Τρίτη 9 Ιουλίου 2013

ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΑΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 11 ΙΟΥΛΙΟΥ


Την Πέμπτη 11 Ιουλίου, στις 8.30 το βράδυ, στην Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου (Φιλελλήνων 27, Σύνταγμα) θα πραγματοποιηθεί μια ολωσδιόλου ξεχωριστή συναυλία. Ατμοσφαιρικά ακούσματα σε δύο μέρη: στο πρώτο, η Μαρία-Χριστίνα Παπαδοπούλου αλλάζει την εντύπωση που είχαμε μέχρι τώρα για την άρπα, ενώ στο δεύτερο, ο Νίκος Τσιάβος παρουσιάζει ένα απόσταγμα της συνθετικής του δημιουργίας, που έχει επιρροές από τους βυζαντινούς ύμνους μέχρι την τζαζ. 
Στο πρώτο μέρος, λοιπόν, η αρπίστα Μαρία Χριστίνα Παπαδοπούλου βάζει την άρπα της στην πρίζα, και αλλάζει εντελώς, την εντύπωση που είχαμε μέχρι τώρα για αυτό το όργανο. Χρησιμοποιώντας δοξάρι, χαρτιά, ακόμα κι αλουμινόχαρτο, πειραματίζεται δημιουργικά και αναμειγνύει τις γλυκές μελωδίες της άρπας με ελληνικούς παραδοσιακούς ήχους, ρεμπέτικα, blues, έθνικ μουσική, αλλά και με ηλεκτρονικούς ήχους και κρουστά. 
Η Μαρία-Χριστίνα Παπαδοπούλου σπούδασε πιάνο και άρπα, και απέκτησε δίπλωµα άρπας στην Αθήνα και δίπλωµα LRAM από το Royal Academy of Music (Λονδίνο). Απέκτησε µεταπτυχιακό στη µουσικοθεραπεία (Roehampton University) και έχει εργαστεί ως µουσικοθεραπεύτρια σε σχολείο για παιδιά που έχουν υποστεί ψυχολογική και σωµατική βία, σε κέντρο ηµέρας για ενήλικες µε προβλήµατα ψυχικής υγείας και σε ξενώνα ανακουφιστικής και παρηγορητικής φροντίδας (hospice) για ενήλικες ασθενείς. Συνεργάζεται µε το Music in Hospitals και κέρδισε το πρώτο βραβείο στο διεθνή διαγωνισµό άρπας στην Ουαλία το 2010. Σήµερα, πραγµατοποιεί διδακτορικές σπουδές στην άρπα στο Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance (Λονδίνο). 


Ο κοντραμπασίστας και συνθέτης Νίκος Τσιάβος (Nick Tsiavos) ζει στη Μελβούρνη της Αυστραλίας από το 1959 χωρίς όμως να ξεχνά τις ελληνικές του καταβολές. Σπούδασε μουσική (κοντραμπάσο και σύνθεση) στο Victorian College of the Arts της Μελβούρνης, τεχνική κοντραμπάσου με τον Francois Rabbath και μεθοδολογία/φιλοσοφία αυτοσχεδιασμού με τον Barre Phillips στο Παρίσι. Η μουσική δημιουργία του στέκεται στο κατώφλι που χωρίζει το αρχαίο από το σύγχρονο και ενώνει φαινομενικά ανόμοια μεταξύ τους θέματα δημιουργώντας ένα προσωπικό μουσικό λεξιλόγιο. Βυζαντινοί ύμνοι και μελίσματα από τον 6ο μ.Χ. αιώνα, σαμανικοί χοροί και αρχέγονοι ρυθμοί, διασταυρώνονται με τη σοβαρή/λόγια μουσική, τον μινιμαλισμό, τον αλεατορισμό, τη τζαζ και τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό αλλά και τη ροκ μουσική. Συγχωνεύονται μέσα από την άναρχη δίνη του αυτοσχεδιασμού, σε μία "υπνωτική" σύνθεση ενός σύγχρονου προσωπικού και καθηλωτικού μινιμαλισμού αποσπώντας εγκωμιαστικές κριτικές από έγκυρους και έγκριτους Αυστραλούς κριτικούς και μουσικολόγους. 


Πρόσφατα παρουσίασε σε συναυλία 7ωρης διάρκειας τους αυτοσχεδιασμούς του πάνω στον «Ακάθιστο Ύμνο» μαζί με την υψίφωνο Deborah Kayser. Δείγματα της δημιουργίας του αποτυπώθηκαν σε 6 ηχογραφήματα (από τα οποία τα δύο περιέχουν συνθέσεις για σόλο κονταμπάσο μεταξύ λόγιας και τζαζ μουσικής). 
Στη συναυλία θα παρουσιασθούν έργα από το πρόσφατο ηχογράφημα με τίτλο «LIMINAL» και επίσης από προηγούμενα ηχογραφήματα Μαζί με τον Νίκο Τσιάβο συμπράττουν οι σχεδόν μόνιμοι συνεργάτες του και κορυφαία ονόματα στη μουσική σκηνή της Αυστραλίας: 
Deborah Kayser, υψίφωνος
Adam Simmons, σαξόφωνα, κλαρινέτα, φλάουτα, shakuhachi, fujara
Peter Neville, κρουστά
Διοργάνωση συναυλίας: Specs ’n’ Arts, σε συνεργασία με το Αρχείο Ελλήνων Μουσουργών Θωμά Ταμβάκου

    Peter Neville, κρουστά

1 σχόλιο:

  1. Ενδιαφέρον το βιντεάκι, αν και δεν ξέρω κατά πόσον είναι αυτοσχεδιαζόμενο ή οργανωμένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή