Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΕΝ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΗΜΟΥΝ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ


Παναγιώτης Αντ. Ανδριόπουλος 
Τον γύρο του διαδικτύου κάνει ένα κείμενο του Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ιεροθέου, το οποίο «συγκλονίζει» κατά τους δημοσιογράφους, και αφορά στην μακαρίτισσα ηθοποιό Γεωργία Αποστόλου. 
Ο Ναυπάκτου Ιερόθεος περιγράφει απίθανες λεπτομέρειες της σχέσης του με την ηθοποιό και φθάνει μέχρι του σημείου να δημοσιεύει τα μηνύματα που αντάλλασσαν (ηλεκτρονικά ή sms δεν διευκρινίζει), καταγράφοντας ακόμα και την ώρα! 
Δεν θα ήθελα να ήμουν στη θέση της μακαρίτισσας. Να ανακοινώνει δημόσια ο Ναυπάκτου πως ήθελε να με ελεήσει οικονομικώς αλλά εγώ αρνιόμουν, πώς του είπα εν εξομολογήσει ένα βαρύ μυστικό μου, τις «συμβουλές» που μου έδινε για τα επαγγελματικά μου κ.ο.κ. 
Να με προτρέπει «ρώτησε τον Γέροντά σου» και να δημοσιοποιεί την απάντησή μου (στις 22.15΄): «Ὁ παπάς μας δέν μιλάει γι’ αὐτά τά θέματα… Οὔτε τολμῶ νά ρωτήσω…». 
Δεν θα ήθελα να μου γράψει μετά το θάνατο μου ότι με παρακαλούσε να μου καλύψει τα έξοδα και να αποκαλύπτει πως του απαντούσα «Θα πεθάνω γρήγορα». 
Μετά τα ανωτέρω σκέφτομαι ότι μακάριος ο άνθρωπος που δεν θα τον «εγκωμιάσει» ο Ναυπάκτου μετά θάνατον, όπως την μακαρίτισσα Γεωργία Αποστόλου. 
Αιωνία της η μνήμη.

7 σχόλια:

  1. Ο θεολογικός Άτλας του Ορθοδοξισμού φαίνεται να αγνοεί τη διάκριση που εκτός από αρετή, είναι και γνώρισμα στοιχειώδους κοινωνικής ευπρέπειας, και εκθέτει στο πάντα πρόθυμο να ελεεινολογεί και απρόθυμο να συμπαρασταθεί χριστιανικό κοινό τις εκμυστηρεύσεις μιας πονεμένης ψυχής. Είναι της μόδας αυτή η ποιμαντική που περιπτωσιολογεί ακόμη και με εμπειρίες από την εξομόλογηση. Οι πνευματικά φτασμένοι ποιμένες αρέσκονται να εκθέτουν σε ομόφρονά τους ακροατήρια τους ευάλωτους πιστούς διακωμωδώντας την άγνοιά τους, τις παρανοήσεις τους, τα πάθη τους, λες και δεν έχουν κάποια ευθύνη και οι πρώτοι για όλα αυτά. Μόνο που ο Ναυπάκτου το κάνει επώνυμα και αυτό καταντά σχεδόν χυδαίο, ενώ θα μπορούσε να έχει και ποινικές διαστάσεις. Τέλος πάντων, μπορεί να έχασε το μέτρο στην προσπάθεια ανάδειξης ενός σύγχρονου παραδείγματος θεουμένου προσώπου με σαλότητα που η θεολογική του οξύνοια διείδε στη μακαρίτισσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευτυχώς δεν ζεί π.Καρδαμάκης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΔΕΝ ΈΧΕΙς ΆΔΙΚΟ ΡΕ πΑΝΑΓΙΏΤΗ!!!!!!!!!!!!!!
    ΤΙΠΟΤΑ ΚΡΥΦΟ ΠΙΑ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αθανάσιος Ι. Καλαμάτας19 Σεπτεμβρίου 2017 στις 7:44 μ.μ.

    Ακόμη μια περίπτωση ιεράρχη, ο οποίος κάπου έχει χάσει το μέτρο και τη διάκριση, όπως σωστά επισημάνει ο πρώτος σχολιαστής. Αρκετοί, πάντως, είναι εκείνοι που ενώ κάποτε είχαν θετική εικόνα για τον Σεβ. Ναυπάκτου, σήμερα διαψεύδονται με τα κατά καιρούς γραφόμενά του, όπως λόγου χάριν τα κείμενά του για το μάθημα των Θρησκευτικών (μτΘ)

    Ωστόσο, επιτρέψτε μου την παρακάτω επισήμανση: μακάρι να ζούσε ο παπα-Μιχάλης Καρδαμάκης. Θα μας υπενθύμιζε αυτό που γράφει σ’ ένα βιβλίο του, την Ορθόδοξη Πνευματικότητα, αν δε με απατά η μνήμη μου, ό,τι δηλαδή, το πρώτο και τελευταίο λόγο στην Εξομολόγηση δεν το έχει ο πνευματικός αλλά η χάρη και η φιλανθρωπία του Θεού.

    Με την εκτίμησή μου
    Αθανάσιος Ι. Καλαμάτας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ευτυχώς αυτός ο ιστότοπος αποτελεί φωτεινή εξαίρεση στη γενικότερη παράκρουση που ζούμε.
    Οι εισηγήσεις του Ναυπάκτου τουλάχιστον για τα θρησκευτικά και την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο ήταν έτσι έτσι και αλλιώς λαϊκίστικων προδιαγραφών και θλιβερού περιεχομένου. Δεν πίστευα όμως στα μάτια μου διαβάζοντας τα όσα έγραψε και δημοσίευσε για την κ. Γεωργία Αποστόλου. Πως περιμένει να το χαρακτηρίσει κάποιος αυτό το κείμενο άραγε; Τι να πούμε τώρα; Πως θα ασχοληθεί έστω τύποις η Σύνοδος; Εδώ δεν κουνήθηκε σε τόσα και τόσα μ' αυτό θα ασχοληθεί! Αυτή είναι η στάθμη της Ιεραρχίας μας.
    Μεγάλο λάθος τελικά της κοπέλας να απευθυνθεί σ' αυτόν αλλά που να ξέρει.
    Αλίμονό μας. Ας αναπαύσει ο Θεός την κοπέλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. 12.01
    "Μεγάλο λάθος τελικά της κοπέλας να απευθυνθεί σ' αυτόν αλλά που να ξέρει.
    Αλίμονό μας. Ας αναπαύσει ο Θεός την κοπέλα."
    κοιταξτε το εχουμε πει επανειλημμένως οι αγνες ψυχες ερχονται σε επαφη με τους εισηγητας της θεωσης ο Ναύπακτου είναι απ τους κατ εξοχην εκφραστες της ησυχαστικης θεολογιας μην ξεχνατε και το γνωστο βιβλιο του περι ορθόδοξης ψυχοθεραπείας (ουσιαστικα δοξολογηση του ασκητισμου-εγω κοντεψα να παθω καταθλιψη όταν το διαβασα)
    Δεν ζητούμε μονον ανάπαυσιν όπως οι ησυχαζοντες δια πλυσεως εγκεφαλου επεβαλλαν να ζητούμε -που κατεστρεψαν την εκκλησια-ζητουμε ανασταση και προπτωτικη αποκατασταση γι αυτην και προπτωτικη αποκατασταση για εμας που ειμαστε ακομα ζωντανοι (αθανασια) ώστε να συναντηθούμε ολοι και να συνεχισει ο η δημιουργικοτητα ο πολιτισμος ο γαμος εν ΘΕΩ (πανενθειστικα- ο θεος εντος των παντων μακρια από τον φρικωδη και βλασφημο δυι-δικο υπερβατισμο μακρια δηλ. από την καλογερικης προελευσης φρικωδη ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ της ανατολικης εκκλησιας των υπερμορφωμενων κεκαλυμμενων "ναυαγιων" ) . Τους υπολοιπους τους αφήνουμε στον εκθρησκευμενο αρρωστο (ψευδο)χριστιανισμο των "ιερων" κειμενων ("ουτοι εισι οι μετα των γυναικων ουκ εμολυνθησαν", "εισιν ως οι αγγελοι" "ει μετα της γυναικος η αιτια" κλπ) .Τωρα δια την συνοδον των παρθενογεροντων τι να σας πουμε : εχει έναν τροπον να τα "λυνει" δια της μη ενασχολήσεως. Μου ερχεται στο νου μια συνεντευξη ενός ιερεως οπου ερωτειτο σε σχεση με καποιο "σκανδαλο"απο τα γνωστα του εκκλησιαστικου χωρου και ειχε πει το αμιμητο: ελυθη (το πρόβλημα).."πως ?"(ρωτα ο δημοσιογράφος) και η απαντηση "μπηκε στο αρχειο". Εδώ δεν τολμουν η δεν θελουν (το εγραψα αλλου) να απαντησουν για την θεσιν της "φυσικης" εννοιας της ανισότητας -θεσιν εκφραζουσα την γνωστην ελιτοκρατιαν εις το ελλαδισταν(σε μελη της οποιας κατά καιρους μεταφερουν "κατ οικον" ιερα κειμήλια προς "προσκυνησιν")

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πού το παράξενο; Ο άγιος Ναυπάκτου έχοντας χάσει προ πολλού την ιδιότητα να εκπέμπει φως, προσπαθεί πλέον να εττεροφωτισθεί δημοσιοποιώντας την εξομολόγηση ενός προσώπου με δημόσια αναγνώριση.
    Σημεία των καιρών; Ίσως.
    Μπορεί όμως να είναι και αποτέλεσμα του γεγονότος ότι έχει απωλέσει την καθολική αναγνώριση ως θεολογικής αυθαιντίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή