Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2014

Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ, Ο ΠΑΠΑΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΚΑΙ Ο ΓΟΡΤΥΝΟΣ

Έργο π. Σταμάτη Σκλήρη

- Εἶναι μεγάλη ἡ εὐθύνη, πρωτίστως ἡμῶν τῶν κληρικῶν, οἱ ὁποῖοι ἐκλήθημεν νά ἀναδεικνυώμεθα Κυρηναῖοι. Ἕνας σύγχρονος σπουδαῖος θεολόγος διαπιστώνει ὅτι αὐξάνεται, δυστυχῶς, ὁ ἀριθμός τῶν φορέων μιᾶς «εἰκονικῆς ἱερωσύνης», ἡ ὁποία θέλει περισσότερον νά «φαίνεται» παρά νά «εἶναι». Πρόκειται διά μίαν ἱερωσύνην τῶν τύπων, τῶν λαμπερῶν ἀμφίων, τῆς κοινωνικότητος, τῆς ἀδαπάνου εὐλαβείας τῶν καθαρῶν ἤ τοῦ πολυπράγμονος ἀκτιβισμοῦ. 
Ἡ ἀλήθεια τῆς ἱερωσύνης, ὅμως, εἶναι ὁ Σταυρός καί ἡ Ἀνάστασις. Εἶναι ἡ Θεία Χάρις, ἡ ὁποία μᾶς ἀπελευθερώνει ἀπό τόν ἑαυτόν μας, διά νά συναντήσωμεν τόν ἀδελφόν. Ὁ ἱερεύς εἶναι πάντοτε ἀγαπητικός, φλεγόμενος, γεμάτος εὐαισθησίαν καί τρυφερότητα διά τό «μέγα τραῦμα» καί τό «μέγα θαῦμα», τόν ἄνθρωπο. Δέν εἶναι ποτέ νωθρός, ράθυμος, κατηφής ἤ ἀπαιδιόδοξος. 
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος 

- Υπέρ της κήρυξης του ευαγγελίου με «γλυκύτητα» και εναντίον των «χτυπημάτων με το ραβδί του ιεροεξεταστή», τάχθηκε σήμερα ο πάπας Φραγκίσκος, κατά την ομιλία του στην τελετή μακαριοποίησης ενός εκ των ιδρυτών του τάγματος των ιησουϊτών, του Γάλλου Πιερ Φαβρ (1506-1546). 
«Η σκέψη μου ταξιδεύει στον πειρασμό στον οποίο μπορούμε να μπούμε, κάποιες φορές, όταν επιχειρούμε να κηρύξουμε του Ευαγγελίου με χτυπήματα ράβδου που θυμίζουν Ιερά Εξέταση, με καταδίκες. Είναι λάθος, το Ευαγγέλιο κηρύσσεται με γλυκύτητα, με πνεύμα αδελφοσύνης, με αγάπη», τόνισε ο προκαθήμενος της ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας. 

- Θά θυμᾶστε, ἀγαπητοί μου, ὅτι στά χωριά σας πού ἔρχομαι σᾶς λέγω γιά τούς Χιλιαστές, τούς ψευδομάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ, ὅταν σᾶς ἐπισκέπτονται γιά νά σᾶς παραπλανήσουν, νά τούς λέτε πρῶτα ὅτι ἐμεῖς ἔχουμε γιά Θεό τήν Ἁγία Τριάδα, τόν Πατέρα, τόν Υἱό καί τό Ἅγιον Πνεῦμα. Νά τούς λέτε ἔπειτα ὅτι ἐμεῖς προσκυνᾶμε τήν Παναγιά καί ὅτι ἐμεῖς κάνουμε τόν Σταυρό μας. Μάλιστα σᾶς λέγω νά παίρνετε καί μιά εἰκόνα τῆς Παναγιᾶς καί νά λέτε στόν Χιλιαστή: «Προσκύνα ἐδῶ! Κάνε τόν Σταυρό σου»! Καί θά θυμᾶστε πού σᾶς λέγω ἔπειτα, ἄν αὐτός δέν προσκυνάει τήν εἰκόνα τῆς Παναγιᾶς καί ἄν δέν κάνει τόν Σταυρό του, νά παίρνετε τήν μπαστούνα πίσω ἀπό τήν πόρτα καί νά τόν κυνηγᾶτε, νά τόν «λακᾶτε» ἀπό τό χωριό σας. Νά μήν τόν χτυπήσετε ὅμως μέ τήν μπαστούνα, ἀλλά μόνο νά τόν φοβήσετε γιά νά φύγει. 
Κήρυγμα 15ης Δεκεμβρίου 2013

3 σχόλια:

  1. "ΑΝΑΓΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ... ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ"

    Σήμερα, περισσσότερο από κάθε άλλη φορά, οι άνθρωποι έχουν ανάγκη από μία ουσιαστική επαφή, η οποία, συγχρόνως, θα προσφέρει και το ενδεχόμενο της θεραπευτικής λύσης, γιατί όχι και αυτής της λύτρωσης.

    Ένας τέτοιος λόγος, όμως, πρωτίστως καταγγελτικός, και όχι παρηγορητικός,
    σε καμία περίπτωση δεν οικοδομεί και πολύ περισσότερο δε θεραπεύει.
    Το αντίθετο, μάλιστα,προκαλεί και εξοργίζει, αφού η εξουσιαστικότητα, γεννάει μονάχα δεινά και πάθη, που δύσκολα τιθασεύονται στη συνέχεια.

    Η ίδια εξουσιαστική εκφορά και δομή του λόγου ευθύνεται και για την ύπαρξη της μαχόμενης αθεΐας, αφού αυτήν ποτέ δεν δέχτηκε τέτοιες μορφές διαλεκτικής και επικοινωνίας. Δεν ήταν(είναι) δύσκολο για τους στρατευμένους και όχι μόνο αρνητές του ιερού(Θεού)να διαπιστώσουν πως τέτοιου είδους πολεμικές τακτικές -ιαχές, ουδεμίαν σχέση έχουν με τον λόγο του Θεού, που σε κάθε περίπτωση είναι λόγος ανοχής και απερινόητης αγάπης! Γι΄αυτό και πάρα πολύ δύσκολα η κατηγορία αυτών των απαιτητικών(μορφωμένων) ανθρώπων, θα συγκινηθεί από τον ξύλινο και αφελή λόγο ενός ιεροκήρυκα, αφού αυτός αδυνατεί να στηριχτεί πάνω σε θεολογικούς άξονες και περιορίζεται, συνήθως, σε ηθικιστικά φληναφήματα φτωχότατης έμπνευσης!

    Αλλά και το υπόλοιπο σώμα των πιστών δεν αναπαύεται,σήμερα, στο αδιάκριτο αυτό άκουσμα των αφοριστικών κορώνων, γιατί αυτές δεν θυμίζουν τίποτα από την πραότητα, τη γλυκύτητα και τη συγχωρητικότητα του Σωτήρα Χριστού!

    Εάν αυτό δεν γίνει κατανοητό από τους ιεράρχες και τους απλούς χριστιανούς, τότε να είμαστε προετοιμασμένοι για πολύ μεγάλες εκπλήξεις τον καιρό της Έσχατης Κρίσης!

    ΔΙΟΓΕΝΗΣ (Ε.Μ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. EINAI ΓΝΩΣΤΗ Η ΠΡΑΟΤΗΣ ΤΟΥ Σ.ΙΕΡΕΜΙΑ,ΜΑΛΛΟΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΜΕ ΥΦΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΠΑΤΡΟΚΟΣΜΑ ΚΑΙ ΠΑΠΟΥΛΑΚΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΟΣ-ΓΛΑΦΥΡΟΣ .
    Ι.ΑΛΑΤΖΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εντωμεταξύ ο Γόρτυνος έχει διατυπώσει και κάτι περίεργες ερμηνείες της Παλαιάς Διαθήκης που αγγίζουν τα όρια της σεξουαλικής διαστροφής, όσον αφορά το πώς (νομίζει πως) ορκίζονταν οι άνθρωποι τότε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή