Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ – ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΕΝ ΕΠΑΡΚΕΙΑ!


«Αγωνιστής-Ομολογητής». Τίτλος ο οποίος απονέμεται τον τελευταίο καιρό σε κάποιους κληρικούς και λαϊκούς αφειδώς από κάποια χριστιανικά (;) ιστολόγια. 
Διαβάζοντας τα δρώμενα υπό των «αγωνιστών-ομολογητών», εκείνο που διαπιστώνεται είναι ότι πρόκειται περί ανθρώπων οι οποίοι όλη τους την αγωνιστικότητα την εξαντλούν στην επίθεσή τους εναντίον της Εκκλησίας. Πρόκειται γενικώς περί απείθαρχων και εν πολλοίς ασυνεπών οι οποίοι, αν και οι περισσότεροι από αυτούς βιοπορίζονται από την Εκκλησία, μολονότι καταδιώκουν την Εκκλησία εμφανίζονται ως δήθεν διωκόμενοι από αυτήν! 
Η αλήθεια είναι ότι μπερδεύτηκα και αμφέβαλλα αν τελικά ο «ομολογητής» έχει την γνωστή σε μένα έννοια. Ήταν δε τόση η αμφιβολία μου που ανέτρεξα στα σχετικά βιβλία για να διαπιστώσω ότι, ούτε είχα ξεχάσει ούτε και βέβαια είχα παρανοήσει την έννοια της λέξεως. 
«Oμολογητής είναι αυτός που παρά τα μαρτύρια στα οποία υποβλήθηκε παρέμεινε σταθερός στην ομολογία της χριστιανικής του πίστης». Αυτή είναι η ερμηνεία της λέξεως ομολογητής. Αναρωτιέμαι λοιπόν, γιατί όλοι αυτοί ονομάζονται «ομολογητές» και μάλιστα για περισσότερο εντυπωσιασμό προστίθεται και το «αγωνιστής», λες και η ομολογία δεν προϋποθέτει και την αγωνιστικότητα. Από ποιον υποβάλλονται σε μαρτύριο για την πίστη τους; Το αντίθετο μάλλον συμβαίνει. Αυτοί υποβάλλουν σε μαρτύριο την Εκκλησία, μαρτύριο αδιάκοπο και ανηλεές. Και επαναλαμβάνω σχεδόν όλοι αυτοί ζουν από την Εκκλησία. 
Που αλλού παρατηρείται αυτό το φαινόμενο, να βρίζεις κάποιον και να παραμένεις στην υπηρεσία του, για να μη χάσεις τα προνόμια που απολαμβάνεις; Δεν αποτελεί αυτό ανακολουθία και ασυνέπεια; Δεν δείχνει ότι κάτι δεν πάει καλά; Και όμως αυτό το φαινόμενο μπορεί να το συναντήσει κάποιος στην Εκκλησία μας. Κληρικοί «μικρόσχημοι» και «μεγαλόσχημοι», αλλά και λαϊκοί ενώ μισθοδοτούνται για να διακονούν την Εκκλησία, αναγορεύουν εαυτούς εις «πρίγκιπες» και την Εκκλησία την γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους. Αν και αμφιβάλλω αν έχουν παλαιά υποδήματα, διότι τα «πνευματικοπαίδια» των μεν και οι «οπαδοί» των δε, δεν τους αφήνουν με παλαιά υποδήματα αλλά αντιθέτως τους εξασφαλίζουν και «του πουλιού το γάλα». 
Αν λάβουμε υπόψη και το επίπεδο των ιστολογίων που τους προβάλλουν καταλαβαίνουμε τη σοβαρότητα της «ομολογίας» των «αγωνιστών-ομολογητών». 
Αρχιμανδρίτης Γεράσιμος Φραγκουλάκης 
Αννόβερο-Γερμανίας

14 σχόλια:

  1. Καλά κρατεί το "θάψιμο" απ τη μεριά του π.Γεράσιμου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Greek Sociologist
    "(...) κατά της ανέγερσης του τεμένους έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, που ζητεί να κηρυχθεί ο νόμος για την ανέγερση του τεμένους «όλως αντισυνταγματικός και ανθελληνικός». (...) Εξάλλου, η προσφυγή χρησιμοποιείται από τους Τούρκους για να υπονομεύουν την εικόνα της Ελλάδας και της Εκκλησίας στις αραβικές χώρες, όπου εδρεύουν τρία Πατριαρχεία, ενώ η Αγκυρα έχει επανειλημμένα καταγγείλει την Ελλάδα στον Οργανισμό Ισλαμικής Διάσκεψης για την απουσία τζαμιού από την Αθήνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Μητροπολίτης Πειραιώς προσέφυγε στο ΣτΕ για ένα θέμα που βρίσκεται εκτός των ορίων της Μητρόπολής του και χωρίς να είναι κάτοικος της περιοχής, ενώ ο Αρχιεπίσκοπος, σε περιοχή ευθύνης του οποίου θα ανεγερθεί το τέμενος, έχει ταχθεί υπέρ της κατασκευής του, στο πλαίσιο του σεβασμού των θρησκευτικών ελευθεριών. (...) Η κατασκευή μιναρέ κρίθηκε ότι δεν έδενε αρμονικά με το περιβάλλον, γι' αυτό και απουσιάζει. Το κτίριο δεν θα φαίνεται από την Ιερά Οδό, ενώ έχει οπτική επαφή με την εκκλησία του Αγίου Χριστοφόρου."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ομολογητής δεν είναι μόνο ο μάρτυρας με την κλασσική έννοια του όρου αλλα κι αυτός που με τη ζωή του ομολογεί "Χριστόν εσταυρωμένον". Αυτός που έχει σταυρικό φρόνημα και βίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. πατερ γερασιμε πως τολμας και εναντιωνεσαι με τον ΟΜΟΛΟΓΗΤΗ ΣΕΡΑΦΕΙΜ εσυ που υπηρετεις τον μεταναστη εν αντιθεσει με τον σεραφειμ ο οποος ουτε ενα χρονο δεν καθησε στην αυστραλια και αφου ελαβε την αρχιερωσυνη,,,,,,,,,ειδε τα κακως κειμενα,,,,,, και ηλθε στην ελλαδα και αφου εξασφαλισε τον πειραια ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΔΙΑ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αργεντινος ο νεος Παπας . Βλεπω την Βραζιλια να κυρητει σχισμα . Για τους Βρετανους Καθολικους δεν το συζηταω ολοι θα δηλωσουν αθεοι ακομη θυμουνται το χερι του θεου το 86 Α.Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προς 9:13: έχεις ακούσει μήπως για το τεράστιο φιλανθρωπικό έργο της μητροπόλεως Πειραιώς που αγκαλιάζει και πολλούς μετανάστες;
    Ο π.Γεράσιμος έχει το μονοπώλιο στη διακονία των μεταναστών;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Να πω και εγώ τη γνώμη μου,πάντα από την πείρα των Πατέρων.Συνέβη να ζουν στο Σινά δυο ασκητές μαζί.Ο ένας ήταν γέρων ενώ ο άλλος νέος.Ο γέρων ,εξουθένωνε τον νέο στέλνοντάς τον στην αντιπέρα μεριά να φέρει νερό,πότε για δουλειές διάφορες κ.λ.π και πότε με ύβρεις ταπείνωνε τον υποτακτικό του,ώστε δεν προλάβαινε να κάνει τον κανόνα του και εξουθενωμένος δυσκολευόταν πολύ με αυτόν τον δίστροπο γέροντα..Συνέβη να πεθάνει ο υποτακτικός αυτός και ο γέρων άρχισε να κλαίει και να κατηγορεί τον εαυτόν του ότι δεν έπραξε καλώς.Ο Θεός όμως παρουσιάστηκε σε κάποιον άλλον γέροντα μοναχό που ζούσε πιο κάτω και γνώριζε την περίπτωση και του γνωστοποίησε πως ο υποτακτικός αυτός είναι ανάμεσα στους ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ.Έτσι,ομολογητής και από την πείρα,δεν είναι αυτός μόνο που ομολογεί την πίστη μπροστά στους Αρχιερείς,στους εχθρούς κατακτητές ,στους Βάρβαρους και αντίχριστους Μουσουλμάνους,στους γείτονες που κοροιδεύουν,στους Άρχοντες της πόλης κ.λ.π αλλά Ομολογητής επιπροσθέτως είναι και αυτός,που υπομένει την σκληροκαρδία του ανωτέρου του,του κακού επιστάτη του[πρβλ παραβ. πλούσιου @ Λαζάρου],του φθονερού Άρχοντα της πόλης,του κακότροπου συγγενή του κ.λ.π.Στην μεν πρώτη περίπτωση η ταπείνωση πάει στο πλάι ενώ ανεβαίνει πιο μπροστά η αρετή της πίστης,της δικαιοσύνης και της αλήθειας [πρβλ άγ Ιωάννης Πρόδρομος]ενώ στη δεύτερη περίπτωση η ταπείνωση μένει εκεί και περιμένει την δικαίωση από τον Κύριο.Όταν η Μαρία η Μαγδαληνή κατέφυγε στη Ρώμη να ζητήσει από τον Τιβέριο Καίσαρα την καταδίκη του Πόντιου Πιλάτου,του Άννα και του Καιάφα δεν ήθελε την δική της αυτοδικαίωση αλλά την δικαίωση του Κυρίου της.Γυναίκα ούσα στο δρόμο εδίδασκε το Ευαγγέλιο!Η αγία Πρόκλα η σύζυγος του Πόντιου Πιλάτου,ομολογήτρια μεγάλη,ΠΡΟΣΠΆΘΗΣΕ ΝΑ ΠΕΊΣΕΙ ΤΟΝ ΣΎΖΥΓΌ ΤΗς ΝΑ ΜΗΝ ΣΤΑΥΡΏΣΕΙ τΟΝ κΎΡΙΟ καιαργότερα από τον θάνατο του Πιλάτου η χριστιανική της ζωή αλλά και αυτή της η ομολογία την έκανε και αγία.Να φανταστεί κανείς όμως πως αν οι ήρωες της επανάστασης δεν έκαναν αγώνες πρώτα ΥΠΕΡ πίστεως και έπειτα ΥΠΕΡ πατρίδος ,σήμερα θα είχαμε τουρκέψει.Έτσι η διαφορά παίζεται στη διάκριση.ΤΏΡΑ,ΤΟ ΑΝ ΑΥΤΟΊ ΥΠΟΒΆΛΛΟΥΝ ΣΕ ΜΑΡΤΎΡΙΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΊΑ,αυτό θα το δούμε αργότερα διότι την αλήθεια της εκκλησίας την έσωζε ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ μέσω της αλήθειας του και κάποιοι με θάρρος γέροντες απλοί ομολογούσαν στις συνόδους πολύ αργότερα όταν πια οι αιρέσεις ήταν ώριμες να παταχθούν αλλά και όταν Ο Κύριος φώτιζε την ώρα και τη στιγμή που έπρεπε να ομολογήσουν όταν πια κινδύνευε πραγματικά η εκκλησία από τους ταγούς αιρεσιάρχες της.Επομένως το ζήτημα είναι ποίο είναι το κέρδος από μια ομολογία της πίστεως.Μια ομολογία πίστεως βασισμένη στην ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ νομίζω είναι αυτή που έχει και την μεγάλη αξία.Και ο γέρων Εφραίμ της Αριζόνας έλεγε πως όταν κάνει κανείς ελεημοσύνη λέει Ο Θεός ,ότι από τα δικά μου δίνει επομένως δικό του χρέος είναι*όταν όμως ομολογήσει Πίστη,τότε Εγώ είμαι Χρεώστης αυτού.Αν λοιπόν κάνουν τους ομολογητές για εντυπωσιασμό,το ερώτημα είναι γιατί να διακινδυνέψουν την παραμονή τους στο σώμα της εκκλησίας αφού τρώνε από αυτήν;Από ποιόν υποβάλλονται σε μαρτύριο για την πίστη τους;ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΔΙΚΊΑ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΜΟΟΥΣΙΟΥ ΤΡΙΑΔΑΣ.[καταφρόνηση των δογμάτων της πίστεως χάριν της ένωσης με κοσμικά κριτήρια με τους ετερόδοξους και ετερόθρησκους]...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τρικυμία εν κρανίω φίλε 9:25.Tα βάζεις όλα μαζί στο μπλέντερ και χάνεις το μπούσουλα.Τουλάχιστον,γράφε με περισσότερη σαφήνεια, με σημεία στίξης και μικρότερες προτάσεις να μη μας βγαίνουν τα μάτια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι περιμένετε από δυσλεξικό άνθρωπο;
    ο-η
    9:25
    συγνώμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αν είναι έτσι φίλε/η αυτός που πρέπει να ζητήσει συγγνώμη είμαι εγώ.
    Να είσαι καλά και Καλή Μεγάλη Τεσσαρακοστή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Eπίσης να έχετε καλή Σαρακοστή,καλή δύναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η μαρτυρία δίνεται καθημερινά σε όλο τον κόσμο. Δεν απαιτούνται φανατισμένες "ομολογητικές" φωνές. Ειρήνη και ησυχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή