Τρίτη 26 Αυγούστου 2014

ΚΩΣΤΑΣ ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ: Ο ΠΡΩΤΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΟΡΚΙΣΤΗΚΕ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης

Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Ο πρώτος Δήμαρχος Πατρέων στην ιστορία της πόλης που δεν ορκίστηκε με θρησκευτικό όρκο είναι ο Κώστας Πελετίδης. Κι αυτό είναι ένα ιστορικό γεγονός.
Στην αρχή της τελετής ορκωμοσίας, ο Κ. Πελετίδης, δήλωσε αναφορικά με τον όρκο: «Έχοντας υπόψη την διαδικασία που προβλέπεται από τη νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία δεν ορίζεται συγκεκριμένο τελετουργικό για την ορκωμοσία των αιρετών, σας γνωρίζουμε πως δεν συμφωνούμε με την διαδικασία τέλεσης θρησκευτικού όρκου, γιατί αυτό βρίσκεται σε πλήρη αντίφαση με μια καθαρά πολιτική πράξη, όπως είναι η ορκωμοσία των αιρετών εκπροσώπων του λαού, πράξη που δεν έχει καμία σχέση με τις πεποιθήσεις και τον ασπασμό οποιασδήποτε θρησκείας, διαδικασία που αποτελεί μια καθαρά συνειδησιακή υπόθεση. Και ζητάμε εκ μέρους των εκλεγμένων με την παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση Πάτρας» σε όλα τα όργανα του Δήμου Πατρέων, να προστεθεί στο πρακτικό ορκωμοσίας η ακόλουθη δήλωση: «Δηλώνουμε στην τιμή και στη συνείδησή μας να είμαστε πιστοί στην πατρίδα, να εκπληρώνουμε τίμια και ευσυνείδητα τα καθήκοντά μας και να υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα του λαού».
Στην τελετή Ορκωμοσίας παρέστη και ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος για να ορκίσει την μειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου.
Η κίνηση του Κ. Πελετίδη να επιλέξει συνειδητά τον πολιτικό όρκο, που στην ουσία ήταν μια δήλωση συνείδησης, σηματοδοτεί τη νέα εποχή που έχει έλθει στις σχέσεις Εκκλησίας - Κράτους/Κοινωνίας. Θα πει κανείς πως ο Πελετίδης είναι σκληρός κομμουνιστής και στοιχείται στη γραμμή του κόμματός του, το οποίο και στην Βουλή δεν ορκίζεται θρησκευτικά.
Ναι, αλλά αυτή η επιλογή από ένα Δήμαρχο προσλαμβάνει άλλες διαστάσεις, καθώς ξεκαθαρίζει πως οι σχέσεις του με την τοπική Εκκλησία θα είναι οι απολύτως απαραίτητες θεσμικά και πλέον ου. Αυτό σε μια τοπική κοινωνία έχει ιδιαίτερη σημασία και μάλιστα στην Πάτρα, την πόλη του Πρωτοκλήτου, που θέλει να φημίζεται για την θρησκευτικότητά της. 
Πάντως, ο Πελετίδης παρ' ότι κομμουνιστής θεολογεί! Και εξηγούμαι:
-Δεν χρησιμοποίησε προεκλογικώς τις λατρευτικές εκδηλώσεις της Εκκλησίας ως μέσο προβολής, όπως έκαναν όλοι σχεδόν οι λοιποί υποψήφιοι δήμαρχοι. Κι αν ακόμα κάποιοι απ΄αυτούς "πιστεύουν συνειδητά" - θα μπορούσε να αντιλέξει κανείς - δεν απέφυγαν τον πειρασμό της εκμετάλλευσης της λατρευτικής ζωής της Εκκλησίας προς άγραν ψήφων. Είναι γνωστά αυτά.
Συνεργάτες του νέου Δημάρχου λένε πως ο Δήμαρχος θα συμμετέχει σε όλες τις θρησκευτικές εκδηλώσεις στις οποίες το πρωτόκολλο απαιτεί παρουσία Δημάρχου. Ξεκάθαρα πράγματα (αν και το "πρωτόκολλο" εδώ δεν είναι και τόσο σαφές). 
- Ο νέος Δήμαρχος δεν επέλεξε τον θρησκευτικό όρκο, ακολουθώντας ακουσίως την σχετική ρητή εντολή του Κυρίου. Η ίδια η διοικούσα Εκκλησία θα έπρεπε (έστω και τόσο καθυστερημένα) να ζητήσει τη κατάργηση του λεγόμενου θρησκευτικού όρκου (πρωτίστως για να είναι πιστή στον Κύριό της), αυτό δε που ονομάζουμε όρκο να είναι διαβεβαίωση - υπόσχεση, ό,τι δηλαδή έκανε ο Πελετίδης. 
- Ο νέος Δήμαρχος φαίνεται πως δεν θα χρησιμοποιήσει την Εκκλησία ως "δεκανίκι" εξουσίας ή σφαίρα επιρροής. Κι αυτό είναι μία πρόκληση για την διοικούσα Εκκλησία, να πλησιάσει, δηλ., με ειλικρίνεια έναν άνθρωπο που δεν προσδοκά απ΄αυτήν και δεν επιζητεί να την απομυζήσει, όπως πολλοί πολιτικοί πράττουν στην Ελλάδα σήμερα, στο όνομα ενός συνθηματολογικού "Ελληνοχριστιανισμού".
Ας ελπίσουμε ότι η Εκκλησία στην Ελλάδα θα συλλάβει το μήνυμα των καιρών, ότι δηλαδή οι εποχές των αυτονοήτων πέρασαν ανεπιστρεπτί και ο κόπος που πρέπει να καταβληθεί για το ποίμνιο είναι πλέον πολύς και απαιτεί πραγματική κένωση. 

7 σχόλια:

  1. Δηλαδή καλούνται οι Δήμαρχοι να ορκίζονται στο Ευαγγέλιο, το οποίον αναφέρει, ότι δεν πρέπει να ορκίζεται κανείς;
    Αυτό αποτελεί το άκρον άωτον του παραλογισμού.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. αλλο κατάργηση του όρκου και άλλο απουσία της Εκκλησίας από μια τέτοια σημαντική εκδήλωση. Άκουγα με ἐκπληξη έναν χαρισματούχο Γέροντα να λέει πόσο μεγάλο πράγμα είναι να ξεκινάει π.χ. ο δήμαρχος την θητεία του με τις ευχές της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ποια ρητή εντολή του Κυρίου, αγαπητέ, αφού δεν πιστεύει στον Κύριο Ιησού Χριστό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Εγω δε λεγω υμιν μη ωμοσαι ολως" "και εσται ο λογος υμων το ναι ναι και το ου ου. Το δε περισσον εκ του πονηρου εστι". Ο Λογος του Θεου τα εχει λυσει τα θεματα. Οι θρησκειες και η Ελλαδικη Εκκλησια τα περιπλεκει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ 12:41 μ.μ.
    Αυτός που δεν πιστεύει, και όμως τηρεί την εντολή. Οι άλλοι υποτίθεται ότι πιστεύουμε και όμως την καταπατούμε. Γι'αυτό και πριν δύο χιλιάδες χρόνια ελέχθη ότι: "Ού πας ο λέγων μοι Κύριε Κύριε... αλλά ο ποιών το θέλημα..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στην ΚΔ ο Χριστός ξεχώρισε σαφώς τον βίο εκείνων που θέλουν να ακολουθήσουν ειδωλολατρικές και εβραϊκές επιπόλαιες πρακτικές. Το να μην ορκιζόμαστε σε τίποτα ήταν μια σαφής εντολή. Επίσης η εντολή του Ιησού να δοθούν τα του Θεού τω Θεώ και τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, έτσι ξεχωρίζει τα θρησκευτικά από τα πολιτικά... Είναι αρχαιοελληνικό-ειδωλολατρικό το να συνδέσουμε κάποιο όρκο με μεταφυσικές διαστάσεις. Αν θέλουμε να βάλουμε το όνομα του Χριστού σε ένα όρκο πρέπει να γνωστοποιηθεί ότι ο Χριστός είναι καθετί παρά μεταφυσικό στοιχείο! Εύγε Δήμαρχε Πατρέων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 11,50
    Υπάρχουν πολλά στοιχεία αρχαιοελληνικά που έχουν ενσωματωθεί στην Χριστιανική πίστη, και εφ' όσον διατηρούνται σημαίνει ότι είναι χρήσιμα για την Εκκλησία.
    Η άρνηση του όρκου από πολιτικούς, είναι φανερό ότι γίνεται για να εκδηλωθεί η αντίθεση τους με την Εκκλησία και την Πίστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή