χαριεντίζονται με την αυλή των οπαδών χωρίς φυσικά επαφή με την πλειοψηφία του ποιμνίου, να αυτοθαυμάζουν γραφικά και παιδαριώδη κηρύγματά, να γίνονται έρμαιο του πολιτικού τυχοδιωκτισμού και χίλια άλλα. Για ποια αγάπη και ποια ελευθερία τους μιλάτε; Πέστε τους για πολεμιστές της φυλής, για το αγωνιστικό φρόνημα του τάδε ορθοδόξου σωματείου και τα συναφή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή είμαστε ορθόδοξοι χριστιανοί και με τις δυνάμεις μας αγαπάμε την Εκκλησία αισθανόμαστε μεγάλη στενοχώρια για αυτή την κατάσταση που δεν φαίνεται και αναστρέψιμη.