Του Μ. Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Τσέτση
Λαμβάνοντας αφορμή από την συμμετοχή της Α.Θ.Π., του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου στις εορταστικές εκδηλώσεις του Μιλάνου, επί τη συμπληρώσει 1700 ετών από της εκδόσεως του «Διατάγματος των Μεδιολάνων», αλλά και από τον εορτασμό της επετείου αυτής στην Κωνσταντινούπολη, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, θεώρησε σκόπιμο να αποστείλει προς τον Πατριάρχη μακροσκελέστατη επιστολή, προκειμένου όπως καυτηριάσει, σε ύφος άκρως επιτιμητικό, όσα, κατά τη γνώμη του, «καινοφανή, πρωτοφανή και ξένα προς την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία» διδάγματα προέβαλλεν ο Παναγιώτατος σε ομιλίες που εξεφώνησε στα πλαίσια των εν λόγω εορτασμών. Σημειωθήτω ότι η επιστολή κοινοποιήθηκε στους Μητροπολίτες της Ελλαδικής Εκκλησίας, (όχι όμως στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο, τον και Πρόεδρο της Ιεράς Συνόδου!), μέσω δε Διαδικτύου, διοχετεύθηκε σ΄όλη την Ορθόδοξο Οικουμένη.
Ουσιαστικά, δεν πρόκειται περί επιστολής, αλλά περί μιάς εξ 72 σελίδων και 21 κεφαλαίων «πραγματείας» ιστορικού, Θεολογικού, Εκκλησιολογικού και Ιερο-Κανονικού περιεχομένου, η οποία, όμως, δεν «κομίζει γλαύκα εις Αθήνας»! Απλώς διότι αποτελεί συμπίλημα, με την μέθοδο της «αποκοπής/ επικόλλησης» (cut and paste), χιλιοειπωμένων αντιρρητικών θέσεων γνωστών αντιδυτικών κληρικών και λαϊκών θεολόγων και δίνει την εικόνα του «λίθοι, πλίνθοι, κέραμοι ατάκτως ερριμμένα»!
Ωστόσο, η επιστολή του αγίου Πειραιώς περιλαμβάνει ένα νέο στοιχείο, το οποίο «σηκώνει συζήτηση» αλλά και προβληματίζει μεγάλως. Πρόκειται για τον αφορισμό του Σεβασμιωτάτου ότι για τα δεινά που υπέστη το Γένος, από την εποχή ήδη της Αλώσεως της Πόλης τον 15ο αιώνα, φταίει η «παναίρεση του Οικουμενισμού». (Έστω και αν η Οικουμενική Κίνηση, ως προσπάθεια καταλλαγής μεταξύ Ορθοδόξων, Αγγλικανών, Διαμαρτυρομένων, αργότερα δε και Ρωμαιοκαθολικών, εμφανίσθηκε μόλις στις αρχές του 20ού αιώνα)! Η Άλωση ήταν, λέγει, τιμωρία του Θεού για την «προδοσία της πίστεως» εκ μέρους της Κωνσταντινούπολης. Και συνεχίζει η Σεβασμιότης του με τους εξής φρικαλέους και τραγελαφικούς ισχυρισμούς: «Το ίδιο άλλωστε έγινε και σε άλλες περιπτώσεις. Η μικρασιατική καταστροφή το 1922-3 υπήρξε αποτέλεσμα των οικουμενιστικών εγκυκλίων του 1902, 1904 καί 1920 εκ μέρους του Οικουμενικού Πατριαρχείου με τον κυρό Ιωακείμ Γ΄. Η εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο το 1974 ήταν απότοκος της οικουμενιστικής πολιτικής του κυρού Αθηναγόρα και ιδίως της πρωτοφανούς και καινοφανούς, αντικανονικής άρσεως των αναθεμάτων στα Ιεροσόλυμα το 1965 με τον πάπα Παύλο ΣΤ΄» (sic). (Σημ. για την ιστορία. Η συνάντηση Αθηναγόρα/Παύλου ΣΤ΄ στα Ιεροσόλυμα έγινε την 5η Ιανουαρίου 1964, ενώ η εκατέρωθεν άρση των αναθεμάτων έγινε κατά την διάρκεια ταυτόχρονων τελετών στην Κωνσταντινούπολη και την Ρώμη την 7η Δεκεμβρίου 1965).
Και εδώ εγείρεται μια απορία. Επιρρίπτoντας ο άγιος Πειραιώς ευθύνες για την Μικρασιατική καταστροφή στον Πατριάρχη Ιωακείμ Γ΄, τον μεγάλο αυτό ηγέτη που πάλεψε όσο κανείς άλλος για τα δίκαια του Γένους τόσο στην Πόλη, όσο και στη Μακεδονία, μήπως δίνει άφεση αμαρτιών στους ανεγκέφαλους πολιτικούς και στρατιωτικούς ηγέτες της Ελλάδας των χρόνων εκείνων, που προκάλεσαν την καταστροφή, που αφάνισαν τον οικουμενικό Ελληνισμό χάριν του Ελλαδισμού, που αποδεκάτισαν το ποίμνιο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Μικρά Ασία, τον Πόντο και την Θράκη και εκόμισαν μιζέρια σ' ολόκληρη την Ελλάδα; Μάλιστα δε στην περιοχή όπου σήμερα αρχιερατεύει; Ή, άραγε, χαρακτηρίζοντας την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο, ως απότοκο της οικουμενιστικής πολιτικής του Αθηναγόρα, του ρηξικέλευθου αυτού Πατριάρχου, «η προσωπικότης του οποίου εγράφη χρυσοίς γράμμασιν εις τας σελίδας της ορθοδόξου ιστορίας» κατά την ρήση του π. Θεοδώρου Ζήση (βλ. Θ.Ζ. «Κωνσταντινούπολη και Μόσχα», Θεσσαλονίκη 1989, σελ. 92), η Σεβασμιότης του παρέχει συγχωροχάρτι στους μικρόνοες «Ορθόδοξους» (;) Συνταγματάρχες της «Ελλάδος Ελλήνων Χριστιανών», που αναστάτωσαν Πολιτεία και Εκκλησία επί ολόκληρη επταετία και πλέον, σε Ελλάδα και Κύπρο;
Από τους μύδρους, όμως, που εκτοξεύει ο άγιος Πειραιώς στην προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη επιστολή του, δεν γλυτώνουν ούτε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος Β΄, ούτε δε και ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος. Κατά την αντίληψη του Σεβασμιωτάτου, «υπαίτιος της γνωστής σημερινής (οικονομικής υποθέτω) καταστάσεως στη μαρτυρική Κύπρο», είναι «η επίσκεψη του πάπα στη Κύπρο το 2010 επί Μακ. Αρχιεπισκόπου κ. Χρυσοστόμου», (sic), ενώ, άκουσον, άκουσον, «η εσχάτη κατάντια» στην οποία περιήλθε σήμερα η Ελλάδα, οφείλεται στην (εκ μέρους του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου), «για πρώτη φορά στην ιστορία της Ελλαδικής Εκκλησίας επίσημη υποδοχή του παναιρετικού πάπα το 2001 και η φιλοξενία του παμπροτεσταντικού λεγομένου Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών» (sic)!!
Πανηγυρίστε, λοιπόν, νεο-Έλληνες φοροδιαφυγάδες και παντοίου είδους επώνυμοι και ανώνυμοι, επίσημοι και ανεπίσημοι, κομπιναδόροι. Έχετε άφεση αμαρτιών. Είστε άμοιροι ευθύνης. Για την σημερινή μιζέρια και αθλιότητα της υπόδουλης στην «Τρόϊκα» Ελλάδας, δεν φταίτε εσείς. Η «παναίρεση του Οικουμενισμού» φταίει!
Η εν λόγω, όμως, επιστολή/«πραγματεία» προκαλεί και ένα εύλογο ερώτημα. Πιστεύοντας ο άγιος Πειραιώς και διακηρύσσοντας urbi et orbi, ότι από τις αρχές ήδη του 20ου αιώνος και μέχρις εσχάτων, η Κωνσταντινούπολη, διά των «οικουμενιστικών» ενεργειών Πατριαρχών της «επρόδωσε», και συνεχίζει ακόμη να «προδίδει», την Ορθόδοξη πίστη, (άξιον απορίας ότι στην επιστολή ελησμονήθη Μελέτιος ο Μεταξάκης!), πώς έστερξε να εκλεγεί Επίσκοπος από μια Ιερά Σύνοδο «αιρετίζουσας», οικουμενιστικών τάσεων, Εκκλησίας, και να δεχθεί την χάρη της Αρχιερωσύνης από τα χέρια ενός «οικουμενιστού» Ιεράρχου; Συμπροέδρου μάλιστα τότε του Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών;
Τι ισχύει στην προκειμένη περίπτωση; Το Ιησουϊτικόν «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα»; Ή αυτό που έλεγε συχνά ο αείμνηστος Πατριάρχης Μάξιμος ο Ε΄, αναφερόμενος σε επαμφοτερίζουσες συμπεριφορές συνεπισκόπων του: «Αυτός, παιδί μου, και τίκτει και παρθενεύει»!
elpizoyme oti to oikoymenikon patriarxeion prepei na prosexi stis ekloges kai topothetiseis dioti meizon toyton opsei.... η εσχατη πλανη χειρων της πρωτης...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤη περασμένη Κυριακή, στους κεντρικούς δρόμους της Πάτρας, έκαναν λιτανεία οι καθολικοί για πρώτη φορά μετά από τριάντα χρόνια για την εορτή της "Αγίας Δωρεάς".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου ήσουν Κωστόπουλε;;;
Που ήσουν Γκοτσόπουλε;;;
Υ.Γ. Να δείτε που αν στο μέλλον γίνει κανένας σεισμός στη περιοχή, θα οφείλεται σ' αυτό το γεγονός, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Πειραιώς.
Ο π. Γεώργιος παρεξηγεί τα πράγματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα γεγονότα τα πράττουν οι άνθρωποι, απλώς ο Θεός όταν βλέπει αποστασία, (και μάλιστα σε θέματα πίστεως, και από εξέχοντες Κληρικούς), επιτρέπει τιμωρίες σαν αυτές που αναφέρει.
Παρεξηγεί τα πράγματα, λόγω της διεστραμμένης συλλογιστικής του ανώνυμε των 10:56 μ.μ. Προσπαθεί να αμνηστεύσει το έγκλημα της συλλειτουργίας Ορθοδόξων και Παπικών το Δεκέμβριο του 1452, που απέσυρε τη Χάρη του Θεού απ το Βυζαντινό Κράτος. Είχε βέβαια προηγηθεί μία γενικότερη θρησκευτική και ηθικά κατάρρευση των Βυζαντινών επ ουδενί μπορούμε να παραθεωρήσουμε το φρικαλέο γεγονός της προδοσίας του Δεκεμβρίου του 1452.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος 10,16
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι σεισμοί που γίνονται κατά καιρούς στην Πατρα, οφείλονται κυρίως στο Καρναβάλι, όπου η αμαρτία κορυφώνεται.
ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΗΓΕΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛ. ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ Η ΑΝΕΥ ΟΡΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΑ ΚΕΦΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ ΦΈΡ'ΕΙΠΕΊΝ ΚΑΤΙ ΑΠΛΟ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΚΑΜΠΑΝΕΣ...
ΑπάντησηΔιαγραφή«Και τίκτει και παρθενεύει»
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα ευχηθούμε και να μένει δι' αμφοτέρων "Φύσει" -όχι απλά "θέσει"- παρθένος... (όπως λέγει το σχετικό Θεοτοκίον).
σ.σ.το "θέσει" αναφέρεται στην υποχρεωτική αγαμία των επισκόπων..
να αγιασει το στομα του π. γεωργιου ο οποιος ετονισε το αστατον του σεραφειμ ο οποιος ενω ελαβα το χαρισμα της επισκοπικης χαριτος και τιμης απο το οικουμενικον πατριαρχειον τωρα στρεφεται εναντιον του το παθημα αυτο να μην επαναληφθεισε εκλογες αρχιερεων τουλαχιστον απο το οικουμενικον πατριαρχειον
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλλάδα 2013:Αμορφωσιά,τσαρλατανισμός,ψυχοπαθολογική θρησκοληψία και πηχτό σκοτάδι ανορθολογισμού στο μεγαλείο του.Μια ματιά στην πλειονότητα των σχολίων του άρθρου αρκεί για να καταλάβει ακόμα και κάποιος που ήρθε στην Ελλάδα σήμερα το πρωί.Και μετά ανατωτιόμαστε γιατί κυβερνούν τόσα χρόνια τα ίδια πρόσωπα και γιατί ο νεοναζιστικός απόπατος είναι ο επικρατέστερος διάδοχος τους..
ΑπάντησηΔιαγραφήΧ.Κ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔύο μικρά σχόλια:α) "Απλώς αποτελεί συμπίλημα, με την μέθοδο της «αποκοπής/ επικόλλησης» (cut and paste), χιλιοειπωμένων αντιρρητικών θέσεων γνωστών αντιδυτικών κληρικών και λαϊκών θεολόγων και δίνει την εικόνα του «λίθοι, πλίνθοι, κέραμοι ατάκτως ερριμμένα»!
Μόνο που εμείς, οι μη θεολόγοι, περιμένουμε μιαν ουσιαστική απάντηση σε αυτές τις αντιρρητικές θέσεις. Παρατηρώ -εν ολίγοις- ότι για την ταμπακιέρα κουβέντα από τον π. Γεώργιο. Δε σημαίνει αυτό βεβαίως ότι έχει άδικο. Μπορεί να έχει και δίκαιο. Ας μας το αποδείξει.
β) Το επιχείρημα ότι ο Πειραιώς δέχθηκε χειροτονία από "αιρετίζουσα Σύνοδο" αντιστρέφεται εύκολα. Η Σύνοδος εξέλεξε επίσκοπο έναν αρχιμανδρίτη ο οποίος είχε από τότε εκπεφρασμένες θέσεις. Τουλάχιστον για όσους είχαν ακούσει κηρύγματά του ή είχαν συνομιλήσει μαζί του.
κ. Ανδριόπουλε περιμένουμε και τη δική σας θεολογική απάντηση (αυτή των 72 λέξεων) για το θέμα.
Φίλε/φίλη Χ.Κ., χαίρομαι που υπάρχουν σκεπτόμενοι άνθρωποι! Με κάλυψες πλήρως!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΕΡΙ ΤΟΥ ΣΕΒ.ΠΕΙΡΑΙΩΣ ,Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΕΧΕΙ ΔΩΣΕΙ ΜΙΑ ΠΛΗΡΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ,ΨΑΞΤΕ ΣΤΟ "ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ "ΣΤΟ ΕΤΟΣ ΕΚΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΩΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ.ΕΚΤΟΣ ΚΙ ΑΝ ΚΑΙ Ο +ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΗΤΑΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ,ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ ....ΚΛΠ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΑΝ.ΑΛΑΤΖ.
Πάντως, αναφορικά με τον μακαρίτη Χριστόδουλο, δεν έφθασε -ακόμη τουλάχιστον- στο να υποστηρίξει την γελοιότητα ορισμένων άλλων που είπαν ότι ο Χριστόδουλος ετιμωρήθη γιά την επίσκεψή του στο Βατικανό διά θανάτου, θανάτου δε, συνεπεία ασθενείας ανιάτου καλπαζούσης μάλιστα... ας ελπίσουμε ότι δεν θα συμμεριστεί αυτή την βάναυση και απάνθρωπη αλογία...
ΑπάντησηΔιαγραφήΧ.Κ. 3,39
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον δεν έχεις καταλάβει το θέμα.
Ο Θεός επιτρέπει δοκιμασίες για να σωφρονιζώμαστε (Κληρικοί και λαικοί), ανεξαρτήτως αν είμαστε μορφωμένοι ή αμόρφωτοι, και ανεξαρτήτως τι ψηφίζουμε.
Πρώτη φορά ακούω ότι "ανεγκέφαλοι πολιτικοί και στρατιωτικοί ηγέτες της Ελλάδος προκάλεσαν την καταστροφή.....αφάνισαν τον οικουμενικό Ελληνισμό......αποδεκάτισαν το ποίμνιο.....εκόμισαν μιζέρια".
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή οι Τούρκοι δεν έκαναν τίποτα ?
Πίστεψε με μια χαρά έχω καταλάβει.Σ'ευχαριστώ που μεταξύ άλλων βοηθάς κι εσύ να καταλαβαίνω ακόμα περισσότερο..
ΑπάντησηΔιαγραφήΧ.Κ
Ο/Η Ανώνυμος 11 Ιουλ.2013-12.26πμ
ΑπάντησηΔιαγραφήθέτει ενα ερώτημα στόν π. Γ.Τσέτση:
"Δηλαδή οι Τούρκοι δεν έκαναν
τίποτα " ;
Είναι δύσκολο να απαντήσει ο π.Γ.
διότι είναι Πολίτης και παρά το γεγονός ότι ζεί στήν Γενεύη δεν θα
φέρει σε δύσκολη θέση τούς Τούρκους
δίδοντας την απάντηση που προσδοκά
ο σχολιογράφος.
Τώρα όσον αφορά για τήν ειρωνικη
αντιμετώπιση του π. Γ.Τ. στο θέμα
των τιμωριών του Θεού, θα θυμίσω
κάτι που, προ ολίγων χρόνων, δήλωσε
ο Ο.Π.κκ Βαρθολομαίος σε προσκύνημά
Του στην Καππαδοκία. Σε κάποια
αποστροφή του λόγου Του ανέφερε ότι τα σημάδια των καιρών δείχνουν
ότι ό Κανόνας τελείωσε και ότι μία
νέα εποχή άρχισε για τό Γένος μας.
[Όπως είναι γνωστόν "Κανόνας" στην
γλώσσα της εκκλησίας είναι η
"τιμωρία" του πνευματικού γιά κάποια αμαρτία, και ο Πατριάρχης,
όπως όλοι καταλαβαίνουμε, εννοούσε
τήν τιμωρία του Γένους μας που δεν
ήταν άλλη από τήν υποδούλωση στόν
Τούρκο κατακτητή ].
Καλά, ο π.Γεώργιος δεν πιστεύει
ούτε τόν Οικουμενικό Πατριάρχη ;
Εχεις δίκιο 10 Ιουλίου 11:51.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιότι αν δεν είχαμε καρναβάλι στη Πάτρα δεν θα είχαμε και σεισμούς.
Τώρα δε που έχουμε και καρναβάλι και λιτανεία των καθολικών, ο Εγκέλαδος θα ξεσαλώσει!
Ρε τι άλλο θ' ακούσουμε και δεν έχουν σφίξει ακόμα οι ζέστες!!!
Συμφωνώ με αυτό που είπε ο κ. Βαρθολομαίος, και θα πρόσθετα ότι ο Κανόνας έφτασε στο τέλος του από το 1821.
ΑπάντησηΔιαγραφή11 Ιουλιου 10,33
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιάβασε το σχόλιο του Μωραίτη, να δεις τι λεει ο Οικουμενικός Πατριάρχης.