Αμερικανοί, Γερμανοί, Τούρκοι, μασώνοι, ο Πάπας, οι οικουμενιστές, οι κομμουνιστές, η πανθρησκεία κι ό,τι άλλο βάζει ο νους σας, έχουν βαλθεί να μας εξοντώσουν, εμάς τους νεοέλληνες, τους άσπιλους και αμόλυντους και ανυποψίαστους έως και παρθένους!
Όλοι εναντίον μας κι εμείς εναντίον όλων!
Σαν βλέπω την Ακρόπολη απ' αυτό το παράθυρο σκέφτομαι πως ο Παρθενώνας είναι αδύνατον να συμμερίζεται αυτή την ανθελληνική λογική.
Παράθυρο στον κόσμο ο Ελληνισμός κι όχι αβάσταχτη μιζέρια, όπως τον καταντήσαμε.
Ο εχθρός του; Εμείς πρωτίστως. Τους άλλους τους αφήνουμε μίλια πίσω...
Ο απλος αμερικανος μαυρος της Νεας Υορκης η λευκος αγροτης της Ντακοτα , ο γερμανος εργατης , o φουκαρας τουρκος της Πολης η της Αγκυρας ,ο ιδεολογος κομουνιστης της Ρωσιας που ακομη προδομενος απο το ΚΚΣΕ βλεπει το τενεκεδενιο παρασημο μιας σοδειας του 70 ο καθολικος φτωχοδιαβολος της Βραζιλιας η Σικελιας οχι εναντιον μας δεν μπορει να συνομωτησει αλλα ουτε τι του ξημερωνει αυριο δεν ξερει . Αλλα οι αμερικανοι της Wall Street , οι γερμανοι βιομηχανοι , ο Παπας και η αυλη του και η ηγεσια του κινεζικου ΚΚ σιγουρα οχι απλα συμομωτουνε αλλα πλεον εξαγγελουν . Οχι εναντιον τβν Ελληνων που ειμαστε μια κουτσουλια στον χαρτη αλλα εναντιον ολων των κατοικων της γης φτωχων και μεσαιων . Και λενε το εξης . Οτι ξερεται κατι τερμα και ο καπιταλισμος τερμα και ο κομμουνισμος τερμα ολες οι μπουρδες που σφαχτηκατε τοσα χρονια . Εμπρος πισω στην παλια καλη φεουδαρχια της ελαστικηςαπασχολησης , της συνεχους καταστολης και επιτηρησης . Και οποιος δεν ειναι σαν τα καλα παιδια που κουβαλουσαν πετρες στις πυραμιδες , Παρθενωνες και καθεδρικους ναους να μετραει μερες . Και με ιδεολογικη κατοχυρωση απο Προεδρους των ΗΠΑ μεχρι γενικους γραμματεις του κινεζικουΚΚ και με θρησκευτικη απο Δαλαι Λαμα μεχρι Παπα μεχρι ιμαμηδες μεχρι αμερικανους τηλεευαγγελιστες μεχρι ολους . Ολοι με τα λεφτα και την εξουσια ειναι . Οτι κανουμε μονοι μας , καμια βοηθεια μην περιμενουμε απο το πανω πατωμα . Οι λειτουργοι του ολοι τα εχουν βρει με το ενδιαμεσο της εξουσιας . Α.Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγγνωμη, αλλα απο το παραθυρο αυτο, φαινεται μονο μια παραγκα και το τειχος, οχι η Ακροπολη.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Πελεκάνος
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ πάλι γιατί μπαίνω στον πειρασμό να πω ξέρω ποιος φταίει για αυτό που περιγράφει η Αρβελέρ ?
Θα σου πρότεινα φίλε, αν έχεις όρεξη, να δεις μια ταινία που φέρει τον τίτλο Agora. Όλη η ταινία αλλά το τελευταίο τμήμα ο διάλογος του Έπαρχου και ενός Επισκόπου είναι γροθιά στο στομάχι για εμάς που μάθαμε τόσο εύκολα να καμωνόμαστε πως το Βυζάντιο ήταν η συνέχεια της Ελλάδος.
Νομίζω ότι απ αυτά που αναφέρεις εξαιρείς τον βασικότερο υπαίτιο.Οι αρχαίοι Έλληνες δεν είχαν ποτέ κάποιον εχθρό να του φορτώνουν το κακό .
ΥΓ
Φαίνεται από το παράθυρο η Ακρόπολη
(η οποία σημειωτέον είναι το μόνο αρχαιοελληνικό μνημείο που διεσώθη στην Ελλάδα ΟΡΘΙΟ)
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Πελεκάνος
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν εννοώ τη καταστροφή των υλικών δημιουργημάτων αγαπητέ. Αυτή είναι τρομερά αυτονόητη. Εκτός από την Ακρόπολη δεν σώζεται ούτε ΕΝΑ αρχαιοελληνικό μνημείο. Ότι βλέπουμε σήμερα είναι ότι έσκαψαν και σήκωσαν οι αρχαιολόγοι . Είναι τυχαίο;
Πήγαινε στην Ιταλία και θα δεις στη Ρώμη αρχαιοελληνικούς ναούς να στέκονται όπως χτίστηκαν
Αλλά υπονοώ κάτι πολύ πιο σημαντικό. Αφού είδες την ταινία σου θυμίζω τη σκηνή Ο Αλεξανδρείας ζητά την εξόντωση της Υπατίας (αδιάφορης για τα θρησκευτικά ζητήματα, το έγκλημά της ήταν ότι ήταν επιστήμονας) με την αιτιολόγηση ότι η Γραφή απαγορεύει στις γυναίκες να διδάσκουν.Συζητά ο έπαρχος της Αλεξάνδρειας (και φίλος της Υπατίας) με τον επίσκοπο Ιππωνος-νομίζω γι αυτό το ζήτημα και κλείνει η κουβέντα τους με το επιχείρημα του επισκόπου " και τι ψάχνουμε αφού η Γραφή το ξεκαθάρισε κι αυτό , το ζήτημα της κίνησης των πλανητών και της γης; Ακριβώς αυτό : απαγόρευση οποιασδήποτε αναζήτησης, σκέψης ,φιλοσοφίας έξω από τα όρια της Γραφής.
Λες οι Έλληνες ήταν ανοιχτοί στην πρόσληψη και στον κόσμο όλο ΣΩΣΤΑ!!
Πως στο καλό αυτό όμως μεταφέρθηκε στο Βυζάντιο; Οι νόμοι του μετά το Θεοδόσιο ήταν ξεκάθαροι, όχι μόνο οι αιρετικοί τιμωρούνταν με θάνατο αλλά και όποιος συλλαμβάνονταν να κατέχει γραπτά αιρετικών. Τόσοι αιρετικοί και δεν έχουμε ΕΝΑ γραπτό τους.Δες το βιβλίο των θρησκευτικών της Γ'Γυμνασίου δύο φωτογραφίες έχει για τις αιρέσεις και η μία δείχνει χριστιανούς να καίνε βιβλία. Το φαντάζεσαι αυτό στην αρχαία Ελλάδα;
Οπότε είναι φυσικό σήμερα να ταυτίζουμε με τόση ευκολία τη μία αλήθεια φυσικά με τον εαυτό μας και να μην μπορούμε να ανεχτούμε την άλλη άποψη.Νομίζω καταλαβαίνεις πόσο έντονο είναι αυτό στο χώρο μας αλλά σε κάποιο βαθμό σε όλες τις εκφάνσεις του σημερινού πολιτισμού μας. Αυτό δεν είναι αρχαία Ελλάδα
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠελεκάνε
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα αν πιστεύεις (από τις γνώσεις που έχεις) ότι η ελευθερία, η ανοχή στην άλλη ιδέα, η πολυμορφία και η δημοκρατία κληρονομήθηκαν στο Βυζαντινό κόσμο δεν έχω να πω κάτι.
Για τη Δύση δεν με νοιάζει, με νοιάζει το Βυζάντιο. Εδώ έκαιγαν βιβλία εδώ απαγορεύονταν με ποινή θανάτου η άλλη άποψη (με αιτιολογία ότι διακεδευόταν η πίστη), εδώ η γυναίκα φορτώθηκε με ποινές ακαθαρσίας Ο Σωκράτης δικάστηκε κανονικά με όλους τους δικονομικούς κανόνες που προβλεπόταν σε μια δημοκρατική κοινωνία, δεν καταδικάστηκε αιώνες ολόκληρους μετά το θανατό του (άκου μετά θάνατον καταδίκες), Έχουν αναθεματίσει (!!!) οι Έλληνες ιδέες;
Η Υπατία λυντσαρίστηκε το σώμα της κομματιάστηκε και διασκορπίστηκε για να φύγουν οι δαίμονες (από ορθοδόξους χριστιανούς). Οι κακοί Δυτικοί έχουν πλήθος ναών διατηρημένων εμείς; Έστω έναν; έχουμε;
Δεν λέω ότι κακώς έγιναν έτσι τα πράγματα. Απλά να λέμε ότι η πολυμορφία, η ελευθερία και η ανοχή όλων των ιδεών πέρασε στο Βυζάντιο είναι όχι απλοϊκό αλλά αστείο
Λές ότι σήμερα οι Έλληνες κατηγορούν τους άλλους αλλά κάνουμε το ίδιο, φταίνε οι Δυτικοί φταίνε οι οργανώσεις αλλά εμείς όχι. Άντε οι αιρετικοί ήταν κακοί Ας μας πει όμως ο π Λουδοβίκος (που πόσο θα ήθελα να είναι αλήθεια δεν φαντάζεσαι) αφού οι ορθόδοξοι (και μόνο αυτοί βεβαίως) διακρινόταν για την αποδοχή του άλλου γιατί έκαιγαν βιβλία; Ούτε μία γραμμή δεν έχει σωθεί από τους "κακούς" τους αντιπάλους
Η ταινία δυστυχώς στηρίζεται σε ιστορικά γεγονότα και η αναίρεσή της γίνεται με ιστορικά και μόνο δεδομένα και κριτήρια και όχι με το "ο σκηνοθέτης ήταν καθολικός!!!
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟση αρχαιοελληνικη γραμματεια εχουμε σωθηκε απο τα βυζαντινα μοναστηρια με τις ατελειωτες αντιγραφες . Αν ηθελαν οι ανατολικοι Ρωμαιοι δηλαδη οι βυζαντινοι δεν θα ειχε μεινει τιποτα . Γιναν παρατραγουδα αλλα τα αμετρητα αγγεια και αγαλματα στα δυτικα μουσεια που ολα κλαπηκαν απο τους δυτικους επι σταυροφοριων και οθωμανοκρατιας δειχνουν οτι το βυζαντιο δεν ηταν η μηχανη καταστροφης που σοφιστηκαν οι νεοπαγανιστες που ξεφυτρωσαν απο το πουθενα το 1990 περιπου . Επειτα ολοι οι δυτικοι βασιλεις , παπες , ατοκρατορες επι χιλια χρονια οταν αναφερονταν στους ανατολικους ρωμαιους τους ονομαζαν ελληνες . Τον τιπλο ρωμη τον κρατησαμε παντα για να εχουμε την νομιμοτητα εναντι των γοτθων , φραγκων κλπ που κατεκλησαν την δυτικη ρωμαικη αυτοκρατορια . Τελος ειναι σχιζοφρενες να δεχεσαι τους παπουδες σου δηλαδη τους αρχαιους και να αρνεισαι τους πατερες σου δηλαδη τους βυζαντινους . Α.Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΦΩΣ ΣΤΟ ΤΟΥΝΕΛ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό το Διογένη /Ε.Μ.
θερμά συγχαρητήρια, Πελεκάνε, για τα πληθωρικά και εύστοχα σχόλιά σου, αλλά και στον έτερο συνομιλητή σου, το Δημήτρη, για τους προβληματισμούς του !
Χαίρομαι, κυρίως, το υψηλό επίπεδο του διαλόγου, που πολύ φοβάμαι απουσιάζει από τους ανθρώπους των εκκλησιαστικών χώρων, που έχουν μάθει χρόνια πολλά να ακούνε παθητικά κηρύγματα, δίχως αντίλογο, κριτικό πνεύμα και λογική επεξεργασία(πάντοτε με μέτρο). Κάτι που πρέπει να θεωρείται αυτονόητο και δεδομένο.
Όταν, όμως, εγκλωβιστείς από τα γενοφάσκια σου σε απολογητικές -ομολογιακές - κατηχητικές νόρμες, είναι πράγματι πολύ δύσκολο να απελευθερωθείς και να εκφράσεις ελεύθερα τη γνώμη σου, ακόμη και αν διακινδυνεύεις να κλονιστείς.
Χρειάζεται αγώνας πολύς και επίπονος για να αποκτήσεις την πνευματική σου ανεξαρτησία και φυσικά λιπαρή μόρφωση, γιατί έτσι θα γλιτώσεις από πολλές κακοτοπιές !
Πρέπει να αρχίσουμε σιγά σιγά να μαθαίνουμε ότι δεν είναι και τόσο ακίνδυνο να αφήνουμε τους άλλους να σκέφτονται και να διαβάζουν για τη δική μας ''πνευματική προκοπή''! Μπορεί και να κάνουν ''λάθος'' !
Και τότε, κλάφτα Χαράλαμπε !
Ξέρεις τι είναι να έχεις στήσει τη ζωή σου πάνω στην ''ορθόδοξη ερμηνεία'' κάποιων ''πνευματικών ταγών'' και συν τω χρόνω να αντιλαμβάνεσαι ότι οι ''ορθόδοξες'' αυτές ''θέσεις'' είναι εσφαλμένες και πόρρω απέχουν από την αλήθεια του Χριστού;
Συνήθως, όταν αυτές οι προβληματικές καταστάσεις γίνονται αντιληπτές είναι πλέον αργά και βγαίνουν στην επιφάνεια ανθρώπινες τραγωδίες, που πολλές φορές χρήζουν θεραπείας!
Γι' αυτό τα γράφουμε αυτά, για να κατανοήσουν τυχόν εγκλωβισμένοι σε τέτοιες νοσηρές καταστάσεις, πως είναι ανάγκη να αφήσουν κατά μέρος την ''πιστή τήρηση του νόμου και των κανόνων'' και να κοιτάξουν και λίγο την πνευματική τους υγεία, γιατί με τον ''αμυντικό - υπερασπιστικό πόλεμο'' που έχουν κηρύξει εδώ και πολύ καιρό κατά των ''κακόβουλων εχθρών'' της πίστης μας, κινδυνεύουν να χάσουν το ζητούμενο, που είναι, πρωτίστως, η σωτηρία της ψυχής και δευτερευόντως η ψυχική τους υγεία, που πολλές φορές μπορεί να κλονιστεί ανεπανόρθωτα !
Αυτό να το προσέξουν(με) πολύ, γιατί ο πονηρός έχει πολλούς τρόπους για να μας εξαπατήσει !
Και όταν προτεραιότητα έχει στη ζωή του κάθε πιστού η αυστηρή -ευσεβιστική - ηθικιστική τήρηση του νόμου και όχι η συγχώρεση και η αγάπη, τότε τα πράγματα γίνονται ιδιαζόντως επικίνδυνα !
Γι' αυτό λοιπόν πολύ προσοχή, εαν θέλουμε, βέβαια, να βρισκόμαστε στην κατηγορία των πνευματικών ανθρώπων !
Και πάλι μπράβο για το ανεβασμένο επίπεδο, παιδιά !
Από το Διογένη /Ε.Μ
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν αμφισβητώ το μεγαλείο του Βυζαντινού πολιτισμού, αμφισβητώ το ότι η ελευθερία έκφρασης που γέννησε ο Ελληνικός κόσμος πέρασε στο Βυζάντιο. Διαφωνώ πλήρως. Στο Βυζάντιο η αντίθετη άποψη εξαφανιζόταν . Μάρτυρες μου η έλλειψη έστω μιας σωσμένης σελίδας των αιρετικών και η εξαφάνιση των ελληνικών ναών
ΑπάντησηΔιαγραφήΌτι διεσώθη από την αρχαιοελληνική γραμματεία είναι μόνο (και είναι ελάχιστο μέρος) ότι πέρασε και εγκρίθηκε από τον έλεχγο της Γραφής
Και δεύτερη μου διαφωνία είναι ότι φταίνε οι Δυτικοί
Για τα ιστορικά στοιχεία διαβάζω πλέον μόνο ιστορικούς και όχι θεολόγους. Ακόμη και έτσι το χωρίο του κ. Χρήστου όχλο εννοεί τον χριστιανικό όχλο έτσι δεν είναι
Και δύο σκέψεις για κλισέ του τύπου στην Ελλάδα η γυναίκα ήταν πράγμα ενώ στην εκκλησία ο ρόλος της αναβαθμίστηκε.
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Η Υπατία πχ. δίδασκε ως καθηγήτρια σε μια από τις πιο ονομαστές σχολές του αρχαίου κόσμου και ήταν (σύμφωνα με τους ιστορικούς) σπουδαία φιλόσοφος και επιστήμονας
2. Πριν λίγες δεκαετίες μια ομάδα καθηγητών της θεολογικής των Αθηνών (νομίζω συγχωρεμένοι όλοι τους) ξεκίνησαν μια προσπάθεια αναβάθμισης του ρόλου των γυναικών στην εκκλησία. Σκόνταψε στην αντίδραση της Συνόδου παίρνοντας απαντήσεις από επισκόπους του στυλ "ωχ μωρέ τί είν αυτά; μόνο μετρέσες για επισκόπους και παπάδες θα βγάλετε από αυτή την ιστορία" και "και που κατέβηκαν οι γυναίκες από το γυναικωνίτη πολύ τους είναι".
ΥΓ
Γενικώς Πελεκάνε συμφωνώ μαζί σου απλά δεν μπορώ πια στο φταίνε μόνο οι άλλοι και δεν με ικανοποιούν τα ωραία λόγια όταν στην πράξη γίνονται άλλα
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήAγαπητέ Πελεκάνε
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε παρακαλώ διάβασε τους νόμους του Βυζαντίου
Διάβασε λίγο τα αγιολόγια , πολλοί μάρτυρες μας οδηγήθηκαν στο μαρτύριο γιατί έβαζαν φωτιά σε ειδωλολατρικούς ναούς όχι για να χτίσουν βέβαια χριστιανικούς (στους βίους τους αναφέρονται αυτά)
Για το θέμα των διωγμών έχεις αντιστρέψει τα πράγματα
Οι χριστιανοί διώκονταν με θάνατο ως ένοχοι προδοσίας αρνούμενοι τη λατρεία του αυτοκράτορα όχι γιατί ήταν χριστιανοί Οι Ρωμαίοι προστάτεψαν και αθώωσαν τον Παύλο για τις ιδέες του αμέτρητες φορές γιατί είχαν υψηλή αντίληψη περι δικαίου Θανατώθηκε όταν ανέβηκε στο θρόνο παλαβός αυτοκράτορας.Όταν οι χριστιανοί αρνήθηκαν την επιβληθείσα λατρεία του αυτοκράτορα θανατώνονταν ως ένοχοι προδοσίας. Έντιμα υιοθετούσαν μια θέση (άρνηση λατρείας) πληρώνοντας το τίμημα
Οι ειδωλολάτρες θανατώθηκαν μόνο και μόνο γιατί ήταν ειδωλολάτρες. Διάβασε σε παρακαλώ τους νόμους του Θεοδοσίου και το τι όριζαν για τους ειδωλολάτρες: θάνατο μόνο και μόνο γιατί ήταν ειδωλολάτρες
Ε τώρα να φέρουμε τούμπα την ιστορία μόνο και μόνο για να ταιριάζει στην "ιστορία" μας;
Μένω έκπληκτος για τη αιτιολόγηση της βίας των χριστιανών Καμία αιτιολόγηση δεν μπορεί να υπάρξει για μαθητή του Χριστού Καμία!!!!!
Φίλε Πελεκάνε έχουμε συμφωνήσει πολλάκις στα σχόλια μας στο συγκεκριμένο ιστολόγιο,όμως θα μου επιτρέψεις με όλο τον σεβασμό να σου πω οτι εδώ είσαι φάουλ.Η εμμονή σου να ωραιοποιείς τα πάντα στη βυζαντινή περίοδο και να αποδίδεις όλα τα κακά μέχρι τις ημέρες μας είτε σε αναμνήσεις ειδωλολατρικής καταπίεσης,είτε σε δυτικές επιδράσεις είναι αντιεπιστημονική και ασύμβατη με το ανοιχτόμυαλο και συνετό προφίλ σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε θα σταθώ ιδιαίτερα σε κάποιες ιστορικές ανακρίβειες,όπως π.χ περί της θέσης της γυναίκας(αλήθεια ποιά η γνώμη σου για τις μέχρι σήμερα υφιστάμενες ευχές/όνειδος του Σαραντισμού;Μη μου πεις πως κι εδώ υπάρχει δυτική επόδραση)και περί των μη θανατώσεων αιρετικών στο Βυζάντιο(ενδεικτικά και μόνο αναφέρω Βογόμιλους και Παυλικιανούς).Θα δώσω έμφαση στο σχόλιο"οι αιρετικοί ήταν επικίνδυνοι αφενός για την ενότητα της Εκκλησίας, αφετέρου για την ενότητα του κράτους, όπως επίσης για το δόγμα της Εκκλησίας φυσικά",με το οποίο σπεύδεις να δικαιολογήσεις τις παντοιότροπες κρατικές διώξεις αντιφρονούντων, που λάμβαναν χώρα με την επίσημη εκκλησιαστική ευλογία.
Δε σου κρύβω οτι προς στιγμήν νόμιζα οτι διάβαζα εγκύκλιο του Σεραφείμ ή του Αμβροσίου.Αλήθεια καλέ μου φίλε,έχεις σκεφτεί τι συνεπάγεται αυτός ο τρόπος σκέψης αν μεταφερθεί στο σήμερα και εκφραστεί εμπράκτως από κάπoιον σαν τους προαναφερθέντες;Kαταλαβαίνεις τι ασκοί του Αιόλου ανοίγουν εν τέλει για την ίδια μας την ανθρώπινη υπόσταση,όταν η οποιασδήποτε φύσης εξουσία μπαίνει σε μια τέτοια λογική "κάθαρσης" από τους "επικίνδυνους"δίχως κόκκινες ηθικές γραμμές;
Επειδή η γνώμη που έχω σχηματίσει για σένα είναι οτι πόρρω απέχεις από τέτοιες αντιλήψεις,ορθότερο θα ήταν να έβλεπες το επίμαχο ζήτημα λιγότερο απολογητικά και περισσότερο κοινωνιολογικά.Τι θέλω να πω:Οι ανθρώπινες κοινωνίες πορεύονται εξελικτικά μέσα στους αιώνες,δεν εκτινάχθηκαν αυτομάτως από τα σπήλαια στο i-pad.Με ανάλογα εξελικτικό τρόπο αναπτύσσονται και οι αντιλήψεις τους περί ηθικής, ανθρωπίνων δικαιωμάτων,κλπ.Για παράδειγμα,η κατάργηση της θανατικής ποινής στην Ευρώπη έχει-δεν έχει ιστορία μισού αιώνα.Για άλλες ηπείρους και χώρες που υφίσταται μέχρι σήμερα ας μη μιλήσουμε καλύτερα.Θα ήταν παράλογο επομένως να έχουμε την απαίτηση από το Βυζάντιο του 5ου αιώνα,με όλες τις συνθήκες που ανέφερες(αμορφωσιά κλπ) να λειτουργεί ως υπόδειγμα σύγχρονου και πολιτισμένου κράτους δικαίου,μέσα σ'εναν περίγυρο απολυταρχικού "πρωτογονισμού".Αλλά από αυτή την ερμηνεία μέχρι του να επιχειρούμε να το παρουσιάσουμε σαν παράδεισο ελευθερίας και ανεκτικότητας,τον οποίο απωλέσαμε επειδή μας ηπάτησε ο δυτικός όφις, υπάρχει μεγάλη απόσταση.Η ιστορική γνώση και ο ρεαλισμός σε τέτοια ζητήματα είναι καλό για όλους μας να υπερισχύουν του απολογητικού πνεύματος.
Υ.Γ Σχετικοάσχετη(sic)ερώτηση:Έχεις υπόψη σου την γενικότερη σταδιοδρομία του μακαριστού καθηγητή Π. Χρήστου ή τον γνωρίζεις απλώς και μόνο από τα βιβλία του;
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟπουδήποτε βρεθεί συγκέντρωση ομάδας Μανιχαίων, οι ιθύνοντες ας τιμωρηθούν με δυνατή φωτιά και αυτοί που απλώς παρευρίσκονταν ας διαπομπευτούν, ατιμαστούν και αποκοπούν από τις συναναστροφές με ανθρώπους και τα οικήματα όπου διδασκόταν η διαβολική πίστη ας δημευθούν από τους αξιωματούχους της πόλης. «Θεοδοσιανός Κώδικας» 16.5.3
ΑπάντησηΔιαγραφήΕάν κάποια αγάλματα βρίσκονται ακόμη μέσα στους Ναούς και τα Ιερά και έχουν δεχθεί ή δέχονται ακόμη την λατρεία των ειδωλολατρών, όπου κι αν συμβαίνει αυτό, θα ξεριζωθούν εκ θεμελίων, αναγνωρίζοντας ότι αυτό έχει διαταχθεί κατ' επανάληψη και πολύ συχνά. Τα ίδια τα κτίρια των Ναών που βρίσκονται μέσα σε πόλεις ή κωμοπόλεις, ή έξω από αυτές, θα παραδοθούν σε δημόσια χρήση και θα καταστραφούν οι ανά τόπους βωμοί. «Θεοδοσιανός Κώδικας» 16.10.19
Απαγορεύουμε σε εκείνους που έχουν μιαρές ειδωλολατρικές πεποιθήσεις να προσφέρουν τις καταραμένες τους θυσίες και να ασκούν όλες τις άλλες καταδικαστέες πρακτικές τους. Διατάσσουμε δε όλα τα Ιερά και οι Ναοί τους που στέκουν ακόμη, να καταστραφούν με πρωτοβουλία των τοπικών διοικητών και να εξαγνιστούν τα απομεινάρια τους με την ύψωση του σημείου της σεβαστής χριστιανικής θρησκείας. Όλοι ας γνωρίζουν ότι αν παραβάτης του παρόντος νόμου παραπεμφθεί με επαρκείς αποδείξεις ενώπιον δικαστού, θα τιμωρηθεί με την ποινή του θανάτου. «Θεοδοσιανός Κώδικας» 16.10.25
Να κλείσουν όλοι οι ναοί σε όλες τις πόλεις και σε όλους τους τόπους της οικουμένης... Αν κάποιος με οποιαδήποτε εξουσία παραβεί αυτό το νόμο θα τιμωρηθεί με αποκεφαλισμό. «Ιουστινιάνειος Κώδικας» 1.11.1
Ανακοινώνουμε σε όλους εκείνους που έχουν γίνει χριστιανοί και ήδη αξιωθεί το άγιο και σωτήριο βάπτισμα, ότι όποτε εντοπισθούν επιμένοντες στην πλάνη των Ελλήνων θα καταδικασθούν στην εσχάτη των ποινών. Όσοι όμως δεν έχουν αξιωθεί ακόμη το σεβαστό βάπτισμα, θα πρέπει να εμφανισθούν οικειοθελώς στην Βασιλεύουσα ή στις επαρχιακές πόλεις τους και να προσέλθουν στις αγιότατες εκκλησίες μαζί με τις συζύγους τους, τα τέκνα τους και όλα τα υπόλοιπα μέλη του οίκου τους και να κατηχηθούν στην αληθινή πίστη των χριστιανών. Αν κάποιος στην επικράτειά μας κρύβεται, αλλά συλληφθεί να θυσιάζει ή να διαπράττει το αδίκημα της ειδωλολατρίας θα τιμωρηθεί με την εσχάτη των ποινών, με την οποία άλλωστε τιμωρούνται δικαίως και οι Μανιχαίοι και οι Βορβορίτες, γιατί κρίνουμε ότι όλοι αυτοί είναι εξίσου εγκληματίες. «Ιουστινιάνειος Κώδικας» 1.11.10
Σταματώ εδώ τη συζήτηση
Η ιστορία δυστυχώς είναι αμείλικτη στα ιδεολογήματά μας
Πελεκάνε,την παρατήρηση περί Βογομιλων την έκανα εγώ στο σχόλιο των 7:14 κι όχι ο φίλος Δημήτρης στον οποίο απαντάς.Το τι πρέσβευαν οι συγκεκριμένοι ουδόλως αναιρεί την πραγματικότητα των εκτελέσεων τους από το βυζαντινό κράτος,την οποία βεβαιώνει πλήθος ιστορικών πηγών,μεταξύ των οποίων οι διαπρεπείς βυζαντινολόγοι Ostrogorsky και Runciman.Το να μου λες λοιπόν οτι εξαφανίστηκαν μόνοι τους επειδή ήταν εγκρατευτές για να αρνηθείς μια ιστορική πραγματικότητα,συγγνώμη αλλά θυμίζει Κούγια με τον ισχυρισμό της εξοστρακισμένης σφαίρας στο φόνο Γρηγορόπουλου.Πέραν αυτού,δε βλέπω τον λόγο να συνεχίσουμε τον συγκεκριμένο διάλογο,από τη στιγμή που αρνείσαι να απεγκλωβιστείς από τις απολογητικές εμμονές.Eύχομαι πάντως κάποια στιγμή να το δεις λίγο πιο ψύχραιμα το όλο θέμα,διαφορετικά μην παραπονεθείς όταν συναντήσεις κάποιον χρυσαυγίτη να δικαιολογεί τα κρεματόρια και τα μαχαιρώματα μεταναστών,κάποιον κομμουνιστή να δικαιολογεί τα γκουλαγκ,κάποιον τουρκοκύπριο να δικαιολογεί τον Αττίλα,κάποιον καντιωτικό να δικαιολογεί το ντου στα καλλιστεία ή κάποιον παλαιοημερολογίτη να δικαιολογεί το σκηνικό στο "Χυτήριο".Υπό το πρίσμα του "αναγκαίου κακού" τα πάντα επιτρέπονται..
ΑπάντησηΔιαγραφήΧ.Κ
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή